|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Możliwości ulepszenia wersji tanim sposobem
thomassonss - Sro Gru 12, 2018 12:40 Temat postu: [R75] Możliwości ulepszenia wersji tanim sposobem Cześć,
Postanowiłem założyć temat w stylu "jak tanio rozbudować twojego Rovera 75". Naszego (ja i żona) Rovera 75 kupiliśmy impulsowo na "ładne oczy" i niestety nasza wersja należała do chyba najuboższych jakie wyszły.. Sam samochód jest już chyba trochę passe, więcej ich widzę na części niż na drogach ma to tą zaletę, że można super tanim kosztem rozbudować go (większość instalacji jest na miejscu).
Poniżej krótka lista elementów, które można dodać tanio i łatwo. Są na to osobne tematy, ale fajnie usystematyzować w jednym miejscu. Forum pomogło, mogę pomóc i ja, jeśli ktoś ma pytania odnośnie tych modyfikacji. Lista nie zawiera napraw ani konserwacji jakie dokonałem (odmy, czyszczenie dolotu, webasto, zawieszenie itp), jedynie dodatki
1. Przeprogramowanie CDT do CDTi (ze 116KM do ca. 131KM) - koszt 0zł , trudność 1
Obowiązkowa operacja dla posiadaczy słabszego modelu diesla. Dzięki uprzejmości panów od TOAFa pozostaje nam kupić kabel, poklikać w TOAF i cieszyć się dodatkową mocą.
2. Podgrzewane siedzenia - koszt 60zł, trudność 2
Kupiłem panel ze wszystkimi przyciskami za 44zł z transportem. Instalacji nie było ale łatwo dorobić. Do tego 2 maty za 41zł z Aliexpress. Do weluru dołożenie to pestka, trzeba z tyłu odpiąć welur, wsadzić matę i pupa ciepła.
3. Tempomat - koszt 60zł, trudność 2
Nie będę się rozpisywał. Wystarczył przycisk, manetki i sterownik. Wszystko z demobilu.
4. Roleta - koszt 50zł, trudność 2
Podobnie jak z tempomatem. Jedynie polecam roletę z półką bo odchodzi masę roboty.
5. Czujnik cofania - koszt 50zł, trudność 2
Kupiłem jako pasek elektromagnetyczny i działa perfekcyjnie
6. Radio kasety >> MP3 - koszt 0zł, trudność 2
Wlutowałem kabel JACK do radia i mam dźwięk z telefonu/MP3
7. Światła dzienne - koszt 40zł, trudność 3
Jak na ironię najgorszy syf do podpięcia. Znaleźć plus po stacyjce koszmar.
Planowałem jeszcze:
1. Bypass/przelotówka EGR. Kupić gotową lub pospawać.
2. Komputer pokładowy z wyświetlaniem spalania itp. Nie mam i nawet nie wiem jakie koszty/trudność?
Zachęcam do swoich sugestii, w razie czego sam służę pomocą.
PerezPL - Sro Gru 12, 2018 15:40 Temat postu: Re: [R75] Możliwości ulepszenia wersji tanim sposobem
thomassonss napisał/a: | 3. Tempomat - koszt 60zł, trudność 2
Nie będę się rozpisywał. Wystarczył przycisk, manetki i sterownik. Wszystko z demobilu |
Thomassons tym dzisiaj polepszyłeś mi dzień. Sam kupiłem mojego Roverka impulsywnie i chcemy go odpicować jak się da.
Właśnie tej jedynej opcji mi w mojej wersji brakowało.
Zaczynam szukać powyższych cześci z dmobila i działam.
Jak byś tylko mógł mi potwierdzić czy trzeba coś zaprogramować TOAF'em? Mam go w posiadaniu więc gdzie konkretnie?
Dzięki raz jeszcze, fajny temat
Pozdrawiam.
marcin.misek - Sro Gru 12, 2018 17:39
thomassonss napisał/a: | 5. Czujnik cofania - koszt 50zł, trudność 2
Kupiłem jako pasek elektromagnetyczny i działa perfekcyjnie |
Mozesz coś wiecej na ten temat ?
Czy wystepuje problem tak jak tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=2opGbNWVAeI ?
Istnieje tylko sygnal dzwiekowy czy jest mozliwosc np podawania odleglosci ?
thomassonss napisał/a: | 7. Światła dzienne - koszt 40zł, trudność 3
Jak na ironię najgorszy syf do podpięcia. Znaleźć plus po stacyjce koszmar. |
Zawsze mozesz skorzystać z opcji DRL dostępnej w TOAFie. Ale nie każdemu się to podoba.
thomassonss napisał/a: | 2. Komputer pokładowy z wyświetlaniem spalania itp. Nie mam i nawet nie wiem jakie koszty/trudność? |
Jeżeli mowa o oryginalnym liczniku z LCD to wystarczy tylko przekopiować/przelutować EEPROM ze starego do nowego + wlączyć LCD przy pomocy TOAF'a.
PerezPL napisał/a: | Jak byś tylko mógł mi potwierdzić czy trzeba coś zaprogramować TOAF'em? Mam go w posiadaniu więc gdzie konkretnie? |
Silnik->Kodowanie.
nanab - Sro Gru 12, 2018 17:50
thomassonss napisał/a: |
7. Światła dzienne - koszt 40zł, trudność 3
Jak na ironię najgorszy syf do podpięcia. Znaleźć plus po stacyjce koszmar. |
A nie lepiej włączać kiedy silnik włączony zamiast po stacyjce?
thomassonss - Sro Gru 12, 2018 18:16 Temat postu: Re: [R75] Możliwości ulepszenia wersji tanim sposobem
PerezPL napisał/a: |
Jak byś tylko mógł mi potwierdzić czy trzeba coś zaprogramować TOAF'em? Mam go w posiadaniu więc gdzie konkretnie?
