|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Engine Disabled, rozrusznik nie kreci, nie odpala
proartur - Wto Sty 30, 2018 23:17 Temat postu: [R75] Engine Disabled, rozrusznik nie kreci, nie odpala Witam wszystkich,
Od paru dni posiadam rovera 75 z silnikiem 2.0 cdt i juz pojawił się pierwszy problem z którym poradzić sobie nie mogę. Otóż po nocy auto , przy próbie odpalenia
- zagrzało świece
- poinformowało o stanie okładzin klocków (nie wiem)
- oraz pojawił się komunikat ENGINE DISABLED
Kluczyk w pozycji START, cisza... rozrusznik nie kreci, kontrolni nie gasną cisza...
Rozłączyłem akumulator, naładowałem... Lecz to samo...
W między czasie pojawiały się kontrolki o otwartej klapie, drzwiach, żarówkach itp.
Wyjąłem komputer był suchy.
Przy którymś razie, komunikat o wyłączonym silniku zniknął ale rozrusznik nadal martwy.
Jako tako działa gdyż po podaniu prądu na wsuwkę kręci ale nie odpala.
dodatkowo doszedł problem na samym końcu. po skręceniu klem i wyjęciu kluczyka świeci kontrolka oleju i ładowania a w bagażniku słychać delikatny stukot jakby cięgna otwierania bagażnika. Nie ma też oryginalnego sterowania CZ lecz jakiś dołożony.
czy można jakoś ominąć zabezpieczenie immo?
od czego to zacząć ?
MD - Sro Sty 31, 2018 02:09
proartur, polecam zacząć od modułu EWS (jest to m. in. immobiliser silnika), znajduje się pod słupkiem A od strony kierowcy - za modułem LSM. Jest przykręcony do ściany (ma białą barwę). Przede wszystkim sprawdź:
- połączenia masowe, czy nie są luźne, skorodowane lub przede wszystkim mokre,
- wtyczkę EWS, czy nie została zalana lub w wyraźny sposób uszkodzona,
- EWS czy nie jest zalany.
EWS może siać błędami na całe wnętrze - szaleć będzie nawet panel klimatyzacji.
Fotografia lokacji EWS (anglik, w wersji kontynentalnej w lustrzanym odbiciu)
adam_26 - Sro Sty 31, 2018 10:18
Nie robiłeś nic z kluczykiem sprawdź czy pestka imo jest w obudowie kluczyka ?
proartur - Sro Sty 31, 2018 20:26
tak wiec był fach-man z komputerem, odczytał błędy ale żaden nie był związany z błędem immo, czujnik powietrza dolotowego oraz coś tam jeszcze.
Nie sprawdzałem jeszcze połączeń masowych oraz EWS tak jak radził kolega,
pisze tylko o tym komputerze i immo, może to go wykluczy bo gdyby coś było nie tak to by wykazało ? pestka w pilocie jest, baterii nie ma, ale nie ma tez przycisków oraz oryginalnego sterowania zamkami, tylko dorobione coś a z allegro.
tomi24lbn - Sro Sty 31, 2018 20:36
Napisz skąd jesteś , może w twojej okolicy jest ktoś kto ma pojęcie o R75
proartur - Sro Sty 31, 2018 20:54
Jestem z Rzeszowa
adam_26 - Sro Sty 31, 2018 22:09
Możemy się umówić na wekendzie jestem w Rzeszowie mogę ci pomóc jak coś pisz na priv
christopher7 - Pią Lut 02, 2018 07:40
proartur, Spróbuj sprawdzić rzeczy w kolejności prawdopodobieństwa check-listy którą ci przesłałem na maila. Super że podpiąłeś komputer bo to parę rzeczy eliminuje. Martwi mnie ta rzeźba z centralnym, sposób w jaki to jest podpięte do instalacji wozu. Najlepiej z adamem_26 sprawdzajcie z miernikiem wg schematu z załącznika w moim mailu.
proartur - Nie Lut 04, 2018 16:59
Problem rozwiązany.
Powodem było usunięcie przeze mnie kabla zasilającego wzmacniacz (którego nie było)
do niego podłączony był gdzieś pod nogami kierowcy kabel zasilający "coś".
Sprawdziłem też masy - iskrzyło na kielichu. Wyczyściłem i założyłem śrubę z chromoniklu.
Dziękuje za pomoc, wszystko było i jest pomocne.
Czas na kolejne problemy ale to już w innym temacie
Pozdrawiam
krasin - Nie Lut 04, 2018 17:32
Witam, mam podobny problem a mianowicie gdy wkładam kluczyk przekrecam - palą się kontrolki i dalej nic zero reakcji silnika nawet nie zakręci. Wyjąlem i podładowałem akmulator i to nie pomogło. Dzisiaj podjechał gosciu z kompem i wyskoczyły takie błedy:
10:28:30.710 Odczyt kodów usterek
10:28:31.565 Zarejestrowane usterki
P0261 --- Sterowanie wtryskiwacza 1; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0262 --- Sterowanie wtryskiwacza 1; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0264 --- Sterowanie wtryskiwacza 2; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0265 --- Sterowanie wtryskiwacza 2; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0268 --- Sterowanie wtryskiwacza 3; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0270 --- Sterowanie wtryskiwacza 4; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0271 --- Sterowanie wtryskiwacza 4; zwarcie do plusa zasilania/masy
P0340 --- Czujnik polozenia walka rozrzadu ; zwarcie do plusa zasilania/
masy
P0445 --- Sterowanie zaworem odsysania par paliwa; zwarcie do plusa
zasilania/masy
P1191 --- Ogrzewanie sondy lambda za katalizatorem; zwarcie do plusa
zasilania/masy
P1300 --- Wypadajace zaplony, mogace spowodowac uszkodzenie
katalizatora
P1316 --- Wypadajace zaplony, mogace spowodowac zwiekszenie emisji
szkodliwych skladników spalin
P1508 --- Sterowanie silnikiem krokowym regulacji biegu jalowego(IACV);
zwarcie do masy
Co to może byc?
MaReK - Nie Lut 25, 2018 00:03
Podobny problem ale nie inny silnik
|
|