Zobacz temat - [MG ZT] Silnik wolno kręci
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Silnik wolno kręci

Mat_Dob - Sro Mar 21, 2018 18:13
Temat postu: [MG ZT] Silnik wolno kręci
Przekopalem pol forum i jako ze wiekszosc wskazywala na aku lub rozrusznik nie odnalazlem zrodla problemu.

Po prawie roku bezawaryjnej jazdy (w końcu) nadszedł czas na problemy. Jezdzil praktycznie na dotyk, i tak tez pewnego dnia dojechalismy na miejsce, po okolo dwoch godzinach postoju auta nie dalo rady odpalic. Tak jakby rozrusznik mial opor by zakrecic, tzn mozna przyjac, ze raz slabiej kreci. Rozrusznik wymieniony, akumulator byl na padnieciu ale testowany na nowym u tescia jest ten sam problem. Na rozruchowych tez nie odpala. Kable do i z rozrusznika sprawdzone, masa jest okey. Co moze byc powodem? Ciekawostka jest fakt, ze gdy proboje odpalic wlaczaja sie xenony, i mam wrazenie ze podczas zaplonu nierowno czasem zakreci. Oh i na podszybiu sucho.
Staram sie mechanika unikac, bo u mnie w okolicy gdy slysza mg albo odkladaja sluchawke albo trzymia po kilka tygodni i w sposob cudowny znikaja mi pieniadze z portfela, a problem nadal wystepuje. Do Pana Midowicza z Rybnika na lawecie mam dosc daleko...
Z gory dzieki za pomoc!

AdaskoC - Sro Mar 21, 2018 19:23

Masę w aucie masz na pewno w porządku?
Mat_Dob - Sro Mar 21, 2018 19:38

wg ojca tak, dzis tam ze mna spedzil pol dnia, na totalnym zadupiu az nam sie pomysly skonczyly :p Wyczytalem przed chwila, ze na aku musi byc 14v, nam na mierniku na tym od tescia pokazywalo 13,7. Bedzie jednak te aku?
SeniorA - Sro Mar 21, 2018 20:30

Mat_Dob napisał/a:
auta nie dalo rady odpalic.
Mat_Dob napisał/a:
Na rozruchowych tez nie odpala.
Mat_Dob, napisz jasno co to znaczy , czy rozrusznik kręci i nie odpala ? , czy nie kręci po włączeniu zapłonu .
Mat_Dob napisał/a:
Wyczytalem przed chwila, ze na aku musi byc 14v
ale to jak silnik pracuje , zmierz napięcie spoczynkowe i jakie jest przy rozruchu.W R75 jak aku jest słaby to ECM wyłącza rozruch. Podaj jeszcze masę dodatkowo z aku na silnik.
Mat_Dob - Sro Mar 21, 2018 21:07

SeniorA napisał/a:
Mat_Dob napisał/a:
auta nie dalo rady odpalic.
Mat_Dob napisał/a:
Na rozruchowych tez nie odpala.
Mat_Dob, napisz jasno co to znaczy , czy rozrusznik kręci i nie odpala ? , czy nie kręci po włączeniu zapłonu .
Mat_Dob napisał/a:
Wyczytalem przed chwila, ze na aku musi byc 14v
ale to jak silnik pracuje , zmierz napięcie spoczynkowe i jakie jest przy rozruchu.W R75 jak aku jest słaby to ECM wyłącza rozruch. Podaj jeszcze masę dodatkowo z aku na silnik.


Masę podawaliśmy dodatkowo. Sprawa z rozrusznikiem wyglada tak, ze po wlaczeniu zaplonu jakby na pol gwizdka tylko szlo, i tak jak mowilem wczesniej, mam wrazenie ze nie rowno kreci. Ciezko mi to wytlumaczyc, ale czasem jakby sie czyms blokowalo.

ECM wylacza rozruch kompletnie czy wlasnie jest podobnie jak u mnie? I jakie powinno byc podczas rozruchu?

SeniorA - Sro Mar 21, 2018 21:18

ECM wyłącza kompletnie rozruch przy słabym aku
Mat_Dob napisał/a:
jakie powinno byc podczas rozruchu?
dobry aku przy rozruchu to około 9.8 V. Pomiary można sprawdzić na komputerze diagnostycznym w poz. 9.0. Przy okazji można odczytać błędy w poz. 14
Mat_Dob - Sro Mar 21, 2018 21:22

SeniorA napisał/a:
ECM wyłącza kompletnie rozruch przy słabym aku
Mat_Dob napisał/a:
jakie powinno byc podczas rozruchu?
dobry aku przy rozruchu to około 9.8 V


No to aku odpada..

SeniorA - Sro Mar 21, 2018 21:26

Cytat:
No to aku odpada..
dlaczego ? , włącz komputer w zegarach na poz. 9.0 i startuj , odczytaj napięcie.
Mat_Dob - Sro Mar 21, 2018 21:36

SeniorA napisał/a:
Cytat:
No to aku odpada..
dlaczego ? , włącz komputer w zegarach na poz. 9.0 i startuj , odczytaj napięcie.


Dam sobie prawie reke uuciac, ze bylo w okey, ale jutro sprawdze jeszcze raz, plus mase bardziej dokladnie. Jeszcze jedna rzecz mi sie nasunela na mysl. Po zmianie oleju (caly czas lany jest motul 10w40) zaczelo mi popychacze slychac z reguly do nagrzania, ale czasem troche dluzej

SeniorA - Sro Mar 21, 2018 21:51

Jeszcze można zrobić test aku . Test aku robi się po co najmniej 6 godzinnym nie używaniu baterii. Włącza się światła na 30sek i po około 5 minutach od ich zgaszenia,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach ,mierzy się napięcie , które w dobrej baterii powinno być powyżej 12 V. Popychacze nie mają tu wpływu.

[ Dodano: Sro Mar 21, 2018 21:51 ]
a kiedy był rozrząd robiony ? , może przeskoczył pasek.

Mat_Dob - Czw Mar 22, 2018 20:24

SeniorA napisał/a:
Jeszcze można zrobić test aku . Test aku robi się po co najmniej 6 godzinnym nie używaniu baterii. Włącza się światła na 30sek i po około 5 minutach od ich zgaszenia,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach ,mierzy się napięcie , które w dobrej baterii powinno być powyżej 12 V. Popychacze nie mają tu wpływu.

[ Dodano: Sro Mar 21, 2018 21:51 ]
a kiedy był rozrząd robiony ? , może przeskoczył pasek.


Okey, sprawdzę jutro.

Rozrząd był robiony w styczniu 2017 u pana Midowicza, po tym jak u mnie w Rybniku przestawiono mi o parę ząbków ;p

[ Dodano: Czw Mar 22, 2018 20:24 ]
Po zbadaniu TOAFem mam to i tylko to ->

P0341
Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność

Do wymiany?

SeniorA - Pią Mar 23, 2018 08:08

Mat_Dob napisał/a:
Do wymiany?
może wcześniej sprawdź bezpiecznik F3 w komorze silnika , wyczyść sondę czujnika i użyj kontaktu do złącza .