Zobacz temat - [R75] Kąt pochylenia kół przednich, geometria
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kąt pochylenia kół przednich, geometria

dawidd - Wto Kwi 23, 2019 07:48
Temat postu: [R75] Kąt pochylenia kół przednich, geometria
Witam
Wczoraj przyłożyłem poziomice do przednich kół i wyszło mi, że lewe i prawe jest pochylone gorą do środka, jedno trochę mocniej niż drugie. Z tego co wiem w r75 nie ma ani z przodu, ani z tylu żadnej regulacji kąta, poza zbieżnością.
Niedawno wymieniałem amory z przodu i zwrotnice, ale tam tez raczej nie ma co zepsuć.
Amory weszły do końca w zwrotnice i śruba mocująca wkręciła się bez oporów
Auto nie miało dzwona
Pytanie mam takie - czy przednie i tylne koła powinny być idealnie prosto w pionie mierząc na dolnym i górnym rancie felgi?
Co może wpływać na przekrzywienie? Krzywo przykręcone sanki?
Będę wdzięczny za podpowiedzi

marcin.misek - Wto Kwi 23, 2019 08:12

Ja wiem że jest poświąteczne lenistwo, ale poraw tego ortografcznego byka w nazwie posta:)
dawidd - Wto Kwi 23, 2019 10:16

a myślałem ze nikt nie zauważy :oops:
SeniorA - Wto Kwi 23, 2019 19:45

dawidd napisał/a:
czy przednie i tylne koła powinny być idealnie prosto w pionie mierząc na dolnym i górnym rancie felgi?
pochylenie w nieobciążonym aucie ma wartość ujemną , z przodu -0.33 , z tyłu -0.52 ale w obu z tolerancją +/- 0.75 st

[ Dodano: Wto Kwi 23, 2019 19:45 ]
dawidd napisał/a:
Co może wpływać na przekrzywienie?
wg, mnie sprężyna + amortyzator
Marcin84 - Wto Kwi 23, 2019 20:18

dawidd Przerabiałem temat w innym samochodzie. Ogólnie Rover 75 ma koła w tak zwanym "negatywie" czyli górne części kół pochylają się ku środkowi. Zakładając, że nie masz w zawieszeniu żadnych luzów to takie zjawisko jest normalnie. SeniorA podaje ci dokładne wartości tego pochyłu. Na prostej równej nawierzchni nie powinno być różnicy pomiędzy kołami. W aucie w którym się nie reguluje tego kąta wpływ na różnicę może mieć :
-nachylenie podłoża (na boki)
-ciśnienie w oponach (spada ciśnienie w kole auto lekko może się pochylać na tą stronę)
-sprężyna + amor jak wyżej podaje SeniorA
-i teraz mój faworyt - pogięte na dziurach zawieszenie
Tego ostatniego doświadczyłem osobiście w bezwypadkowym aucie, pan na geometrii jak ustawiał zbieżność to pochyły świeciły mu w kompie na czerwono już teraz nie pamiętam wartości bo to było 10 lat wstecz, ale sporo powyżej tolerancji. Na równym parkingu wyglądało jakbym dostał lekkiego strzała w koło od boku. Dodam, że podczas ustawiania zero luzów itp.

Ewentualnie może głupie pytanie, ale czy obydwa dolne wahacze maż tego samego producenta?

dawidd - Wto Kwi 23, 2019 21:53

SeniorA, a możesz podpowiedzieć gdzie te dane sa w rave? Dzis próbowałem cos na ten temat znaleźć ale bez skutku.
Amory i sprężyny z przodu mam nowe wiec to wykluczam, wahacze tez jednego producenta.
Podgięte sanki - hmm chyba ciężko o taki przypadek ale kto wie...

