Zobacz temat - [R45] Wskażnik temp za niskie wskazanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Wskażnik temp za niskie wskazanie

reeadon - Wto Lut 06, 2018 22:13
Temat postu: [R45] Wskażnik temp za niskie wskazanie
Witam,

Od jakiegoś tygodnia wskazówka temp na desce wskazuje jakby niższa temp, stałą po nagrzaniu ale niższą, zdjęcie poniżej.

Auto nagrzewa się normalnie 4-6 min i leci już ciepłe powietrze. Dziś przejechałem z 120 km i wskazówka po nagrzaniu ani drgnie. Auto odpala bez pronlemu, nie szarpie, moc jest.

Czujnik jednopinowy nawala ? czy coś innego ?

Czy czujnik temp na desce jest taki sam jak do ECU ?

Jaki zamówić ?

MEK100170 MEK000030 MEK100170L MEK000030L, MEK100060 MEK100060L

IROLA - Sro Lut 07, 2018 13:33

Proponuję kupić ELMa327, parę złotych a sprawdzisz jaka jest rzeczywista temperatura płynu.
reeadon - Sro Lut 07, 2018 19:59

Czy ktoś miał taki przypadek ?, styki przeczysciłem, kabel ok.

Zamówiłem już czytnik, ale chciałbym zamówić jeszcze czujnik ten jedno pinowy zna ktoś numer oem ?

Markzo - Sro Lut 07, 2018 20:47

Z czujnikami są jaja, nowe potrafią działać dopiero po podaniu na 2gi pin masy, tak jak kolega wcześniej pisał - zainwestuj w ELMa, przy okazji sprawdzisz inne rzeczy :)
IROLA - Sro Lut 07, 2018 21:51

Z kupnem czujnika radziłbym się wstrzymać, tutaj jest opis jak sprawdzić czujnik (rezystancja 24.6 - 32.1 Ohm przy temperaturze 100-110°C na zegarze to ok. 1/2 skali).
reeadon - Pon Lut 12, 2018 18:55

Dzięki za linka :D

ELM zamówiony, czujnik to nie wydatek wole mieć w zapasie jak się zabiore za to :) pytanie tylko jaki jest jego numer oem ?

MEK 100060 ten jest chyba to ECU a ten MEK000030L właśnie ten drugi od wskazania na desce, potwierdzicie ?

[ Dodano: Pon Lut 12, 2018 18:55 ]
IROLA napisał/a:
Z kupnem czujnika radziłbym się wstrzymać, tutaj jest opis jak sprawdzić czujnik (rezystancja 24.6 - 32.1 Ohm przy temperaturze 100-110°C na zegarze to ok. 1/2 skali).


Jednak chyba czujnik, ELM wskazuje od 95 do 105 C na postaju po dłuższej jeżdzie a wkaźnik nadal tak na 1/3 kali a przy temp 100 C powinnień być 1/2

24.6 - 32.1 Ohm 100-110°C app 1/2

dawidek126 - Czw Lut 15, 2018 21:14

elm będzie czytał rovera 45 1.8 benzyna 2000 rok?? jaki do tego jest program ??

pozdrawiam

IROLA - Czw Lut 15, 2018 21:35

Cytat:
Jednak chyba czujnik, ELM wskazuje od 95 do 105 C na postaju po dłuższej jeżdzie a wkaźnik nadal tak na 1/3 kali a przy temp 100 C powinnień być 1/2

24.6 - 32.1 Ohm 100-110°C app 1/2


Mając wskazanie ELMa - wystarczyło odpiąć wtyczkę do czujnika (na zegar) i odczytać na mierniku (multimetrze) rezystancję. Z tego co pamiętam nasz roverek podtrzymuje napięcie po zgaszeniu silnika jeszcze przez ok. 3 minuty, więc bez problemu porównasz odczyt z ELMa (czujnik temperatury "ten komputerowy") z odczytem rezystancji czujnika na zegar. Możesz to zrobić przy wyłączonym silniku ""odczyt ELMa"" (tak na wszelki wypadek, choć jak już wiele razy sprawdzałem komputerek roverka jest bardzo wyrozumiały).

reeadon - Sob Lut 17, 2018 20:58

IROLA napisał/a:
Cytat:
Jednak chyba czujnik, ELM wskazuje od 95 do 105 C na postaju po dłuższej jeżdzie a wkaźnik nadal tak na 1/3 kali a przy temp 100 C powinnień być 1/2

24.6 - 32.1 Ohm 100-110°C app 1/2


Mając wskazanie ELMa - wystarczyło odpiąć wtyczkę do czujnika (na zegar) i odczytać na mierniku (multimetrze) rezystancję. Z tego co pamiętam nasz roverek podtrzymuje napięcie po zgaszeniu silnika jeszcze przez ok. 3 minuty, więc bez problemu porównasz odczyt z ELMa (czujnik temperatury "ten komputerowy") z odczytem rezystancji czujnika na zegar. Możesz to zrobić przy wyłączonym silniku ""odczyt ELMa"" (tak na wszelki wypadek, choć jak już wiele razy sprawdzałem komputerek roverka jest bardzo wyrozumiały).


Juz wiadomo, ze to czujnik przy temp 100 C jdst 98 OHm a przy 92 95 OHm

Styki przeciscilem ale nic nie dalo wiec zamowilem nowy czujnik, zobaczymy

Michal_22 - Wto Lis 12, 2024 15:56

Kupiłem ZS'a 120. Poprzedni właściciel mówił że zmieniał podświetlenie w liczniku (nie świeci) i od tamtej pory wskaźnik temperatury jest cały czas w górze (po włączeniu zapłonu, czy odpaleniu auta). Coś mógł spaprać w liczniku, czy zbieg okoliczności?