|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - fele 17 a R200
Piotrek - Nie Gru 17, 2006 18:31 Temat postu: fele 17 a R200 witam mam takie pytanko jak jest z tym bo mam chec wlozyc do Siebie felgi od
Mg Zr i jest teraz pyt czy mi wejda te 17 i jakie opony zalozyc zeby mi nic
nie obcieralo a mam R200 SDi z gory dzieki za odp pozdro
Tomi - Nie Gru 17, 2006 20:37 Temat postu: Re: fele 17 a R200 Użytkownik "Piotrek" napisał:
Witaj,
Cytat: | mam takie pytanko jak jest z tym bo mam chec wlozyc do Siebie felgi od
Mg Zr i jest teraz pyt czy mi wejda te 17
|
wejdą
Cytat: | i jakie opony zalozyc zeby mi nic
nie obcieralo
|
Takie jakie są w MG ZR.
Jeśli nie zmieniałeś zawieszenia, to twoje auto będzie wyglądało trochę jak
"na szczudłach". Ponadto pożegnaj się z tym fajnym przeciążeniem, które
występuje podczas przyspieszania, gdy turbina ładuje.
--
Pozdrawiam.
===========================
Tomi - Wa-wa
były:
214i, 214Si, 620Ti i R25 (1.6 16v)
są:
216i Cabrio '95 - British Racing Green,
214Si '97/98 - Old English White,
420D '96 - Flame Red
(wszystkie WF....).
===========================
Piotrek - Pon Gru 18, 2006 07:27 Temat postu: Re: fele 17 a R200
Cytat: | witam
Witaj,
mam takie pytanko jak jest z tym bo mam chec wlozyc do Siebie felgi od
Mg Zr i jest teraz pyt czy mi wejda te 17
wejdą
i jakie opony zalozyc zeby mi nic
nie obcieralo
Takie jakie są w MG ZR.
mam R200 SDi
Jeśli nie zmieniałeś zawieszenia, to twoje auto będzie wyglądało trochę
jak
"na szczudłach". Ponadto pożegnaj się z tym fajnym przeciążeniem, które
występuje podczas przyspieszania, gdy turbina ładuje.
|
co do przyspieszenia to wiem o tym licze sie...:) ale zawieszenia nie chce
ruszac bo na 17 to juz calkiem bylo by hard corowo:) wiec chyba pozosane
przy 15 ale dzieki za odp pozdro all
piter34 - Pon Gru 18, 2006 07:47 Temat postu: Re: fele 17 a R200 Tomi napisał(a):
Cytat: | Ponadto pożegnaj się z tym fajnym przeciążeniem,
które występuje podczas przyspieszania, gdy turbina ładuje.
|
LOL
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Piotrek - Pon Gru 18, 2006 08:09 Temat postu: Re: fele 17 a R200
Cytat: | Tomi napisał(a):
Ponadto pożegnaj się z tym fajnym przeciążeniem,
które występuje podczas przyspieszania, gdy turbina ładuje.
LOL
|
i juz sie zacznie docinanie pozdrawiam
PS> Przyszlosc tkwi w autach pedzonych gnojem <LoL>
marcinek82 - Pon Gru 18, 2006 22:19 Temat postu: Re: fele 17 a R200 Piotrek wrote:
Cytat: | witam mam takie pytanko jak jest z tym bo mam chec wlozyc do Siebie felgi od
Mg Zr i jest teraz pyt czy mi wejda te 17 i jakie opony zalozyc zeby mi nic
nie obcieralo a mam R200 SDi z gory dzieki za odp pozdro
|
Witam, ja moge ci doradzic załozenie felg 16" takie mam na lato u siebie
ale zawieszenie tez mam troszke obnizone(sprezyny z ZR) i wyglada
swietnie. Oponki miałem najpierw 195/50 r16 a potem 205/45 r16 i wszytsko
ok a teraz na lato bede sie troszke zastanawiac nad troszke wiekszym
profilem mianowicie 205/50 r16 w celu poprawienia konfortu. pozdrawiam.
--
Marcinek 220 SDi Zabrze
220 SDi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Piotrek - Pią Gru 22, 2006 19:40 Temat postu: Re: fele 17 a R200 Użytkownik "Tomi" <napisał
Cytat: |
Jeśli nie zmieniałeś zawieszenia, to twoje auto będzie wyglądało trochę
jak
"na szczudłach".
|
cos mi sie nie wydaje ze jak na szczydlacz dlaczego skoro na oponach 175/65
R14 srednica kola jest 583.1 mm a na 205/45 R17(bo takie sa w MG ZR) z tego
co ja wiem to wychodzi 616.3 mm to teraz jest kwestia czy nie bedzie mi
obcierac o nadkole czy cos...bo napewno nie bedzie wygladac jak na
szczudlach skoro srednica bedzie wieksza to zapelni....nio chyba ze sie
myle...pozdro
brt - Sob Gru 23, 2006 11:55 Temat postu: Re: fele 17 a R200
Cytat: | cos mi sie nie wydaje ze jak na szczydlacz dlaczego skoro na oponach
175/65 R14 srednica kola jest 583.1 mm a na 205/45 R17(bo takie sa w
MG ZR) z tego co ja wiem to wychodzi 616.3 mm to teraz jest kwestia
czy nie bedzie mi obcierac o nadkole czy cos...bo napewno nie bedzie
wygladac jak na szczudlach skoro srednica bedzie wieksza to
zapelni....nio chyba ze sie myle...pozdro
|
No nadkole ładnie zapełni, ale jeśli nie masz krótszych sprężyn, to też
większe koła podniosą Ci auto i pewnie stąd porównanie do "szczudeł"
Pozdr.
