|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Temperatura płynu chłodniczego ponad 100 stopni
Bieri13 - Sob Sty 27, 2018 10:21 Temat postu: [R75] Temperatura płynu chłodniczego ponad 100 stopni Witam,
Od pewnego czasu mam problem z płynem chłodniczym, tzn: wyrzuca mi go przez rurkę zbiorniczka wyrównawczego, a także delikatnie cieknie na łączeniach instalacji wodnej (na łączeniu węży z rurkami - zaciśniętych opaskami).
Na przestrzeni 1,5 roku wymienione zostały następujące elementy:
- chłodnica (nowa).
- termostat (nowy).
- płyn chłodniczy (nowy)
- korek zbiorniczka wyrównawczego - z szarego na czarny (2 tyg temu)
- sprawdzenie magicznym niebieskim płynem uszczelki pod głowicą (wygląda na to że jest ok).
- rozrząd wraz z nową pompą wody.
- regeneracja silnika wentylatora.
Sytuacja z wczorajszego dnia:
Temperatura wody po przejechaniu 15 km - 93 stopnie. Postój przez 6 godz.
Po przejechaniu 20 km temperatura 93 stopnie. Postój 1,5 godz. Po tym czasie odpaliłem i po przejechaniu 2 km temperatura utrzymywała się na poziomie 105-115 stopni (w zależności czy jechałem z górki czy wciskałem gaz). Wentylator pracował.
Wyrzuciło mi trochę płynu przez rurkę zbiorniczka wyrównawczego. Ogrzewanie w środku na full, nadmuch na full - powietrze lekko ciepłe, powinno być gorące.
Więc w czym może być problem?
SeniorA - Sob Sty 27, 2018 10:53
Bieri13 napisał/a: |
Więc w czym może być problem? | np. w uszczelce pod głowicą albo pękniętej głowicy. Trzeba zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia, koniecznie co dziennie kontrolować poziom płynu na zimnym silniku , czy wentylator pracuje na wszystkich biegach ?.
[ Dodano: Sob Sty 27, 2018 10:43 ]
Bieri13 napisał/a: | Wyrzuciło mi trochę płynu przez rurkę zbiorniczka wyrównawczego. Ogrzewanie w środku na full, nadmuch na full - powietrze lekko ciepłe, powinno być gorące. | mało płynu, powietrze w układzie ( w nagrzewnicy ) i nie grzeje.
[ Dodano: Sob Sty 27, 2018 10:53 ]
Nieszczelność uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia , potem wycieki płynu najsłabszymi punktami ( termostat , chłodnica , przewody gumowe np. ich pękanie ) .Proces się rozwija i nasila , może trwać przez kilka tyś. kilometrów.
Bieri13 - Sob Sty 27, 2018 11:34
A czy wyrzucanie płynu może być spowodowane złym odpowietrzeniem układu?
Jeśli problem jest w uszczelce pod głowicą to czemu płyn do diagnostyki nic nie pokazał?
SeniorA - Sob Sty 27, 2018 11:55
Bieri13 napisał/a: | A czy wyrzucanie płynu może być spowodowane złym odpowietrzeniem układu? | nie Cytat: | Jeśli problem jest w uszczelce pod głowicą to czemu płyn do diagnostyki nic nie pokazał?
| bo ten test nie zawsze się sprawdza w kV6, zwłaszcza w pierwszej fazie nieszczelności no i muszą być spełnione pewne warunki testu. Są inne pewniejsze objawy uszkodzonej uszczelki czy pękniętej głowicy .
Bieri13 - Sob Sty 27, 2018 12:10
SeniorA napisał/a: | Są inne pewniejsze objawy uszkodzonej uszczelki czy pękniętej głowicy . |
Mogę coś jeszcze sprawdzić dla pewności, że to jednak uszczelka?
Fajnie się tym wozem jeździ ale powoli mam go już dość....
SeniorA - Sob Sty 27, 2018 12:54
Bieri13 napisał/a: |
Mogę coś jeszcze sprawdzić dla pewności, że to jednak uszczelka? |
1. profesjonalny tester na gorącym płynie po odciągnięciu 0.5 l płynu , test kilka minut po wystąpieniu pęcherzyków powietrza na podwyższonych obrotach.
2.pomiar ciśnienia płynu manometrem przy dłuższej jeździe , lub czy są twarde węże chociaż skoro już wyrzuca płyn i są przecieki to pewnie ciśnienie jest powyżej 1.4 bar.
3.sprawdzenie poziomu/ubytku płynu po nocnym postoju bez wcześniejszego odkręcenia korka po wieczornym zatrzymaniu silnika.
4. czy przy uruchomieniu silnika zimnego występuje chwilowa jego nierówna praca ewentualnie słychać klepanie popychaczy .
5. białe spaliny
6. słodki smak filmu olejowego pod korkiem wlewu oleju lub w odmie.
7.wygląd świec zapłonowych.
8.czy jest maź olejowa w przewodach odmy lub w dolocie.
Reszta to już dokładna diagnostyka.
Bieri13 - Nie Sty 28, 2018 10:25
Wczoraj nie włączył mi sie wentylator przy 98 stopniach. Zakładam uszkodzenie pierwszego biegu.
Czym zastapic śrubę na węży do odpowietrzania? Chyba gwint jest uszkodzony i słabo trzyma.
SeniorA - Nie Sty 28, 2018 10:51
Bieri13 napisał/a: | nie włączył mi sie wentylator przy 98 stopniach | ma sie włączyć przy 100 ale dla sprawdzenia 1 biegu wystarczy włączyć klimatyzację
Bieri13 napisał/a: | Czym zastapic śrubę na węży do odpowietrzania? | można stalową M6 lub wstawić króciec z odpowietrznikiem. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=71188
Bieri13 - Pon Sty 29, 2018 21:11
Wentylator sprawdzony, działa poprawnie na wszystkich biegach.
Stary, szary korek zbiornika wyrównawczego ma oznaczenie 100 ( czyli 1.0 bara).
Nowy korek, czarny ma oznaczenie 140.
Który jest prawidłowy?
SeniorA - Wto Sty 30, 2018 08:32
Cytat: | Który jest prawidłowy? | dla silników benzynowych 140 , początkowo wszystkie miały 100 ale później Rover stosował 140 ( od nr. VIN 158719 )
|
|