|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] HGF i co dalej?
tomekk_nt - Sro Lut 21, 2018 08:36 Temat postu: [R45] HGF i co dalej? Cześć,
Niestety niedawno dopadła mnie bolączka uszczelki. Dałem auto do mojego mechaniora, głowica poszła na szlifiernię, wróciła, ziomek złożył i niestety problemy się nie skończyły - podobno dalej leci olej do układu chłodzenia. Mechanik twierdzi, że problem może być z blokiem, że podobno odkształcony, a to jest konstrukcja aluminiowa i najprawdopodobniej trzeba by szukać bloku na przeszczep. Coś jeszcze kombinuje, ale mam wrażenie, że nic z tego nie wyjdzie.
Poradźcie, co w takiej sytuacji począć, czy faktycznie szukać bloku na przeszczep i wykorzystać obecną głowicę, czy szukać kompletnego silnika? Czy blok 1.6 z 400 jest taki sam? Z tego, co kojarzę, to tamte silniki nie miały elektronicznego wtrysku.
Naszedł mnie jeszcze pomysł na swap na 1.8 VVC, ale wtedy bym potrzebował cały silnik z osprzętem i pytanie czy skrzynia od 1.6 będzie pasować?
Z góry dzięki, pozdro
dawidek126 - Sro Lut 21, 2018 16:52
a jaką założył ci uszczelkę pod głowicę??
tomekk_nt - Sro Lut 21, 2018 17:26
Chodzi o typ uszczelki? To są różne? Czy firmę? Nie wiem, ale jak cokolwiek robię z autem to każę ziomowi kupować części dobrej jakości, więc tutaj na kiepską uszczelkę raczej nie można zrzucić.
dawidek126 - Sro Lut 21, 2018 18:02
według mnie są 4 typy uszczelek.... może podaj numer uszczelki...
sTERYD - Sro Lut 21, 2018 19:16
pewnie ruszyli tuleje cylindrów. Trzeba je wkleić i będzie ok.
Niestety głowica spowrotem do góry.
tomekk_nt - Sro Lut 21, 2018 20:29
Jutro się dowiem, jaki typ uszczelki mój mechanik próbował założyć. Przy okazji, jaką najlepiej wybrać?
Przekażę też info o tulejach, dzięki.
dawidek126 - Sro Lut 21, 2018 20:51
żeby wkleić tuleje na nowo to trzeba wywalić miskę , magistralę olejową , odkręcic panewki i wypchnąć tuleję razem z tłokiem do góry?? oczywiscie jak już zdjęta jest głowica:)
a jak przy zdjętej głowicy sprawdzić czy trzeba uszczelnić tuleje??
[ Dodano: Sro Lut 21, 2018 20:51 ]
czy coś takiego nadaje się do tych tulei żeby uszczelnić
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3330143331341-EL705707-preparat-do-uszczelnien,scr_dItems.html
tomekk_nt - Czw Lut 22, 2018 08:04
Przerabiam teraz temat z uszczelkami i widzę Twojego posta, Dawidek:
Cytat: | ile jest tych rodzajów uszczelek??
- stary typ
-stary typ wzmacniany(najbardziej polecany)
-stalowa jednowarstwowa z drugą uszczelką (wypełniającą po szlifowaniu głowicy)
- najnowsza wielowarstwowa stalowa?? |
Co to za model tej najbardziej polecanej uszczelki?
dawidek126 - Czw Lut 22, 2018 15:42
Najbardziej polecany jest stary typ wzmacniany
[ Dodano: Czw Lut 22, 2018 15:42 ]
Ja będę używał elringa numer el167410
tomekk_nt - Czw Lut 22, 2018 21:50
No właśnie wywnioskowałem, że to stary typ wzmacniany, tylko chodziło mi konkretnie o nr modelu, dzięki
I normalną procedurą jest planowanie tylko głowicy bez szlifowania bloku, tak? Czy to nie jest trochę bez sensu? Idealnie by było, gdyby obie powierzchnie były równe.
dawidek126 - Czw Lut 22, 2018 23:37
głowice trzeba splanować a najlepiej sprawdzić jej szczelność ale to wedle uznania, można też przeszlifować zawory i wymienić uszczelniacze.... ale totalne minimum to konieczność planowania.