Dzięki raz jeszcze, fajny temat
Pozdrawiam. |
Perez musze cię zmartwić - masz benzynkę a tam dołozenie tempomatu to podobno ostra jazda (modyfikacja przepustnicy itp). Nie odradzam, jak masz części to dasz radę, ale poziom trudności i kosztów wyższy odsyłam do tematów na forum o tempomacie.
marcin.misek napisał/a: | Mozesz coś wiecej na ten temat ?
Czy wystepuje problem tak jak tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=2opGbNWVAeI ?
Istnieje tylko sygnal dzwiekowy czy jest mozliwosc np podawania odleglosci ? |
Dokładnie taki czujnik i filmik. Miałem obawy ale sprawdza się genialnie (mokry czy suchy), jedynie trzeba poprawnie zamontować taśmę (idealnie prostopadle) bo będzie ci łapał wypukłości na drodze. Zasięg max 50cm, 3 poziomy dźwięku. Poza tym nie mam zastrzeżeń. Szybko, tanio i niewidocznie co w naszych autach ma znaczenie.
marcin.misek napisał/a: |
Jeżeli mowa o oryginalnym liczniku z LCD to wystarczy tylko przekopiować/przelutować EEPROM ze starego do nowego + wlączyć LCD przy pomocy TOAF'a. |
Kolejny element plug& play? Nice pod warunkiem że znajdę licznik od diezla w dobrej cenie.
nanab napisał/a: |
A nie lepiej włączać kiedy silnik włączony zamiast po stacyjce? |
Po stacyjce, po silniku - jeden pieron. Uwierz mi nanab montowałem dzienne już chyba w 4 samochodach i była łatwizna. Rover ma bezpieczniki pod silnikiem od razu po plusie bezpośrednio z aku. Można po silniku z alternatora, ale dostęp ciężki.
Co do świateł DRL w TOAFie - jestem przeciwnikiem DRL ze względu na pobór prądu i przepalanie żarówek. Dlatego montuję dzienne.
nanab - Sro Gru 12, 2018 20:15
thomassonss napisał/a: | Uwierz mi nanab montowałem dzienne już chyba w 4 samochodach i była łatwizna. Rover ma bezpieczniki pod silnikiem od razu po plusie bezpośrednio z aku. Można po silniku z alternatora, ale dostęp ciężki.
|
Możesz się wpiąć chociażby bezpośrednio pod klemy akumulatora. Wystarczy dowolny stały plus.
marcin.misek - Sro Gru 12, 2018 20:45
thomassonss napisał/a: | Kolejny element plug& play? Nice pod warunkiem że znajdę licznik od diezla w dobrej cenie. |
Niestety, cieżko o licnzik z idealnym LCD. ponoć Adasko coś tam zaczyna rzeźbić z wymianą LCD, ale nie wiem jak z postepami u niego w tej sprawie. thomassonss napisał/a: | Co do świateł DRL w TOAFie - jestem przeciwnikiem DRL ze względu na pobór prądu i przepalanie żarówek. |
Dlatego, moc żarówki jest ograniczona do 30 % co ma zapobiegać szybszemu zużywaniu się żarówek. A sam pobór to naprawdę niewiele. thomassonss napisał/a: | masz benzynkę a tam dołozenie tempomatu to podobno ostra jazda (modyfikacja przepustnicy itp). |
Nie jest tak żle w benzynie, kupujesz komplet, wymieniasz i wszystko działa, nie trzeba nawet nic kodować. ale fakt, w dieslu jednak łatwiej
thomassonss - Sro Gru 12, 2018 21:11
nanab napisał/a: | thomassonss napisał/a: | Uwierz mi nanab montowałem dzienne już chyba w 4 samochodach i była łatwizna. Rover ma bezpieczniki pod silnikiem od razu po plusie bezpośrednio z aku. Można po silniku z alternatora, ale dostęp ciężki.
|
Możesz się wpiąć chociażby bezpośrednio pod klemy akumulatora. Wystarczy dowolny stały plus. |
Kolego nie jestem pewien czy rozumiesz ideę świateł dziennych. Jak je podepniesz pod aku bezpośrednio to ci go rozładują przez noc. Mają się włączać po kluczyku. Chyba że mówisz o jakichś przekaźnikach na tym podłączeniu ale skoro znajdziesz + do przekaźnika to i znajdziesz do świateł. Problemem jest takowy znaleźć. Ja podpiąłem pod CPU.
marcin.misek napisał/a: | thomassonss napisał/a: | Kolejny element plug& play? Nice pod warunkiem że znajdę licznik od diezla w dobrej cenie. |
Niestety, cieżko o licnzik z idealnym LCD. |
No właśnie.. Też widziałem takie powypalane wraki, mieć taki to juz lepiej wcale.
