Zobacz temat - [ 2.5 V6 ] olej jest i znika z bagnetu, ale nie z silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [ 2.5 V6 ] olej jest i znika z bagnetu, ale nie z silnika

Ryszard1977 - Wto Mar 20, 2018 16:04
Temat postu: [ 2.5 V6 ] olej jest i znika z bagnetu, ale nie z silnika
Witam wszystkich, nie znalazłem podobnego tematu więc napiszę,może ktoś doradzi,nie jestem laikiem a i"silnikowców' to dziwi. Otóż co sie dzieje: na rozgrzanym silniku- kilka minut po jeździe (normalnej) brak oleju na bagnecie. Po kilku godzinach (wieczorem) prawie pełny stan (optymalnie) - powierzchnia plaska w garażu sprawdzone poziomicą. Rano niespodzianka - brak oleju na bagnecie. Czy ktoś pomoże, ja zgłupiałem... Oczywiście pomiędzy pomiarami nie był odpalany. Proszę o poradę, Pozdrawiam wszystkich.
SeniorA - Wto Mar 20, 2018 19:27

Radzę spuścić olej i zmierzyć ile go jest , ewentualnie uzupełnić by było wlane 5 l, pomiaru dokonywać po dłuższym postoju ale po wcześniejszym wyciągnięciu bagnetu po zatrzymaniu silnika ( żeby olej swobodnie spłynął z rurki ) , np. wieczorem wyciągnąć bagnet a rano zmierzyć.
cyborg - Wto Mar 20, 2018 20:35

Jeśli ktoś nie wie jak sprawdza się stan oleju w silniku to napiszę: na rozgrzanym silniku, kilka minut po jego wyłączeniu. Inne próby nie muszą dać prawidłowego wyniku.
SeniorA - Wto Mar 20, 2018 20:50

cyborg, wiemy jakie są zasady sprawdzania poziomu oleju , tylko w R75 kV6 ze względu na budowę miski trzeba zastosować inną metodę jak się chce uzyskać w miarę wiarygodny pomiar bo ta wg. instrukcji nie zawsze się sprawdza.W kV6 rurka jest 2x gięta w przeciwieństwie do diesla czy 1.8 . Często podczas pracy silnika z różnych powodów do rurki dostaje się olej co daje błędny pomiar, dla tego wg. mnie dobrze jest wyciągnąć bagnet i odczekać z pomiarem.
Ryszard1977 - Wto Mar 20, 2018 21:24

Dziękuję,spróbuję obu sposobów,ale jakwspomnaiłem na rozgrzanym nie było stanu, gdyby ktoś miał jeszcze jakieś wskazówki to chętnie wysłucham. Zastanawia mnie czy mam bagnet własciwej długości,wóz jest ogólnie niezwykle zadbany ale kolor uchwytu minimalnie odbieha odkoloru korka oleju. Misa nie jest przypakiem dwukomorowa z pompą? Mam nadzieję że nie,bo spotykałem się z takimi problemami w innych pojazdach (nieco większe masy i silniki,ale generalnie były to diesle o pojemności od 5 litrów wzwyż),w takich właśnie pojazdach olej sprawdza się na rozgrzanym silniku,bo jak na zimnym dolejemy topo rozgrzaniu są tzw. dwa stany oleju i jak szczęśście dopisze to go nie wyrzuci w najsłabszym miejscu.... ale odbiegłem od tematu,sory, w razie jakichś pomysłów proszę jeszcze o wskazówki, jutro spuszczam olej i sprawdzę ile go tak naprawdę jest, proszę opodanie długości bagnetu od nasady jeśli ktoś byłby tak miły,pozdrawiam
SeniorA - Sro Mar 21, 2018 09:52

Ryszard1977 napisał/a:
proszę opodanie długości bagnetu od nasady
507 mm sam pręt do nasady , uchwyt plastikowy z uszczelnieniem 87 mm czyli całość 594 mm.
Ryszard1977 - Pią Mar 23, 2018 12:11

Bardzo dziękuję, wyszło na to że mam troszkę krótki bagnet, prawdopodobnie też jakać częściowa smoróba, podczas pomiarów raczej różnie się układał stąd rozbieżności. pozdrawiam.