Zobacz temat - [R75] AUTO NIE ODPALA slyszane powietrze pod zbiorniczkie WS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] AUTO NIE ODPALA slyszane powietrze pod zbiorniczkie WS

Jacus211 - Sro Lut 21, 2018 17:24
Temat postu: [R75] AUTO NIE ODPALA slyszane powietrze pod zbiorniczkie WS
PROSZE O POMOC.PRZECZYTALEM POSTY ROZNE I TEMATY NIE SA POKONCZONE OPISZE SWOJA SYTUACJE.
Wracalem z pracy do domu i 100m przed domem silnik zgasl nie moglem juz go odpalic.
Podlaczylem auto pod toaf bo taki tylko mam i wykazal:
1260 kontrola cisnienia paliwa wstepnego
3505 swiece zarowa przekaznik swiec zaroeych
0400 zawor recyrkulacji spalin lub silownik
1195 zawor wysokiego cisnienia

jakos po paru h jak sie wyspalem po nocce.auto czasem zagadalo ale nie rowno pracowalo albo jak pracowalo to po dodaniu gazu gaslo

pomyslalem moze egr jest brudny odlaczylem rure do niego faktycznie duzo bylo sadzy wyczyscilem go tez oproznilem filtr paliwa.sprawdzilem pompe paliwa daje paliwo po odlaczeniu od filtra paliwa po przekreceniu kluczyka dziala ze 20s sposcilem tak ze 3l paliwa za filtrem tez paliwo leci.NA live date w toaf pokazuje 3.6bara

zawor w egr byl zamkniety po czyszczeniu dlugo niechcial odpalic jak zagadal chwile sie dusil ale pozniej wszystko ustalo ladnie chodzil jeszcze niechcial odpalic za 1 razem ale za ktoryms razem juz wszystko mu gralo.juz myslalem ze wszystko oki nastepnego dnia chcem jechac do sklepu a tu nic rozrusznik kreci nie ma bledow na wyswietlacza a auto nie odpala.i do dnia dzisiejszego czyli juz jakies 5 dnia auto nie zagadalo.

wyczytalem ze mozna wyciagnac wtyczke od czujnika cisnienia na cr tak zrobilem nic.
wyciagnolem wtyczke od czujnika walka rozrzadu wszystko oki nic.
wyciagnolem wtyczke od przeplywomierza powietrza sprawdzilem tak nic.
wyciagnolem wtyczke od zaworu wysokiego cisnienia na cr nic.

tylko toaf wyczytal nowe bledy po tym:
0100 przeplywomierz powietrza
0190 czujnik cisnienia paliwa
1e25 czujnik monitorowania predkosci obrotowej rpm

i teraz po skasowaniu ich przekrecenia jeszcze raz kluczyka nadal one wracaja

co zaobserwowalem.

po wyciagnieciu bezpiecznika pod schowkiem od pompy paliwa wlanczaja sie swiatla awaryjne(ktos napisal ze pompa paliwa siadla toaf za kazdym razem po przekreceniu kluczyka pokazuje 3.6bara)

i jeszcze jedno dziwne po przekreceniu kluczyka na te 20s co pompa chodzi pod zbiorniczkiem wspomagania slychac uciekajace powietrze.

sciagnolem autorum delphi jest w nim opisie rover 75 ale nie widzi interfejsu a w toafie tym samym kablem wszystko gra tylko ze to jest wersja delphi 2015 moze ktos uzywal tego programu i wie ktora wersja bedzie chodzic z kablem obd.

1260 ktos napisal tez ze jak wymienil filtr paliwa i nie nalal do niego paliwa towyskoczyl mu ten blad ale po przekreceniu pare razy kluczyka auto odpalio widac teraz przez uszczelke filtra paliwa jak jest przepelniony juz po tylu probach startu silnika.

prosze o pomoc co mozna teraz zrobic i gdzie szukac

marcin.misek - Sro Lut 21, 2018 23:20

Cytat:
i teraz po skasowaniu ich przekrecenia jeszcze raz kluczyka nadal one wracaja

Wiec musisz sie nimi zająć. Zaczłabym od :
Jacus211 napisał/a:
1e25 czujnik monitorowania predkosci obrotowej rpm

Jesli czujnik jest dupniety to nie odpali, wtyczka moze byc OK, co nie znaczy ze czujnik jest OK - sprawdz to.
Cytat:
0190 czujnik cisnienia paliwa

sprawdz TOAF'em jakie jest cisnienie na szynie CR.
Jacus211 napisał/a:
0100 przeplywomierz powietrza

to w tej chwili malo istotne, bez tego odpali.

Jacus211 napisał/a:
pod zbiorniczkiem wspomagania slychac uciekajace powietrze.

Zlokalizuj i uszczelnij.

Jacus211 napisał/a:
sciagnolem autorum delphi jest w nim opisie rover 75 ale nie widzi interfejsu a w toafie tym samym kablem wszystko gra tylko ze to jest wersja delphi 2015 moze ktos uzywal tego programu i wie ktora wersja bedzie chodzic z kablem obd.

No sorry, gdyty Delphi dizalo na kablu za 10 PLN to nie zarobiliby - do tego potrzebujesz odpowiedni sprzet ( chinski lub orygonal), chociaz na kablu od TOAFa tez mozna to odpalic.

MaReK - Czw Lut 22, 2018 08:38

Przepływomierz masz odłączony czy podłączony?
Jeśli podłączony to go odłącz. Skasuj błędy TOAFem i spróbuj odplaić silnik.

Czujnik inercyjny (uderzeniowy) sprawdziłeś? Na wszelki wypadek wciśnij go.

Ciśnienie na pompie grodziowej masz okej.
Gaśnięcie auta po przyciśnięciu gazu i odpuszczeniu to może być wina brudnego zaworu wysokiego ciśnienia w pompie CR.

Jacus211 napisał/a:
ze to jest wersja delphi 2015 moze ktos uzywal tego programu i wie ktora wersja bedzie chodzic z kablem obd.

Ten program nic więcej niż TOAF Ci nie powie.

Możesz w TOAF włączyć LIVE DATA i nagrać filmik z odczytem parametrów jak próbujesz odpalić auto.

Jacus211 - Czw Lut 22, 2018 17:28
Temat postu: Nie odpala
Po wykasowaniu bledow tofem udalo sie i zostaly tylko 2
0400 zawor egr i ten z przeplywomierzem powietrza jest podlaczony

Te syczenie to przeciez pompka na zaworze wysokiego cisnienia ktora podaje paliwo

Narazie laduje aku bo po tylu razach troche go rozladowalo drugi stary wlozylem zeby nic sie nie stalo

Kiedy elektrozawor podcisnienia egr otwiera go jak odpali???
Po przekreceniu kluczyka probowalwm tam zatkac palcem jeden albo ten drugi otwor i nic sie nie dzialo.

Co do tego elektrozaworu obok wezyka do egr jest tez podlaczone???
Wyciagbolem dzis jeszcze raz egr i jak z dolu wlozysz cos by go popchnac normalnie sie otwiera z oporem widac ze w tej membranie dobra sprezyna jest

Moze elektrozawor poszedl??

Cisnienie na pombie obok aku toaf pokazje po przekreceniu kluczyka 3.6bara

[ Dodano: Czw Lut 22, 2018 17:28 ]
Ogolnie teraz przy tych bledach z egr i przeplywomierzem auto powinno zagadac
Bo teraz egr jest zamkniety a tak powinno byc podczas odpalania.
Poczekam az aku sie naladuje na max i sprubuje potem napisze.
Najwyzej jeszcze przeplywomierz odlaczd jakby z podlaczonym niechcial zagadac.

Dziwne ze jak bezpiecznik od pompy paliwa wyciagnie sie ten z numetem 20 zapalaja sie awaryjne.

A jaki trzeba kupic kabel obd2 do delphi aby go wykrylo???

Prosze odpowiedxiec na te pytanie z postu wyzej i teraz.jak nie odpali to nagram film z live date toaf i doloze tu.

SeniorA - Czw Lut 22, 2018 19:04

Jacus211 napisał/a:
Dziwne ze jak bezpiecznik od pompy paliwa wyciagnie sie ten z numetem 20 zapalaja sie awaryjne.
Nic dziwnego , w obwodzie zasilania pompy jest wyłącznik bezpieczeństwa , który normalnie jest zwarty i podaje napięcie do BCU. Wyjęcie bezpiecznika to przerwanie obwodu i też zasilania BCU z wyłącznika bezpieczeństwa. BCU wtedy włącza kierunkowskazy i oświetlenie wnętrza odbierając to jako rozłączenie wyłącznika przez uderzenie.
marcin.misek - Czw Lut 22, 2018 19:35

No a sprawdzales cisnienie na listwie CR ?
Jacus211 napisał/a:
A jaki trzeba kupic kabel obd2 do delphi aby go wykrylo???