marcin.misek napisał/a: | thomassonss napisał/a: | Co do świateł DRL w TOAFie - jestem przeciwnikiem DRL ze względu na pobór prądu i przepalanie żarówek. |
Dlatego, moc żarówki jest ograniczona do 30 % co ma zapobiegać szybszemu zużywaniu się żarówek. A sam pobór to naprawdę niewiele. |
No widzisz, znowu nie wiedziałem. Inaczej bym nie kombinował z dziennymi choć mam je wstawione sprytnie w miejsca przeciwmgielnych (same klosze oczywiście inne, ale okrągłe). Czytałem o tym posty i nic nie było że działają na 30%. Kolega ma w Volvo świecenie na 100% i go to wkurza ale oprogramowanie żeby ten syf zmienić nie jest za free jak u was
nanab - Sro Gru 12, 2018 21:43
thomassonss napisał/a: |
Kolego nie jestem pewien czy rozumiesz ideę świateł dziennych. Jak je podepniesz pod aku bezpośrednio to ci go rozładują przez noc. Mają się włączać po kluczyku. Chyba że mówisz o jakichś przekaźnikach na tym podłączeniu ale skoro znajdziesz + do przekaźnika to i znajdziesz do świateł. Problemem jest takowy znaleźć. Ja podpiąłem pod CPU |
Ale one nie mają świecić stale tylko załączać się po tym jak wykryją że silnik jest włączony.
dawidd - Sro Gru 12, 2018 21:50
thomassonss napisał/a: | Kolego nie jestem pewien czy rozumiesz ideę świateł dziennych. Jak je podepniesz pod aku bezpośrednio to ci go rozładują przez noc. Mają się włączać po kluczyku. Chyba że mówisz o jakichś przekaźnikach na tym podłączeniu ale skoro znajdziesz + do przekaźnika to i znajdziesz do świateł. Problemem jest takowy znaleźć. Ja podpiąłem pod CPU. |
nanab dobrze pisze, teraz coraz więcej świateł dziennych dokładanych, wykrywa napięcie powyżej 13V i sie same zapalają. Zwykle bez tej opcji trzeba łączyć po kluczyku
thomassonss - Sro Gru 12, 2018 21:59
Aa o to wam chodziło. No są takie układy DRL działające na wzrost napięcia ale zwykle w droższych zestawach (80-100zł i powyżej), można też odpowiedni modulik dokupić i dołożyć do tanich LEDów. Generalnie nie zdecydowałem się na to bo opinie były że takie rozwiązanie lubi świrować (bądź co bądź wykrywanie 1-1.5V wzrostu napięcia nie jest takie banalne i zalezy od kondycji układu alternator-akumulator). Po kluczyku jest pewna sprawa, no jedynie jeszcze nigdy nie musiałem szukać plusa w autach jakie robiłem dłużej niż 10 min Roverki jak zawsze specyficzne.
nanab - Sro Gru 12, 2018 22:19
thomassonss napisał/a: | (bądź co bądź wykrywanie 1-1.5V wzrostu napięcia nie jest takie banalne i zalezy od kondycji układu alternator-akumulator). |
Nie ma z tym żadnego problemu, można wykrywać nawet pojedyncze mV a układzik można zbudować za kilka złotych i wyregulować samodzielnie pod konkretny samochód. Na podobnej zasadzie mam podgrzewacz ze świecy żarowej, tylko poza napięciem sprawdza też temperaturę płynu, jak silnik jest włączony i temp poniżej 25 stopni, to grzeje. Podłącza się tylko stały plus z akumulatora i masę, w przypadku świateł dziennych jest jeszcze prościej, bo nawet masy nie trzeba podłączać
thomassonss napisał/a: | Po kluczyku jest pewna sprawa, |
Ale po kluczyku nie wiadomo czy jedziesz czy stoisz na parkingu czekając na coś, a wtedy nie ma sensu palić prądu i zużywać świecidełek.
thomassonss - Sro Gru 12, 2018 23:09
No widzisz piszesz że można wykrywac pojedyncze mV (oczywiście!) ale jednak masz układ dedykowany pod swój wóz. Chodziło mi że jak kupisz gotowy standardowy sterownik to niektóre alternatory+słaby aku moga nie nadążać np za poborem prądu (wentylator chłodnicy, klima, i lodówka w bagażniku ) i co wtedy, napięcie ci spadnie poniżej 13V i zgasną LEDy? Odwrotnie jak ładuję prostownikiem i mi skoczy napięcie na 13V to będzie świeciło w garażu
Jak masz schemat swojego sterownika STEROWALNEGO to proszę podrzuć. Na przyszłość przyda się na pewno, a z elektroniki chętnie się dokształcę.
PerezPL - Czw Gru 13, 2018 08:41
thomassonss - > Faktycznie zaraz po wysłaniu mojej wiadomości, zacząłem szukać po forum i okazuje się to tanie i proste tylko w Diselku. Aczkolwiek do benzyny jest wykonalne tym bardziej że kolega z Łodzi sprzedaję całe zestawy podajże za 300 zł, więc do zrobienia.
Widzę że temat wyświetlaczy LCD na zegarach się ciągle powtarza to wiem że w Markach k. Warszawy jest zakład który w godzinę wymienia LCD za 180 zł.
Mnie to czeka więc jak wymienię to dam jakieś foty z efektu przed i po.
thomassonss - Czw Gru 13, 2018 09:33
Perez polecam ci jeszcze poszukać całych aut na części. Wpisz sobie na OLX czy Sprzedajemy.pl Rover 75 i zobacz czy w okolicy nie ma dawcy. One idą na części z błahych przyczyn (koło Łodzi facet miał CDT za 800zł, a jedynie walnięta listwa Common Rail), bo to tanie auta i nie każdemu chce się bawić w naprawę.
