Zobacz temat - [K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM

mlodyolek - Sro Sie 29, 2018 19:44
Temat postu: [K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
Witam. Interesuje mnie przeprogramowanie / mapowanie OEM sterownika od MG TF 135KM bądź też Rover 75 1.8 16v 120 KM. Dzwonilem do kilku firm, większości nie znają tego sterownika, a w jednej z firm powiedzieli, że trzeba lutowac. Może ktoś z was zna kogoś lub firmę która da radę zmapowac ten sterownik bez lutowania bo trzeba nanieść spore poprawki poprzez modyfikację mechaniczne. Chodzi o kompa MEMS 3 oczywiście ;) OBD wyprowadzone a silnik w Polonezie ;)
Markzo - Pią Sie 31, 2018 08:15

Jedyna firma w PL, która to ogarnia to TC Performance. I w zależności od ECU (jesli dobrze rozumiem) trzeba albo lutować albo idzie to po kablu. Memsa 3 bedziemy z Dzelem dłubać we wrześniu, bo chcemy sami ogarnać remap - 1.8T w 75 i uturbione vvc w 25 vi.
mlodyolek - Pią Sie 31, 2018 12:09

Dzięki za potwierdzenie ;) ktoś wcześniej wspominał mi o tej firmie ale tam jeszcze nie dzwonilem. Ja póki co N/A ale mój klient ma 1.8T też na mems3 więc i pewno on też będzie potrzebować takiego strojenia ;)
Malignus - Pią Sie 31, 2018 23:16

Również przymierzam się do pewnych modow w tej firmie,ale to dopiero po weryfikacji klamotów u p.Midowicza.Troche mam do zrobienia po poprzednich właścicielach a chce wszystko zrobić raz a dobrze.
mc.hanek - Pią Paź 19, 2018 06:09

Ewentualnie pozostaje jeszcze https://www.kmaps.co.uk ale szczerze nie jestem przekonany do mapowania komputera bez auta i bieżącego sprawdzania tego na aucie ...
Malignus - Pią Paź 19, 2018 21:41

U nich jest ta sama mapa co w PL.Niestety do 135 jest jedna.Nikt nigdy nie szukal innych rozwiazan.Byla jedna firma w UK która wkladala mechaniczne sprężarki ale dawno temu już padla….
mc.hanek - Sob Paź 20, 2018 09:29

Mechaniczne sprężarki czyt kompresory, są dostępne. Problem pojawia się właśnie z punktu widzenia wystrojenia tego. Wszystko to co widziałem było strojone na kompie emeralda. Skoro piszesz że do TF 135 jest jedna mapa i nikt nie pokusił się o stworzenie innej nowej to troszkę słabo..
Malignus - Sob Paź 20, 2018 16:46

Relatywnie nie było takiej potrzeby.MGF czy TF robi się mocno niestabiny w wysokich prędkościach.A do przyjemnej jazdy wystarczy to co jest.Choc zapalencow nie brakuje,swapy na silniki Hondy etc.Do swojego z czasem wrzuce ta mapke na 150 kucy.Ale to po weryfikacji całej mechaniki.


MGTF Turbo

I lista,moze komus się przyda

MG - ROVER PETROL ZR 1.4L 105bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZR 1.8L 120bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZR 1.8L VVC160bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZS 1.8L 120bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZS 2.5L V6 180bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL ZT 2.5 V6 160 bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL ZT 2.5 V6 180 bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL ZT 2.5 V6 190 bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL TF 1.6L 115bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL TF 1.8L 120bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL TF 1.8L VVC 160bhp MEMS 3
MG - ROVER TURBO DIESEL ZR 2.0L TDi 100bhp EDC15M
MG - ROVER TURBO DIESEL ZS 2.0L TDi 100bhp EDC15M
MG - ROVER TURBO DIESEL ZT 2.0L CDT 115bhp Bosch D

Ciappo - Sob Lis 10, 2018 21:06

Jeżeli pisze w złym temacie to przepraszam, ale temat bardzo podobny.
Czy istnieje możliwość zrobienia bądź kupienia czegoś takiego jak procedura startu w MGF? Silnik 120 koni.

