|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Polonez 1.4] Sprzęgło 200mm
Rocky - Sro Sty 02, 2019 22:37 Temat postu: [Polonez 1.4] Sprzęgło 200mm Witam. Jak mi wiadomo,do końca montażu silników 14k4f w Polonezach montowane było sprzęgło 190mm(Posiadam Caro plusa'97 z fabrycznie zamontowanym silnikiem Rovera). Jako że sprzęgło u mnie kwalifikuje się już powoli do wymiany,myślę nad jego zmianą na tarczę o średnicy 200mm. Bardziej chodzi mi o lepszą dostępność i mniejsze koszta zakupu,pytanie tylko,co trzeba przerabiać,i czy warto w ogólnym rozrachunku? Pozdrawiam.
Gusio92 - Wto Sty 22, 2019 19:08
Nie lepiej zakuć tarcze sprzęgła? Koszt 50-70zl
chudy86044 - Nie Lut 03, 2019 14:24
Kolo zamachowe poloneza 1.4 jest typowo pod sprzeglo 190 jest tam inna liczba zebow (zaplonowych) od kola zamachowego z rovera na sprzeglo 200...
Najprosciej jest przetoczyc kolo z poloneza pod sprzeglo 200mm
Przetoczenie kolo ok 100zl
Wywazenie kola ok 200zl
Jezeli chodzi o naprawe sprzegla 190mm czyli wymiana okladziny 50-80zl
Musisz tez pamietac ze inny jest tez docisk czyli trzeba kupowac tarcze 200mm i docisk 200mm lozysko oporowe zostaje z poloneza
polofix - Wto Kwi 02, 2019 15:34
chudy86044 napisał/a: | Kolo zamachowe poloneza 1.4 jest typowo pod sprzeglo 190 jest tam inna liczba zebow (zaplonowych) od kola zamachowego z rovera na sprzeglo 200...
Najprosciej jest przetoczyc kolo z poloneza pod sprzeglo 200mm
Przetoczenie kolo ok 100zl
Wywazenie kola ok 200zl
Jezeli chodzi o naprawe sprzegla 190mm czyli wymiana okladziny 50-80zl
Musisz tez pamietac ze inny jest tez docisk czyli trzeba kupowac tarcze 200mm i docisk 200mm lozysko oporowe zostaje z poloneza |
Ja u siebie wsadziłem docisk od 1,6, tarczę od 1,6 a koło zostało z poloneza, bez toczenia itp. Po prostu tarcza zewnętrzną krawędzią okładziny nie stykała z kołem o jakieś kilka mm. Trzeba by napawać je po miejscu styku o zewnątrz i dopiero stoczyć. Nie wiem czy to wykonalne jest, bo spawanie może powichrować koło.
|
|