Już nawet nie dlatego poszukaj, żeby zaoszczędzić, ale jak sam wymontujesz to prędzej będziesz wiedział jak zamontowac u siebie. Z gotowymi elementami to może byc trudniejsze niż się wydaje.
Co do LCD, wrzuć komentarz po robocie, ale z 180zł ogólnie tania impreza to to nie jest.
nanab - Czw Gru 13, 2018 20:43
thomassonss napisał/a: | No widzisz piszesz że można wykrywac pojedyncze mV (oczywiście!) ale jednak masz układ dedykowany pod swój wóz. Chodziło mi że jak kupisz gotowy standardowy sterownik to niektóre alternatory+słaby aku moga nie nadążać np za poborem prądu (wentylator chłodnicy, klima, i lodówka w bagażniku ) i co wtedy, napięcie ci spadnie poniżej 13V i zgasną LEDy? Odwrotnie jak ładuję prostownikiem i mi skoczy napięcie na 13V to będzie świeciło w garażu |
Jeśli alternator nie daje rady utrzymać ponad 13V, to albo jest uszkodzony, albo dołożone za dużo elektrycznych gratów, poza tym w regulatorze można ustawić dość szeroką histerezę. O ładowaniu w garażu faktycznie nie pomyślałem, nie mam garażu więc takie problemy mnie omijają
Co do schematu to jest sporo różnych sposobów, ja teraz robię głównie na komputerach np. attiny13, ale można bez tego, na jednym komparatorze, np. coś w tym stylu:
AdaskoC - Czw Gru 13, 2018 22:07
marcin.misek napisał/a: | Niestety, cieżko o licnzik z idealnym LCD. ponoć Adasko coś tam zaczyna rzeźbić z wymianą LCD, ale nie wiem jak z postepami u niego w tej sprawie. |
Temat leży, nie mam czasu się za to ponownie zabrać, praca, praca, praca.
Jeden już wyświetlacz chyba uwaliłem ale jeszcze się zobaczy, czy działa czy nie
dawidd - Pią Gru 14, 2018 10:58
Wracając do tematu doposażenia auta, tanio można dołożyć czujnik deszczu albo dla bardziej zaawansowanych kierunkowskazy autostradowe (3 błyśnięcia po dotknięciu manetki) ( temat opisany na forum https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=104446&postdays=0&postorder=asc&start=80)
Świetnym bajerem sa składane elektrycznie lusterka, ciężko trafić ale da sie
Dla jeszcze bardziej zaawansowanych polecam tablet zamiast radia ( temat opisany na forum)
Niesamowita mina pasażera, ktory jedzie w aucie i przed domem słyszy "ok googl, otwórz bramę" a w odpowiedzi - "ok wykonuje" i i bram a się otwiera
MaReK - Nie Gru 16, 2018 11:04
thomassonss napisał/a: | 3. Tempomat - koszt 60zł, trudność 2
Nie będę się rozpisywał. Wystarczył przycisk, manetki i sterownik. Wszystko z demobilu. |
Jeszcze należy dodać, że w autach fabrycznie niewyposażonych w tempomat, trzeba go również za pomocą TOAFa aktywować. Wszystko po to aby uzyskać jego pełną funkcjonalność i prawidłowe działanie. Nie można zapomnieć też o czujniku pod pedał sprzęgła (w wersji manualnej), nie każdy takowy posiadał. W autach poliftowych oprócz powyższych może się okazać konieczna zmiana mapy sterownika silnika. Tutaj TOAF może nie pomóc, bo nie mam pewności czy takową mapę w sobie posiada
I być może nie u wszystkich, ale czasami warto sprawdzić czy bezpiecznik jest odpowiedni zamontowany
thomassonss - Pon Gru 17, 2018 12:41
marcin.misek napisał/a: | thomassonss napisał/a: | 2. Komputer pokładowy z wyświetlaniem spalania itp. Nie mam i nawet nie wiem jakie koszty/trudność? |
Jeżeli mowa o oryginalnym liczniku z LCD to wystarczy tylko przekopiować/przelutować EEPROM ze starego do nowego + wlączyć LCD przy pomocy TOAF'a. |
Trochę podrążyłem temat i olałem z racji dużego nakładu "zachodu" w zamian za niepewny efekt. Wyszło na to że:
1. Wymiana tarczy na obecne (jeśli kupisz benzyna do diesla i vice versa)
2. Wylutowanie eepromu i przeprogramowanie go.
3. Ponowne wlutowanie eepromu.
4. Zakup modułu LSM jeśli zegary były >2001r. (ikonka świateł przeciwmgielnych zamiast fotelika)
Natomiast mam pytanie: czy konieczne są powyższe kroki jeśli kupię licznik do swojej wersji auta (czy trzeba programowac eeprom albo go w ogóle przelutowywać)?
Pomijam kwestię stanu wyświetlacza, tutaj stanęło na tym ze można to zrobić za 100-200zł w różnych rejonach Polski.
marcin.misek - Pon Gru 17, 2018 14:20
thomassonss napisał/a: | 2. Wylutowanie eepromu i przeprogramowanie go.
3. Ponowne wlutowanie eepromu. |
Jeżeli masz programator nie musisz nic lutowac, po prostu odczytujesz ze swojego i wgrywasz do nowewgo.
