Zobacz temat - [R75] wyciek paliwa spod silnika - filtr paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] wyciek paliwa spod silnika - filtr paliwa

dexter77 - Pon Cze 17, 2019 13:26
Temat postu: [R75] wyciek paliwa spod silnika - filtr paliwa
Witam, w sobotę podczas podróży spotkała mnie niemiła niespodzianka.

Miałem do przejechania 200 km, około 20 km przed celem w trakcie jazdy poczułem zapach ropy. Byłem przekonany, że to auto przede mną, jednak po jego wyprzedzeniu zapach ciąglę się utrzymywał. Mimo wszystko byłem przekonany, że to nic ode mnie. Pojechałem dalej.

Nagle zauważyłem, że poziom paliwa na wskaźniku jest niżej niż być powinien. Jeżdzę na tym odciunku dość często i wiem ile powinien spalić. Ok, tym razem jechałem trochę szybciej przez autostradę niż zwykle, do tego klimatyzacja na maksa- może spalił więcej pomyślałem.

Dojechałem do celu, wysiadam - smród, a pod nogami aż się wylewa ropa. Patrzę za siebie - ślad na całej trasie jakby leciało z kranu.

Spojrzałem od dołu, cieknie i to bardzo spod dolnej osłony silnika. Otwieram maskę - u góry sucho. Ściągnąłem pokrywę silnika od góry, żeby zobaczyć, czy nie ma tam niespodzianki. Sucho.

Pompa paliwa, filtr paliwa (od góry) - sucho.

Ok, czas na zdjęcie osłony dolnej od silnika. Kanału brak. Tylko jeden lewarek...
Osłona ściągnięta po godzinie. Wyciek zlokalizowany od dołu - okolice filtra paliwa.

Następnie od góry poluzowałem obejmę filtra paliwa, nieco go podniosłem. Odpalam auto - widzę jak leci z obudowy filtra od dołu, a w zasadzie to przez biały odpowietrznik przy nakrętce.

Wyciągnąlem całą obudowę filtra. Korek był totalnie poluzowany. Odkręciłem go, wyczyściłem uszczelkę i dokręciłem. Wyciek opanowany. Tylko dolna osłona do wyrzucenia, cała w ropie. I tak zamiennik..

Moje pytanie brzmi - dlaczego korek od odbudowy filtra się poluzował / odkręcił? Filtr był wymieniany w zeszłym roku, nie było opcji aby ktoś tam grzebał. Ciśnienie? Filtr paliwa do pilnej wymiany? Jaki mógł być powód? A może sam z czasem luzował się kilka mm aż doszedł do poziomu, że zaczęło przeciekać?

Po dokręceniu przejechałem 200 km w drugą stronę. Już nie cieknie.

ps. jako że pozbyłem się osłony dolnej od silnika szukam używki ale od oryginału (i nie za 350 zł ;-) ) - może wiecie gdzie można kupić? Miałem zamiennik z allegro, nie dość że trzeba go było wycinać, żeby dopasować to i tak odstawał jakby miał garba i szurał na koleinach... Przejeżdziłem z nim 3 lata, ale bardzo mnie wkurzał :mrgreen:

0L0 - Pon Cze 17, 2019 15:09

10 lat eksploatacji i prawdę mówiąc nigdy się z takim filtrem nie spotkałem - wszystkie jakie kupowałem miały pełne denko, bez żadnych plastikowych cycków.
dexter77 - Pon Cze 17, 2019 15:19

W wielu wątkach była mowa o tym "odstojniku" w obudowie:
np. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=45879

Swoją drogą, jaki filtr polecacie, bo jak już tam dotarłem to przy okazji sam wymienię :)

0L0 - Pon Cze 17, 2019 19:20

Ja zazwyczaj kupuję filtry Filtrona.
SyntaX - Pon Cze 17, 2019 20:43

Filtron to akurat syf totalny którego nie montuję od ponad roku.
Jak ma być dobrze to wkładaj filtr mało znanej ale rewelacyjnej firmy Purflux
Ale uwaga tanio nie będzie.
Pokazał bym Tobie jak wygląda Filtron po rozcięciu po 40.000km to byś nigdy więcej tego nie kupił.
Budżetowo polecam filtry z Sędziszowa jak wymieniasz co 20.000 da radę.

Filtron i inne tanie to zwykły papier.
Purflux to specjalne tworzywo/tkanina w dodatku o strukturze lejkowatej.

dexter77 - Pon Cze 17, 2019 21:40

Ok, ale czy może ktoś ma pomysł dlaczego nakrętka była poluzowana?:)
0L0 - Pon Cze 17, 2019 21:54

40000km? Miałbym 6-7 lat jeździć na jednym filtrze? :shock:
SyntaX - Wto Cze 18, 2019 00:07

Wiesz niektórzy autami jeżdżą trochę więcej :razz: :P
Były takie okresy że potrafiłem 10.000km zrobić w miesiąc :wink: :wink:

dawidd - Czw Cze 20, 2019 14:18

moim zdaniem lepiej częściej zmieniać na tańsze niz jeździć na drogich i rzadko zmieniać. Filtron wcale nie jest taki zły i śmiało można go wsadzać. Co do korka pod filtrem - odkrecił sie pod wpływem drgań. To normalne zjawisko w autach - jedne śruby się odkręca mimo iz nie powinny a inne nie. Mi się odkręciła nakrętka trzymająca kolektor wydechowy - nakrętka przykręcona fabrycznie na 70Nm - tez nie powinna sie odkręcić ale jednak - normalne zjawisko