Udajesz czy na prawde nie wiesz ? Potrzebujesz Urzadzenia o nazwie Delphi Autocom, to czy to bedzie oryginal czy podrobka to inna kwestia.
To ze napisalem ze da sei to uruchomic na zwyklym kablu obd, to inna kwestia - brak odpowiedniego oprogramowania - ktore nie jest nigdzie dostepne, chyba ze sam sobie zrobisz.

MaReK - Czw Lut 22, 2018 23:53

Odłącz ten przepływomierz. Z niego już raczej pożytku nie będzie.
Jacus211 - Pią Lut 23, 2018 19:54
Temat postu: zdjecie toaf
zdjecie

[ Dodano: Pią Lut 23, 2018 19:36 ]
zdjecia czesc druga

[ Dodano: Pią Lut 23, 2018 19:38 ]
czujnik cisnienia paliwa wyskoczyl po odlaczeniu wtyczki ktos pisal ze wtedy auto uruchamia sie w trubie awaryjnym ogolnie z tym odlaczeniem ani z przeplywomierzem odlaczony auto nawet nie zaskoczylo tak jak tam pisze obroty silnika przy rozruchu byla 200

[ Dodano: Pią Lut 23, 2018 19:54 ]
a dlaczego nie kasuje tego bledu z egr??moze ten elektrozawor co go otwiera jest walniety??teraz jest zamkniety a taki powinien byc przeciez przy odpalaniu tak???

SeniorA - Sob Lut 24, 2018 09:07

Wygląda na to , że zawór regulacyjny na pompie HP jest w pozycji otwartej , poprawiłbym kontakt wtyczki. Zawór jest elektromagnetyczny i pracuje w pozycji otwarty/zamknięty sterowany przez ECM. Przy otwartym zaworze ciśnienie jest poniżej 100 bar , chyba , ze czujnik ciśnienia na listwie przekłamuje.
MaReK - Sob Lut 24, 2018 23:53

Bezpieczniki i przekaźniki w skrzynce pod maską sprawdzone?

Pompa wysokiego ciśnienia nie jest rozszczelniona? Jakieś większe ilości paliwa na jej obudowie lub pod autem? Wspominałeś coś o syczeniu - ale co to jest doszedłeś?

Co wiesz o kondycji swoich wtryskiwaczy? Robiłeś im próbę przelewową?

Sprawdziłeś instalacje wzrokowo? Przewody do czujnika ciśnienia na listwie, do elektrozaworu EGR oraz do zaworu wysokiego ciśnienia?

Przepływomierz zostaw odpięty. Następnie każdą wtyczkę do czujników (wysokiego ciśnienia, położenia wałka) i zaworu potraktuj jakimś preparatem do poprawiania styków.

Jak masz możliwość zaopatrz się w używane (ale sprawne) czujnik ciśnienia paliwa oraz regulator ciśnienia na pompie.

SeniorA - Nie Lut 25, 2018 10:39

SeniorA napisał/a:
Przy otwartym zaworze ciśnienie jest poniżej 100 bar
tu jest 61,41 bar czyli zawór regulatora się nie zamyka albo czujnik przekłamuje. Ciśnienie przy rozruchu powinno być minimalnie 200 bar.
Jacus211 - Nie Lut 25, 2018 16:43
Temat postu: ciag dalszy walki
dzis wyciagnolem czujnik cisnienia paliwa ogolnie wyglada jak nowy
ale znalazlem uszkodzony przewod paliwa ogolnie jego oslona bo ten czarny w srodku jest oki czy to moze byc przyczyna ze pompa zaciaga paliwo z powietrzem i dlatego cisnienie jest tylko 61bar.

ogolnie przelewy wtryskow jak auto odpalilo po czyszczeniu egr byly jakies minimalne jeden chyba pierwszy mial wartosc -0,75 a reszta raczej max 0,23

ogolnie przewod elektrozaworu do egr jest troche sparcialy ale chyba egr powinin byc zamkniety przy odpaleniu tak wiec to nie powinno miec wplywu na odpalenie tak???

te syczenie to jak zdjolem kolektor dolotowy to po przekreceniu kluczyka dobiega z pompy cr chyba pompuje paliwo a tak chyba powinno byc tak???czy tylko pompa paliwa obok aku powinna dzialac??

elektrozawor i ten przewod do egr plus czujnik cisnienia i ja znajde to regulator na cr ten zawor zamowie w przyszlym tygodniu

a te male czarne pudelko nad wtryskami to tam jest jakis filtr??

i jeszcze na silniku tam gdzie po prawej jest czujnik temperatury silnika jest czarne pudelko z lewej dochodza 4 wiazki i jeszcze jakies to co to jest??moze tam cos nie gra???

[ Dodano: Nie Lut 25, 2018 16:43 ]
A MOZNA URZYC PLAKA TEGO DO NABLYSZCANIA KOKPITU WIDZIALEM NA YOUTUBIE WIELE FILMOW ZE WIARA PSIKA W NIM W RURE ZA PRZEPLYWOMIERZEM????CZY TO NIC NIE DA PRZY NISKIM CISNIENIU NA SZYNIE CR.

dawidd - Pon Lut 26, 2018 16:06

Moze i ja cos podpowiem.

To ze słyszysz syczenie przy pompie CR to nic nadzwyczajnego - pompa paliwa pompuje, paliwo leci sobie do
- zaworu zwrotnego
- pompy CR i przez zawór cr jest upuszczane
z pompy do listwy CR
- z listwy do wtryskow, z wtryskow wraca przelewami do baku

i te punkty nalezalo by sptawdzic czy ktorys nie jest otwarty czyli uszkodzony
Taka jak pisalSeniorA, jak nie bedzie 200 bar to nie odpali
Ciśnienie na pompie wstępnej jest ok, wiec założyć można ze zaworek zwrotny jest sprawny, chociaż i u mnie parę lat temu tez mi sie tak wydawalo
https://www.elektroda.pl/...pic2396317.html
Jeśli gdzieś lapie powietrze w ukladzie paliwowym to szum przy pompie sie zwiększa, jesli jest wszystko szczelne to jest ciszej, ale tez słychać jak paliwo krąży

Pisałeś ze sprawdzałeś przelewy o których wspomniał MaReK, ale co dokładnie sprawdziłeś i czy na ciepłym czy zimnym silniku? Miarodajnym odczytem w Twojej sytuacji było by sprawdzenie przelewów w menzurkach z powrotu 4 wtrysków, a nie odczyt toafem dawek wtryskiwaczy a chyba to sprawdziłeś podając wyniki 0.7, 0.2 ...

Prostym i szybkim testem żeby sprawdzić czy wtrysk nie ma uszkodzonego zaworka zwrotnego jest zdjęcie przelewów z wtrysków i przekręcenie kluczyka na pozycje 1, tak żeby pompa kolo baku pracowała. Z góry wtrysków powinno bardzo po woli sączyć sie paliwo, jesli tryśnie to ten ma zawór nieszczelny

No i oczywiście do sprawdzenia to co wyżej koledzy pisali o zaworze CR czujniku CR.
Zawor CR nie pracuje w pozycji otwartej zamkniętej, tylko jest regulatorem sterowanym sygnałem PWM i dzięki temu można uzyskać rożne cisniania na szynie.
Zawor CR można wyczyścić no i rożnymi (nie zawsze miarodajnymi)sposobami sprawdzić. Np czy nie jest otwarty pchając powietrze przez wężyk gumowy nałożony na króciec szyjki zaworu. Nie powinno sie go dac przepchnąć, jesli leci bez oporu to zawór jest uszkodzony

MaReK - Pon Lut 26, 2018 16:06

Plak czasami pomaga zaskoczyć, ale nie wiemy jeszcze co u Ciebie klękło. Więc może dopóki nie naprawisz i nie podmienisz wszystkich elementów o których pisałem, nie używaj jeszcze plaka.

Czujnik może wyglądać jak nowy, ale może być uszkodzony. Spróbuj poprawić kontakt na wtyczce od niego i innych konektorów. Potrafi się zebrać śniedź.

Oczywiście węże paliwowe muszą być szczelne. Może się zdarzyć, że za czujnkiem niskiego ciśnienia jeśli będzie przerwa (zasilająca listwę) to może łapać powietrze (sam tak miałem).

To co się znajduje nad wtryskami to jest filtr odmy i jego warto wymienić.
Koszt jest śmieszny. Więc już przy tej operacji możesz to zrobić.

Nic nie piszesz jeszcze o regulatorze CR? Udało Ci się go wyciągnąć i wyczyścić?

dawidd - Pon Lut 26, 2018 16:12

https://www.youtube.com/watch?v=GHqlGaclt3w

o takim teście wtrysków mowie, jeśli u ciebie nie odpala to robisz to samo bez odpalania i kręcenia silnikiem. Jeśli sie nic nie pojawi to ok, jesli trochę to tez ok jeśli tryśnie to źle

Jacus211 - Pon Lut 26, 2018 18:15
Temat postu: dalej nie pali
czyli to co pokazuje toaf te bledy z przeplywomierzem powietrza,egr to nie wplywa ma to ze auto nie odpala i przy tych bledach auto powinno ruszyc tak???

po prostu cos jest innego padniete??

wyciagnolem dzis ten elektrozawor co egr jest podlaczony i po zdjeciu dekielka ukazaly sie dziwne spalenia na okregu.

czy mozna go sprawdzic podlanczajac baterie akumulatora na styki czy juz widac ze jest padniety ale bez niego auto powinno zagadac tak???

to ten regulator na pompie nie da sie sprrawdzic czy sie otwiera zamyka podajac prad z aku na styki??

