|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [mg zr] 1.8vv stuki
shao123 - Czw Mar 21, 2019 19:27 Temat postu: [mg zr] 1.8vv stuki Cześć, mój mg znowu ma pewne problemy, dlatego przybyłem by ktoś z doświadczeniem coś doradził, oczywiście zdaje sobie sprawę, że do diagnozy muszę udać się do mechanika, ale może coś doradzicie i podpowiecie otóż, od paru dni zaczął trochę wariować na zimnym i pojawiło się okropne stukanie które bardzo wyraźnie słychać również w kabinie, dlatego dołączam filmik i czekam na jakieś werdykty, tylko proszę nie mówcie, że to panewka, bo w poniedziałek muszę zrobić z 70km
https://www.youtube.com/watch?v=-a6GfmQF7ls
flapjck1 - Czw Mar 21, 2019 21:06
panewka, krzywa korba takie tam, najdalsza jazda do serwisu ( lub skupu zlomu )
mlodyolek - Czw Mar 21, 2019 21:42
Młynek lub szklanki. Na panewke za cicho
shao123 - Czw Mar 21, 2019 21:53
szklanki były wymieniane jakieś dwa miesiące temu na nówki, więc one odpadają, zaś na wyższych obrotach słychać jednak metaliczne stukanie, więc cholera to wie
mlodyolek - Czw Mar 21, 2019 23:01
Ewentualnie tłok na sworzniu
Radical - Pią Mar 22, 2019 13:19
Witam,
Miałem ten sam przypadek, i jeździłem tak 3 lata
Głównie na zimnym silniku to słychać, mogą to być krzywki na VVC... zawory...popychacze...szklanki(to że wymieniłeś nie oznacza że ma grać jak ta lala) szaklanki nowe, a może popychacz był kulawy i znowu będzie trzeba wymienić szklankę z popychaczem.
Dużo mechaników wymienia zepsuty sprzęt...ale mało kto interesuje się co się stało że doszło do uszkodzenia:)
Spróbuj zmienić olej na gęstszy...a przede wszystkim sprawdź ciśnienie na cylindrach. Jak jest ok to bym się nie przejmował...te silniki żyją własnym życiem:)
flapjck1 - Sob Mar 23, 2019 20:51
A
A korbę sprawdzisz porównując parami 1-4 2-3 wysokość tłoka - wykręcasz świecenia sprawdzasz czy są na tej samej wysokości
addb1 - Pon Kwi 29, 2019 14:28
jak robi klekleklekleklei kleklekle i slychać je tam gdzie są młynki VVC to klepią kostki
shao123 - Sro Lip 03, 2019 22:22
Dla ciekawskich, nikt nie trafił a szkoda.
Powodem takich stuków były zawory uderzające o tłok. Stało się tak ponieważ jakiś mądry gościu zjechał głowicę tak, że zawory wystawały i mimo zastosowania uszczelki 5 warstwowej + kolejna dodatkowa uszczelka dołożona (prawdopodobnie uszczelka wypełniająca po szlifie głowicy) dalej waliło, mimo że ten zestaw miał 1,8-2mm...
Czy z głowicy coś będzie? tego nie wiem, bo są ogromne wżery, a nie ma z czego zebrać...
i w tym momencie mam pytanie do was, otóż czy głowica z 1.8 vvc 145km lub zwykłego 1.8 bez vvc podejdzie?
dawidd - Czw Lip 04, 2019 19:46
2mm uszczelka i stukał tłok o zawór?
shao123 - Pią Lip 05, 2019 13:49
Dokładnie tak, niezła kaszana. Zawory były całe pobijane i tłoki delikatnie też , ale minimalnie. Gościu powiedział, że nie podejmie się planowania takiej głowicy, bo nic z tego nie będzie i jest do kosza. ew. jak chce to bez gwarancji, i cena startowa to 1000zl + powiedział, że dojdą jeszcze koszta. wszystkie zawory też do wymiany a nigdzie głowicy nie widzę na sprzedaż, poprzedni właściciel wiedział co sprzedawał
Głowica była pewnie tyle zjechana bo prawdopodobnie była krzywa i dodatkowo jeszcze widać, że ktoś ją spawał.
nanab - Pią Lip 05, 2019 21:41
Pewnie po prostu ktoś źle postawił przecinek i zamiast zjechać 0,4mm zjechał 4mm
LilJohn - Nie Lip 07, 2019 11:50
Głowica od VVC 145KM będzie pasować jak najbardziej. Minimalne różnice pomiędzy 145 a 160 w głowicach. Szukaj raczej całego słupka VVC bo za same głowice się nieźle cenią. No i twoje tłoki pewnie nie były zadowolone z odbijania zaworów
|
|