Zobacz temat - [R25] Problem z pompą wspomagania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Problem z pompą wspomagania

Whatashame - Wto Lip 17, 2018 20:48
Temat postu: [R25] Problem z pompą wspomagania
Czołem Forumowicze!

Ostatnio mój Rover zaczął wydawać zgrzyty przy skręcaniu. U mechanika zdiagnozowali pompę wspomagania. Po rozeznaniu kosztów regeneracji zdecydowałem się na zakup używanej na allegro.
Kupiłem pierwszą pompę i problem nie minął, objawy lekko ustały i mechanik powiedział, że ewidentnie pompa jest uszkodzona... Więc udało mi się ją zwrócić i odzyskać pieniądze.
Po tej sytuacji kupiłem drugą pompę i sytuacja taka sama, objawy znacznie mniejsze i rzadsze ale wciąż występują.
Dodam, że przy wymianie pierwszej pompy wymieniłem również pasek i rolkę.

Czy ktoś z Was miał podobny problem?
Co jest nie tak z tymi pompami, czy może mechanik coś źle montuje?
Czy po prostu mam mega pecha i dwa razu kupiłem uszkodzoną pompę?

Olej jaki zalali to Motul.

Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam, Wojciech
[Rover 25, 1.4 16v, 2003r. benzyna]

Mati33 - Czw Lip 19, 2018 07:18

Wg mnie, to pompa będzie wyła, a nie zgrzytała. Miałeś odpowiednią ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym? Jesli w trakcie skręcania coś zgrzyta, to warto przejrzeć przeguby i maglownicę :) chyba, że masz niefart z kupnem działającej pompy i Twój mechanik ma rację ;)
Whatashame - Czw Lip 19, 2018 07:50

Dzięki za odpowiedź :)

Nie jestem w stanie odróżnić zgrzytu od wycia niestety, nie identyfikuje tych dźwięków. Precyzyjniej mówiąc to jest jazgot.
Dzięki za podsunięcie pomysłu o przegubach i maglu, w najbliższym czasie podjadę na stację diagnostyczną wybadać temat.

Jak to okaże się magiel to również kupie używany (mam nadzieję, że za pierwszym razem :P ). Czy wiesz jakie są koszty takiej naprawy?

Mati33 - Czw Lip 19, 2018 16:03

Nie wiem jak teraz, ale około pół roku temu regeneracja od 400zł plus montaż i demontaż. Zależy od magla. Najlepiej robić wszystko w jednym warsztacie, żeby nie było problemów z ewentualną gwarancją, o ile dobrze pamiętam, to mi dawali rok. Przymierzałem się do tego w poprzednim aucie, ale poszło na żyletki :mrgreen:
Z używką masz zawsze dwa uda ;) , wg mnie lepiej oddać starą do regenaracji, bo kupisz używkę i się okaże, że za pół roku znowu coś jest nie tak, a i tak koszty wymiany będą takie same.

Jeśli dysponujesz kanałem bądź najazdem, możesz zobaczyć, czy nie ma luzów lub wycieku. Poskręcaj kierownicą w miejscu, jak będzie coś nie tak to pompa albo magiel. Jak bedzie cyklicznie stukać w czasie ruszania przy skręconej kierownicy, to raczej tylko przegub :)

Whatashame - Czw Lip 19, 2018 16:44

Prawdę mówiąc ostatnio wymieniłem cały układ chłodzenia w aucie i tak średnio podoba mi się wydawać znowu kasę na naprawy. Więcej ten samochód przysparza mi kłopotów niż radości, póki co :P
Dysponuję kanałem więc sprawdzę to o czym mówisz. Stukania raczej nie ma żadnego. Na postoju jak się kręci kierownicą to jest nieprzyjemny jazgot ale bardzo rzadko. Także wybadam temat, albo magiel albo znowu pompa... :(
Dzięki :)

kurtki - Sob Gru 12, 2020 17:45

U mnie troszkę hałasowała tzn.jęczała i po wymianie oleju lepiej. Wymiana nie jest skomplikowana. Olej Gulf ATF
Steff - Wto Sty 05, 2021 06:31

Ja podłączę się pod temat bo kilka dni temu też mi są zaczęło coś dziać ale w dizlu. Parkowałem, skręciłem kierownicą prawie do oporu w lewo i zaczęło mi nią szarpać. Przy mniejszym skręcie przestało. I się teraz zastanawiam co to może być. Pompa wspomagania czy przekładnia ??
seraph - Wto Sty 05, 2021 07:05

A nie przejechałeś wcześniej przez jakąś większą kałużę?
Szarpanie kierownicą oznacza, że ślizga się pasek pompy. Przy maksymalnym skręcie jest duże obciążenie, a pasek może się ślizgać, albo dlatego, że jest mokry, albo słabo napięty, albo przytarta pompa, albo maglownica już nie wyrabia jak dojedziesz do końca.

Steff - Wto Sty 05, 2021 19:25

Hmm... wtedy rzeczywiście padało ale dziwnych dźwięków od paska nie było słychać. Ruv teraz tydzień stał, pojechaliśmy na zakupy, jest ok. Maksymalne skręty i nic nie słychać, więc może się uspokoiło?? Ale pojawił się nowy problem, rzęzi pompa vacum po dłuższym postoju :sad:
CEDZIOR - Czw Sty 21, 2021 01:50

Klasyczne wycie pompy wspomagania w benzynach rzędowych.
Pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym zauważyłeś?
Pompa wyje jak nie wyrabia z mocą/przeciążona.
Maglownica do wymiany.