[ Dodano: Pon Lut 26, 2018 18:15 ]
a regulator na pompie powinnienem wyjac jutro to zrobie zdjecie jak wyglada
mam problem z 1 sruba jutro powinienem miec potrzebne narzedzia


a ten czujnik cisnienia na pompie da sie jakos sprawdzic bo zamowie uzywany ale to tez nie wiadomo czy bedzie chodzic???

SeniorA - Pon Lut 26, 2018 18:35

dawidd napisał/a:
Zawor CR nie pracuje w pozycji otwartej zamkniętej, tylko jest regulatorem sterowanym sygnałem PWM i dzięki temu można uzyskać rożne cisniania na szynie.
To nie tak. Zawór pracuje tak jak pisałem wyżej w systemie otwarty/ zamknięty , sterowanie sygnałem PWM dotyczy czasu otwarcia lub zamknięcia zaworu , czym uzyskuje się różne ciśnienia na szynie.

[ Dodano: Pon Lut 26, 2018 18:34 ]
Jacus211 napisał/a:
ten regulator na pompie nie da sie sprrawdzic czy sie otwiera zamyka podajac prad z aku na styki??
jak każdy elektrozawór , po podaniu zasilania 12 V zamyka się , po odjęciu sprężyna go otwiera.

[ Dodano: Pon Lut 26, 2018 18:35 ]
Jacus211 napisał/a:
a regulator na pompie powinnienem wyjac jutro
wcześniej lepiej wyjąć rozrusznik.
Jacus211 - Pon Lut 26, 2018 20:49
Temat postu: Dalej
Czyli po wyjeciu tego regulatora na pompie cr i wyczyszczeniu moge podac na styki z innego naladowanego aku napiecie 12v i sprawdzic czy prawidlowo sie otwiera/ zamyka tak???

A na to cos co jest podlaczony egr tez tak moge zrobic podlaczyc do niego 12v z aku i on wtedy ruszy zacznie wciagac z tego podlaczenia weza czy po zdjeciach juz widac ze jest zepsuty??

Czuknik cisnienia na cr moge jakos sprawdzic czy jest dobry czy ten uzywany co zamowie dziala.

Zdjecia widzi przegladarka firefox bo nikt nie napisal czy ten zawor podcisnienia co egr jest podlaczony co dodalem.zdjecie jak wyglada za tym dekielkiem ma tak .byc czy padl a jak nie to jak go sprawdzic aby zagadal i wytworzyl podcisnienie

dawidd - Wto Lut 27, 2018 13:49

Jacus211, co do egr'a to nie on stanowi problem dlatego sie nikt nie wypowiada, odpuść puki co temat egr - jeśli jest zamknięty to ok
Co do zaworu CR - już sie tym jakiś czas nie zajmuje, ale albo mnie pamieć pomyliła albo kolega SeniorA, jest w błędzie. A wiedząc ze SeniorA, zna rave na pamieć postaram sie sprawdzić sterowanie zaworu cr i dopiero sie wypowiem ;)

[ Dodano: Wto Lut 27, 2018 13:23 ]
SeniorA napisał/a:
o nie tak. Zawór pracuje tak jak pisałem wyżej w systemie otwarty/ zamknięty , sterowanie sygnałem PWM dotyczy czasu otwarcia lub zamknięcia zaworu , czym uzyskuje się różne ciśnienia na szynie.

cos niecoś sprawdziłem i właściwie wydaje mi sie ze myślimy taka samo, ale rożnie opisujemy.
Zawor CR normalnie jest zamknięty siła x która wytwarzana jest przez sprężynę w zaworze. Ropa która dochodzi do zaworu oddziałuje na niego sila y która jest większa niz x przez to zawór sie otwiera. Podanie impulsów PWM z komputera domyka go w rożnym stopniu. I tak np przy odpalaniu działa na ok 30%
Takie info wygrzebałem i tak tez z grubsza pamiętam z czasu jak wiecej w tym siedziałem
A z info które moze byc praktyczne dla autora, to opor cewki powinien miec ok 3-7 om warto
sprawdzić. Jeśli nie ma napięcia na wtyczce to zawór sie nie domknie i ciśnienie nie podbije do 200 bar
Warto tez sprawdzić napięcie jakie dochodzi do zaworu, powinno byc tez ok 12V
Jesli masz dostęp do oscyloskopu lub kogoś kto ma i sie na nim zna to możesz tez sprawdzić przebieg napięcia, powinien byc z grubsza taki jak na załączonym obrazku
Jest trochę z tym roboty ale w ten sposób możesz wyeliminować ewentualna przyczynę tego ze nie pali

[ Dodano: Wto Lut 27, 2018 13:49 ]
Znalazłem jeszcze jedno info które może Ci się przydac
"Zawór DRV jest wysterowany sygnałem prostokątnym o częstotliwości 1kHz. Przy uszkodzonym przewodzie zasilającym następuje momentalnie wyłączenie silnika, ponieważ ciśnienie w szynie common rail spada do wartości 60 bar"
A jak dobrze pamiętam takie masz ciśnienie u siebie

Jacus211 - Wto Lut 27, 2018 18:36
Temat postu: witam
a te cisnienie co daje pompa przez te 30s jak sie wlancza to przy nawet probie odpalania powinno sie utrzymywac??? czyli byc powyzej tych 3 barow??bo nie pamietam teraz ale nie wiem czy nie spadlo po jakis 20s na 2.2 bary
SeniorA - Wto Lut 27, 2018 19:33

Trzeba zdemontować zawór bo najczęściej jest uszkodzony mały oring uszczelniający.dawidd, ja znalazłem taki opis : Fuel pressure regulator valve
It is an electrically operated solenoid valve controlled by the ECM with only two states, open and closed. When de-energised, the valve is opened by a spring, diverting fuel to the return line. This decreases the fuel pressure in the fuel rail. When energised, the valve is closed, allowing maximum fuel pressure in the fuel rail. This pressure can reach approximately 1300 bar (18,854 lbf/in 2 ). The ECM controls the fuel rail pressure by operating the pressure regulator valve with a pulse width modulated signal. The longer the opening time (duty cycle) of the valve, the lower the pressure in the fuel rail. The shorter the opening time (duty cycle) of the valve, the higher the pressure in the fuel rail.

MaReK - Wto Lut 27, 2018 20:48

Jacus211 napisał/a:
a te cisnienie co daje pompa przez te 30s jak sie wlancza to przy nawet probie odpalania powinno sie utrzymywac??? czyli byc powyzej tych 3 barow??bo nie pamietam teraz ale nie wiem czy nie spadlo po jakis 20s na 2.2 bary

Podczas pracy pompy na grodzi powinno utrzymywać się w okolicach 3,50 barów (przedlift). W polifcie to ok. 4 barów. Jeśli miałeś przerwę w przewodach to mogło być to spowodowane tym faktem. Niestety nie wiem w którym miejscu i na którym przewodzie był problem.

Kup regulator i podmień. Odłącz przepływomierz. Napraw podciśnienia od zaworu EGR i koniecznie sprawdź ten od VACUM. Zmień też filtr odmy. Zalej zbiornik na pół baku i odpalaj dziada ;) No chyba, że próba przelewowa na wtryskiwaczach zalała Ci garaż - wtedy wymieniaj wtryskiwacze ;P

dawidd - Wto Lut 27, 2018 23:01

SeniorA napisał/a:
. When de-energised, the valve is opened by a spring, diverting fuel to the return line. This decreases the fuel pressure in the fuel rail. When energised, the valve is closed, allowing maximum fuel pressure in the fuel rail.

w system cr 1 generacji, czyli taki jak jet w r75 jest odwrotnie
zobacz na rysunek zaworu, sprężynę i kulkę zamykająca
http://www.wtryskiwacz.co...lcisnbosch2.png

SeniorA - Sro Lut 28, 2018 10:24

dawidd napisał/a:
zobacz na rysunek zaworu, sprężynę i kulkę zamykająca
na rysunku widać , że po podaniu napięcia cewka ściąga kotwicę i zamyka zawór , po zaniku napięcia cewka zwalnia kotwicę i sprężyna ją ściąga otwierając zawór , czyli tak jak jest w opisie. Kończę bo to temat nie o tym.
dawidd - Sro Lut 28, 2018 18:40

nie jest tak jak piszesz, sprężyna rozpycha talerz a nie ciągnie. Gdyby tak było jak piszesz to gdybyś dmuchał w trzpień powietrzem to na przelewie w zaworze by powietrze bez oporu wyszło, a tak nie jest. Ale masz racje - nie ma co drążyć tematu bo to koledze nie pomoże
Jacus211 - Pon Mar 05, 2018 17:42
Temat postu: nie odpala
dzis sprawdzilem miernikiem i wtyczke od pompy przy aku po przekreceniu kluczyka daje 12v

ale ta wtyczka od pompy miala tylko 5v??tak ma byc??

jutro zrobie test przelewu znaczy odlacze ten zbrojony wezyk u gory przekrece kluczyk i zobacze czy puszcza zawor.

nie moge sie dobrac do tego regulatora bo sruba wyrobiona ale zamowilem jeszcze jeden zestaw kluczy ten powinnien pomoc.

ogolnie z bledow caly czas zostaja te 3 z gory po nie odpaleniu pojawia sie ten z zaworem ktory jest na zdjeciu.

dziekuje wszystkim za pomoc mam nadzieje ze uda sie odpalic tego roverka

[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 17:42 ]
znaczy ta wtyczka od pompy wysokiego cisnienia podlaczona do regulatora miala 5v

podmienilem czujnik cisnienia na listwie dalej te same wartosci.

sprawdzilem zawor zwrotny za filtrem paliwa puszcza paliwo tylko w jedna strone do baku.