Samo programowanie jest "konieczne" ze wzgledu na zapisany w eepromie VIN oraz przebieg.
Oczywiściem można tego nie robić, ale będziemy mieli VIN z obcego auta, jak i przebieg. Po za tym bedzie działało normalnie.
thomassonss napisał/a: | 4. Zakup modułu LSM jeśli zegary były >2001r. (ikonka świateł przeciwmgielnych zamiast fotelika)
|
LSM nie ma nic do rzeczy. LSM po prostu wysyla informacje do IPK że taka a taka lampa została włączona, a co z tym zrobi IPK to go juz nie interesuje.
thomassonss napisał/a: | Pomijam kwestię stanu wyświetlacza, tutaj stanęło na tym ze można to zrobić za 100-200zł w różnych rejonach Polski. |
Wszyscy mowią żę gdzieś robią, ale nie podadzą konkretów. konkretny adres, nazwe firmy.
SeniorA - Pon Gru 17, 2018 14:23
thomassonss napisał/a: | czy konieczne są powyższe kroki jeśli kupię licznik do swojej wersji auta (czy trzeba programowac eeprom albo go w ogóle przelutowywać)? | nie są konieczne jak nie przeszkadza Ci , że np. w pkt 1.0 i 14.0 będą wyświetlane dane dawcy.
thomassonss - Pon Gru 17, 2018 15:28
marcin.misek napisał/a: | LSM nie ma nic do rzeczy. LSM po prostu wysyla informacje do IPK że taka a taka lampa została włączona, a co z tym zrobi IPK to go juz nie interesuje. |
Tutaj opisywał to kolega Roadking https://www.roverki.eu/in...cle/21-inne/470
Natomiast on chyba cały czas opisuje pod kątem programowania "obcego" eeprom a nie wlutowanie go ze swojego wozu.
marcin.misek napisał/a: |
Jeżeli masz programator nie musisz nic lutowac, po prostu odczytujesz ze swojego i wgrywasz do nowewgo.
Samo programowanie jest "konieczne" ze wzgledu na zapisany w eepromie VIN oraz przebieg.
Oczywiściem można tego nie robić, ale będziemy mieli VIN z obcego auta, jak i przebieg. Po za tym bedzie działało normalnie. |
SeniorA napisał/a: | nie są konieczne jak nie przeszkadza Ci , że np. w pkt 1.0 i 14.0 będą wyświetlane dane dawcy. |
Czyli reasumując (czy dobrze rozumiem): bez przelutowania/przeprogramowania się nie obejdzie, chyba ze chcesz jakiś losowy przebieg i VIN +napis err
Ale za to gdy już przelutować, to cała konfiguracja wędruje z eepromem i można kupić całkiem losowe zegary i wlutowanie eeproma spowoduje, że będą działały u nas w aucie jak od nowości. Obojętnie czy mamy zegary w dieslu z benzyny, czy ESP czy nie..
marcin.misek napisał/a: |
Wszyscy mowią żę gdzieś robią, ale nie podadzą konkretów. konkretny adres, nazwe firmy. |
Marcin koło Ciebie: http://aceef.pl/
Było na forum w temacie [R75] Wyświetlacz komputera. Strona istnieje, więc zakładam że facet działa. Jak nie to Perez miał kontakt do kogoś z Wa-wy.
kranik01 - Pon Gru 17, 2018 16:23
Doposażyć można samochód w podgrzewane dysze spryskiwaczy, w zimę dosyć przydatne. Wystarczy kupić gotowy zestaw, koszt niewielki.
Lusterko wsteczne samo-ściemniające. Nie we wszystkich wersjach jest wiązka w słupku, nie jest to duży problem, aczkolwiek jeżeli nie mamy wiązki -lusterko będzie ściemniać nawet przy włączonym wstecznym, chyba że komuś się chce ciągnąć kabel ze wstecznego.
Nagłośnienie harman/kardon, da się przełożyć ale raczej roboty w cholerę. I cena nie będzie niska. Minimum 500 zł.
Uchwyt na kubek z wersji angielskiej. W wersji EU uchwyt jest tylko dla pasażera, przekładając z anglika mamy dodatkowy uchwyt dla kierowcy (moim zdaniem to jedne z najprostszych, najtańszych i jednocześnie najlepszych ulepszeń do R75)
Da się przełożyć xenony. Ale koszt ogromny ponad 1 tys.
Czujnik deszczu, koszt spory bo trzeba zmieniać przednią szybę.
marcin.misek - Pon Gru 17, 2018 18:46
kranik01 napisał/a: | Doposażyć można samochód w podgrzewane dysze spryskiwaczy, w zimę dosyć przydatne. Wystarczy kupić gotowy zestaw, koszt niewielki. |
A zasilanie ? kranik01 napisał/a: | Nie we wszystkich wersjach jest wiązka w słupku |
We wszystkich jest wiązka w słupu, tylko czasami niekompletna.
Popatrz na datę tego postu. Od tamtej pory troche sie zmieniło, przede wszystkim przekonfigurowac licznik mozesz TOAFem. Nie skopiujesz tylko VINi i przebigu, bo to obszary zablokowane i po OBD nie da sie ich programowac. Wiec zeby miec wszystko TIP-TOP trzeba po prostu programatorem to zrobic.
Całą konfiguracje zrobisz TOAF'em albo T4 ( tu będzie wiele zabawy ale się da), łatwiej TOAF'em.