--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
Wesołych Świąt Wam życzę
Tomi - Sob Gru 23, 2006 21:18 Temat postu: Re: fele 17 a R200 Użytkownik "brt" napisał:
Cytat: |
cos mi sie nie wydaje ze jak na szczydlacz dlaczego skoro na oponach
175/65 R14 srednica kola jest 583.1 mm a na 205/45 R17(bo takie sa w
MG ZR) z tego co ja wiem to wychodzi 616.3 mm to teraz jest kwestia
czy nie bedzie mi obcierac o nadkole czy cos...bo napewno nie bedzie
wygladac jak na szczudlach skoro srednica bedzie wieksza to
zapelni....nio chyba ze sie myle...pozdro
No nadkole ładnie zapełni, ale jeśli nie masz krótszych sprężyn, to też
większe koła podniosą Ci auto i pewnie stąd porównanie do "szczudeł"
|
Niestety będzie wyglądał jak na szczudłach. Innaczej wygląda 20 cm wolnej
przestrzeni, gdy sąsiaduje z 30 cm ciemnej plamy w postaci opony. Zupełnie
innaczej jest w sytuacji gdy sąsiaduje z 10-15 cm gumy. Jeśli dodasz do tego
środek okręgu z którego rysowany jest okrąg błotnika i wypadnie on odrobinę
powyżej środka koła, samochód wygląda śmiesznie...
Jeśli dodasz do tego wieksze koła, będzie wyglądał jak Citroen, który ma
zawieszenie w położeniu serwisowym
--
Pozdrawiam.
===========================
Tomi - Wa-wa
były:
214i, 214Si, 620Ti i R25 (1.6 16v)
są:
216i Cabrio '95 - British Racing Green,
214Si '97/98 - Old English White,
420D '96 - Flame Red
(wszystkie WF....).
===========================
Przemek_Docent - Sro Gru 27, 2006 09:55 Temat postu: Re: fele 17 a R200 Tomi wrote:
Cytat: | Jeśli dodasz do tego wieksze koła, będzie wyglądał jak Citroen, który ma
zawieszenie w położeniu serwisowym
|
Dobre!
--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 117 kkm + 620SDi '97 BRG 225 kkm
Wszystko x2 http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy
Labudin - Sro Sty 10, 2007 10:09 Temat postu: Re: fele 17 a R200 Ja posiadam felgi 16cali na obnizonym zawieszeniu i powiem wam ze jak bym
teraz zalozyl 17 to by wygladalo jak wyzej kolega napisal citroen w trybie
serwisowym
kqba - Pią Mar 02, 2007 08:13 Temat postu: Re: fele 17 a R200 Użytkownik "Labudin" <labudin@neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:eo2eu3$ame$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Cytat: | Ja posiadam felgi 16cali na obnizonym zawieszeniu i powiem wam ze jak bym
teraz zalozyl 17 to by wygladalo jak wyzej kolega napisal citroen w trybie
serwisowym
|
To co trzeba zrobić żeby włożyć np 16" ? Wystarczą krótsze sprężyny?
piter34 - Pią Mar 02, 2007 08:20 Temat postu: Re: fele 17 a R200 kqba napisał(a):
Cytat: | Użytkownik "Labudin" <labudin@neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:eo2eu3$ame$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Ja posiadam felgi 16cali na obnizonym zawieszeniu i powiem wam ze jak
bym teraz zalozyl 17 to by wygladalo jak wyzej kolega napisal citroen
w trybie serwisowym
To co trzeba zrobić żeby włożyć np 16" ? Wystarczą krótsze sprężyny?
|
Nic nie trzeba zrobić. Da się, ale pozostają względy estetyczne.
Poza tym to przecież jak dasz krótsze sprężyny, to będzie trudniej zmieścić
większe koło.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Krystek - Wto Cze 26, 2007 11:55
A ja mam pytanie, czy jest opcja zamontowania felg o rozstawie śrub 5x100 powiedzmy i jakiego typu przeróbki są do tego niezbędne?
Valander_wwa - Wto Cze 26, 2007 14:46
odradzam, czysta rzeźba będzie... kiedyś pytałem o takie rozwiązanie - nikt nie chciał się podjąć (Ci o zdrowych zmysłach) - pomijając koszty przeróbki (oo-kwadrat ogromne) trzeba specjalnie niske et w feldze i tak dalej....
BubuZR - Czw Cze 28, 2007 01:10
Piotrek napisał/a: | czy nie bedzie mi
obcierac o nadkole czy cos. |
Będzie obcierać nadkole na bank Przerabiam ten temat w ZR, a no i zapomnij wtedy o zwinnym parkowaniu Dłuższą Hondą na 15tkach kręciłem bez problemu, a w ZR na 17tkach manewr zajmujący trzy ruchy zajmuje sześć No, ale coś za coś. Wrzuć te siedemnastki, profil 45, zrzuć go na glebę i będzie git.
HaDeSsS - Czw Cze 28, 2007 21:43
BubuZR co Ci w ZR obciera o nadkole jaki rozmiar chyba ze cos zle rozumuje to pisz a co do zawracania to masz racje, ale tragedii niema
BubuZR - Czw Cze 28, 2007 21:45
Noo jak na maksa skręcę koła to ocierają
HaDeSsS - Czw Cze 28, 2007 22:20
Hmm to dziwne, bo u mnie nie ocieraja....masz seryjne 205/45/R17 ?