MaReK - Pon Mar 05, 2018 17:47

Jacus211 napisał/a:
ale ta wtyczka od pompy miala tylko 5v??tak ma byc??

Która konkretnie? Zrób jakieś poglądowe foto.

Jacus211 napisał/a:
jutro zrobie test przelewu znaczy odlacze ten zbrojony wezyk u gory przekrece kluczyk i zobacze czy puszcza zawor.

Zorganizuj sobie pomoc. Zawsze to mniej bałaganu jeśli się okaże, że leje jak z wiadra. Ostrożnie demontuj przelewy, żeby nie ułamać króćców.

Jacus211 napisał/a:
nie moge sie dobrac do tego regulatora bo sruba wyrobiona ale zamowilem jeszcze jeden zestaw kluczy ten powinnien pomoc.

To już później na zaś zmień tę srubę.

Jacus211 napisał/a:
ogolnie z bledow caly czas zostaja te 3 z gory po nie odpaleniu pojawia sie ten z zaworem ktory jest na zdjeciu.

Odłączony przepływomierz powinien jeszcze wskazać błąd czujnika temperatury powietrza (w przepływomierzu). Nie zgłasza się ten błąd więc pytanie czy na pewno jest odłączony jak pisałeś wcześniej?

EGR pewnie jest uwalony elektrozaworek - jeśli instalacja sprawna.

Te błędy nie powinny mieć wpływu na odpalanie silnika.

Jacus211 - Pon Mar 05, 2018 18:15
Temat postu: nie odpala
sruby juz mam gotowe imbusy

wlasnie ta wtyczka do zaworu wysokiego cisnienia na pompie po przekreceniu kluczyka miala tylko 5v.

[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 17:59 ]
nie ma bledu temperatury bo przeplywomierz podlaczony jest.

elektrozawor kupilem drugi uzywany ale to pewnie bedzie wiadomo czy jest oki jak sie auto odpali tak??/

[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 18:03 ]
czy mozna ten elektrozawor sprawdzic inaczej od egr???

[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 18:09 ]
najlepsze jest to ze toaf pokazuje tylko te 3 bledy od gory

przeplywomierz,swiece zarowe i egr

po nie odpaleniu dochodzi czujnik polozenia walka rozrzadu i ten zawor

jak sie skasuje to nadal zostaja tylko te 3 a auto za chiny niechce odpalic.

i jak wszyscy tu pisza ze to nie wplywa na odpalenie auta wiec dlaczego na tofie ani na wyswietlaczu przy zegarach nawet nie swieci check edgine.

wiec co go gryzie wiemy ze wedlug toaf cisnienie na listwie jest za male.

[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 18:15 ]
A AUTO ODPALI NA PYCHA PRZY TAKIM CISNIENIU NA LISTWIE CZY NIE MA CO NAWET PROBOWAC.BO GDZIES CZYTALEM ZE JAK NIE ODPALALO DLUGO TO NIE KTORZY TAK PROBOWALI I ZAGADAL

marcin.misek - Pon Mar 05, 2018 20:51

Jacus211 napisał/a:
po nie odpaleniu dochodzi czujnik polozenia walka rozrzadu i ten zawor

i tutaj zapewne trzeba szukac kłopotów.
Jacus211 napisał/a:
i jak wszyscy tu pisza ze to nie wplywa na odpalenie auta wiec dlaczego na tofie ani na wyswietlaczu przy zegarach nawet nie swieci check edgine.

Bo mają racje. Te błędy nie wpływają na nieodpalania auta - i z tego tez samego powodu nie denerwuja uzytkowniak jakimis lampkami "check engine"
Po za tym gdize w TOAFie ma sie swiecic lampka ?

Ciagnac dalej temat TOAFa - na Teutatesa - czy nie mozna zrobic normalnego screena ? Print screen sie zablokował ? mrówki wyniosły ? czy głodny cygan zjadł ?
Skad takie pomysly zeby wogole robic zdjecia ekranu jesli komputer udostepnia mozliwosc zrobienia screena ?
Jacus211 napisał/a:
wiec co go gryzie wiemy ze wedlug toaf cisnienie na listwie jest za male.

No to napraw to, zrob tak aby cisnienie bylo odpowiednie, ew zeby czujnik dobrze odczytywał cisnienie jesli jest popsuty.

Cytat:
A AUTO ODPALI NA PYCHA PRZY TAKIM CISNIENIU NA LISTWIE CZY NIE MA CO NAWET PROBOWAC.BO GDZIES CZYTALEM ZE JAK NIE ODPALALO DLUGO TO NIE KTORZY TAK PROBOWALI I ZAGADAL

zamiast pytac - sprawdź. I nie uzywaj CapsLocka jak 13 latek w erze Neostrady.

Jacus211 - Pon Mar 05, 2018 22:01
Temat postu: nie odpala
Print screen w niczym nam nie pomoze.

jakby sie dalo dac print screen to pewnie bym to zrobil.
jak pan niechce odpowiadac to pan nie musi znajda sie inny zyczlie osoby co chetnie pomoga bo widac ze pan ma slabo wiedze techniczna na temat rovera jak na proste pytania nie umie pan odpowiedziec.

tylko pan sie czepia malo istotnych rzeczy.

po to chyba te forum zostalo zrobione zeby sie pytac osob co taki przypadek mieli i wiedz jak sobie z tym poradzic albo przynajmniej naprowadzic na pewien trop.

nikt nie pchal auto z niskim cisnieniem na listwie cr dlatego sie pytam czy to cos da
mam drugi elektrozawor do egr i sie pytam jak go sprawdzic czy dziala i jak sprawdzic te vacuum

na kostce do zaworu regulacji cisnienia po podlaczeniu miernika gdy sie przekreci kluczyk jest 5v tak ma byc czy musi byc 12v??

[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 21:59 ]
czujnik cisnienia jest juz drugi podmieniony i nadal wskazuje to samo

nawet po odlaczeniu go ktos tam pisal ze auto powinno zagadac ale uruchomic sie w trybie awaryjnym ale tego nadal nie robi wiec pewnie to nie czujnik

[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 22:01 ]
dziekuje bardzo z apomoc dla pana marka dawida i seniora mam nadzieje ze wspolnymi silami uda nam sie uruchomic ten rover 75

MaReK - Pon Mar 05, 2018 22:21

Miałeś odłączyć przepływomierz... testuj wszystkoe bez jego udziału. On jest uszkodzony i może nie dać Ci odpalić samochodu niestety. Na pewno przetrzepałeś wiązkę w komorze silnika do wszystkich komponentów. Nie ma tego dużo, ale sprawdź dokładnie czy gdzieś nie masz przerwy.

Nad zaworem EGR na razie nie ma się co rozwodzić.
Czujnik ciśnienia na listwie CR wymieniony i b. dobrze. Teraz podmień zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR i sprawdzaj dziada czy zagada :)

Jacus211 napisał/a:
A AUTO ODPALI NA PYCHA PRZY TAKIM CISNIENIU NA LISTWIE CZY NIE MA CO NAWET PROBOWAC.BO GDZIES CZYTALEM ZE JAK NIE ODPALALO DLUGO TO NIE KTORZY TAK PROBOWALI I ZAGADAL

Nie kombinuj ;) Plak i odpalanie na pych zostaw na ten moment, kiedy będziesz go chciał oddać na złom ;) Na razie spróbujmy odpalić go humanitarnie ;)

marcin.misek napisał/a:
Ciagnac dalej temat TOAFa - na Teutatesa - czy nie mozna zrobic normalnego screena ? Print screen sie zablokował ? mrówki wyniosły ? czy głodny cygan zjadł ?
Skad takie pomysly zeby wogole robic zdjecia ekranu jesli komputer udostepnia mozliwosc zrobienia screena ?

Wyluzuj Marcinek ;) Kolega radzi sobie jak umie, nie jest najgorzej... najgorzej, że nie słucha co mu piszę :P I cały czas ma podłączony przepływowmierz ;P

marcin.misek napisał/a:
Skad takie pomysly zeby wogole robic zdjecia ekranu jesli komputer udostepnia mozliwosc zrobienia screena ?