Malignus - Sob Lis 10, 2018 21:58

Raczej nigdzie tego nie znajdziesz.Na forach wyspiarskich tez nigdzie nie znalazłem tematu.Tu wystarczy pilnować obrotow/momentu i będzie ok.Pamietaj tez ze mgf czy tf to nie bolidy do startu spod swiatel.Najwieksza zabawa to zakrety :mrgreen:
Lubachow czyli odcinek specjalny Rajdu Polski ,i będziesz wiedzieć o co chodzi :mrgreen: Jedyne miejsce gdzie kiedyś zagotowałem plyn hamulcowy w Hondzie CB...Warto bylo :P
Dodatkowo powiem iż projektów różnorakich znajdziesz sporo.Im bardziej będziesz się zaglebiac tym więcej wyboru.Sa sprężarki Eatona oferujące do 250 kucy,sa tez rozwiązania nitro na strzale do 250 kucy więcej ( w zaleznosci od zużycia i możliwości silnika) Turbo tez czasem ktoś dolozy.Wszystko zależy jednak od 2-ch czynnikow.Zuzycia silnika( weryfikacja podzespolow) oraz od zawartości portfela.U siebie chce zrobić mapke na 150kucy oraz z czasem podtlenek na strzale max 50 kucy.

Ciappo - Nie Lis 11, 2018 10:05

Po prostu lubię dźwięk procedury :D i fajnie sobie czasami tak wystartować, wiadomo nic nie zastąpi wyczucia auta. Może jakiś ogranicznik obrotów?

Co do turbo itp..po co? 120 kucy daje wystarczająco dużo frajdy z jazdy :D więcej niż 160 to strach jechać tym autkiem, staje się strasznie niestabilne...Jedyne co bym dorzucił to stożek ze względu na ryk *-* macie w swoich moze porobione doloty do stożka? Nie chce żeby ssal gorące powietrze z komory.

Malignus - Nie Lis 11, 2018 13:10

Stozek niewiele daje,mialem dwa i turbo elektryczne :mrgreen: Po poprzednim wlascicielu….Sa zestawy dedykowane do MGF K&N ale jak z praktyka to ciężko powiedzieć.Sporym problemem jest odseparowanie tego ustrojstwa aby cieplego powietrza nie lapal.Tu raczej bym poszedł w kierunku puszki od Trophy lub TF 160 plus sportowy filtr,przepustnica 52mm i tłumik końcowy Militek,Scorpion czy Daytona.Powiem ze taki zestaw robi dobra robote w MGF.Oraz swietny dźwięk oczywiście.
mc.hanek - Nie Lis 11, 2018 20:49

Procedura startu jest możliwa do dołożenia , podobnie jak wyścigowa kontrola trakcji. Procedure startu można uzyskać np modułem MSD, co do kontroli trakcji , robi to pewien jegomość jako Race TCS. Nad tym drugim byś się skłaniał bo śliski asfalt plus mid engine car to nie jest dobre połączenie.
Malignus - Nie Lis 11, 2018 20:55

Jest to mozliwe.U siebie tego jakos nie widze.(nie bylo mi potrzebne)Lecz jesli masz jakies linki to bardzo chetnie.Na sliskim to raczej bym sie obawial szybkiego(ponad norme) wejscia w zakret.Bo nasze silniczki wtedy dzialaja jak wahadlo i nie wyjdzie sie z poslizgu.
Ciappo - Pon Lis 12, 2018 03:14

Możesz powiedzieć coś więcej o module MSD

Nie o osiągi chodzi tylko o śliczne mruczenie na wyższych obrotach przy stozku :P elektryczne turbo uja daje niestety..

