|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT-T]Ciężki rozruch silnika
Gusio92 - Sob Lip 21, 2018 05:13 Temat postu: [MG ZT-T]Ciężki rozruch silnika Witam mam mianowicie taki problem na początku jak go odpalałem to pracował jakby bez ssania po pewnym czasie po odpalaniu pracował jakby na trzy gary a teraz żeby go odpalić muszę wcisnąć pedał gazu do podłogi czego może być to przyczyna? MG ZT-T benzyna+gaz
Brat - Sob Lip 21, 2018 07:31
A po odpaleniu i zagrzaniu, już odpala dobrze ? Może leją Ci wtryski od gazu, u mnie kiedyś wtrysk hana, zatarł się na pozycji otwartej i ciągle zalewało silnik. Po zgaszeniu silnika, cały gaz który powinien zostać w instalacji gazu, przez otwarty wtrysk zalewał silnik. Po długim postoju, albo po nocy odpalał z dużym oporem i też musiałem dodawać gazu, na początku też wypadały zapłony, dopiero po 20 -30 sekundach zaczynał pracować "normalniej". Spróbuj wyłączyć całkiem gaz, i pojeździć z jeden dzień, tak żeby na 100% nie było gazu w układzie.
Gusio92 - Sob Lip 21, 2018 07:39
Ok sprawdzę tak:)
[ Dodano: Sob Lip 21, 2018 08:39 ]
Czytałem że też to jest wina że dużo na gazie się jeździ niż na benzynie i dlatego mam takie efekty
Brat - Sob Lip 21, 2018 10:21
Tak, jeśli jeździsz bardzo dużo na gazie, to wtryski benzynowe tak rzadko pracują że się zapiekają, zabrudzają itp i wtedy mogę być problemy na benzie.
Na początek zrób jak Ci pisałem wyżej
Gusio92 - Sro Sie 01, 2018 05:13
Jestem na wakacjach więc aktualnie tego nie zrobię ale jak wrócę to zaraz biorę się za to;)
adam_26 - Nie Sie 05, 2018 18:09
Ja mam podobnie alternator musi pokręcić chwilę żeby silnik odpalił, chyba że chwile wcześniej auto było odpalone i zgaszone albo stało tydzień czasu to wtedy nie ma problemu pali od strzała. Jak przejeździłem na weekendzie tylko na PB to też nie było problemów.
Znalazłem chyba przyczynę
https://youtu.be/I3nCj97tJfw
Wydaje mi się że Reduktor puszcza gaz do Przewodu podciśnienia. Chyba czeka mnie regeneracja allbo wymiana parownika. instalacja ma już 120k przebiegu
BetJar - Nie Sie 05, 2018 23:54
adam_26 napisał/a: | Ja mam podobnie alternator musi pokręcić chwilę żeby silnik odpalił, |
Boże, Adam, co Ty wciągasz
Gusio92 - Pon Sie 06, 2018 07:30
Witam wróciłem do Polski i spróbuję nagrać moje objawy i wrzucę na YT;)
[ Dodano: Pon Sie 06, 2018 08:30 ]
Zamieszczam dwa filmiki na YT z pracy mojego chorego ZT:(
https://www.youtube.com/c...7YHYQ_KKIJc9FLA
Brat - Pon Sie 06, 2018 08:28
Moim zdaniem przy odpalaniu go zalewa i dlatego przygasa a dodając gazu jakoś pomagasz mu wstać. Na filmiku z pracą trochę ciężko wyczuć i nie słychać aż tak dobrze, ale też Ci wypadają zapłony ? To też może sugerować zalewanie świec.
Wypróbuj sposób o którym pisałem Ci wcześniej.