Ja też czasami tak robię :P

Jacus211 napisał/a:
tylko pan sie czepia malo istotnych rzeczy.
po to chyba te forum zostalo zrobione zeby sie pytac osob co taki przypadek mieli i wiedz jak sobie z tym poradzic albo przynajmniej naprowadzic na pewien trop.

Spokojnie Jacus211, pamiętaj, że to dzięki Marcinkowi możesz korzystać z TOAF'a - to on go sprawił :P

marcin.misek - Pon Mar 05, 2018 22:24

Jacus211 napisał/a:
print screen w niczym nam nie pomoze.

Ale stokrotnie lepiej sie oglada niz jakies zdjecie ekranu - pomysl o tym.

Jacus211 napisał/a:
po to chyba te forum zostalo zrobione zeby sie pytac osob co taki przypadek mieli i wiedz jak sobie z tym poradzic albo przynajmniej naprowadzic na pewien trop

Tropem jest małe cisnienie na pompie CR - mało ?

Jacus211 napisał/a:
nikt nie pchal auto z niskim cisnieniem na listwie cr dlatego sie pytam czy to cos da

Jacus211 napisał/a:
A AUTO ODPALI NA PYCHA PRZY TAKIM CISNIENIU NA LISTWIE CZY NIE MA CO NAWET PROBOWAC.BO GDZIES CZYTALEM ZE JAK NIE ODPALALO DLUGO TO NIE KTORZY TAK PROBOWALI I ZAGADAL


Skoro gdzies tak pisali to pewnie ktos tak robił, wiec.. prosze sie trzymac jednej wersji.

Jacus211 napisał/a:
na kostce do zaworu regulacji cisnienia po podlaczeniu miernika gdy sie przekreci kluczyk jest 5v tak ma byc czy musi byc 12v??

Skoro jest to "pewne" 5 V to zapewne tak ma byc. Z tego co pamietam to w RAVE jest o tym mowa.
Jacus211 napisał/a:
czujnik cisnienia jest juz drugi podmieniony i nadal wskazuje to samo

Sprawdz jeszcze kable - sygnalowe z czujnika czy nie są uszkodzone - tak dla pewnosci.

Jacus211 napisał/a:
tylko pan sie czepia malo istotnych rzeczy.

Ja sie nie czepiam - moge zacząć. Ale nie o to chodzi.

W rozwiazywainu problemow chodzi o podanie jak najwiekszej ilosci danych - wiecej danych - wiecej mozliwosci.

Jacus211 - Pon Mar 05, 2018 22:31
Temat postu: nie odpala
przepraszam panie marcinie
ja mam stary komputer jakies 10 lat system juz padniety tylko mozna testy robic toafem i to tylko z przedluzaczem dlatego robie zdjecia

[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 22:31 ]
ja nie jestem rzadnych mechanikiem tylko normalnym uzytkownikiem rovera ktory ma narzedzia zeby sobie zawieszenie wymienic chamulce tlumik reszte musze dokupic
dlatego sie pytam jakie powinno byc napiecie tu i tu aby zagadal zawor bo nikt na forum tego nie napisal

ogolnie bym niechcial zeby poszedl na zlom bo zawieszenie ma nowe chamulce tyl przod tlumim caly now eopony tylko silnik zostal skrzynia auto ladnie chodzi po przejechaniu 317tys nie szarpie

marcin.misek - Pon Mar 05, 2018 22:33

Jacus211 napisał/a:
panie marcinie

Jaki Panie...
W zamieszłyhc czasach istanialo coś takieog jak netykieta - i wg niej, z tego co pamietam - w intenecie wszyscy byli na Ty ;]
Jacus211 napisał/a:
ja mam stary komputer jakies 10 lat system juz padniety

Ja zaczynałem od stacjonarki w garażu i przedłużaczu 5m do USB :P

SeniorA - Wto Mar 06, 2018 14:38

Jacus211 napisał/a:
na kostce do zaworu regulacji cisnienia po podlaczeniu miernika gdy sie przekreci kluczyk jest 5v tak ma byc czy musi byc 12v??
wg. RAVE pin 1 kostki jest zasilany 12V z bezpiecznika F1 15 A w komorze silnika przewodem czerwono/białym , tak samo jak czujnik położenia wału pin1 , cewka EGR pin1 i sterownik świec żarowych pin 12 wtyczki. Możesz pomierzyć napięcia w tych punktach po włączeniu stacyjki w II położenie , ale zacznij od wymiany bezpiecznika F1 .
MaReK - Wto Mar 06, 2018 22:24

SeniorA napisał/a:
ale zacznij od wymiany bezpiecznika F1 .

Głos rozsądku :) Jeszcze przekaźnik bym sprawdził, albo na szybko podmienił.
Dobrze, że SeniorA na posterunku jest, bo byśmy Ci kazali wymienić pół osprzętu w aucie ;) Swoją drogą zawsze zakładam, że każdy przy tego rodzaju awarii sprawdza bezpieczniki ;)

EGR, przepływomierz, czujnik położenia wałka oraz zawór mają wspólne zasilanie, stąd jest błąd tych trzech rzeczy w diagnostyce na raz, a czujnik temperatury powietrza nie zgłasza się, bo informacje dostaje. Dlatego jak gryzonie czasami zrobią szkodę i jest zwarcie na wiązce to występuje taki zestaw błędów + jeszcze moduł świec żarowych.

Poniżej dla kolegi poglądowe obrazki...

Jacus211 - Czw Mar 08, 2018 07:58
Temat postu: nie odpala
przekaznik ktory od swiec zarowych ten bialy??patrzylem na niego mase ma podlaczona odlaczylem wtyczke styki i wszystko jak nowe.

ogolnie to wszystko bardzo dziwne zeby wczesniej jakies objawy byly ze cos sie dzieje a tu nic.

jak zalapal po tym czyszczeniu egr to toaf nie pokazywal rzadnych bledow ten egr i przeplywka zniknely chodzil przez 1h gasnol odpalal palil za pierwszy a nastepnego dnia do dzis juz nie odpalil ani razu.

przeplywomierz juz odlaczylem na stale dlatego nie bylo tego czyjnika temperatury.

zrobie ten test przelewow zeby wykluczyc albo znalezc uwalony wtrysk chwilowo pogoda na to nie pozwala

przewody jeszcze dzis sprawdze dokladnie te wszystkie z tych 4 rzeczy.

co jest zrobione:

egr wyczyszczony,elektozawor do niego zalozony drugi uzywany z werzykami
czy dziala to chyba jak odpali bedziemy wiedziec

zawor zwrotny paliwa przy filtrze sprawdzony przedmuchany leci tylko w jedna strone do tanku.

czujnik cisnienia zalozony drugi uzywany.po odlaczeniu jego i przeplywki dalej nie startuje wiec chyba on jest dobry bo powinien sie bez niego w trybie awaryjnym zaskoczyc.

test przelewu zrobie z tymi wezykami i strzykawkami aby w razie czego nie zalac wszystkiego tak jak na filmie tylko bez odpalania silnika tylko przekereconym kluczykiem
wtedy pompa sie zalacza to powinno wyrzucic paliwo jak jakis uwalony.

a moze jest mocno zapowietrzony uklad bo gdzies byla mowa na ten temat ze disle takl maja i wtedy nie odpali bo ktos pokazywal zeby odpowietrzyc uklad luzujac rurki do wtryskow i jak pojawi sie ropa szybko dokreci.nie wiem czy to dobry pomysl???

[ Dodano: Czw Mar 08, 2018 07:49 ]
no i dotego ten regulator cisnienia na pompie do sprawdzenia.

[ Dodano: Czw Mar 08, 2018 07:58 ]
a i czujnik polozenia walka rozrzadu byl juz w lodowce i nic to tez nie dalo

na wyswietlaczu gdy jest zimno na 3 stopnie pokazuje sie kontrolka o grzaniu swiec a jak jest np troche cieplej jak bylo ostatnio 7,8 stopni to nie

kupilem jeszcze nowy filtr paliwa bo gdzies czytalem ze moze nie trzymac cisnienia ale juz na straym orginalnym zamowionym ze strony rimmersa z czesciami do rovera nie pokazuje sie w bledach te cisnienie wstepne.to chyba jest oki.

ale ogolnie moge zalozyc ten co kupilem boscha.

to tak z faktow.