A co do wachadelka ja już zdążyłem się przekonać... Bylo wilgotno, wziąłem na to poprawkę, ale nie wziąłem poprawki że mam resztke błota na kołach... Zakręt, na samym końcu zakrętu trochę gazu dałem.. Z 4 razy odkrecalem i szukałem wjazdu w chodniku żeby nie przywalic w krawężnik haha...

mc.hanek - Pon Lis 12, 2018 08:55

Rozwiązanie procedury startu jest dosyć proste, moduł wpina się między ecu a cewki i regulujesz obroty przy których ma występować odcięcie dla launch control.
Tutaj podaje przykładowy link
https://www.holley.com/pr...rols/parts/8735

Odrazu też uprzedzam że takie rozwiązania typu launch control czy flat shift jakoś szczególnie dobrze nie służą silnikowi na dłuższą metę. Podobnie dla sprzęgła i skrzyni ..

nowy889 - Pią Lis 30, 2018 00:25

Co do stożków to sie trochę nie zgodzę z kolegami , tu np. Na ultimet mg http://mgf.ultimatemg.com wystarczy wejść w air filter i nawet są wykresy z hamowni , z kolei tu youtube film tf 135 + kn apollo + regulator ciśnienia paliwa na 3.1 bar : https://m.youtube.com/watch?v=EYYGlYpUINs, oczywiście goły stożek bez nawiewu tylko zmniejszy moc i narobi chałasu ale dobrze pomyślany dolot , Angole dają np pipercross viper , doprowadzenie świerzego powietrza np z lewego wlotu dało w tym tf 20 km i 13nm , jak dla mnie 1000zł za dolot i 360 za nowa przepustnice jak ktoś ma plastikową to dość tanio za 20 km. ;-)
Markzo - Pią Lis 30, 2018 05:50

Nie do konca bym w to wierzyl, mialem pipercrossa Viper dedykowanego do ZS180 i bylo -10KM i blisko 22Nm w plecy. Po powrocie do oem dolotu 180KM i 229Nm. Mierzone parenascie razy na porzadnej hamowni, sa tu na forum moje przeboje opisane ;)
nowy889 - Pią Lis 30, 2018 12:46

Zs 180 to jest troszeczką inny przypadek,zs 180 v6 prawda. Tu masz kolejną firme która zajmuje się przeróbkami silników K-seri w lotusach, caterhamach i Mg. http://www.dvapower.com/ są to różne firmy.

Zastanawia mnie tez czy miałeś oryginalny filtr pipercrossa tu masz test kn, oryginał kontra podróba i odrazu widać że przy fałszywkach jest więcej szkody niż pożytku.
https://www.youtube.com/watch?v=G2J8Y4gO4Bg

Tu też jest fajny test stożków i podchodzili do nich całkowicie sceptycznie a KN oryginalny w starej corsie 60km dał 6km czyli 10% mocy:
https://www.youtube.com/w...sBMUeyUU&t=655s

Ale jak przypatrzysz sie np VVC 170km To masz:

"Gives a very useful power and torque increase across the range and especially between 4500 and 7200, comprising a fully ported cylinder head, retiming of the VVC inlet camshafts and improved exhaust camshaft together with all gaskets, oil seals and head bolts necessary to fit. This kit retains the original VVC mechanisms and standard ECU. The head is provided on an exchange basis. Fitting includes work to your exhaust manifold and inlet plenum."

Co do tych wpisów to ostatnia aktualizacja 2017 a pierwsza chyba 98? cos koło 2000 więz trochę na rynku istnieją czyli muszą trochę się znać, co prawda tu niema nic o dolocie ani wydechu ale według nich wystarczy porting głowicy i ostre wałki żeby zrobić z tego silnika dodatkowe 25KM.

