Zobacz temat - [R75 CDT]Zamiennik lamp przednich
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 CDT]Zamiennik lamp przednich

gustav.pl - Nie Mar 10, 2019 10:01
Temat postu: [R75 CDT]Zamiennik lamp przednich
Witam

Przydałoby się mojemu Rover-kowi wymienić przednie lampy i nie wiem za bardzo co z tym fantem zrobić. Rozważam kilka wariantów i może ktoś podpowie mi co by było dobre:
- nowe europejskie w Polsce raczej nie są dostępne
- na używane jestem "uczulony" od zakupu lampy w "b. dobrym stanie" w której przy zakładaniu żarówki środek okazał się klejony
- kupić np. nowe (lub prawie nowe) angliki i wysłać do firmy która zrobi przekładkę
- ewentualnie nowe zamienniki, chociaż pamiętam, że na forum raczej nie były polecane.
Jeśli chodzi o zakup zamienników, to mam na razie 3 warianty:
- najpewniejszy wydaje się Art-Bizar chociaż nie wiem czy to jest aktualne, bo dość dawno z nimi rozmawiałem
- lub dwie oferty od tego samego producenta czyli DEPO

Inter Cars
I tu mam kolejne pytanie - o co chodzi z tym elektrycznym sterowaniem? Czy to jest jest poprostu ustawienie kąta padania światła na jezdnię[foto poniżej] czy coś innego, przez co nie będzie pasowała lampa do mojego pojazdu?
Inna sprawa to różnica w cenie. W IC koszt lampy na jedną stronę to ponad 1tyś(tylko z żarówkamii H7/H9, bo moja wersja jest na zamówienie), a to jest więcej niż za komplet lamp z MG-Moto :|

Pozdrawiam :smile:

marcin.misek - Nie Mar 10, 2019 10:47


Moderator marcin.misek informuje

gustav.pl! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji


dawidd - Sro Mar 13, 2019 08:33

Jedyny słuszny wybór to regeneracja starych oryginalnych lamp. Odbłyśniki zrobisz za ok 200 zł a szkła albo malujesz sam albo do lakiernika i myślę że za max 200 zł każdy to zrobi. Ewentualnie wysyłasz całe lampy do zakładu który zrobi wszystko. I masz oryginalne "nowe" lampy. Żadne zamienniki nie są wykonane tak dobrze jak oryginał

[ Dodano: Sro Mar 13, 2019 08:33 ]
Ja mam Xenon po takiej regeneracji i mało które auto świeci lepiej, no chyba że jest to mazda 6 na led'zie

TomaszM - Pią Mar 22, 2019 11:31

Założyłem 2 nowe lampy w zamienniku, dokładnie te z allegro, z linka w temacie, po 200/szt.

- bez problemu się spasowały
- działa w 100% regulacja poziomu silniczkami z kabiny
- po montażu lamp, na stacji diagnostycznej żadnych problemów z ustawieniem strumienia światła (na firmowych żarówkach Osram), wszystko ładnie dało się wyregulować na nominał
- wygląda super, auto "odmłodniało", klarowne przezroczyste szkło, normalnie widać żarówki z zewnątrz samochodu i ładne srebrne odbłyśniki.

Na pewno nie są to i nigdy nie będą oryginały (te jako nowe na pewno są lepsze), ale kupiłem, sprawdziłem i problemów nie napotkałem, jakby się komuś opinia przydała, to super. Myślę że za 200 zł jest to dobra alternatywa dla używek w podobnej cenie, które są z racji wieku powypalane, zmatowiałe, nieprzezroczyste i już nigdy nie będą świeciły jak w 1999 roku ;) a polerka często nie starcza na długo.

gustav.pl - Sob Mar 30, 2019 09:16

TomaszM napisał/a:
Założyłem 2 nowe lampy w zamienniku, dokładnie te z allegro, z linka w temacie, po 200/szt.


A ile jeździsz na tych zamiennikach, jak dawno je wymieniałeś? Bo wydaję mi się, że kiedyś czytałem na naszym forum, że zamienniki szybko się "zużywają"(już nie pamiętam o co to chodziło). No tylko to było już dosyć dawno i może jakość się poprawiła.
Ten sprzedawca ma jeszcze takie LAMPY do Roverka. Droższe, takie jakby soczewkowe?(nie znam się na tym), tylko że na żarówki H9/H7. Nie wiesz może TomaszM czy te lampy również by pasowały, tzn o co chodzi z tą żarówką H9? Czy to są lampy do wersji poliftowych czy jak?
Inna sprawa, że już kupiłem używki od kol. AdaskoC(którego jak zawsze polecam i pozdrawiam :smile: ), ale najwyżej drugi komplet będzie na czarną godzinę....

