Zobacz temat - [MG ZR] Czy to HGF?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Czy to HGF?

dante_2005 - Pon Lut 11, 2019 18:16
Temat postu: [MG ZR] Czy to HGF?
Witam kolegów. Zwracam się z prośbą o poradę jak w temacie. Dodałem kilka fotek aby zobaczyć "usterkę". Mianowicie między blokiem a głowicą ślimaczy się płyn chłodzący. Czasem bardziej czasem nie. Kiedy samochód stoi cały dzień w pracy płyn delikatnie kapie. Są to niewielkie plamy zazwyczaj około 6-8 cm średnicy. Płynu ubywa ale jest to około setki na miesiąc. Czy to puściła uszczelka głowicy? Wiem, że HGF zazwyczaj objawia się majonezem w zbiorniczku ale z pewnością to nie reguła. Proszę o poradę
seraph - Pon Lut 11, 2019 19:03

Nie no trzeba mieć przecież na uwadze to, że uszczelka przecież nie znika cała jak padnie tylko w jednym konkretnym miejscu puszcza.
U Ciebie wygląda na to, że masz to szczęście w nieszczęściu, że puściła Ci na krawędzi bloku i dlatego się sączy. Jest jeszcze opcja, że to pompa wody cieknie i sączy się po silniku spod osłony rozrządu - trzeba zdjąć i sprawdzić. Możesz z tym jeździć, ale pewnie nie zbyt długo, bo wyciek będzie się powiększał, a w końcu dojdzie do tego, że powietrze zacznie się dostawać do układu i dziękuję do widzenia :-| Nie muszę też chyba dodawać, że glikol paskowi rozrządu nie służy.

Co do majonezu pod korkiem to ten objaw może świadczyć jedynie o nieszczelności pomiędzy kanałami olejowymi, a kąpielą wodną, bo to przez płyn w oleju. Zwykle wtedy mamy też olej w wodzie.

dante_2005 - Pon Lut 11, 2019 19:10

Pompa wody wymieniona, była tam nieszczelność ale już zaniechana. Pasek suchy. Czyli mogę tak jeździć i po prostu kontrolować wyciek? Dodam, że samochód zachowuje się zupełnie normalnie, żadnych dymów czy grzania się.
seraph - Pon Lut 11, 2019 19:38

Tzn sprawdzałeś teraz, czy zakładasz, że jest sucho, bo pompa jest nowa?
Jak tylko się sączy dokładnie w tym miejscu to TEORETYCZNIE jeździć możesz, ale raczej bym nie pałował i codziennie tam zaglądał. Ciśnienie płynu rośnie w raz z obrotami i temperaturą, więc nie czaruj się, że to tak się zatrzyma na dłużej.

dante_2005 - Pon Lut 11, 2019 19:51

Sprawdzałem niedawno. Pompa wymieniona na nową. Pasek był suchy. Po prostu zastanawiam się czy wymieniać uszczelkę już czy poczekać aż zacznie się bardziej lać. Przy ewentualnej wymianie uszczelki wymienić też magistralę? Ślimaczy się dokładnie w miejscu zaznaczonym strzałką.
seraph - Wto Lut 12, 2019 07:11

W sumie to na zbliżeniu widać jakby właśnie kawałek uszczelki wypchnęło. I tak będziesz to musiał zrobić, więc ja bym już szukał części i/lub ogarniętego warsztatu.
Magistralę olejową czy wodną? Jak nic nie cieknie to "ni ma po co".