Z koleji na ultimate mg gościu testował dedykowany zestaw kn który jest otwartym stożkiem z 2ma rurami nadmuchu spod auta i tu jest wynik:

http://mgf.ultimatemg.com...s/18mpiVvvc.htm

1.8 MPi i Stożki :
http://mgf.ultimatemg.com.../18mpi_cone.htm

1.8 VVC i Stożki:
http://mgf.ultimatemg.com...ers/vvccone.htm

Warto zauważyć że pipercross vector dawał mniej mocy ale za to bardzo wypłaszaczał moment.

Po za tym jedyna różnica miedzy silnikiem vvc i vvc 160km To większy filtr powietrza + przepustnica 52mm, jest jeszcze inne osadzenie zaworów bo przylgi sa chyba zrobione na 3 skosy ale jest to raczej kosmetyka no i mems 3 jest w vvc 160, teraz niewiem gdzie widziałem , ale znalazłem kiedyś wykresy jak ludziom udało wie zrobić 160km z zwykłego vvc.

Polecam lekturę mgf.ultimatemg.com bardzo rzetelna strona jak dla mnie.

A co do kolegi Markoz To zs ma silnik z przodu i tam do dolotu nawiewa świerze powietrze, przy mgf jest problem z wentylacja komory silnikowej i dlatego w nim te doloty ciepłociąg powietrze. po zrobieniu dolotu z np lewego nawiewu nawet do oryginalnego filtra już zwiększa sie lekko moc. Co do zs To nie śledziłem twojego wątku co prawda ale żeby dobrze zbudować dolot to musiał byś mieć mapę termiczną komory i tak umieścić wlot gdzie jest najzimniej albo jako hondziarze wywalić dziurę w zderzaku.

Pozdrawiam

I przepraszam za referat :)

Malignus - Pią Lis 30, 2018 23:08

U siebie posiadam aktualnie puszke z TF 160 na dwie sikawki do powietrza.Nie chcesz wiedzieć co było wcześniej.....Polozone w/g sztuki czyli jedna w lewym wlocie a druga w standardzie czyli pod tylnym zderzakiem.W puszce siedzi Pipercros.Moge powiedzieć ze autko fajnie się zbiera.Tym bardziej iż końcowy tłumik to Daytona SS.Chce na wiosne wrzucić virusa (niestety jedyna mapa do 135 i w PL i w UK) oraz zestroić to co jest.Jesli wyjdzie 150 kucy i ciut więcej niutkow,bede zadowolony.To autko nie potrzebuje więcej.A cala radoche daje w zakretach :mrgreen:
U Taty w MGF 120 kucy zawitala tez puszka od 160 wraz z Pipercrosem oraz Daytona SS plus przepustnica 52.Nawet bez zestrojenia ten zestaw daje sobie rade.

nowy889 - Sob Gru 01, 2018 15:49

To że daje rade to wiem, co prawda jeszcz enie przyglądałem sie jak jest skonstruowana mapa w memsie i jakie czynni ki ja ograniczają. Ja do różnych aut podpinałam ecumastera det 3 i on daje super możliwości w modyfikacji mapy, najpierw sam sobie układa mape (uczy sie) z parametrów silnika, a następnie można go przełączyć w sterowanie. I modyfikować. Mapy ma 16na16(paliwowa).
Przy waszych przeróbkach naprawde najlepszym wyjściem było by założenie takiego deta i pojechania np do vtechu żeby na hamowni dopracowali mapę. Tak jak masz zrobione w swoim to jest podstawowy mod w UK ( oprócz wydechu) ale przy zastosowaniu stożka z nawiewem np K&N 57i daje bez innych przeróbek na seryjnym wydechu w vvc 15km, czyli już masz bez mapy i pakowania sie w mega koszty moc trophy. jeszcze do tego zestawu przydało by sie zapodać osłonę termiczną , żeby świeże powietrze z pod auta nawiewało tylko na stożek, i od tyłu nie miał dostępu do ciepłego. Co do twoich 2 dolotów to ja bym obydwa podłączył do wlotu z boku , ewentualnie pod autem łapać powietrze. Kształt samochodu powoduje to że powietrze pod autem musi poruszać sie szybciej niż nad , efekt skrzydła samolotu więc danie dolotu od spodu auta ma sens ponieważ z tego powietrza trochę się wtłoczy. Naprawdę ta strona ultimate mg to kopalnia wiedzy, jest tam też opisane zastosowanie airboxa z rowera 820 który ma kształt identyczny i podobne wymiary jak MAXOGEN id itg a można go wyrwać za 5 funtów :) i wsadzi sie do niego stożek pipercrossa + doprowadzi zimny nawiew, ma naprawdę niezły efekt . Choć najdrożej ale najłatwiej wsadzić apollo i też jak na tym filmiku 20koni w tf 135 zyskła to już niebagatela 155 :)
no i te 13Nm momentu a to już czuć.

