|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [schemat układu chłodzenia R75 2,5v6]
hojka1 - Sob Gru 09, 2017 22:08 Temat postu: [schemat układu chłodzenia R75 2,5v6] Witam wszystkich
WŁAŚNIE NABYŁEM ROVERKA 2,5 V6 Z 2004 ROKU, DZISIAJ WIDZIAŁEM AUTO OD SPODU I JESTEM TROSZKĘ ZAŁAMANY.
PRAWDOPODOBNIE POPRZEDNI WŁAŚCICIEL WRAZ ZE SWOIM MECHANIKIEM POSZLI TROSZKĘ NA SKRÓTY I POMINĘLI KILKA ELEMENTÓW
PROBLEM NR 1
ZARAZ OBOK FILTRA OLEJU JEST JAKICHŚ WYMIENNIK ( NIE JESTEM MECHANIKIEM WIEC NIE WIEM DOKŁADNIE CO TO JEST ) OD NIEGO ODCHODZĄ 2 RURKI KTÓRE IDA WZDŁUŻ CHŁODNICY, I KU MOJEMU ZDZIWIENIU IDĄ DO NIKĄD ! SA PO PROSTU OBCIĘTE W POŁOWIE
PROBLEM NR 2
WIATRAK ZAŁĄCZA SIE WRAZ Z ZAPŁONEM ( OBSTAWIAM CZUJNIK ALBO ZE JEST NA KRÓTKO )
PROBLEM NR 3
MAM DO WYMIANY WĘŻE UKŁADU CHŁODZĄCEGO, W PEWNYM MIEJSCU WIDZIAŁEM TAM TRÓJNIK I ZARAZ ZA NIM COŚ SOBIE WISI. CHYBA JEST TO POMPKA WYMUSZAJĄCA OBIEG, ALE NIE JEST ONA NIGDZIE PODŁĄCZONA. KABLE WISZĄ LUZEM NIE MA ŻADNEJ WTYCZKI ANI NIC INNEGO.
CZY KTOŚ Z WAS JEST MOŻE POSIADACZEM JAKICHŚ SCHEMATÓW WEDŁUG KTÓRYCH BĘDĘ MÓGŁ ODTWORZYĆ CAŁA " INSTALACJĘ "
POZDRAWIAM
WOJTEK
dzelo23 - Sob Gru 09, 2017 22:30
Rave, jest to instytucja Rovera. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61617&postdays=0&postorder=asc&start=40
Znajdziesz tam wszystko o 75.
marcin.misek - Sob Gru 09, 2017 22:38
Nie pisz wielkimi literami, i poraw nazwe tematu na zgodną ze standardami przyjętymi na forum.
Swoją drogą, niezle ktos tam namieszał. A jezdzi dobrze ? trzyma temperature ? Nie przegrzewa się ?
tommasino - Nie Gru 10, 2017 01:01
hojka1, ten Twój opis brzmi jak jakieś science-fiction
1. Te niby dwie metalowe rurki ( magistrala wody) od wymiennika to powinny później gumowymi wężami do chłodnicy i do pojemnika z poziomem płynu chłodzącego.
Dla mnie jest to niemożliwe aby tego połączenia u Ciebie nie było bo jak niby płyn chłodniczy miałby się schładzać skoro obieg został odciety???
Najlepiej wrzuć jakąś fotę co tam się u Ciebie pod maską dzieje.
SeniorA - Nie Gru 10, 2017 09:04
hojka1 napisał/a: | PRAWDOPODOBNIE POPRZEDNI WŁAŚCICIEL WRAZ ZE SWOIM MECHANIKIEM POSZLI TROSZKĘ NA SKRÓTY I POMINĘLI KILKA ELEMENTÓW | pominęli pewnie chłodniczkę oleju i 2 przewody metalowe ( ze względu na korozję ). hojka1 napisał/a: | OBOK FILTRA OLEJU JEST JAKICHŚ WYMIENNIK | chłodniczka oleju
hojka1, chłodnica jest zasilana ( gorącym płynem) przewodem idącym z kolanka na bloku
( obok termostatu ) do górnego prawego wejścia ( patrząc od strony silnika ) . Na dole chłodnicy z lewej strony jest wyjście (schłodzonego płynu ) połączone wężem z jedną rurką metalową i
następnie kolankiem gumowym z wejściem do chłodniczki oleju . Wyjście z chłodniczki kolankiem gumowym łączy się z drogą rurką stalową , a ta z wężem (na którym jest odpowietrznik ) który idzie do termostatu.
[ Dodano: Nie Gru 10, 2017 09:04 ]
pewnie ktoś założył przewód z odpowietrznikiem idący do termostatu bezpośrednio na dolne wyjście z chłodnicy.
adam_26 - Nie Gru 10, 2017 10:46 Temat postu: Re: [schemat układu chłodzenia R75 2,5v6]
hojka1 napisał/a: | CZY KTOŚ Z WAS JEST MOŻE POSIADACZEM JAKICHŚ SCHEMATÓW WEDŁUG KTÓRYCH BĘDĘ MÓGŁ ODTWORZYĆ CAŁA " INSTALACJĘ "
POZDRAWIAM
WOJTEK |
Może to Ci pomoże, zdjęcia z autopsji
Zobaczcie chłopaki jeszcze czy się gdzieś nie pomyliłem w opisach ale chyba wszystko opisałem dobrze.
Jak ci będzie brakowało jakiś rurek to zgłoś się do AdaskoC na pewno będzie miał co potrzeba
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=105993
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=105994
[ Dodano: Nie Gru 10, 2017 10:40 ]
tomasino napisał/a: | hojka1,
do pojemnika z poziomem płynu chłodzącego.
|
Na końcu namieszałeś jedna idzie z chłodniczki oleju do chłodnicy a druga łączy chłodniczkę z termostatem przez rurę z odpowietrznikiem.
[ Dodano: Nie Gru 10, 2017 10:46 ]
SeniorA napisał/a: | hojka1 napisał/a: |
hojka1, chłodnica jest zasilana ( gorącym płynem) przewodem idącym z kolanka na bloku
( obok termostatu ) do górnego prawego wejścia ( patrząc od strony silnika ) . Na dole chłodnicy z lewej strony jest wyjście (schłodzonego płynu ) połączone wężem z jedną rurką metalową i
następnie kolankiem gumowym z wejściem do chłodniczki oleju . Wyjście z chłodniczki kolankiem gumowym łączy się z drogą rurką stalową , a ta z wężem (na którym jest odpowietrznik ) który idzie do termostatu.
| |
Na zdjęciach właśnie jest dokładnie tak jak SeniorA opisał.
hojka1 - Czw Lut 01, 2018 22:47
Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi Niestety dopiero teraz odczytałem, miałem kłopot z kompem wiec byłem odcięty od forum.
Niestety to nie koniec moich kłopotów z autem. Od 3 dnie stoi na parkingu przed warsztatem i zastanawiam sie co dalej z nim zrobić. Ale to już inny temat pt. uszczelka pod głowicą
|
|