Zobacz temat - [R75] Temperatura płynu chłodniczego ponad 100 stopni
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Temperatura płynu chłodniczego ponad 100 stopni

Bieri13 - Sob Sty 27, 2018 10:21
Temat postu: [R75] Temperatura płynu chłodniczego ponad 100 stopni
Witam,

Od pewnego czasu mam problem z płynem chłodniczym, tzn: wyrzuca mi go przez rurkę zbiorniczka wyrównawczego, a także delikatnie cieknie na łączeniach instalacji wodnej (na łączeniu węży z rurkami - zaciśniętych opaskami).

Na przestrzeni 1,5 roku wymienione zostały następujące elementy:
- chłodnica (nowa).
- termostat (nowy).
- płyn chłodniczy (nowy)
- korek zbiorniczka wyrównawczego - z szarego na czarny (2 tyg temu)
- sprawdzenie magicznym niebieskim płynem uszczelki pod głowicą (wygląda na to że jest ok).
- rozrząd wraz z nową pompą wody.
- regeneracja silnika wentylatora.

Sytuacja z wczorajszego dnia:
Temperatura wody po przejechaniu 15 km - 93 stopnie. Postój przez 6 godz.
Po przejechaniu 20 km temperatura 93 stopnie. Postój 1,5 godz. Po tym czasie odpaliłem i po przejechaniu 2 km temperatura utrzymywała się na poziomie 105-115 stopni (w zależności czy jechałem z górki czy wciskałem gaz). Wentylator pracował.
Wyrzuciło mi trochę płynu przez rurkę zbiorniczka wyrównawczego. Ogrzewanie w środku na full, nadmuch na full - powietrze lekko ciepłe, powinno być gorące.

Więc w czym może być problem?

SeniorA - Sob Sty 27, 2018 10:53

Bieri13 napisał/a:

Więc w czym może być problem?
np. w uszczelce pod głowicą albo pękniętej głowicy. Trzeba zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia, koniecznie co dziennie kontrolować poziom płynu na zimnym silniku , czy wentylator pracuje na wszystkich biegach ?.

[ Dodano: Sob Sty 27, 2018 10:43 ]
Bieri13 napisał/a:
Wyrzuciło mi trochę płynu przez rurkę zbiorniczka wyrównawczego. Ogrzewanie w środku na full, nadmuch na full - powietrze lekko ciepłe, powinno być gorące.
mało płynu, powietrze w układzie ( w nagrzewnicy ) i nie grzeje.

[ Dodano: Sob Sty 27, 2018 10:53 ]
Nieszczelność uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia , potem wycieki płynu najsłabszymi punktami ( termostat , chłodnica , przewody gumowe np. ich pękanie ) .Proces się rozwija i nasila , może trwać przez kilka tyś. kilometrów.

Bieri13 - Sob Sty 27, 2018 11:34

A czy wyrzucanie płynu może być spowodowane złym odpowietrzeniem układu?
Jeśli problem jest w uszczelce pod głowicą to czemu płyn do diagnostyki nic nie pokazał?

SeniorA - Sob Sty 27, 2018 11:55

Bieri13 napisał/a:
A czy wyrzucanie płynu może być spowodowane złym odpowietrzeniem układu?
nie
Cytat:
Jeśli problem jest w uszczelce pod głowicą to czemu płyn do diagnostyki nic nie pokazał?
bo ten test nie zawsze się sprawdza w kV6, zwłaszcza w pierwszej fazie nieszczelności no i muszą być spełnione pewne warunki testu. Są inne pewniejsze objawy uszkodzonej uszczelki czy pękniętej głowicy .
Bieri13 - Sob Sty 27, 2018 12:10

SeniorA napisał/a:
Są inne pewniejsze objawy uszkodzonej uszczelki czy pękniętej głowicy .


Mogę coś jeszcze sprawdzić dla pewności, że to jednak uszczelka?

Fajnie się tym wozem jeździ ale powoli mam go już dość....

SeniorA - Sob Sty 27, 2018 12:54

Bieri13 napisał/a:

Mogę coś jeszcze sprawdzić dla pewności, że to jednak uszczelka?

1. profesjonalny tester na gorącym płynie po odciągnięciu 0.5 l płynu , test kilka minut po wystąpieniu pęcherzyków powietrza na podwyższonych obrotach.
2.pomiar ciśnienia płynu manometrem przy dłuższej jeździe , lub czy są twarde węże chociaż skoro już wyrzuca płyn i są przecieki to pewnie ciśnienie jest powyżej 1.4 bar.
3.sprawdzenie poziomu/ubytku płynu po nocnym postoju bez wcześniejszego odkręcenia korka po wieczornym zatrzymaniu silnika.
4. czy przy uruchomieniu silnika zimnego występuje chwilowa jego nierówna praca ewentualnie słychać klepanie popychaczy .
5. białe spaliny
6. słodki smak filmu olejowego pod korkiem wlewu oleju lub w odmie.
7.wygląd świec zapłonowych.
8.czy jest maź olejowa w przewodach odmy lub w dolocie.
Reszta to już dokładna diagnostyka.

Bieri13 - Nie Sty 28, 2018 10:25

Wczoraj nie włączył mi sie wentylator przy 98 stopniach. Zakładam uszkodzenie pierwszego biegu.

Czym zastapic śrubę na węży do odpowietrzania? Chyba gwint jest uszkodzony i słabo trzyma.

SeniorA - Nie Sty 28, 2018 10:51

Bieri13 napisał/a:
nie włączył mi sie wentylator przy 98 stopniach
ma sie włączyć przy 100 ale dla sprawdzenia 1 biegu wystarczy włączyć klimatyzację
Bieri13 napisał/a:
Czym zastapic śrubę na węży do odpowietrzania?
można stalową M6 lub wstawić króciec z odpowietrznikiem. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=71188
Bieri13 - Pon Sty 29, 2018 21:11

Wentylator sprawdzony, działa poprawnie na wszystkich biegach.

Stary, szary korek zbiornika wyrównawczego ma oznaczenie 100 ( czyli 1.0 bara).
Nowy korek, czarny ma oznaczenie 140.
Który jest prawidłowy?

SeniorA - Wto Sty 30, 2018 08:32

Cytat:
Który jest prawidłowy?
dla silników benzynowych 140 , początkowo wszystkie miały 100 ale później Rover stosował 140 ( od nr. VIN 158719 )