Ponadto, jak nie zmienisz VINu w LSM na taki jak ma licznik, to może sypać błędem na przebiegu dziennym.
Podsumowując : albo przelut i brak zabawy w programowanie, albo programator i robisz jak chcesz. Efekt osiągniesz ten sam. Przy czym lutowanie jest bardziej inwazyjne.
thomassonss napisał/a: | Strona istnieje, więc zakładam że facet działa. |
No właśnie że z tego co mi wiadomo to nie.
AdaskoC - Wto Gru 18, 2018 07:05
marcin.misek, zasilanie podgrzewanych spryskiwaczy szyby czołowej jest wypuszczone praktycznie w każdej 75
thomassonss - Wto Gru 18, 2018 14:15
thomassonss napisał/a: | marcin.misek napisał/a: | Strona istnieje, więc zakładam że facet działa. |
No właśnie że z tego co mi wiadomo to nie. |
No to szkoda. Ostatnio jednak namówiłem elektryka z okolicy żeby przyjrzał się tematowi. Z tego co mówił to wyświetlacze Audi, VW robi. Nawet sam od siebie kupił sobie zegary od Rovera żeby zobaczyc czy mu z tym też pójdzie. Jak będę znał konkrety to dam namiary.
MaReK - Wto Gru 18, 2018 15:04
Jeśli upolujesz zegary (nawet od angola) to robota nie jest skomplikowana. Cyferblaty możesz odzyskać ze swojego auta (najczęściej tak robię, jak ktoś chce taki swap). Wycinam skalpelem przy linijce odpowiednie okno. Eeprom możesz zabrać ze swoich zegarów i wrzucić do "nowych". Całość skręcasz ustawiasz wskazówki i to tyle fizycznej zabawy. Potem do gry wkracza TOAF.
Odczytujesz kodowanie, zmieniasz mu wersję na oczko wyżej (CI:04). Następnie włączasz LCD i konfigurujesz resztę opcji.
Jedyne na co musisz zwrócić uwagę to kolor podświetlenie. Z MG do Rovera będzie to źle wyglądało.
Firma aacef.pl faktycznie robiła świetnie usługę, ale ostatnio coraz więcej informacji o słabym kontakcie z właścicielem lub/i jego braku. Jeśli ktoś ma narzędzia, pastę oraz klej może nawet sam spróbować zrobić naprawę. Tu trzeba jednak doświadczenia i większej precyzji. W audi i VW połączenia są troszkę inne. Oczywiście można też wlutować nowy LCD, ale jego cena jeszcze się trzyma więc na razie mało opłacalne. Ja znalazłem u Adama z Zakroczymia piękne, jak nowe zegary od MG - ani jednej kreski i świecą idealnie.
thomassonss - Nie Gru 23, 2018 22:07
Kurde ostatnio naprawiałem zamek kierowcy - standardowo silniczek trup. Co (nie)ciekawe kupiłem używany podobno dobry i miał zjarany ten sam silniczek (otwieranie). Zauważyłem że po prostu ta zębatka jedna ciężko chodzi i szczotki przenoszą za duże natężenie, ot taki głupi błąd projektantów. Rozkręciłem 2x boczek, potem zamek, żeby wymienić komutator w silniczku od drugiego ... Po tej średnio łatwej i przyjemnej robocie uznałem ze ws. Rovera zjadłem już swój własny ogon i nie kiwnę palcem bo to auto już doskonałe nigdy nie będzie ehh. Ale w sumie chyba nic nie jest takim projektem edukacyjno-satysfakcjonującym jak ten wóz.
Więc wracając do tematu: czytałem posty odnośnie TC, ale były dość stare i nie w pełni konkretne. Marek wydawałeś się mieć największą wiedzę na ten temat. Proszę napisz co dokładnie trzeba mieć hardware'owo. Podmiana softa TOAFem ok, ale co jeszcze? Pompka ABS, sterownik? I gdzie to cholerstwo dokładnie siedzi (ew. jak odróżnić od standardowego), jakie różnice Pb diesel?
TC jest mi tak potrzebna jak nawigacja w dobie smartfonów, ale pobawić się znowu można
MaReK - Pon Gru 24, 2018 11:21
thomassonss napisał/a: | Marek wydawałeś się mieć największą wiedzę |
Jak to ku.wa się wydawałem?
Jeśli chcesz sobie zafundować kolejne problemy, instaluj pompę
Do tego potrzebujesz:
1. pompa ABS z TC dla Diesla (chyba jedne numer jest, do znalezienia na forum i na rimmerze)
2. przycisk na konsoli środkowej, ale jak masz tempomat, to powinna być i wtyczka od TC
2. włączenia TOAFem opcji TC w zegarach
3. zmiany mapy jeśli jest taka konieczność w sterowniku silnika.
TC jest w sterowniku pompy ABS, a ten jest zintegrowany z pompą. Jak Ci padnie TC to najczęściej włosowate połączenia pod czarną obudową, zatopione w żelu. Żel należy usunąć, połączenia włosowate zastąpić cienkimi kenarami. Zabawa gównem bez patyka ale się da. Są ludzie, którzy odpłatnie naprawiają te sterowniki. Niestety trzeba rozcinać obudowę, bo producent nie przewidział naprawy.
thomassonss - Pon Gru 24, 2018 15:09
Marek przepraszam ty bezsprzecznie MASZ największą wiedzę w tym (i wielu innych tematach) natomiast dzięki że dałeś jej wypłynąć w tym podsumowaniu, nigdzie indziej nie mogłem tego znaleźć..