BubuZR - Czw Cze 28, 2007 22:21
Tak jest
Majkel_ZR - Czw Cze 28, 2007 22:46
to coś nie teges masz.
skoro masz seryjny rozmiar opon to nie ma mocy żeby obcierało. u mnie - nawet full obciążony i nic nie obciera. czy to z przodu czy z tyłu.
HaDeSsS - Pią Cze 29, 2007 10:42
no wlasnie cos masz zle bo nie jest mozliwoscia zeby seria obcierala, chyba ze w chinskich autach
solskjer - Sro Mar 12, 2008 14:06
spróbuje odświerzyc temat bo mam podobny problem...tez chciałbym założyc do R200 felgi 16' bez ruszania zawieszenia, z tego co tu napisano moze autko wyglądac jak na "szczudłach", czy mimo wszystko ktos tak próbował , ktos moze wrzucic fotki R200 na 16 bez zmniejszania zawieszania...chce sie przekonac czy rzeczywiscie to tak zle moze wygladać...
czy az tak na niekorzysc bedzie sie prezentowalo autko na 16 skoro 15 -tki sa zakładane modelowo ? a to az taka nie powinna byc róznica...
Brt - Sro Mar 12, 2008 14:23
nie wiem, czy ktoś dysponuje taką fotką, ale możesz porównac sobie jak wygląda R200/25 na 15 z i bez obniżania jakieś fotki sieznajdą pewnie w galerii klubowej Na 16 ten efekt sie powiększa
tu masz zestaw R200 niestety nie ma takiego ładnego profilu widocznego
http://www.roverki.pl/mod...0&orderby=dateD
solskjer - Sro Mar 12, 2008 19:22
dzieki za linka ale rzeczywiscie z tamtych ujęć niewiele widac...
oki to zapytam inaczej jakbym sie jednak zdecydował na 16 czy nawet 17 to przy kiepskim wyglądzie na obecnym zawieszeniu jakie koszty mniej wiecej musze poniesc i co zrobic zeby je obnizyc, bo nie planowałem takiego zabiegu i ewentualnych tego typów kosztów...
a tu przy okazji podrzuce linki z 17' w R25 wygladajacych fajnie (ale nie wiem czy obnizane zawieszenie było)
http://www.amtserwis.pl.t...%23346%3BCI.htm
te felgi na niebieskim roverku
a tu mam pytanie czy warto sie pakowac w tego typu uszkodzeniea felg ?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=327376320
HaDeSsS - Sro Mar 12, 2008 19:33
ja bym sie nie pakowal w uszkodzona.. wkoncu to kola trzymaja Cie z podlozem, nie warto ryzykowac ze przy 160km/h walnie calkowicie
Brt - Sro Mar 12, 2008 22:56
solskjer napisał/a: | w R25 wygladajacych fajnie (ale nie wiem czy obnizane zawieszenie było) |
na 95% nie było obnizane. Najtaniej wyjdzie kupić spręzyny od wersji silverstone masz wtedy -30
pęknięta felga raczej bym się wstrzymał, chociaz jedna z moich tez była spawana i to chyba dość mocno i do tej pory jeździ bezproblemowo
bula21 - Czw Mar 13, 2008 06:55
solskjer napisał/a: | dzieki za linka ale rzeczywiscie z tamtych ujęć niewiele widac...
oki to zapytam inaczej jakbym sie jednak zdecydował na 16 czy nawet 17 to przy kiepskim wyglądzie na obecnym zawieszeniu jakie koszty mniej wiecej musze poniesc i co zrobic zeby je obnizyc, bo nie planowałem takiego zabiegu i ewentualnych tego typów kosztów...
a tu przy okazji podrzuce linki z 17' w R25 wygladajacych fajnie (ale nie wiem czy obnizane zawieszenie było)
http://www.amtserwis.pl.t...%23346%3BCI.htm
te felgi na niebieskim roverku
a tu mam pytanie czy warto sie pakowac w tego typu uszkodzeniea felg ?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=327376320 |
bankowo nie jest obnizony przy 17' felgach i np..-30 ladnie bedzie zapelnione nadkole a tu jest lipa co do felg z oferty mysle ze warto zalezy tez jaka cena ja mialem moja uszkodzana naprawa mnie wyszla 50 zł a felgi dostalem duzo taniej niz cena rynkowa pozdrawiam
solskjer - Czw Mar 13, 2008 09:26
czyli mam rozumiec ze skoro ten R25 nie był obniżany i ma załozone felgi 17' to R200 bedzie na tych samych felgach wyglądał tak samo...no chyba ze jest różnica w fabrycznym połozeniu zawieszenia miedzy R25 a R200 bo tego nie wiem....i R2% ma nizsze...
jesli nie to chyba tez efekt "na szczudłach" wg mnie jest lekko przesadzony, nie wyglada przeciez to zle, oczywiscie pewnie wyglada lepiej tak jak piszecie przy lekko obnizonym zawieszeniu ale obawiałem sie po wczesniejszych sugestiach fatalnego wyglądu...
Brt - Czw Mar 13, 2008 09:33
hmmm wybór należy do Ciebie możesz kupić najpierw felgi a jak "dojrzejesz" do obniżenia zawieszenia to wtedy obnizysz
solskjer - Czw Mar 13, 2008 09:52
pewnie masz racje jestem swiezym nabywca roverka i dopiero wszystko przede mną
ale te zawieszenie własnie najbardziej teraz mnie irytuje przy kołach 14' gdzie te szpary w nadkołach sa naprawde spore...i liczyłem sie z tym ze załozenie wiekszych felg rozwiąze problem...no zobaczymy....
a jescze zapyatm czy warte te felgi sa zinteresowanie te na niebieskim R25 (link powyzej)
sa mocno pobcierane i chyba tam pordzewiałało nieżle...czy to ewentualnie da sie niedrogim kosztem odnowic...