SeniorA - Czw Mar 08, 2018 09:08

Jacus211 napisał/a:
no i dotego ten regulator cisnienia na pompie do sprawdzenia.
Jacus211, to trzeba było zrobić na początku , a Ty koncentrujesz się na rzeczach drugorzednych których wyskakujące kody błędów są następstwem niskiego ciśnienia na listwie CR. Ciśnienie 61 bar wskazuje , że jest coś nie tak z tym zaworem np. uszkodzony mały oring uszczelniający albo padnięta sprężyna, bo te elementy utrzymują ciśnienie 100 bar w stanie spoczynkowym , zawór musi podnieść ciśnienie do uruchomienia na co najmniej 200 i 300 do pracy. Ten silnik da się uruchomić bez EGR czy też świec żarowych a Ty się tym zajmujesz.
Jacus211 - Czw Mar 08, 2018 17:21
Temat postu: nie odpala
no wlasnie sie tym nie zajmuje zrobilem tylko to co napisalem i zbieram potrzebne informacje.

bo niestety nie mam garazu i postep prac zalezy od pogody i przy jej poprawie chcialbym zrobic jak najwiecej a niestety tu w uk ciezko trafic z lepsza.

dzis byly plany na postep prac bo narzedzia przyszly ale zaczal padac snieg nasypalo z 60cm wieje teraz i jest zimno i nie ma szans na jakakolwiek prace.

a wieczorkiem w pracy sam bylem zdziwiony ze w roverze jest silnik 4.6 z forda mustanga ale ten wariant nie osiagalny w uk jak jest 1 to ktos za niego chce 150tys zlotych.wiec dzwiek v8 bezcenny.

i gdzies miedzy czasie wyczytalem ze ten silnik co ja mam 2.0cdt ogolnie najlepszy z trwalosci tylko pada w nim przeplywomierz i nieszczesne wtryskiwacze.

wiec moze teraz ktorys padl i wszystko daje na przelew i nie ma szans nabic 200barow do startu

MaReK - Czw Mar 08, 2018 17:34

No dobra, ale co z tym bezpiecznikiem pod maską? Bo nic nie mogę wyczytać o tym w potoku opisu ;)
Jacus211, sprawdziłeś ten bezpiecznik o którym SeniorA pisał?

Jacus211 - Pią Mar 09, 2018 14:54
Temat postu: dalej nie pali
bezpiecznikki sprawdzilem na poczatku i dzis wszystko z nimi wporzadku

test przelewow zrobiony po odlaczeniu przewodu z gory od wszystkich i przekreceniu kluczyka pompa przy aku zaczela chodzic ta na cr tez i nic gora nie wylecialo z rzadnego ani troche poczekalem 5 min i dalej nic

przekrecilem kluczyk zrobilem ponownie i wtedy z odlaczonej rurki od wtryskow tej przelewow z tych 4 kanalow zaczelo leciec paliwo

MaReK - Pią Mar 09, 2018 18:42

Ja bym Ci radził abyś miernikiem na pinach wtyczek, które podałem wyżej jako schemat zasilania wspólnego dla różnego osprzętu, sprawdził czy faktycznie po zapłonie pojawia się tam zasilanie 12v. Może to jest kwestia zwarcia do masy na instalacji, może to jest usterka dziwna danego osprzętu, a może masz problem z przewodami/puszką bezpieczeników pod maską. Proponuję też sprawdzać za pomocą kontrolki z żarówką, czy na piny bezpieczników dochodzi prąd.

Musisz to zrobić rzetelnie. Przy ew. sprawdzaniu zbieraj masę z auta (np. kielicha amortyzatora) oraz z przewodu masowego badanej wtyczki.

Jest to zbyt duży zbieg okoliczności, że diagnostyka pokazuje problem z osprzętem, który 12v otrzymuje ze wspólnej linii zasilania.

To, że powrót będzie oddawał paliwo to prawidłowy objaw. Najważniejsze, że nie leci górą przez główkę wtryskiwacza.

Jacus211 - Pią Mar 09, 2018 20:05
Temat postu: nie odpala
wlasnie cos tu nie jest tak z zasilaniem mysle bo wszystko wyglada dobrze laduje akumulator jutro weekend i bede dzialal z miernikiem i pnapisze co i jak
SeniorA - Sob Mar 10, 2018 12:02

Jacus211 napisał/a:
bede dzialal z miernikiem

MaReK napisał/a:
sprawdzać za pomocą kontrolki z żarówką

Jacus211 - Nie Mar 25, 2018 17:09
Temat postu: nadal nie dziala
po dlugi oczekiwaniu na pogode wkoncu wyciagnolem ten zawor cisnienia na pompie po wyjeciu wygladaltak jak na zdjeciach niby te otwory sa widoczne to chyba zawor jest otwarty dlatego nie trzyma cisnienia

ogolnie nie wiadomo co sie znim dzieje jak dostanie napiecie.

mozna go sprawdzic podajac napiecie 5v czy sie otwiera zamyka tak jak dostaje po przekreceniu kluczyka??


napiecia sprawdzone na wtyczkach wszedzie jest 5v po przekreceniu kluczyka tylko na pompie przy aku jest 12v ale wedlug tego co tu czytalem na forach takie tam powinno byc

prosze zobaczyc czy cos sie rzuca w oczy z tym zaworem ze moze zle dzialac

moze jest inny jakis sposob aby go sprawdzic kiedy nie jest w pompie

z gory dziekuje za pomoc i przepraszam ze znowu zdjecia

[ Dodano: Nie Mar 25, 2018 18:09 ]
ale z tego co znalazlem na allegro na tym zdjeciu widac ze ten pierwszy oring zielony jest wyzszy niz ten drugi zanim

nie wiem czy ma to znaczenie czy to tylko takie zdjecie ale zamowilem zestaw naprawczy te 2 oringi i uszczelka ta co laczy zawor z pompa

MarcinLitwa - Nie Mar 25, 2018 21:51

Witam! U mnie też były problemy z odpaleniem i właśnie zestaw naprawczy tego regulatora załatwił sprawę na "AMEN" - autko teraz pali dosłownie z półobrotu, pomimo lejących wtrysków
dawidd - Pon Mar 26, 2018 06:31

Ze zdjęcie nie da sie ocenić czy zawór jest sprawny czy uszkodzony. Jeśli oring jest cały. nie wydarty to raczej ok, ale wymiana nie zaszkodzi. Zobacz tez w miejsce w które wchodzi zawór, czy gniazdo nie jest tam w jakiś sposób uszkodzone itp. Przy zaworze oczyść ta siateczkę na czubku trzpienia
np sprężonym powietrzem. Najlepiej było by ja obejrzeć pod mikroskopem albo jakimś mocnym szkłem powiększającym

Jacus211 - Czw Mar 29, 2018 11:36
Temat postu: nie odpala
mam pytanie podczas odpalania ruszania rozrusznikiem na przelewie od pomby na tym nizszej metalowej rurce nie powinno pojawic sie paliwo tak mozna tez stwierdzic jak sie pojawi czy regulator jest w pozycji otwartej czy zamknietej tak???

bo podczas przekrecenia kluczyka w pozycje 2 paliwo gdzies musi znajsc ujscie i logiczne jest ze wroci ta wlasnie droga wiec to nie wyjasni czy zawor jest otwarty czy zamkniety

[ Dodano: Czw Mar 29, 2018 12:36 ]
ogolnie chodzi mi o te rurki gorna jest podlaczony wezyk od filtra z paliwem a dolna pewnie jest od powrotu/przelewu do baku

SeniorA - Czw Mar 29, 2018 13:18

Jacus211 napisał/a:
moze jest inny jakis sposob aby go sprawdzic kiedy nie jest w pompie
+12V na pin 1 i masa - na pin 2
Jacus211 - Pią Mar 30, 2018 02:55
Temat postu: Nie odpala
A skad wziac te 12v najlepiej???bo sa jeszcze ampery zazwyczaj przy v i one moga byc za male aby ruszyc ten regulator

A takie urzadzenie gdzie mozemy zmieniac ten prad np od 1v do 12v do domowego uzytki ni drogie a dobre wie ktos jak sie nazywa albo jaki model daje rade nawet wlasnie teraz jak potrzebujemy te 12v

Bo jakos nie moge skojazyc nazwy tego urzadzenia.

dawidd - Pią Mar 30, 2018 06:34

akumulator.
Tylko nie jestem pewny czy zawór jest na 5 czy 12v, bo jeśli na 5 to go usmażysz

MaReK - Pią Mar 30, 2018 08:14

Ze schematu w RAVE jasno wynika, że kilku elementach ma być 12v z puszki bezpieczeników: przepływomierz, elektrozawór egr, regulator na pompie czujnik położenia wałka. Więc nie wiem czemu masz tam 5v.

Czy na bezpieczniku nr 1 w puszce pod maską (w komorze silnika) masz 12v?
W miejscu montowania komputera silnika jest wtyczka która przyprowadza zasilanie i rozprowadza je na w/w elementy. Może sprawdź czy z nią wszystko okej, czy tam pojawia się 12v? Załączam obrazek.

[ Dodano: Pią Mar 30, 2018 09:14 ]
Jacus211 napisał/a:
A takie urzadzenie gdzie mozemy zmieniac ten prad np od 1v do 12v do domowego uzytki ni drogie a dobre wie ktos jak sie nazywa albo jaki model daje rade nawet wlasnie teraz jak potrzebujemy te 12v

Pytasz o zasilacz laboratoryjny? 12v masz na aku.