Kurde może kiedyś się pobawię, brakuje w sumie tylko pompy. Lubię sobie robić problemy jak wszystko działa Dziś przeszczepiałem zegary z LCD, które pogryzły się z LCM w jakiś sposób i miałem przez 30min lampki świąteczne ze wszystkich świateł Rovera... Było wigilijnie.
MaReK - Pon Gru 24, 2018 22:49
thomassonss napisał/a: | Marek przepraszam |
Przyjmuję
thomassonss napisał/a: | ty bezsprzecznie MASZ największą wiedzę w tym |
Nie dość, że brak szacunku i "Ty" pisane małą literą, to jeszcze słodzisz jak baba z Radomia w gościach - 5 łyżeczek na kubek
thomassonss napisał/a: | Kurde może kiedyś się pobawię, brakuje w sumie tylko pompy. |
No w tym problem właśnie. Jest ciężko znaleźć w dobrym stanie takową pompę. Dlatego wiele osób decyduje się w drugą stronę - wyprogramować TC.
thomassonss napisał/a: | Lubię sobie robić problemy jak wszystko działa |
Musisz mieć krótko to auto Pojawią się podstawowe bolączki + nieoczekiwane jebnięcie w trasie kilku pierdół i będziesz !@!$#ł pod nosem, żeś go kupił
thomassonss napisał/a: | Dziś przeszczepiałem zegary z LCD, które pogryzły się z LCM w jakiś sposób i miałem przez 30min lampki świąteczne ze wszystkich świateł Rovera... Było wigilijnie. |
Nie wiem o co chodzi Prawidłowy przeszczep to taki, gdzie VIN w zegarach zgadza się z resztą auta Do tego dochodzi lekkie kodowanie TOAFem i już. 1h roboty
thomassonss - Pon Gru 24, 2018 23:06
MaReK napisał/a: | thomassonss napisał/a: | Lubię sobie robić problemy jak wszystko działa |
Musisz mieć krótko to auto Pojawią się podstawowe bolączki + nieoczekiwane jebnięcie w trasie kilku pierdół i będziesz !@!$#ł pod nosem, żeś go kupił |
Mam krótko, i nie jeżdżę dużo i juz kilka razy obiecywałem sobie że palcem nie kiwnę chyba żeby porąbać siekierą jak stanęło w trasie (pompa paliwa). Ale mam ostatnio dużo wolnego czasu i nieodpartą pokusę żeby się doktoryzować i pakowac w auto wyposażenie high line w cenie złomu.
MaReK napisał/a: | thomassonss napisał/a: | Dziś przeszczepiałem zegary z LCD, które pogryzły się z LCM w jakiś sposób i miałem przez 30min lampki świąteczne ze wszystkich świateł Rovera... Było wigilijnie. |
Nie wiem o co chodzi Prawidłowy przeszczep to taki, gdzie VIN w zegarach zgadza się z resztą auta Do tego dochodzi lekkie kodowanie TOAFem i już. 1h roboty |
Też nie wiem. I byłem w stresie bo nagle nic nie działa. A zrobiłem TOAFem po bożemu. Nawet nie 1h, a 20 min zabawy, potem kodowanie, uśmiech i nagle zonk - masa błędów w stylu: błąd eeprom w LCM, choinka ze świateł itp. Na szczęście zatrybiło samo. Może temu że nie przelutowałem eeproma ze starych zegarów (pasował mi przebieg) a tylko VIN przepisałem z IPK do LCM i parę funkcji zmieniłem pod nowe zegary.
MaReK - Pon Gru 24, 2018 23:15
W 20 min. rozebrałeś zegary, przeniosłeś eeprom (lub zaprogramowałeś za pomocą programatora) , złożyłeś, podłączyłeś i zakodowałeś Szacun....
thomassonss - Sro Gru 26, 2018 09:47
thomassonss napisał/a: | Nawet nie 1h, a 20 min zabawy, [...] Może temu że nie przelutowałem eeproma ze starych zegarów (pasował mi przebieg) a tylko VIN przepisałem z IPK do LCM i parę funkcji zmieniłem pod nowe zegary |
MaReK - Sro Gru 26, 2018 13:04
No wiem, wiem... czyli po najmniejszej linii oporu - wtedy 20 min. to nawet aż za dużo
Skundliłeś auto, bo masz teraz dwa różne VINy w całości systemu Niby nic wielkiego, ale ta świadomość... nie mógłbym z tym żyć
kranik01 - Sro Gru 26, 2018 17:45
thomassonss napisał/a: | Kurde ostatnio naprawiałem zamek kierowcy - standardowo silniczek trup. Co (nie)ciekawe kupiłem używany podobno dobry i miał zjarany ten sam silniczek (otwieranie). Zauważyłem że po prostu ta zębatka jedna ciężko chodzi i szczotki przenoszą za duże natężenie, ot taki głupi błąd projektantów. Rozkręciłem 2x boczek, potem zamek, żeby wymienić komutator w silniczku od drugiego ... Po tej średnio łatwej i przyjemnej robocie uznałem ze ws. Rovera zjadłem już swój własny ogon i nie kiwnę palcem bo to auto już doskonałe nigdy nie będzie ehh. Ale w sumie chyba nic nie jest takim projektem edukacyjno-satysfakcjonującym jak ten wóz. |
Zamki można ulepszyć kosztem 40 zł cały komplet 4 drzwi. Wystarczy zastosować tradycyjne siłowniki, które kosztują 10 zł od sztuki. I zapominasz CAŁKOWICIE o problemie zamków. Ja tak śmigam już 8 lat i wszystko jest tak jak powinno (brak jedynie super blokady). Tak dobrze czytasz, 40 zł za wszystkie drzwi.