Brt - Czw Mar 13, 2008 10:00
Kupujesz większą felgę, ale oponę o nizszym profilu wiec szpara pomiędzy błotnikiem będzie podobna (może odrobinę mniejsza, jeśli założysz trochę nadmiarowe opony) Przelicznik opon jest na stronie klubowej w dziale pliki - Tyr-o-saurus) Zalecenia mówią, że rozmiar koła nie powinien sie różnić o więcej jak 2% od fabrycznego.
ja za odnowienie felg zapłacę 65pln/szt (piaskowanie, uzupełnianie ubytków, szlifowanie, lakierowanie) jeśli dostaniesz proste felgi za dobrą cenę to można je dać do odnowienia.
solskjer - Czw Mar 13, 2008 12:09
i jeszcze sie poradze odnosnie felg...przy wyborze felg do mojego R214 czym musze sie koniecznie sugerować...rozstaw śrub to podstawa (a wiec 4x100) ale czy tez musze brac pod uwage otwór centrujący ( a jesli tak to moze byc inny ? ) i ET (nawet nie wiem co to dokładnie jest
z góry dzieki za wyjasnienia
Brt - Czw Mar 13, 2008 12:51
Otwór może być większy i wtedy trzeba dorobić/dokupić pierścień centrujacy. Jeśli znasz wujka googla to znajdziesz co to jest ET
bula21 - Czw Mar 13, 2008 13:45
solskjer napisał/a: | pewnie masz racje
a jescze zapyatm czy warte te felgi sa zinteresowanie te na niebieskim R25 (link powyzej)
sa mocno pobcierane i chyba tam pordzewiałało nieżle...czy to ewentualnie da sie niedrogim kosztem odnowic... |
to juz zalezy jaka cena i tak jak Kolega Brt pisal czy sa proste kwestia piaskowania troche szpachli i bedzie gitara
solskjer napisał/a: | i jeszcze sie poradze odnosnie felg...przy wyborze felg do mojego R214 czym musze sie koniecznie sugerować...rozstaw śrub to podstawa (a wiec 4x100) ale czy tez musze brac pod uwage otwór centrujący ( a jesli tak to moze byc inny ? ) i ET (nawet nie wiem co to dokładnie jest
z góry dzieki za wyjasnienia |
Et tak prosto piszac to wysuniecie sie za nadkole lub skrycie sie felgi w nadkolu pewnie widziales nie jedne auto ktore mialo felgi wychodzace z nadkola w tym momecie felga ma bardzo niskie ET np.. 5 sa tez felgi ktore maja Et np -10 ale to juz sa tzw " wiadra " maja fajny rant i tyle .. do naszych R jest Et cos przy 30 chyba ( jesli sie myle prosze mnie poprawic ) ale Et nie w kazdej feldze jest rowne tak mi sie wydaje bo jesli mamy felge 6J i et 35 to na bank nie bedzie wystawac ale jak mamy felge 10J i 35 Et to bedzie wystawac wiec musisz sie tez kierowac szerokoscia felgi ...
pozdrawiam
giewu - Czw Mar 13, 2008 14:39
znów na forum padło pytanie o ET ?
Brt - Czw Mar 13, 2008 14:44
gNiewu ależ skąd przywidziało Ci się
solskjer - Czw Mar 13, 2008 15:03
a co powiecie o tych felgach ?
http://moto.allegro.pl/it...nami_4x100.html
czy powinny pasować?
czy warto? sa 3 ale przy dokupieniu 4 szt. koszt całej inwestycji mnie wyniesie koło 1 tys.
dizzi - Czw Mar 13, 2008 17:26
ja mam 17' u siebie i jest spoko et 38 profil opony 205 / 40 / 17 lekko mi tył obciera jak 4 osoby w srodku i bagaż oraz wielkie dziury na drodze
a czemu mowicie ze to wyglada jak na szczudłach??
r200
r200
r200
bula21 - Czw Mar 13, 2008 17:34
dizzi napisał/a: | ja mam 17' u siebie i jest spoko et 38 profil opony 205 / 40 / 17 lekko mi tył obciera jak 4 osoby w srodku i bagaż oraz wielkie dziury na drodze
a czemu mowicie ze to wyglada jak na szczudłach??
r200
r200
r200 |
poniewaz przy felgach 15' masz taka sama "dziure" w nadkolu a auto jest nizej a jak wchodzisz w zakrety nie przechyla Ci sie
HaDeSsS - Czw Mar 13, 2008 18:16
dizzi, wyglada smiesznie i tyle, dlatego sie mowi ze jak na szczudlach.
zobacz u mnie , prawie te same auto. Moje w wersje ZR z seryjnym zawieszeniem i 17" seria.
tak samo powinno to wygladac u Ciebie, zeby sie dobrze trzymalo i nie wygladalo smiesznie, czyli POSADZ NA GLEBE
bula21 - Czw Mar 13, 2008 18:24
http://img525.imageshack....96804538sq6.jpg nie podoba Ci sie tak bardziej ps.. Marne te Vt wiem ale to tak tylko zeby pokazac o co biega
zouza - Czw Mar 13, 2008 18:28
Wiadomo gleba to gleba, 14 czy 17 zawsze będzie lepiej wyglądało
Rozan99 - Czw Mar 13, 2008 20:25
dizzi, strasznie to twoje auto wygląda na takim zawieszeniu. Jak jakaś terenówka na ładnych kołach. Obniż zawieszenie jak najszybciej. Dobrze będzie wyglądało mniej więcej tak jak to pokazał bula21.