SeniorA - Wto Kwi 23, 2019 22:16

dawidd napisał/a:
SeniorA, a możesz podpowiedzieć gdzie te dane sa w rave?
te dane mam z książki napraw , ale pewnie w RAVE też są w procedurze napraw w danych technicznych.
dawidd napisał/a:
Amory i sprężyny z przodu mam nowe wiec to wykluczam,
nowe oryginalne ? , czy zamienniki ?, dają te odległości od osi piast do rantu błotnika (408 i 399 )?. Ja bym nie wykluczał.
dawidd - Wto Kwi 23, 2019 22:36

Z przodu mam amory Sacha a sprężyny LESJOFORS. Tył KYB amory i sprężyny. Przód stoi wzorowo - tył za nisko o ok 1 może 1,5cm. Wczoraj wyciągałem sprężyny z tylu żeby je zmierzyć i maja idealnie 282mm w spoczynku, wiec albo są za miękkie i się tak mocno poddają, albo nie mam pomysłu. Średnica drutu 14mm na tyle, a model sprężyn RX 6363. Myślę żeby je wywalić chociaż maja ok roku i wstawić LESJOFORS ale nie mam pewności ze to podniesie tył
Marcin84 - Wto Kwi 23, 2019 22:56

Jak szukałam do mojego byłego ex CDTI w sedanie to mi podawało z oryginału, że z KYB będzie pasować RJ6363 zamiast RX6363. Ten RX6363 ma minimalnie inne parametry, tak wynika z jego kart produktowych i przy nim widnieje informacja, że to jest seria K-flex której nie ma przy tej opcji RJ. Ale może miałem jakieś kiepskie wyszukiwarki wtedy.....
dawidd - Sro Kwi 24, 2019 06:29

no może faktycznie te rx 6363 nie sa dobre, nie wiem.
Znalazłem do kombi LESJOFORS 4275727 ale one sa dość niskie, obecnie kyb które mam maja 282 mm a LESJOFORS 275mm Boje się ze auto pójdzie jeszcze w dól a tego bym nie chciał

Marcin84 - Sro Kwi 24, 2019 07:50

O widzisz nie wiedziałem, że masz kombii. Jak tak to na 100% nie te. Do kombi są przewidziane KYB RX6364. Ogólnie to ja u siebie dość długo też dobierałem te sprężyny. Bo albo sklepy podają, że jeden model jest do wszystkich wersji silnikowych i nadwozia :) albo jak już znalazłem w końcu po kodach co i jak to okazało się , że nie da się już ich kupić.
Ja u siebie wychodziłem od oznaczeń odczytanych spod tylnej kanapy, które rozszyfrowałem na jakiś angielskich stronach po czym dostałem ori numery sprężyn Rovera i do tego dobrałem Lejsjoforsy. Rover strasznie skomplikował wątek sprężyn.....

dawidd - Sro Kwi 24, 2019 08:11

Marcin84, dzięki za wskazanie mojego błędu - rok już jeżdżę kombi na sprężynach do sedana. Jak przeczytałem Twój post to uwierzyć nie mogłem ze się tak machnąłem (albo sprzedawca wysłał mi inne, a ja nie sprawdzając ich po prostu je wsadziłem)

Czyli wychodzi że do sedana są po prostu miększe niż do kombi
Długość kyb sedan 282 grubość drutu 13,5mm
Długość kyb kombi 280 grubość drutu 14 mm

No nic kupie LESJOFORS do kombi, tym razem może sie nie pomylę :)
Jedyne które znalazłem na allegro o oznaczeniu LESJOFORS 4275727 maja 275mm. Oryginały miałem: RKB000370 niebieski/brąz wys 283.08 średnica drutu 13.65mm co daje az 8 mm różnicy
Nie orientuje się ktoś z forumowiczów czy LESJOFORS robi tez wyższe sprężyny do kombi, żeby stał jak oryginał?

borsuk88 - Sro Kwi 24, 2019 16:37

Ja latałem na LESJOFORS i szybko mi jedna pękła- dokładnie już nie pamiętam czasu i km ale było to mało, fakt mam sedana . Po nie ciekawych przeżyciach z tyłem - amorki i sprężynki nowe nie wytrzymały nawet sezonu zimowego , latam teraz na używkach od Adosko od mg zt - przód i tył.