Gusio92 - Czw Sie 09, 2018 22:40
wypróbowałem zakręciłem zawór na butli to było odpalanie przez noc z wypalonym gzem w przewodach.Powiem tak mam wrażenie ze na wysokich obrotach przy przyspieszaniu
delikatnie żabkuje. ale wątpię by to też była przyczyna by po dluzszym postoju przez jakis okres czasu pracował jakby na '3gary"
[ Dodano: Czw Sie 09, 2018 23:40 ]
Ktoś może mi coś doradzić czy temat umarł?
adam_26 - Nie Sie 19, 2018 08:28
Gusio92 napisał/a: |
Ktoś może mi coś doradzić czy temat umarł? |
Gusio92 ja bym na twoim miejscu zają się układem zapłonowym +pomiar kompresji to jest najważniejsze. Musisz podpiąć się pod kompa jakiegoś i zobaczyć w LIVE data co się dzieje z zapłonem na poszczególnych cylindrach czy pokazuje w kompie wypadanie ewentualnie jakie są błędy wnioskuję że do tej pory w ogóle kompem auta nie sprawdzałeś.
Wrzucam tutaj rozwiązanie mojego problemu:
uszkodzona membrama reduktora GENUIS 1500 (przebieg na gazie od montażu to już 120 tys):
Zapłaciłem wczoraj 250 zł za kompletną regenerację parownika w Biłgoraju u mojego gazmena (montażysty gazu w moim aucie) i śmiało mogę polecić usługi Pana Sławomira http://lpg-brc.pl/index.p...wisow?name=0546
Podobno BRC wypuściło rok temu nową membramę czerwoną z jakiegoś innego materiału która ma wytrzymać większe przebiegi.
Generalnie auto zbiera się teraz jak szatan na gazie idzie jak strzała lepiej się teraz jeździ spalanie już widzę że będzie poniżej 12 litrów. I odpala od strzała w każdych warunkach
Gusio92 - Pon Sie 20, 2018 17:25
Jak uruchomić live datę ? Wchodzę w zakładkę silnik i nie ma tam zakładki live data...
Druga sprawa wymieniłem cewki i świece stare świece były w idealnym stanie żadna nie była przypalona na elektrodach nie ma śladu by coś się działo z kompresja
Dzisiaj własnie przed chwila odpaliłem samochód i po odpaleniu odrazu zgasł potem znowu odpaliłem dodawajac pedał gazu i auto odpaliło ale zaświecił mi sie bład silnika zczytałem bledy TOAFEM
-P0481-Cooling fan 2 control circuit malfunction
-P0174- System to lean (bank2) (zwarcie do zasilania)
-P0171- System too lean (bank1) (zwarcie do zasilania)
marcin.misek - Pon Sie 20, 2018 19:54
Gusio92 napisał/a: | Jak uruchomić live datę ? Wchodzę w zakładkę silnik i nie ma tam zakładki live data... |
Powtarzam raz jeszcze : Silniki bezynowe nie mają LIVE DATA !
Gusio92 - Pon Sie 20, 2018 20:15
No wiem o tym więc czym mam go zdiagnozować? Jakiś program polecacie? Co te błędy oznaczają od czego zacząć diagnozę?
marcin.misek - Pon Sie 20, 2018 20:22
ELM327
adam_26 - Pon Sie 20, 2018 20:23
Np autocom lub inny jak nie masz to skocz do warsztatu jakiegoś. Toaf nie ma live data dla bebzyny.
Gusio92 - Nie Wrz 02, 2018 11:51
Ale do tego kabla którym się łącze z komputerem samochodu bym potrzebował program macie jakiś program który ściągnę i będę miał wgląd w parametry?
Taki interfejs by dał radę obsłużyć ?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7483589189
[ Dodano: Pią Sie 31, 2018 16:49 ]
Podpiąłem się kompem z gazu do niego pokazuje bardzo długie czasy wtrysku benzyny.. wymieniłem uszczelki pod kolektorami ssącymi i nic to nie zmieniło map sensor po podpięciu pod autocoma pokazuje 33
[ Dodano: Nie Wrz 02, 2018 12:51 ]
Zamieszczam Live datę z mojego ZT może teraz ktoś mi pomoże z problemem
https://youtu.be/-iw2GvUE1ec
|
|