Zobacz temat - [R75] Problem z układem chłodzącym i sprzęgłem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z układem chłodzącym i sprzęgłem

Jakusa - Nie Lis 26, 2017 23:18
Temat postu: [R75] Problem z układem chłodzącym i sprzęgłem
Witam,

Na wstępie powiem, że poczytałem już sporo tematów o tym problemie i z tego co się dowiedziałem do tej pory do wymiany chłodnica oleju lub uszczelka. Mimo wszystko chciałem założyć nowy temat ponieważ mam kilka wątpliwości.

Na początek opiszę moją przypadłość.

Od momentu kupienia auta, gdzieś uciekał mi płyn chłodniczy. Problem został wyleczony wymianą węża na samym dole silnika, dla pewności wlałem też środek do "łatania" przecieków do płynu. Na parę miesięcy problem ustał i wszystko wydawało się OK.

Pewnego dnia w trasie wystrzelił układ chłodniczy, pękło kolanko (jak mówił mechanik). Kolanko zostało wymienione i wszystko wydawało się OK.

Jakiś miesiąc temu kontrolując stan płynu chłodniczego zauważyłem plamy oleju w płynie oraz na korku (jak na zdjęciu). Płynu również delikatnie ubywa, ale to prawdopodobnie przepuszcza korek czego świadectwem jest mokry wierzch zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli chodzi o korek oleju to jest on czysty, na bagnecie od oleju również brak śladów obcych płynów.

Zaznajomiłem się z kilkoma tematami o bliźniaczej tematyce i z tego co wyczytałem do wymiany będzie jak wspominałem wyżej chłodniczka oleju bądź uszczelka. Tutaj mam do Was pytanie ponieważ na internetach do silnika KV6 znalazłem tylko chłodnice skrzyni biegów, ale to chyba nie o nią chodzi prawda? Czy w takim razie znacie jakaś stronę, na której dostanę właściwą chłodnicę dla mojego silnika ?

Dodatkowo mam mały problem ze sprzęgłem i wysprzęglaniem na zimnym silniku.

Opisuję problem.

Gdy silnik jest wyłączony biegi zmieniają się bezproblemowo. Gdy uruchamiam silnik, pedał sprzęgła w pierwszej połowie ruchu staje się bardzo miękki, dopiero naciskając go od połowy czuć właściwy opór. Wrzucenie zaraz po uruchomieniu biegu jest bardzo ciężkie, niemalże niemożliwe. Dopiero gdy trochę popompuję pedałem i silnik się nagrzeje wrzucenie biegu jest możliwe, a po chwili jazdy jest już OK.

Tutaj również trochę poczytałem i wydaje mi się, że będzie trzeba układ odpowietrzyć, wymienić płyn i olej i wszystko powinno być ok, dobrze wydedukowałem ? Czy biorąc pod uwagę sumę dolegliwości mojego Roverka chłodnice skrzyni też najlepiej wymienić?

mimo66 - Wto Lis 28, 2017 12:26

Emulsja pod korkiem wlewu oleju nie od razu oznacza walniętą uszczelkę, to może być wilgoć z oleju która parując osadza się w najwyższym punkcie silnika.
Jeżeli jeździsz nim tylko krótkie odcinki to tak jest :)
Przejechać się na dłuższą trasę, przegonić samochód i powinno być ok.

Sprawdź pod samochodem czy z dziurki pomiędzy silnikiem a skrzynią nie kapie ci płyn od wspomagania sprzęgła, jeżeli tak to wysprzęglik do wymiany.
Może wystarczy dolanie płynu i odpowietrzenie, ale sprawdź pod silnikiem tą dziurkę.

Jakusa - Sro Lis 29, 2017 04:04

Zdjęcie zdobione po 200km trasie, wiec niestety ta opcja odpada. Pamietam, że od początku w płynie zbierał się delikatny osad, ale w tym momencie robi się go naprawdę dużo jak na moje odczucie.