Wojtek - Czw Mar 13, 2008 22:01
Rozan99 napisał/a: | dizzi, strasznie to twoje auto wygląda na takim zawieszeniu. Jak jakaś terenówka na ładnych kołach. Obniż zawieszenie jak najszybciej. Dobrze będzie wyglądało mniej więcej tak jak to pokazał bula21. |
Oczywiście że tak zrób. Najpierw jednak idź do stomatologa by wymienił ci plomby na pancerne i obspawaj auto chyba że przeprowadzasz się do Niemiec.
HaDeSsS - Czw Mar 13, 2008 22:13
Wojtek, sztywnym autem trzeba umiec jezdzic a nie popie****** po dziurach
EDIT : oczywiscie gleby w stylu -60/-60 to juz przesada u nas, ale takie -40 jak ZR czy -30 jak Silverstone jest jak najbardziej dla nas, pod warunkiem powyzszym
solskjer - Czw Mar 13, 2008 22:16
poradzcie komus mniej zorientowanemu co i jak z tym obnizaniem zawieszenia...
podajcie jakies namiary na odpowiednie do tego częsci....co trzeba zrobic co wymienic
czy np to bedzie oki ?
http://moto.allegro.pl/it..._200_95_99.html
Brt - Czw Mar 13, 2008 22:29
tak to jest dobry kierunek mozna na Jamexach lub szukać spręzyn od wersji Silverstone
Wojtek - Czw Mar 13, 2008 22:30
HaDeSsS napisał/a: | Wojtek, sztywnym autem trzeba umiec jezdzic a nie popie****** po dziurach |
40km/h i nieustanny codzienny slalom codziennie z Tarchomina na Annopol (krótki odcinek) odbiera przyjemność z jazdy i powoduje zakwasy w rękach. Chyba kupię bilet miesięczny.
zouza - Czw Mar 13, 2008 22:35
solskjer napisał/a: | poradzcie komus mniej zorientowanemu co i jak z tym obnizaniem zawieszenia...
podajcie jakies namiary na odpowiednie do tego częsci....co trzeba zrobic co wymienic
czy np to bedzie oki ?
http://moto.allegro.pl/it..._200_95_99.html |
Temat był wałkowany milion razy
Np tutaj : http://forum.roverki.eu/v...highlight=jamex
Wystarczyłby użyć szukajki
Ja tam nie narzekam na mój zawias, a śląskie drogi nie należą do najlepszych.
Brt - Czw Mar 13, 2008 22:42
ani ja na swój (jakies -30 / -40) przejechana spora czesć PL (jakieś 60kkm)
Sachar - Czw Mar 13, 2008 22:49
bula21 napisał/a: | [kwestia piaskowania troche szpachli i bedzie gitara |
mam nadzieję, że nie mówisz tego na serio Radzę unikać takich tekstów bo potem jakiś cymbał weźmie to na serio i tak zrobi. Już nie raz, przy zdejmowaniu lakieru z felgi widziałem różne tego typu patenty, pęknięcia zaklejone szpachlą itp. Tak jak felgi po piaskowanie przez jakiegoś matoła, który poleciał piaskiem o gradacji przeciętnego żwiru na budowie i powstałe po tym kratery wypełnił szpachlą. Piaskowanie alu, to nie czyszczenie mostów i powinien to robić ktoś kompetentny, a nie imbecyl z IQ ~20.
Jak jest dziura, lub pęknięcie to każdy zakład spawający alu to naprawi, i naprawdę to nie jest dla nich problem żeby dać trochę więcej materiału, a później to oszlifować. Jak ktoś zrobi naprawę z głową to koło wyważa się bez problemu i nie strach na tym jeździć.
Mam nadzieję, że nikogo nie obraziłem - poprostu z racji tego że sporo kółek mi przez ręce przechodzi to wiele już widziałem i czasem nóż się w kieszeni otwiera.
W życiu nie kupię felgi z allegro z opisem "po piaskowaniu" ze świeżym lakierem. Wolę kupić wygięte w chińskie osiem, zawieźć do dobrego fachowca i wiedzieć, że się nie zabiję i jak będę chciał kiedyś wypolerować to nie będę musiał siedzieć 2 tyg nad jedną felgą.
pozdro
dizzi - Czw Mar 13, 2008 23:04
musiał bym mieć żółty ser zamiast mózgu zeby obnizać zawieszenie. po pierwsze i tak jest zajebiście twardo na oponie o profilu 40 i szerokiej na 205 z 2 powodów.
1. cienka opona twardszy rant opony i mała spręzystość.
2 przód auta jeszcze sobie radzi ale największym mankamentem r200 jest tylna belka skrętna, jak jedno koło wpada w dziure to z tyłu wszystko podskakuje bo siła przenosi sie na całość tylnego zawieszenia. i wazna sprawa zawiecha w roverkach jest przystosowana na angielskie drogi i z natury rzeczy jest twarde same z siebie.
jesli bym auto obnizył tak jak w VT wyżej to na pierwszej nierówności miał bym koło w środku pojazdu albo autko prowadziło by sie jak gokart.
a zeby nie było "śmiesznie" jak to niektórzy (pewnie zazdroszczą) mowią mozna progi dołozyć po bokach a z przodu jakas gumę obnizajacą i bedzie gitara.
p.s. autko wogóle sie na boki nie przechyla w zakrętach.
pozdro
zouza - Czw Mar 13, 2008 23:12
dizzi, nie wiem czy zauważyłeś, ale właśnie obraziłeś mnóstwo osób, bo i sporo ma obniżone r i szerokie opony.