Tu jest założona obudowa filtra z rover 820:
http://mgf.ultimatemg.com...stalled_mgf.htm

Malignus - Sob Gru 01, 2018 19:07

Do v-techu tak czy siak chce podjechać.Co do stozkow jestem mocno sceptyczny.W tym momencie wole panel Pipercrosa i duza puszke.Stronke znam od dawna,w poprzednim mgf-ie miałem wlasnie stożek k&n dedykowany do niego i pomiar dal ledwo 118 kucy,po powrocie do ori puchy i panelu K&N wskoczylo 128 na hamowni.Tyle ze u mnie siedziały walki Pipercrosa.Wiecej modow w srebrnym Mgf nie miałem.Relatywnie jest duże pole do działania aby cos podlubac.Polozenia sikawek nie będę zmieniac,lewa lapie powietrze jak trzeba we wlocie a dolna wlasnie powietrze idące pod spodem auta.I umnie jest zwykla 135.Z tego co wiem można podlubac na spokojnie do 160-165 przy zmianie mapy oraz kilku modach.
Markzo - Nie Gru 02, 2018 13:23

Ciężko cytować, bo dużo napisaliście ;)

Z moich doświadczeń wynika coś innego niestety. Kilka lat temu testowaliśmy różne z tych patentów z Kozikiem - jego R218Vi 1,8 VVC 145KM i moim KV6. Szczerze wierzyliśmy w brytyjskie fora i tą kopalnie wiedzy, w swoim ZS180 miałem dolot i wydech zrobiony dokładnie wg pomysłów i "sprawdzonych" patentów z UK. Wyniki już przedstawiałem we wcześniejszym poście. Nie zdążyłem auta przed swapem zagonić na hamownie, jednak najlepiej jeździł na dużej puszce dolotu z 75/ZT + rezonator i dolot z oem miejsca. Nijak się to miało do "lajtowych" 190KM po modach z forum UK, bo było gorzej niż na serii :/ Kozik w swoim Vi też zaczynał od bodajże 136KM, dopiero oem dolot z wkładką, wydech z 160tki + końcowy z diesla dały efekt 146KM.

Dlatego nie obraźcie się, ale dopóki nie zobaczę wykresów z polskich hamowni przed i po zmianach - to nie uwierzę ;) nie przemawiają do mnie wykresy z excela i ich porównania, to się u nas nie sprawdza. Druga sprawa, nie bardzo widzę sens stożków i takich zmian, bo one mogą coś dać pod warunkiem, że seria jest restrykcją. Moim zdaniem seryjny dolot i wydech z VVC nie są restrykcjami. Można by było pójść w rozwiązania z rajdów, tak jak u Luke27, czyli custom kolektor ssący, do tego odpowiedni dolot, wydech i porządny remap. Wtedy to ma duży sens.

Jak już pisałem, chcę pomodzić swoje VVC - dziś rano udało się ogarnąć techniczną stronę remapu sterownika :) teraz czas na wystrojenie serii + wizyta na hamowni, zobaczymy czy da się coś ugrać. Następnie wrzucam turbo, mam nadzieję, że seryjny sterownik jakoś to przełknie.