SeniorA - Sob Mar 30, 2019 10:17

gustav.pl napisał/a:
Czy to są lampy do wersji poliftowych czy jak?
to są lampy soczewkowe poliftowe na żarówki ( nie myl z xenonami ).
gustav.pl - Pią Lip 19, 2019 23:40

SeniorA napisał/a:
to są lampy soczewkowe poliftowe na żarówki ( nie myl z xenonami ).

No to już prawie wszystko jasne. Dzięki koledzy za odpowiedzi.
A te soczewkowe to nawet jakbym mimo wszystko chciał, to i tak bym nie kupił, bo sprzedający mają tylko lewe :neutral:
Pozdro. :)

[ Dodano: Pią Lip 19, 2019 23:40 ]
Witam ponownie

Jakby "cóś", to dzisiaj założono mi lampki Depo, o których wspominałem w pierwszym poście. Mimo, że dołożyłem nowe żarówki jakieś super, hiper, +150% czegośtam Osram'u, to oświetlenie drogi po zmroku niestety, ale d..y nie urywa. No, na pewno są o niebo lepsze od moich starych zmatowionych reflektorów. Pocieszam się też po "pierwsze primo" tym, że panowie z SKP w końcu nie będą marudzić w czasie przeglądu, a po "drugie primo",najważniejsze, to wygląd tych nowych lampek! Dla samej przyjemności wzrokowej warto było je kupić :wink:

dawidd - Sob Lip 20, 2019 08:47

Niestety takie są zamienniki, duże prawdopodobieństwo że za rok już nie będą błyszczące tylko matowe i znów problem powróci. Zregeneruje stare i będziesz zadowolony
gustav.pl - Wto Sie 13, 2019 01:41

dawidd napisał/a:
Niestety takie są zamienniki, duże prawdopodobieństwo że za rok już nie będą błyszczące tylko matowe i znów problem powróci. Zregeneruje stare i będziesz zadowolony


dawidd, Ty to umiesz człowieka pocieszyć :razz: Tylko Cię do rany przyłożyć, a ..... .
No niestety pewnie masz rację, ale widok(choćby przez rok) czarnej głębi tych zamienników wart jest ich załóżenia ;-)

przemeq999 - Wto Sie 13, 2019 13:52

To kaprys sprzedawcy/producenta, że prawa kosztuje 200zł, a lewa 630zł... czy jest coś w środku lewej, że jest taka duża różnica w cenie?

Edit:
Moje lampy tak wyglądają...



Używki jakoś mnie nie przekonują, bo takich z klarownymi kloszami nie widziałem. Wszystkie trochę matowe. A i prawych lamp jak na lekarstwo...
Zamienniki 830zł... za takie pieniądze zastanawiam się nad regeneracją. I tu mam pytanie czy sama lampa jest łatwo rozbieralna? Bo nie mam zaślepek i cały kurz wpada do środka. Na początek myślałem, aby rozebrać i umyć, aby ocenić "szybkę". Bo po co regenerować odbłyśniki jak się okaże, że jest trwale matowa od środka.

dawidd - Wto Sie 13, 2019 16:21

Od środka nie będzie matowa tylko od zewnątrz. Lewa i prawa są tak samo wykonane, różnica w cenie pewnie wynika z popytu albo braku dostępności
MD - Wto Sie 13, 2019 18:09

przemeq999, papiery wodne, puszka lakieru bezbarwnego koniecznie dwuskładnikowego (po kupieniu masz 24h na jej użycie) i lampy jak nowe. Papiery będą Cię kosztować do 20zł za kilka arkuszy, lakier zapewne 20-30zł za puszkę. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, zobacz ten link. Michu z M4K tłumaczy wszystko łopatologicznie. Rozebranie przodu do wyjęcia reflektorów jest banalnie proste i przy tym proponuję sprawdzić rezystor wentylatora chłodnicy. Może trzeba zmienić, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas na ponownym zrzucaniu mordki Rovera. :P
0L0 - Wto Sie 13, 2019 18:10

Przy rozbieraniu lamp ja sugeruję zaprząc do działania słoneczko - wystawiasz lampy na 10-15min i bardzo ładnie się od słońca nagrzeją, klej zmięknie i dość łatwo będzie się dało klosz odseparować.

Przy myciu kloszy od wewnątrz pod żadnym pozorem nie trzyj powierzchni wewnętrznej, ani też nie wycieraj szmatką do sucha, bo po prostu porysujesz. Najlepiej grubszy kurz wymyć samą wodą, a co zostanie delikatnie wzruszyć miękkim pędzelkiem z odrobiną rozcieńczonego detergentu (może być płyn do mycia naczyń, mydło w płynie, itp.), wypłukać i osuszyć sprężonym powietrzem.
Z odbłyśnikami - tak samo.