Brt - Czw Mar 13, 2008 23:17
przeciez seryjna zawiecha w R214 wcale nie jest twarda i akurat to nieprzechylanie w zakrętach mnie nie przekonuje (nie uwierzę jak nie zobaczę ). Ale wybór nalezy do Ciebie bo to Twoje auto
HaDeSsS - Czw Mar 13, 2008 23:20
Wojtek, czasami tak jest, ale nie wszedzie
dizzi, zolty ser to sie ma jak sie traktorem jezdzi
co do obnizenia jak na VT to po 1 ludzie tak jezdza i kola im nie wychodza maska po 2 ja proponowalem tak jak ma ZR i nie jezdzi sie jak gokart, tylko trzyma sie perfekt drogi, po 3 do prowadzenia jak gokart potrzebuje rozporek po 4 jak dolozysz gume obnizajaca i jakies progi to dopiero bedzie smiesznie wygladalo a po 5 Tobie ma sie podobac, my mozemy krytykowac aaa i po 6 jezdzilem R200 i na serii sie przechyla na zakretach, przejedz sie jakims obnizonym to sie dowiesz co tzn ze nie sienie przechyla
dizzi - Czw Mar 13, 2008 23:23
zouza napisał/a: | dizzi, nie wiem czy zauważyłeś, ale właśnie obraziłeś mnóstwo osób, bo i sporo ma obniżone r i szerokie opony. |
a po co mam kogos obrażać ?
niech sie wypowiedzą o swoich odczuciach osoby z utwardzonym i obnizonym zawieszeniem to bedzie bardzo interesujące
HaDeSsS - Czw Mar 13, 2008 23:25
dizzi, co mam Ci powiedziec
dizzi - Czw Mar 13, 2008 23:28
HaDeSsS napisał/a: | Wojtek, czasami tak jest, ale nie wszedzie
dizzi, zolty ser to sie ma jak sie traktorem jezdzi
co do obnizenia jak na VT to po 1 ludzie tak jezdza i kola im nie wychodza maska po 2 ja proponowalem tak jak ma ZR i nie jezdzi sie jak gokart, tylko trzyma sie perfekt drogi, po 3 do prowadzenia jak gokart potrzebuje rozporek po 4 jak dolozysz gume obnizajaca i jakies progi to dopiero bedzie smiesznie wygladalo a po 5 Tobie ma sie podobac, my mozemy krytykowac aaa i po 6 jezdzilem R200 i na serii sie przechyla na zakretach, przejedz sie jakims obnizonym to sie dowiesz co tzn ze nie sienie przechyla |
ej no ja rozumiem ze jak sie wchodzi w zakret 80km/h gdzie normalnie mozna jechać 20km/h to auto musi sie przechylic bo takie sa prawa fizyki nawet moja BMW 1 nówka sie przechyli.
ja mowie o jeździe w ruchu codziennym a nie szykowaniu auta do www.rally.kjs.prv.pl
a jak sie utwardzi zawieszenie to autko bedzie sie idealnie trzymac drogi ale jelita to juz nie bardzo ...
HaDeSsS - Czw Mar 13, 2008 23:34
dizzi, stary , nikt nie mowi ze masz go zglebowac po 60, wtedy sie zgodze ze bedzie twardo jak cholera. Dla Twojego auta jakbys wsadzil sprezyny z silvestone'a ( fabryka go takim wypuscila z -30 ) to po 1 wyglad bylby loox, a po 2 tyl by Ci nie ocieral przy bagazu i wiekszej ilosci ludzi a po 3 moglbys wsadzic sobie opony 205/45/17 i mialbys lepszy komfort, a na dodatek auto by sie lepiej trzymalo drogi i nie bylo sztywne i twarde, tylko usztywnione ( czytaj poprawiona fabryka )
Brt - Czw Mar 13, 2008 23:34
co mam Ci powiedzieć, że jeszcze mi jest za miekko i za bardzo się gnie w zakrętach , że o krawężniki przodem można zachaczyć (bez obniżeniea zreszta też w PL ) że auto się o niebo lepiej w zakrętach prowadzi, a co do komfortu to jeździłem SDi na seryjnym zawieszeniu i różnica w komforcie wcale nie jest duza a wyglada o niebo lepiej . Auto trochę bardziej podskakuje czasami ale to marginalne przypadki. Jak dla mnie duuża przewaga zalet nad wadami.
PS. ten text z żółtym serem trochę nie na miejscu
Sachar - Czw Mar 13, 2008 23:36
dizzi napisał/a: | a jak sie utwardzi zawieszenie to autko bedzie sie idealnie trzymac drogi ale jelita to juz nie bardzo ... |
Można sobie mięciutką podusię pod tyłek wpakować
HaDeSsS - Czw Mar 13, 2008 23:37
Brt, tekst tak samo nie namiejscu jak porownianie do bmw 1, ktore z racji konstrukcji tak samo sie przechyla jak nie bardziej
Brt - Czw Mar 13, 2008 23:44
ja swoje napisałem a PL to wolny kraj więc .... EOT no chyba ze ktoś przegnie za bałdzo (-->regulamin) to wrócę dobranoc
dizzi - Czw Mar 13, 2008 23:44
HaDeSsS napisał/a: | dizzi, stary , nikt nie mowi ze masz go zglebowac po 60, wtedy sie zgodze ze bedzie twardo jak cholera. Dla Twojego auta jakbys wsadzil sprezyny z silvestone'a ( fabryka go takim wypuscila z -30 ) to po 1 wyglad bylby loox, a po 2 tyl by Ci nie ocieral przy bagazu i wiekszej ilosci ludzi a po 3 moglbys wsadzic sobie opony 205/45/17 i mialbys lepszy komfort, a na dodatek auto by sie lepiej trzymalo drogi i nie bylo sztywne i twarde, tylko usztywnione ( czytaj poprawiona fabryka ) |
no najprawdopodobniej masz racje ale to jest temat czysto teoretyczny gdyz mam wszystko nowe pozakładane w aucie i w zadnym wypadku nie bede sie tego pozbywał (zostawiam tak jak jest dopuki sie nie zużyje) :: bezprzedmiotowe ::
a ta dyskusja o przechylaniu to juz mi sie śmieszna wydaje i mysle ze mozna by zakończyć tą dyskusje na tym i powymieniac sie doswiadczeniem z poruszania sie po polskich drogach na większej feldze niż rozmiar 16' ....