A co do DET, czy ktoś ma potwierdzone info, że działa w VVC? Widziałem fiata 125P zrobionego na decie z silnikiem 1.8 VVC - ITB + custom kolektor 4-2-1, jednak wynik mnie rozczarował - 160KM. I moje kolejne pytanie, czy mems 3 nie ma auto adaptacji? zauważyłem to w memsie 1.6 w 2.0T, na początku det3 chodził ok, ale po ok tygodniu jazdy auto zaczynało gorzej jeździć, obroty falowały, silnik przebierał na wolnych. Odpięcie wtyki od akumulatora i reset deta = znowu chwila spokoju. Jak tak to działa w memsie 3, to jednak remap to lepsze wyjscie.

Pozdro :)

Malignus - Nie Gru 02, 2018 18:05

I wlasnie dlatego najpierw hamowanie na tym co mam,potem mapa i dostrojenie tego co jest w v-techu.Tym bardziej iż skazany jestem na jedna mape (jakos tak wyszlo ze nikt nie zrobil więcej) Dolot + wylot +mapa = troche lepsze osiągi.W n/a cudow nie można się spodziewać.Kilka koni więcej i pare niutkow to i tak duzy sukces.Co do DET poczytałem to co znalazłem do 135 i jakos tematy umieraly smiercia naturalna.Zatem można wysnuć wniosek iż nie za bardzo to wszystko chciało banglac.W maju będę uderzać do V-techu to i pochwale się na pewno wykresami.
Markzo - Nie Gru 02, 2018 18:50

Czemu ograniczasz sie do 1mapy? Jesli masz kogos kto moze wrzucic wsad do ecu i hamownia, to co stooi na przeszkodzie remapowi?
Malignus - Nie Gru 02, 2018 19:02

Bo wiem ze do mojego jest praktycznie jedna podnoszaca do 150 kucy i kilka niutkow więcej.Kilka osob cos tam probowalo modzic ale efekty były mizerne.Jakby nie patrzeć to co uzyskam będzie wystarczające.Tym bardziej ze TF jest mocno niestabilny przy dużych prędkościach.Zreszta pochwale się po zabiegach dokonanych na autku.Zapewne potem będę myslal co dalej.Apetyt niestety rosnie w miare jedzenia :mrgreen: A nie jestem takim zapaleńcem aby swap robic na inne serducho.Choc jeśli do TF/MGF wchodzi kv6 to i zapewne można by było upchac v6 Mivec z FTO.Bylem bardzo zadowolony z tego silniczka.200 kucy v6 i 2l pojemności.Czerwone pole od 8k obrotow.
mc.hanek - Pon Gru 03, 2018 19:45

Przeglądam ten temat i sceptycznie podchodzę do opowieści o tym jak 20km można uzyskać montując stożkowy filtr powietrza, bez remapu i czegokolwiek innego. Co do samego customowego dolotu to trzeba by to porządnie przeanalizować pod kątem temperatury w komorze bo przy zwykłej szybszej autostradowej jeździe pod tylną klapą wszystko się już gotuje. Myślę że trzeba by porządnie odizolować termicznie dopływ powietrza z bocznego wlotu lub tak jak mówicie z pod auta. Od dłuższego czasu intryguje mnie fakt mitycznej już mapy która robi 150km z 135. Skoro MEMS3 jest programowalny, to nie wiem dlaczego nikt nie robi "dedykowanego" softu tylko warsztaty jakie znalazłem wgrywają tą mityczną już mapę za olbrzymie pieniądze.

