Zobacz temat - [R400] Grzeje się 2.0 16V 136 KM
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Grzeje się 2.0 16V 136 KM

Pako93 - Sob Sie 04, 2018 13:20
Temat postu: [R400] Grzeje się 2.0 16V 136 KM
Potrzebuję pomocy, bo już pomysły mi się kończą.


Silnik mi się grzeje (ale tylko w korku, jak jadę jest ok).

Wentylator chłodnicy nie działał ale zostało zrobione obejście (wstawiony dodatkowy czujnik) i włącza się przy ok 88 stopniach.

Było podejrzenie głowicy albo uszczelki (tak powiedział mechanik)- aczkolwiek zrobiłem test na obecność CO2 w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.

Nie zmienia barwy na żólty ani zielony. Gdzie mogę dalej szukać ?

Już nie mam pomysłów :(

Przy klimie szybciej się grzeje, dodam, że posiada instalacje LPG. (nie ma znaczenia na jakim paliwie pracuje, równie się grzeje).

Markzo - Sob Sie 04, 2018 14:35

A podepnij memsdiaga i zobacz jaka temperature ma rzeczywiscie silnik :)
Pako93 - Sob Sie 04, 2018 14:37

A powiesz mi gdzie i jaki kupić OBD abym mógł to sprawdzić ? :)

Czy lepiej do mechanika podjechać z tym ? :)

Markzo - Sob Sie 04, 2018 16:06

napisałem - memsdiag, http://memsdiag.blogspot.com/

poszukaj tematu na forum, wszystkiego sie dowiesz.

greg-si - Sob Sie 04, 2018 20:12

Pako93 napisał/a:
Silnik mi się grzeje (ale tylko w korku, jak jadę jest ok).

Chyba każde auto tak ma.

Co jest dla Ciebie niepokojącego w pracy auta?

Pako93 - Nie Sie 05, 2018 03:26

Raczej to nie jest normalne ;)
greg-si - Nie Sie 05, 2018 07:02

To jest wskazanie czujnika na deskę który również może się popsuć.

Sprawdź jak Marek napisał, jaka jest faktyczna temperatura cieczy.

Pompa wody kiedy była wymieniana?

Pako93 - Nie Sie 05, 2018 10:10

Na pewno podczas tego kiedy to auto jest u mnie w rodzinie , nie przypominam sobie nic o pompie :/ wydaje mi się, w czujnik na deskę jest sprawny, bo gdy się zagrzwje mam problem z otwarciem maski, bo mnie parzy, gry pokazuje ok 90 stopni nie ma tego problemu. Aczkolwiek płynu nie ubywa. Już nie wiem co sprawdzać :)
greg-si - Nie Sie 05, 2018 12:21

A w rodzinie auto od pół roku...
Rozrząd, pompa to rzecz którą się sprawdza na starcie. Jak pompa jest stara mogła osadzić się na niej rdza przez co na wolnych obrotach słabo pompuje.

Sprawdź jak Marek napisał, jaką temperaturę widzi komputer gdy masz na blacie tak wysoko wskazówkę. Dalej można rozpocząć dalszą diagnozę. Bo tutaj może być problem z pompą, termostatem, elektroniką.

Ps. Włączanie się wentylatora przy 88 stopniach to przegięcie. Teraz pewnie chodzi Ci cały czas gdy złapie temperaturę roboczą. Termostat jest w pełni otwarty w tych okolicach. Seryjnie wentylator włącza się w okolicach 98 stopni a nawet 104 zależnie od wersji.

Pako93 - Nie Sie 05, 2018 13:33

Auto było mojego ojca - od jakoś 2014-2015 roku, nie mam pełnej informacji co tam się działo, bo tego nie monitorowalem ;) niestety już się nie dowiem co było robione dokładnie, z uwagi na przeprowadzkę Ojca na drugi świat :/ na pewno robił rozrząd jak go kupił.

Teraz pytanie... Zakupiłem ELM327 jaki program złapie jego błędy ? Ten memsdiag wystarczy ? :)