Zobacz temat - [Rover 220 coupe GSi] Stale pracujący wentylator
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [Rover 220 coupe GSi] Stale pracujący wentylator


vesslan - Pią Kwi 20, 2018 20:00
Temat postu: [Rover 220 coupe GSi] Stale pracujący wentylator
Witam, otóż niedługo po zakupie Rovera 220 coupe GSi (silnik 20 T4H, 136 KM, 1996 r.) zauważyłem pewną niezgodność. Wskaźnik temperatury silnika bardzo typowo, sprawnie podnosi się do temperatury roboczej, nigdy nie wykroczył poza 90 stopni, ale zawsze jak się silnik nagrzał włączał mi się wentylator i pracował już przez cały czas dopóki silnik się całkowicie nie ostudził. Wczoraj po zakończonej jeździe w ogóle się nie wyłączył, doraźnie rozpiąłem wtyczkę. Dzisiaj podłączyłem układ ponownie żeby sprawdzić co się stanie na zimnym silniku i niestety wiatrak zaczął się znów kręcić. W pierwszej kolejności chciałbym wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale nie mogę go nigdzie namierzyć. Czy ktoś wie, gdzie takowy mogę kupić do tego silnika? Może być nawet za granicą. Dodatkowo czy macie jakieś inne podejrzenia co może powodować taki stan rzeczy?
greg-si - Pią Kwi 20, 2018 20:18

Równie dobrze może zawieszać się przekaźnik.
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID002287

vesslan - Sob Kwi 21, 2018 09:54

Dzięki, czujnik temperatury jest na tej stronie. Czy dobrze myślę, że przekaźniki są ulokowane (stojąc na wprost otwartej maski) w lewym górnym rogu w czarnej plastikowej obudowie wielkości grubej piersiówki (obok zbiorniczka wyrównawczego) ?
Markzo - Nie Kwi 22, 2018 09:37

tak, tam masz przekaznik glowny, od sondy i pompy paliwa, drugi taki sam modul jest od wiatrakow :)
vesslan - Sro Kwi 25, 2018 07:43

Super, mam jeszcze jedno pytanie, ponieważ nigdzie nie mogę zlokalizować dokumentacji technicznej wozu (RAVE mam na myśli), stojąc na wprost otwartej maski problem sprawia wentylator po prawej stronie, ten po lewej wydaje się pracować bez zarzutu. Włączył się raz i to tylko wtedy, gdy dla eksperymentu poruszałem się z rozłączonym prawym wiatrakiem. Ostatnio znów praca się delikatnie ustabilizowała, ale to nie zmienia faktu, że potrafi się za każdym razem po rozgrzaniu włączyć i pracować bez końca lub zastopować po wyłączeniu zapłonu. Moje pytanie brzmi, czy ten wentylator po lewej jest wiatrakiem pomocniczym układu chłodniczego, czy może związany jest z chłodnicą klimatyzacji ?