Temat Swapa w tym samochodzie nie jest taki prosty jak by mogło się wydawać, TF w serii ma dosyć problematyczny stosunek rozłożenia masy co mocno czuć podczas gwałtownego zmieniania kierunku jazdy. Seryjny silnik waży ok 100kg, KV6 waży ponoć 150 a k20 już 200kg, dokładanie dodatkowych kilogramów na tylną oś napewno nie polepszy właściwości jezdnych tego samochodu. Anglicy wkładają KV6 , waga jakoś drastycznie nie wzrasta ale taki swap ma kilka minusów w postaci faktu że niestety karoserie trzeba ciąć , może nie jakoś drastycznie ale trzeba. Kolejnym faktem jest że jakikolwiek serwis tego silnika wiąże się z jego każdorazowym wyciąganiem co przy 1.8 można jeszcze jakoś się pogimnastykować i coś zrobić.

Reasumując czekam na jakieś pioniera w Polsce, który pokaże jakieś modyfikacje poparte sensownymi wykresami z hamowni.

Tinuviel - Pon Gru 03, 2018 21:58

Przy aktualnych cenach aut i kosztach swapu na v6 ktorego pewnie nikt tu jeszcze nje robil podejrzewam ze bardziej oplacalne bedzie kupic boxstera :)
mc.hanek - Wto Gru 04, 2018 07:14

Polecam zapoznać się z kosztami zakupu przyzwoitego egzemplarza boxtera i jego serwisem :)
nowy889 - Sro Gru 05, 2018 11:25

Co do stożków to chodziło mi o zamknięte układy dolotowe takie jak viper i apollo, na filmie który podałem jest wykres z hamowni tego tsa założonym apollo i ciśnieniu 3.1 bata zrobił 20 km i 13nm, ale nie jest to mój filmik wiec nie mogę potwierdzić, jeżeli chodzi o f’a czy tf’a to słusznie zauważyliście że temperatura w komorze jest bardzo wysoka w porywaniu z innymi autami. Poza tym sam osobiście posiadam f’a i tf jak wiecie jest jego rozwinięciem , a gdy porówna sie zwykle vvc z trophy albo tf 160, jedyne co rover zmienił z osprzętu to przebudował dolot(większa puszka filtra i przepustnica 52mm), skoro sam rover podawał że założenie 52 przepustnicy zamiast 48 jest upgradem i polepszy osiągi to coś w tym musi być. Ale macie racje niema wykresów to niema sie co wymądrzać. Pozdrawiam.
mc.hanek - Czw Gru 06, 2018 20:43

Wykres z hamowni zielonego TF z Apollo kitem K&N wyraznie pokazuje 133,6km i niecałe 160 niuta czyli praktycznie tyle ile zazwyczaj wychodzi w seryjnym TFie...
Malignus - Czw Gru 06, 2018 22:10

Dobry filtr da najwyżej 1-2 kucy więcej.Stozek musi być odseparowany i co najważniejsze policzony dolot aby cos to dalo.W temacie mojego autka znajdziecie fotki jak odbyl się super tuning zrobiony przez poprzedniego wlasciciela.Dwa stozki,elektryczne turbo i kibelrurki.A moc to chyba Luke Skywalker mi zabral.Auto nie jechalo!Dopiero po wrzuceniu ori puszek i Pipercrosa nabralo wigoru.
Zdjecie jednak zalaczam.Tak aby się ciut rozweselic :twisted:




Na wiosne będę bawic się w mapy,wiec i wykresy zawitają w tym temacie oraz w glownym mojego Red Trouble

dzelo23 - Pią Gru 07, 2018 08:25

:mrgreen: te stożki, w cabrio poprzedni właściciel też dodawał mocy ;)
Śledzę temat od samego początku i mam nadzieję że wiosną będę miał czym się pochwalić.

mc.hanek - Pią Gru 07, 2018 20:01

Miał ktoś wizje z montażem tych rurek od kibla.. Panowie powiedzcie mi czy macie wiedzę na temat rozmiaru przepustnicy w TF 135 ? Dzisiaj aż poleciałem sprawdzić i jak byk mam 52mm i już zgłupiałem, oryginalnie nie powinno być 48?
Malignus - Pią Gru 07, 2018 20:29