thomassonss - Czw Gru 27, 2018 19:55
kranik01 ciekawe to co piszesz, jak będziesz miał chwilę to może rozwiniesz jak to zrobiłeś, czy ingerowałeś w zamek czy zewnętrznie podłączyłeś siłownik do cięgna a przymocowałeś do drzwi? Zamków nie będę cię prosił żebyś rozkręcał ale może masz jakieś foto
MaReK - Pią Gru 28, 2018 10:19
kranik01 napisał/a: | (brak jedynie super blokady) |
To słabo. A Jak działa alarm przy takim rozwiązaniu oraz funkcje zamykania i otwierania szyb z kluczyka dla zamka kierowcy?
MATRIXorg - Pią Gru 28, 2018 23:27
kranik01 prośba, pochwal się jak to zrobiłeś
kranik01 - Nie Gru 30, 2018 11:39
https://allegro.pl/rover-25-45-75-bmw-mini-cooper-opel-corsa-d-i7701994567.html
kupiłem instrukcję montażu z powyższego linku. Od firmy EuroAlarmy. Przeróbka jest tania, nie jest zbyt trudna i co najważniejsze: SKUTECZNA, jeżdżę tak już całe lata, nigdy nie było żadnego zacięcia, żadnego przymarznięcia, wszystko jest ok
Wystarczy kupić jedną instrukcję i 4 siłowniki - koszt 60 zł
Wadą jest brak superblokady - mi to nie przeszkadza, alarm normalnie działa bo w środku auta w słupku jest czujka ruchu. Co do szyb zamykanych, otwieranych z kluczyka - nie mam takiej opcji u siebie więc się nie wypowiem.
Oryginalnych zamków się nie wyrzuca.. jedynie usprawnia - dodatkowy siłownik wspomaga cięgno otwarcia i zamknięcia drzwi.
MATRIXorg - Czw Sty 31, 2019 23:02
Przepraszam jeśli to może banalne pytanie, ale co to jest ta superblokada? Jak działa? A jak jest wyłączona to co powoduje?
tommasino - Pią Lut 01, 2019 00:47
MATRIXorg, jak zamkniesz auto z pilota to od środka auta nie otworzysz ciągnąc za klamkę.
To jest superblokada.
Coś już Marcin Misek wspominał, że w TOAFie można wyłączyć superblokadę lub też odpowiednio ustawić aby super blokada również uaktywniała się zamykając na kluczyk.
AdaskoC - Czw Lut 21, 2019 11:40
marcin.misek napisał/a: | Niestety, cieżko o licnzik z idealnym LCD. ponoć Adasko coś tam zaczyna rzeźbić z wymianą LCD, ale nie wiem jak z postepami u niego w tej sprawie. |
tommasino - Czw Lut 21, 2019 11:57
AdaskoC, no to pisz kiedy rozpoczynasz nową umiejętność związaną z naprawą wyświetlaczy????
No ile to by kosztowało?
AdaskoC - Czw Lut 21, 2019 12:20
Na tę chwilę zobaczymy jak z żywotnością tych wyświetlaczy.
dawidd - Czw Lut 21, 2019 12:23
A co właściwie zrobiłeś ze świecą wszystkie linie?
AdaskoC - Czw Lut 21, 2019 12:28
Wrzucony jest nowy wyświetlacz razem z taśmą.
MaReK - Czw Lut 21, 2019 13:58
Opowiedz lepiej historię z wymianą przez jakiś specjalistów i o tym jak ten co działa wymienił "Młody" lutownicą transformatorową No i koniecznie pokaż mi jak wygląda spalony przez Ciebie eeprom Bo takich akcji jeszcze nie widziałem
Ps.
Poszukaj jakiegoś tańszego źródła. Tak do max. 200 zł
AdaskoC - Czw Lut 21, 2019 14:22
Oj Marku, to temat na dłuższą opowieść
A z tym skopanym przez "specjalistów" to odkryliśmy ciekawostkę i to tak długa historia że opiszę jak znajdę chwilę
MaReK - Czw Lut 21, 2019 14:24
AdaskoC, a ile to roboty dla Ciebie. Jedno posiedzenie w kibelku i never ending story gotowe
AdaskoC - Czw Lut 21, 2019 14:27
W skrócie to stary ekran wyrywali chyba i wyrwali go z niektórymi ścieżkami z płytki na liczniku
Opiszę na spokojnie i załączę fotki bo zrobiłem. Więc LCD może nie jest skopany, po prostu nie wszędzie łączył. Chyba, bo to tylko taka moja teoria
MaReK - Czw Lut 21, 2019 14:28
Może dopiero się uczyli lutować?
AdaskoC - Czw Lut 21, 2019 14:30
Niby działają tam z tymi konsolami itp. Nawet podobno jakieś działają te konsole
Ważne że Młody to zdolny chłopak, gwoździem i zapalniczką by to zlutował
MaReK - Czw Lut 21, 2019 14:32
AdaskoC napisał/a: | Ważne że Młody to zdolny chłopak, gwoździem i zapalniczką by to zlutował |
Dokładnie MacGyver
|
|