Pamiętaj tylko o zakupie dekielków, bo bez tego to głupiego robota.

PS. Klosze odzyskają nieco swojej przejrzystości po potraktowaniu dowolnym smarem w sprayu (WD40, silikon do uszczelek, itp)... tak na ok. 1-2 tygodnie ;)

MD - Wto Sie 13, 2019 18:12

0L0, do czyszczenia wnętrza chyba najprościej użyć zraszacza ciśnieniowego. Na YT też jest instruktaż, tym razem od 101 napraw. Przestrzega przed tym samym: dotknięcie lustrzanej powierzchni zniszczy ją, choćby lekkie. Po prostu bańka wody demineralizowanej za kilka złociszy, płyn do mycia naczyń i heja. :P
przemeq999 - Wto Sie 13, 2019 20:31

Wielkie dzięki :)
MD do wentylatora na pewno zajrzę bo nie działa. Mam nadzieję, że coś innego niż silnik.
0L0 jeśli klosz jest klejony to przy składaniu wystarczy klej ponownie podgrzać czy trzeba dołożyć nowy?

Wiecie może gdzie można dostać te dekielki? Na allegro znalazłem dwa... a ja potrzebuję wszystkich czterech...

MD - Wto Sie 13, 2019 21:45

przemeq999, od użyszkodnika tego forum: AdaskoC, bardzo polecam. :D Jak Ci brakuje jakichś drobiazgów typu spinki zaślepki czy inne części, wszystko ma. Gdyby stało się kuku w wentylator, też możesz z nim pogadać.

Jak odkręcisz belkę energochłonną do zdjęcia lamp (aż 4 śruby :P ) to możesz łatwo zrzucić pas przedni i masz świetny dostęp do wentylatora. Sam wymieniałem, banana sprawa.
P.S. - stoi całkowicie, nawet po włączeniu odparowania szyb? Czy wtedy dochodzi prąd na niego? Możesz to sprawdzić bez zdejmowania zderzaka. Osłona silnika ma małe trójkąty w rogach, przed przednimi kołami. Wystarczy zdjąć ten trójkąt od strony kierowcy i masz dostęp do wtyczki wentylatora.

przemeq999 - Wto Sie 13, 2019 22:15

MD, miałem odezwać się do AdaskoC, ale, że to nie było pilne to jakoś nie napisałem. Auto miało być jako zapasowe, ale na razie jest uziemione. Przez miesiąc nie jeździłem i hamulce stanęły, aż się dymiło po ok. 4km jeździe... Jak i tak nigdzie nie pojadę to mogę podłubać przy wentylatorze i lampach przy okazji robienia hamulców. :mrgreen:

Wentylator milczy. Jeszcze nic nie mierzyłem. Tylko sprawdziłem bezpieczniki - są całe.

MD - Wto Sie 13, 2019 22:51

przemeq999, tematów o wentylatorze jest od groma, AdaskoC też pewnie przy kupnie będzie potrafił doradzić. Ale jeżeli prąd dochodzi do wentylatora, to pewnie padł on sam. Jeśli samochód i tak jest uziemiony, możesz na spokojnie rozebrać przód i pomierzyć prąd nawet przy samym wiatraku wtedy będzie 100% pewność że to nie uszkodzenie kabla między wtyczką przy kole i wentylatorem.
Jak będziesz coś robił - czy nowy czy podziałanie przy tym, warto wymienić rezystor. Przy czym nie musisz przeginać jak ja, kupujący bydlę R47J 200W, które było tak wielkie, że musiałem je pod belkę wciskać. Choć polecam, ma taki zapas mocy, że nic się z tym nie dzieje. :D Jednak np. dwie setki spięte równolegle w świetle wentylatora też dadzą radę i będą mieć spory zapas.

R75 - Sro Sie 14, 2019 01:36

przemeq999 napisał/a:

Zamienniki 830zł... za takie pieniądze zastanawiam się nad regeneracją.


Jakie 830zl?

200zl sztuka
https://allegro.pl/oferta/reflektor-lampa-rover-75-99-05-depo-prawa-7852692373

Wentylator tylko u kolegi sash997, zobacz jak wygląda wentylator po serwisie - jak nowy :-) Polecam

przemeq999 - Sro Sie 14, 2019 12:02

R75, 200zł kosztuje prawy, jak klikniesz na lewy to cena już 630zł... czyli komplet 830.