Standard to 52 wcześniejsze plastikowe miały 48 i były montowane w mgf oraz w 135 z automatem.Nie wiem czemu zastosowano taka konfiguracje.
Ciappo - Pią Gru 07, 2018 20:46

A co powiecie na tego typu gotowe puszki?
http://simota.com.pl/pl/a...0x130-77mm.html
Bardzo podobne do Apollo od KN i duuużo tańsze, wtedy kwestie dolotu chłodnego powietrza można rozwiązać rurą spiro czy plastikową jak przykład z puszką od 820stki

mc.hanek - Pią Gru 07, 2018 21:35

Znajomy miał to cudo w MX5, po wywaleniu tego auto ożyło więc nie wiem co o tej simocie myśleć...
Malignus - Pią Gru 07, 2018 21:40

Simota cos tam myslala do MGF i TF.Doloty,puszki etc.Nie spotkałem się z niczym co by to to zachwalalo w działaniu.Mc.Hanek,milo pogadać w realu :)
mc.hanek - Pią Gru 07, 2018 22:33

Malignus również mi miło :wink:
Przy stożkach głównie chodzi o dostarczenie większej ilości powietrza ( buczenie pod maską to efekt uboczny) skoro dostarczymy tego powietrza więcej a dawka paliwa zostanie "po staremu" to zysk w postaci mocy może być znikomy, dlatego też nie wierzę jak wcześniej mówiłem w przyrosty rzędu 20km poprzez sam stożek. Co by wszystko miało ręce i nogi wypadało by do dobrego odseparowanego od ciepła stożka podlać trochę paliwa i miało by to sens. Wtedy wracamy do punktu wyjścia w postaci problematycznego strojenia...
Należy wspomnieć że uzyskiwanie pokaźniejszych mocy bez większych ingerencji w silnik N/A jest mało realne.
Drogi na większe moce są w sumie dwie, dmuchnięcie tego wszystkiego i modlitwa żeby nam głowicy i tulei nie wysadziło w kosmos oraz modzenie N/A na grubo. Zarówno dołożenia doładowania w postaci suszarki czy kompresora czy montaż ITB wiąże się z grubszą ingerencją i kosztami.
Myślę że przy zdroworozsądkowym podejściu polecałbym zmienić mape w ECU, odetkać wydech a w temacie stożkowego filtra skusić się na jakaś wkładkę K&N. Wkład można czyścić więc po kilku czyszczeniach powinna wyjść nie drożej niż kilka normalnych filtrów powietrza a napewno nie zaszkodzi i trochę zwiększy przepływ powietrza. "gołych" stożków bym nie polecał , raz że ich skuteczność filtrowania jest mocno dyskusyjna , poziom hałasu wzrośnie do dodatkowo mocno problematyczne może się okazać jego montaż i odseparowanie "pod maską TFa"

Oczywiście są to moje luźne przemyślenia i nie każdy się mysi z tym zgadzać :mrgreen:

Malignus - Pią Gru 07, 2018 22:54

Moja popierać Twoja :mrgreen: Masz racje we wszystkim.Dlatego czekam do wiosny aby popchnąć dolot/wylot i mape.Bede chyba robic we Wro na Granicznej,tez maja mape ta jedyna :D
flapjck1 - Nie Gru 09, 2018 00:45

A walkow ktorys nie chce? Jak robic to grubo a nie stozkami
Malignus - Nie Gru 09, 2018 16:26

Wałki fajna rzecz.Miałem w MGF-e.Niestety sa dość drogie...(Pipercross) Nie wiem czy nie taniej wyszedł by swap na 160.
mc.hanek - Nie Gru 09, 2018 19:13

Piper Camsy 285 to tak z 750 funta to już faktycznie można myśleć w tej kasie o szukaniu silnika VVC 160, który ma lepszą głowice..