Jacus211 - Pią Mar 30, 2018 19:00
Temat postu: nie dziala
ja nie mam tej wtyczki co jest na zdjeciu zrobilem zdjecie tego co mam

zawor stawilem z uszczelniaczami dalej to samo 60 barow

moj rover jest 2001 roku niby na wtyczkach po przekreceniu kluczyka jest nadal 5v tak gdzies pisalo ze przeplywomierz dostaje 5v a nie 12v

podczas proby odpalania poluzowalem rurki doprowadzajace paliwo do wtryskow i jak sie pojawilo dokrecilem.niby tak sie odpowietrza wtryski nie pomoglo.

przeplywke mam nowa nadal to samo z nia blad toaf pokazuje.

czylia sa te 3 co byly na poczatku przeplywomierz,egr i przekaznik swiec zarowych

po nie odpaleniu dochodzi zawor wysokiego cisnienia i polozenie walka rozrzadu
ale mozna je skasowac i dalej po ponownym wczytaniu bledow zostaja te 3


chyba nie pozostaje nic innego jak zamedowac sie w garazu gdzie maja t4.

[ Dodano: Pią Mar 30, 2018 20:00 ]
nie mam tej wtyczki co na zdjeciu zrobilem co u mnie sie znajduje ja mam rovera z 2001 moze po lifcie to sie tam pojawilo

ogolnie wsadzilem dzis ten zawor z uszczelniaczami nic nie pomoglo dalej 60bar

te same 3 bledy przeplywomierz egr przekaznik swiec zarowych

po nie odpaleniu dochodzi zawor wysokiego cisnienia i czujnik polozenia walka rozrzadu

nawet przy nowej przeplywce ten blad jest

ogolnie przy probie odpalania poluzowalem rurki doprowadzajace paliwo do wtryskiwaczy
i jak zaczelo tryskac podokrecalem je tak niby odpowietrza sie wtryskiwacze ogolnie nic to nie dalo

przy podlaczeniu 12v do zaworu po dotknieciu do pinow zaczelo iskrzyc wiec wiecej razy nie prubowalem

na przeplywce nadal jest 5v jak ina wtyczce zaworu po przekreceniu kluczyka na pozycje 2 gdzies tam ktos pisal ze niby tyle ma byc bo niby pompa sie wlancza ta od wysokiego cisnienia razem z ta przy aku


chyba zostaje znalezc gdzies garaz z t4.

bo mi sie jz pomysly skoczyly.

SeniorA - Pią Mar 30, 2018 21:05

Jacus211 napisał/a:
przy podlaczeniu 12v do zaworu po dotknieciu do pinow zaczelo iskrzyc wiec wiecej razy nie prubowalem
może regulator jest zablokowany .
MaReK - Pon Kwi 02, 2018 11:14

Jacus211 napisał/a:
chyba zostaje znalezc gdzies garaz z t4.

A co T4 zrobi ;) ?
Poda te same błędy co TOAF plus ew. wskazania na schemacie w RAVE.
Poza tym nie odpowiadasz mi na pytania, które możesz sprawdzić za pomocą miernika.

1. Czy po zapłonie (na drugiej pozycji kluczyk) masz na bezpieczniku nr 1 pod maską 12v?

Masz za komputerem, pod spodem wtyczkę do przekaźnika świec żarowych.

2. Czy jest przejście pomiędzy bezpiecznikiem nr 1 pod maską a 12'tym pinem tej wtyczki.

Jeśli tak sprawdź:

3. Przekręć zapłon na II pozycję i sprawdź czy posiadasz tam 12v. 12 pin tej wtyczki.

Piszesz, że masz już nowy przepływomierz. Ze sklepu przepływomierz czy używkę inną?
Podłączasz i dalej masz błąd, co sugeruje, że jednak owa przepływka nie dostaje zasilania...

Jacus211 - Wto Kwi 03, 2018 10:36
Temat postu: nie dziala
miernik pokazuje na wtyczce przeplywce ze jest 5v po przekreceniu kluczyka w pozycje 2
przeplywka jest nowa ale nie orginalna boscha do tego modelu pasujaca ale moze tez ja nie widzi jak to nie jest bosch

SeniorA - Wto Kwi 03, 2018 11:36

Jacus211 napisał/a:
miernik pokazuje na wtyczce przeplywce ze jest 5v po przekreceniu kluczyka w pozycje 2
ale na którym przewodzie i pinie ? , czerwono/białym ( do pinu 2 ) ? , bo mnie się wydaje , że Ty podajesz napięcie zwrotne z ECM , które ma być 5 V ( przewód żółty albo czerwono żółty bo nie pamiętam który dokładnie ) . Podaj z przewodu czerwono białego , tam ma być 12V .
Jacus211 - Wto Kwi 03, 2018 13:04
Temat postu: nie dziala
troche posprawdzalem i zrobilem zdjecia

1.napiecie na bezpieczniku pierwszym w pozycji 2 jest 12v
2. na tej wtyczce od swiec zarowych jedynie na tym pinie 10 jest 12v a na pinie 12 jest powyzej 1v
3.na przeplywomierzu na pinie 1 jest 5v i pinie 4
4.na czujniku cisnienia tylko na srodkowym wejsciu jest tez 5v

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2018 13:23 ]
przeplywomierz wtyczka

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2018 13:27 ]
tam mialo byc 4 pin gdzie nie widac napiecia ze zdjecia

a to z pierwszego pinu na kostce czyli ten 1 i 4 od lewej maja 5v po przekreceniu kluczyka

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2018 13:52 ]
na przeplywce tej kosce ciezko okreslic jakie to sa kolory kabli bo by trzabylo cala kostke otworzyc ale jak sie podniesie maske to liczac od lewej na 2 i 5 pinie jest 5v a od prawej liczac na 1 i 4.

a wy u siebie jak odlaczycie kostke od przeplywomierza to na ktoryms z pinow po przekreceniu kluczyka w pozycje 2 macie 12v???

a przeplywke to mam taka nowa nie jest to bosch wiec nie wiem czy bedzie gral z roverem ale pisal gosciu ze wszystko z nia chodzi moge zamowic uzywke boscha inna za 11f gosciu pisal ze jest wyciagnieta z auta w ktorym chodzila ale czy to nam pomorze

jak nie orginalna przeplywka nie bedzie chodzic z tym autem to moge odeslac i zamowic ta niby uzywke ale bosch

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2018 14:04 ]
pod tym adresem dodalem film na yotubie jak chodzi pompa obok aku po przekreceniu kluczyka w pozycji 2 i pompa wysokiego cisnienia te syczenie moze ktos cos uslyszy zlego albo tak ma byc

https://youtu.be/jNwjEIqy5kw

SeniorA - Wto Kwi 03, 2018 13:55

Jacus211 napisał/a:
na przeplywce tej kosce ciezko okreslic jakie to sa kolory kabli bo by trzabylo cala kostke otworzyc
na pierwszym foto w gnieździe el. przepływki widać 4 aktywne piny i są to od lewej : pin nr 5, łączy się z przewodem żółtym wtyczki , kolejny pin nr 4 z przewodem czerwono/żółtym wtyczki , dalej pin nr 3 z czarnym we wtyczce , no i pin nr 2 łączy z przewodem czerwono/białym wtyczki na którym powinno być we wtyczce +12 V.
Przepływomierz w tej sytuacji nie jest ważny bo i tak w przypadku braku z niego sygnału ECM stosuje temperturę domyślną -5 st.C

Jacus211 - Wto Kwi 03, 2018 14:40
Temat postu: nie dziala
a jak z ta wartoscia na wtyczce od przekaznika swiec zarowych marek pisal ze na pinie 12 ma byc 12v gdzie te 12v jest na pinie 10 wedlug opisu tej wtyczki co jest na zdjeciu i pinow


a 5v na czujniku cisnienia to jest oki i to na kablu srodkowym??moze to on jest winien jak tam powinno byc 12v i dlatego pokazuje 60bar gdzie jest faktycznie wiecej a ecu dostaje taka wartos od niego dlatego nie startuje

tylko dziwne bo ktos pisal ze mozna go odlaczyc i wtedy auto uruchamia sie w trybie awaryjnym ale mozna go odpalic a tu w odplaczonym przeplywomierzu odlaczonym tym czujniku dalej nic

a jak z tym filmem i pompami??tak ma byc

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2018 15:40 ]
to u mnie na tym 3 zdjeciu pokazuje ze na tym 2 pinie gdzie powinno byc 12v jest nie wiadomo skad 5v

SeniorA - Wto Kwi 03, 2018 14:52

Jacus211 napisał/a:
na tej wtyczce od swiec zarowych jedynie na tym pinie 10 jest 12v a na pinie 12 jest powyzej 1v
10 to jest wejście sterowania z ECM , 12V powinno być na pin 12
Jacus211 - Pon Kwi 30, 2018 16:00
Temat postu: nie odpala
witam niby po 2 tyg w garazu gdzie maja t4 stwierdzili ze to ecu jest zepsute i wysyla jakies bledy.

da sie zaprogramowac drugie uzywane jakbym kupil albo ktos ma z was 2 dzialajace tylko trzeba z mojego ecu przelozyc cos tam i zaprogramowac immo

bez auta czy nie ma takiej mozliwosci???

i jakie to sa koszta

MaReK - Pon Kwi 30, 2018 20:17

Jacus211 napisał/a:
witam niby po 2 tyg w garazu gdzie maja t4 stwierdzili ze to ecu jest zepsute i wysyla jakies bledy.

na jakiej podstawie to stwierdzili? Zwykle ECU w tych modelach silnikowych wymienia się jak stało w wodzie i zgniło/zaśniedziało. Wymieniając sterownik silnika, możesz przelutować kość IMMO (scalak 5P08) ze swojego sterownika do tego drugiego, o takich samych numerach. Wtedy nic więcej nie musisz robić. Nadal nie wiem co ma ECU do tego, że nie posiadasz 12v w instalacji gdzie być powinno.