pozdro
HaDeSsS - Czw Mar 13, 2008 23:48
dizzi, kazdy ma inne wymagania co do auta
ja uwazam ze kazdy rozmiar felgi jest dla ludzi tylko trzeba rozsadnie go wykorzystac, czyli nie jezdzic na pale jak sie ma 17" tylko omijac te posrane dziury, no chyba ze sie rano z pod poduszki wyciaga 10k to mozna szalec i kupowac nowe felgi i czesci
czyli " Drive fast yet responsible "
Sachar - Czw Mar 13, 2008 23:54
Zgadzam się z przedmówcą. Ale trzeba się też zastanowić co chce się osiągnąć - czy świetny wygląd, czy dobre prowadzenie w Polskich realiach
dizzi - Pią Mar 14, 2008 00:19
Sachar napisał/a: | Zgadzam się z przedmówcą. Ale trzeba się też zastanowić co chce się osiągnąć - czy świetny wygląd, czy dobre prowadzenie w Polskich realiach |
no wlasnie ja nie mam zamiaru trzymać auta na "półce w gablotce"
a auto samo z siebie źle sie nie prowadzi więc nie wiem w czym rzecz, bolid formuły 1 to chyba być nie musi
maciekwawa - Pią Mar 14, 2008 02:28
Hejka:) ja mam u siebie zawieszenie od mg zr zamontowane i felge 17'' z mg zr, jest twardo ale fajnie:)
bula21 - Pią Mar 14, 2008 06:36
Sachar napisał/a: | bula21 napisał/a: | [kwestia piaskowania troche szpachli i bedzie gitara |
mam nadzieję, że nie mówisz tego na serio Radzę unikać takich tekstów bo potem jakiś cymbał weźmie to na serio i tak zrobi. Już nie raz, przy zdejmowaniu lakieru z felgi widziałem różne tego typu patenty, pęknięcia zaklejone szpachlą itp. Tak jak felgi po piaskowanie przez jakiegoś matoła, który poleciał piaskiem o gradacji przeciętnego żwiru na budowie i powstałe po tym kratery wypełnił szpachlą. Piaskowanie alu, to nie czyszczenie mostów i powinien to robić ktoś kompetentny, a nie imbecyl z IQ ~20.
Jak jest dziura, lub pęknięcie to każdy zakład spawający alu to naprawi, i naprawdę to nie jest dla nich problem żeby dać trochę więcej materiału, a później to oszlifować. Jak ktoś zrobi naprawę z głową to koło wyważa się bez problemu i nie strach na tym jeździć.
Mam nadzieję, że nikogo nie obraziłem - poprostu z racji tego że sporo kółek mi przez ręce przechodzi to wiele już widziałem i czasem nóż się w kieszeni otwiera.
W życiu nie kupię felgi z allegro z opisem "po piaskowaniu" ze świeżym lakierem. Wolę kupić wygięte w chińskie osiem, zawieźć do dobrego fachowca i wiedzieć, że się nie zabiję i jak będę chciał kiedyś wypolerować to nie będę musiał siedzieć 2 tyg nad jedną felgą.
pozdro |
nie nie szpachla tylko na jakies ubytki tak mi sie wydaje ja tak robilem aa spwanie tylko w profesionalnym zakladzie
HaDeSsS napisał/a: | dizzi, stary , nikt nie mowi ze masz go zglebowac po 60, wtedy sie zgodze ze bedzie twardo jak cholera. Dla Twojego auta jakbys wsadzil sprezyny z silvestone'a ( fabryka go takim wypuscila z -30 ) to po 1 wyglad bylby loox, a po 2 tyl by Ci nie ocieral przy bagazu i wiekszej ilosci ludzi a po 3 moglbys wsadzic sobie opony 205/45/17 i mialbys lepszy komfort, a na dodatek auto by sie lepiej trzymalo drogi i nie bylo sztywne i twarde, tylko usztywnione ( czytaj poprawiona fabryka ) |
i tu sie zgadzam w 100% da sie wszystko zrobic jak sie chce
dobryziom - Pią Mar 14, 2008 11:45
Maciek jaka jest u ciebie szerokość felg?