wiadomo idealnie by było splanować blok ale to trochę nie opłacalne . papier 400 wodny do tego biore klocek równy i "czyszczę "w ten sposób blok. nie ruszać wałem bez głowicy bo tuleje wylezą ale delikatnie nimi rusz czy sie nie ruszają.... jeśli sie ruszaja to jest duże prawdopodobieństwo że przez tuleje przeciekać będzie płyn...
tulej są na równo z blokiem... ja po czyszczeniu biorę "liniał" na blok i sprawdzam szczelinomierzem czy gdzie kolwiek wchodzi 0,05mm .
na youtube jest film firmy ajusa która wypusciła nowe uszczelki te nieudane:)
wpisz sobie : rover head gasket ajusa. jest tam pokazane jak dokonuje sie pomiaru bloku.
tomekk_nt - Pon Lut 26, 2018 10:39
Dzięki za szczegółowy opis. U mnie niestety samo planowanie głowicy nie pomogło, czekam na info od mechaniora, ile by wyniosło kompleksowe ogarnięcie tego silnika i w międzyczasie zastanawiam się, czy nie szukać motoru do przeszczepu.
dawidek126 - Pon Lut 26, 2018 16:40
znajdziesz silnik który będzie znowu do naprawy... trzeba sprawdzić tamten co masz
tomekk_nt - Czw Mar 01, 2018 22:29
No właśnie tego się trochę obawiam na razie czekam na info z warsztatu, także zobaczymy.
[ Dodano: Czw Mar 01, 2018 22:29 ]
Rozmawiałem z typem, on popytał też na szlifierniach, z którymi współpracuje i generalnie wszyscy twierdzą, że jak samo planowanie głowicy nie załatwia problemu to generalnie gra jest nie warta świeczki, bo szczegółowa rozbiórka silnika generuje spore koszta, przede wszystkim robocizny. Zresztą sam pisałeś, Dawidek, że planowanie głowicy to już jest nieopłacalna sprawa.
Korci mnie trochę swap na inny silnik, czy wrzucenie tam 1.8 VVC lub zwykłego 1.8 byłoby w miarę bezproblemowe, czy jednak trzeba będzie sporo pracy, żeby wszystko dopasować?
Jacek176 - Pon Mar 19, 2018 11:47
Ja przerabiałem to samo w R45 1.6. Uszczelka pod głowicą wymieniana 2 razy i dalej to samo.
Po pierwsze czy była sprawdzana szczelność głowicy? Jak silnik się przegrzał to na 90% pękła głowica.
Po drugie tak jak ktoś wcześniej wspomniał w tych silnikach często opadały tuleje cylindrów. U mnie tak było.
W moim przypadku taniej było kupić drugi silnik.
tomekk_nt - Pon Mar 19, 2018 14:06
Cześć, silnik się nie przegrzał, zareagowałem od razu jak tylko zaczął uciekać płyn i autem nie jeździłem więcej. Ale po tym szlifowaniu głowicy i pierwszej próbie wymiany uszczelki niby się okazało, że blok też jest nierówny. Swoją drogą na szlifierni powiedzieli, że głowica była juz wcześniej robiona, o czym nie wiedziałem.
Ostatecznie zakupiłem drugi silnik z przebiegiem ~150 kkm i przełożyłem, w piątek odebrałem samochód i na razie rozjeżdżam po mieście. Mam wrażenie, że chodzi głośniej, ale po miesiącu w nowszym aucie może mi się po prostu wydaje. Druga kwestie, to wolno spadają obroty na luzie, na zimnym potrafi się nawet na sekundę zatrzymać przy ~1700 rpm i dopiero potem spaść niżej.
Wyrwałem silnik z przedlifta i były dwie różnice w stosunku do tego, który miałem:
- mechanik stwierdził, że są jakieś inne mocowania
- różna liczba zębów na kole zamachowym - więc przełożył koło ze starego
Sterownik został ten, co był.
Mam nadzieję, żę auto się jeszcze trochę pobuja.
Dzięki za rady i uwagi w tym temacie.
barney79 - Pią Mar 23, 2018 15:36
Wzmacniana uszczelka jest razem z tulejami i numer uszczelki to:
LVB00032
|
|