Jacus211 - Nie Maj 13, 2018 13:06
Temat postu: nie dziala
Jutro odbieram rovera 75 z warsztatu gdzie stwierdzili ze to ecu to sie dowiem czemu tak uwazaja.

bo na tej kostce tylko 10 pin ma 12v to pin 12 tez powinnien miec 12v ??

moze podczepimy sie kablem przed tym bezpiecznikiem 1 do 12v i podciagniemy do tego pinu 12???

a te ecu moze otworzyc i zobaczyc czy jakies sciezki ma popalone albo widac jakies miejsce uwalone na plytce???

bo niechcialbym oddac na zlom auto w ktorym jakis kabel jest uwalony i dlatego nie dziala

wogole ten garaz to jakas porazka nie dosc ze trzymali auto ze 2,5tygodnia to samemu trzabylo dzwonic i sie pytac co jest.tak jak pisaliscie ze t4 pokazal te same bledy co toaf i nie chcialo im sie szukac bo na placu staly auta gdzie sprawa byla jasna i latwa kasa.

[ Dodano: Nie Maj 13, 2018 14:06 ]
a moze ktos ma schemat tej kostki i ze tam na 10 i 12 pinie powinno byc 12v??

ja mam wersje przed liftem 2001 2.0cdt i przez to ze jest webasto,tv,sat nav fotele z pamiecia pewnie pelna wersja w tamtych czasach moze mu sie z pradem pomieszalo.

a ogolnie te kable w tej kostce sa przylutowane czy mozna je wyciagnac i przeczyscic???

MaReK - Wto Maj 15, 2018 07:44

Jacus211 napisał/a:
Jutro odbieram rovera 75 z warsztatu gdzie stwierdzili ze to ecu to sie dowiem czemu tak uwazaja.

Koniecznie napisz jaka była ich argumentacja ;)

Jacus211 napisał/a:
moze podczepimy sie kablem przed tym bezpiecznikiem 1 do 12v i podciagniemy do tego pinu 12???

Możesz zrobić taki bypass, ale upewnij się, że pomiędzy jednym a drugim punktem nie ma przejścia.

Jacus211 napisał/a:
a te ecu moze otworzyc i zobaczyc czy jakies sciezki ma popalone albo widac jakies miejsce uwalone na plytce???

Można. Kilka śrubek na łeb torx i obudowa schodzi. Zajrzyj w piny, zajrzyj do środka i poszukaj jakiś podejrzanych śladów: zaśniedziałe styki, popalone ścieżki, etc.

Jacus211 napisał/a:
bo niechcialbym oddac na zlom auto w ktorym jakis kabel jest uwalony i dlatego nie dziala

Zanim to zrobisz, zapytaj może ktoś z naszych handlarzy to zrobi ;) Naprawi, nagra film, wrzuci tutaj, a potem go rozbierze na części jeśli to RHD :)

Jacus211 napisał/a:
tak jak pisaliscie ze t4 pokazal te same bledy co toaf i nie chcialo im sie szukac bo na placu staly auta gdzie sprawa byla jasna i latwa kasa.

W Anglii jest kilka osób, które potrafią korzystać z T4. Reszta ma to przez zasiedzenie albo w "spadku" i potrafią tylko klikać bez zrozumienia. Błędy muszą być te same, bo sterownik silnika dla T4 nie posiada żadnej ukrytej informacji :)

Jacus211 napisał/a:
ja mam wersje przed liftem 2001 2.0cdt i przez to ze jest webasto,tv,sat nav fotele z pamiecia pewnie pelna wersja w tamtych czasach moze mu sie z pradem pomieszalo.

Dla św. spokoju powinineś webasto, oraz całą instalację w bagażniku rozłączyć. Dopóki nie odpali auto zostawić to w stanie rozłączenia.

Jacus211 napisał/a:
a ogolnie te kable w tej kostce sa przylutowane czy mozna je wyciagnac i przeczyscic???

Fabryczne przewody są na końcach zaciskane i posiadają piny z zatrzaskami. Wsuwane są we wtyczkę. Odpowiednim narzędziem można spowodować praktycznie bezinwazyjne wyjęcie tych pinów. Nie widzę jednak żadnego sensu. Jeśli chcesz poprawić kontakt na wtykach użyj do tego preparatu specjalnego.

Jacku, czy to do mnie z wysp dzwonisz na telefon? Bo ja odbieram, ale na moje halo słyszę ciszę w słuchawce :)

staf - Pon Maj 28, 2018 20:26

SeniorA, Witaj. ratunku:)
Mój R odpala, jedzie pare kilometrów, żona go gasi i nie odpala. Jeżdzi kilka dni, wszystko, ok, gasi i nie odpala. Po godzinie odpala. Po przękręceniu kluczyka niesłychać nic, cisza.Nie przygasają kontrolki, nie ma buczenia typu uuuuu... nic Pomóz proszę.

[ Dodano: Pon Maj 28, 2018 21:11 ]
Jestem za granicą, proszę omóżcie

[ Dodano: Pon Maj 28, 2018 21:26 ]
No cóż, dzięki za pomoc.

BetJar - Pon Maj 28, 2018 22:15

1. pompa paliwa (tzw. progowa) chyba że w roczniku 2004 jej nie ma
2. pompa paliwa w baku -> zatankuj powyżej połowy
3. czujnik wałka rozrządu, pod plastikową osłoną silnika przed korkiem wlewu oleju.
Ale raczej obstawiam pompę w baku, chyba.

cyborg - Wto Maj 29, 2018 09:33

Jeżeli nic się nie dzieje po przekręceniu kluczyka w stacyjce, to ja obstawiałbym problem z immobiliserem - brak komunikacji z "pastylką" w kluczyku. W innym aucie miałem takie przypadki jak obróciłem kluczyk o 180 stopni przed włożeniem w stacyjkę, czasami, sporadycznie nie odblokowywało sie immo. Spróbuj czy to pomoże, jeśli tak to należałoby podjechać do fachowca od kluczyków
SeniorA - Wto Maj 29, 2018 13:29

staf napisał/a:
No cóż, dzięki za pomoc.
radzę na początku wypiąć wtyczkę z gniazda 10 pinowego ( tą czarną baryłkę na skrzyni przy lewym nadkolu) od automatu i potraktować np. elektrosolem albo kontaktem , szczególnie pin 10 z przewodem czarno białym . Możliwe , że nie ma sygnału ze skrzyni że jest w pozycji P lub N, może linka lub wybierak. Sprawdzić lub wymienić bezpiecznik F4 w komorze silnika.
Jacus211 - Pon Lip 02, 2018 12:12
Temat postu: nie odpala
witam oto moje ecu jedyne podejrzane miejsca to jakas zolta maz na dole na stykach reszta wyglada oki niech ktos zerknie moze znajdzie cos podejrzanego

[ Dodano: Pon Lip 02, 2018 13:12 ]
No i nie moge zlokalizowac tej kosci immo co pisal marek
moze ktos skopiuje zdjecie tego calego ecu i zaznaczy markerem ktore to

Marek pisal ze to scalak kość IMMO (scalak 5P08)

z gory dziekuje

MaReK - Czw Lip 12, 2018 08:45

Jacus211, słabe zdjęcia, nie widać druku na scalakach. Z tego co pamiętam, to będzie drugie zdjęcie, układzik scalony mniej więcej na środku płyty, pomiędzy dwoma większymi układami.

Nie wygląda po zdjęciach na to, żeby coś działo się z komputerem.
Możesz podłączyć inny (przelutowująć immo) i sprawdzisz.

Jacus211 - Wto Sie 28, 2018 09:33
Temat postu: nie odpala rover 75
DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC

Niestety nie udalo sie uratowac rovera 75 w ktorym pewnie jakis czujnik trzyma..
Oddaje go w przyszlym tygodniu na zlom.

Pokazywalem ta plytke koledze ecu mowi ze wszystko z nia oki.
Ogolnie na tym pinie 10 tez jest 12v.

Ogolnie pompa chodzi ma 3.5 bara,wtryski po tescie nie puszczaja paliwa,napiecia sa,pompa chodzi a auto nie startuje.szkoda dobre auto nadal.

[ Dodano: Wto Sie 28, 2018 10:33 ]
Na pinie 12 jest 12 v.