Zobacz temat - [R200] Problem z opuszczeniem przedniej szyby
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Problem z opuszczeniem przedniej szyby

predatoraf - Pon Maj 06, 2019 11:28
Temat postu: [R200] Problem z opuszczeniem przedniej szyby
Cześć wszystkim.

Po kolei:
Chciałem naprawić mechanizm opuszczania lewej szyby ponieważ nie działał on od... 6 lat :) Mechanizm jest w pozycji górnej, a więc tak jakby szyba była domknięta, nie mogę jednak jej opuścić. Przycisk jest sprawny, ponieważ podłączyłem go pod prawy mechanizm i szyba śmiga.
Wymieniłem więc sterownik, ale niczego to nie zmieniło, więc stwierdziłem, że mechanizm jest wadliwy, kupiłem więc mechanizm i co? dalej nic. Mechanizm w ogóle nie reaguje na przycisk opuszczania szyby. Przewody nie wyglądają na uszkodzone, przynajmniej te które widać. Czy ktoś miał już podobny problem?

seraph - Pon Maj 06, 2019 13:03

Zabierasz się do elektrycznego problemu, a zamiast sprawdzić czy Ci zwyczajnie prąd do silnika dochodzi w drzwiach to miotasz się jak ryba na piasku i kupujesz w ciemno to i owo...
Strzelam, że Ci pękł kabelek w wiązce idącej do drzwi i prąd nie dopływa. Jak nie masz multimetru to możesz żaróweczką sprawdzać czy jest zasilanie.

Mamy stare samochody i czasem bez dobrej diagnostyki to byśmy pół samochodu wymienili, a nadal nie działałby jak trzeba :P

predatoraf - Pon Maj 06, 2019 16:54

Prąd dopływa, pisałem przecież, że w górę mogę szybą sterować, ale w dół nie.
seraph - Pon Maj 06, 2019 17:12

Napisałeś, że szyba jest zasunięta, a nie, że działa zasuwanie...
Z lewą szybą w ogóle jest trochę inaczej niż z prawą, bo upuszcza się ją jednym naciśnięciem (nie trzeba trzymać), a tylko zamyka trzymając przycisk, więc i sterownik i z tego co tutaj kiedyś napisano przycisk jest inny niż z prawej strony.
Jeśli do silnika mechanizmu dochodzą 2 przewody to nie działa sterownik, który zmienia biegunowość (multimetr by to pokazał), a jeśli 3 to może ten trzeci jest zwyczajnie przetarty lub złamany.
Może spróbuj podłączyć silnik bezpośrednio do akumulatora (lub prostownika jak masz nieautomatyczny) i zobacz czy działa w obie strony bez problemu. Będzie coś wiadomo więcej.

Saaphyri - Sro Maj 08, 2019 00:20

Mamy stare samochody i czasem bez dobrej diagnostyki to byśmy pół samochodu wymienili, a nadal nie działałby jak trzeba :P
~Seraph


Cenna uwaga :))

Co do powyższego, to wydaje mi się, że zmiana biegunowości nie powoduje zmiany kierunku obracania się silnika ( Tak jak w silnikach 3 fazowych gdzie po zmianie kolejności faz zmienimy kierunek obracania się silnika ), ale pewności nie mam.


Skoro mówisz, że zmieniałeś sterownik i mechanizm ( Rozumiem, że masz na myśli silnik ) to możliwe że jakiś przewód jest przetarty, silnik dostaje zasialanie na piny A-B to kręci się w prawo, a gdy dostaje na C-D to kręci się w lewo, jednak któryś z przewodów nie przewodzi napięcia i stąd problem. Przewodów nie wymianiałeś.

Poza tym to zostają jeszcze 2 opcje, dalej silnik i dalej sterownik bo innych elementów tam nie ma - poza ramą, ale widziałbyś że to to, skoro demontowałeś wczesneij wymienione elemnety to widziales w srodku jak to dziala i widziales " czarno na białym ", zauważyłbyś że silnik próbuje ale nie może :)Albo znowu kupiłeś coś wadliwego w co wątpie - chociaż to możliwe, auto stare :(

Ja na pewno sprawdziłym ciągłość przewodów ( multimetr wystarczy ), czy poprostu sie gdzieś nie przerwał.
Wysiłek najmniejszy - a dowiesz sie najwięcej ;-) Powodzenia

P.S. Apropo przewodów to przypominam tu słynną wiązkę tylniej klapy