Rozan99 - Pią Mar 14, 2008 11:59
dizzi napisał/a: | a zeby nie było "śmiesznie" jak to niektórzy (pewnie zazdroszczą) mowią mozna progi dołozyć po bokach a z przodu jakas gumę obnizajacą i bedzie gitara. |
OMG, Co ci da dołożenie tych elementów? I tak będzie wysoko stał. Nie chodzi tu o wysokość od ziemi do zderzaków czy progów a o wysokość od opony do nadkola.
dizzi - Pią Mar 14, 2008 12:52
Rozan99 napisał/a: | dizzi napisał/a: | a zeby nie było "śmiesznie" jak to niektórzy (pewnie zazdroszczą) mowią mozna progi dołozyć po bokach a z przodu jakas gumę obnizajacą i bedzie gitara. |
OMG, Co ci da dołożenie tych elementów? I tak będzie wysoko stał. Nie chodzi tu o wysokość od ziemi do zderzaków czy progów a o wysokość od opony do nadkola. |
tak tylko rozważam sobie .... a co do tej odległości opony od nadkola to mase (chyba nikt) moich znajomych wogóle nie zwróciło na to uwagi jak ich pytałem czy coś jest nie tak w wyglądzie auta tylko ludzie z tego forum widzą jakies niedociagnięcia.
a co do obcierania tyłu to jeszcze mam taka uwage ze kształt nadkola u wersji R200 i np ZR jest zupełnie inna i dla tego zahacza opona na nierównościach, na jakims zlocie na bemowie sie przyjzałem dokładnie mozna to nawet palcem wyczuć ...
Brt - Pią Mar 14, 2008 13:12
dizzi napisał/a: | tylko ludzie z tego forum widzą jakies niedociagnięcia. |
Rozan99 - Pią Mar 14, 2008 23:11
dizzi napisał/a: | mase (chyba nikt) moich znajomych wogóle nie zwróciło na to uwagi jak ich pytałem czy coś jest nie tak w wyglądzie auta |
To pozdrów znajomych
dizzi - Pią Mar 14, 2008 23:50
Rozan99 napisał/a: | dizzi napisał/a: | mase (chyba nikt) moich znajomych wogóle nie zwróciło na to uwagi jak ich pytałem czy coś jest nie tak w wyglądzie auta |
To pozdrów znajomych |
oka
maciekwawa - Sob Mar 15, 2008 17:20
dobryziom napisał/a: | Maciek jaka jest u ciebie szerokość felg? |
chyba 7 albo 7.5 nie wiem dokladnie, ja mam oponki 205/45/17
dobryziom - Pon Mar 17, 2008 09:34
jak byś mógł sprawdzić czy 7 czy 7,5 (obstawiam 7,5) będę wdzięczny
maciekwawa - Wto Mar 18, 2008 01:57
Hejka szerokość 7.5
Yog-Sothoth - Czw Mar 20, 2008 16:53
No dobra to jakie byscie poradzili alu felgi z oponami na sprezynach Jamex, zeby nie bylo zbyt twardo. Zastanawiam sie wlasnie czy pchac sie w 17", ale nie dosc ze sprezyny utwardzone to i jeszcze opony twardsze i wtedy bede musial dentyste czesciej odwiedzac
HaDeSsS - Czw Mar 20, 2008 17:41
Yog-Sothoth napisał/a: | bede musial dentyste czesciej odwiedzac |
to nie jezdzij po dziurach to nic Ci nie bedzie
Yog-Sothoth - Czw Mar 20, 2008 19:52
Zeby to tak latwo bylo na polskich ulicach
W takim razie 195/50R16 lub 205/45R16 wyszlo mi najbardziej optymalnie. Jeszcze kwestia ET, jakie maksymalne granice moge ustawic, zeby opona nie felga zbytnio nie wystawala ani nie byla zbyt gleboko.
Sachar - Czw Mar 20, 2008 22:20
Ja przymierzałem felgę 8 cali ET 35 i niestety nie wlazło Myślę, że max byłoby 7,5 ET 35, lub 7 ET 30.
HaDeSsS - Czw Mar 20, 2008 23:42
205/45/17
dobryziom - Pią Mar 21, 2008 15:59
ufff to dobrze bo miałem brać właśnie kozackie 17stki 8cali z ET tez coś koło 35-37... ale wczoraj zakupiłem 17staki 7J na to jakaś kozacka oponka 215/45/17 i latam może wreszcie będę mógł porządnie ruszać
HaDeSsS - Pią Mar 21, 2008 19:03
dobryziom napisał/a: | kozacka oponka |
Yoko Parada
Brt - Pią Mar 21, 2008 21:00
juz założyłeś
dobryziom - Pią Mar 21, 2008 21:32
hehe pewnie ze fajna ale ile kosztuje ale coś będę kombinował chciałem na początku
Toyo R888 ale bardzo kiepsko reaguje na mokre podloze:/ jeszcze nie założone przecież jeszcze pada śnieg
HaDeSsS - Pią Mar 21, 2008 23:03
Brt, jeszcze nie bo jestem w Zakopcu na swieta a tu snieg wiec wolalem nie ryzykowac..
dobryziom, Toyo R888 na mokrym zachowuje sie jak na lodzie ale na suchym mistrz
solskjer - Pon Mar 24, 2008 16:24
Sachar napisał/a: | Ja przymierzałem felgę 8 cali ET 35 i niestety nie wlazło Myślę, że max byłoby 7,5 ET 35, lub 7 ET 30. |
hmm...a coś takiego wejdzie czy niebardzo na R214
4x95,25 7jx16 ET28
czy ktos to widział i czy ktos wie czy to wejdzie własnie na R214
http://moto.allegro.pl/sh...2+wys%C5%82any.
Sachar - Pon Mar 24, 2008 16:40
Z tego co słyszałem to jest to rozstaw z MGFa i raczej nie podejdzie na 4x100
dobryziom - Pon Mar 24, 2008 19:17
da rade jak założysz śruby pływające ale to szkoda zachodu bo jak dla mnie są paskudne wolałbym kołpaki
ps. klasyczne ładne fele w przyzwoitej cenie http://moto.allegro.pl/it...rt_gratis_.html
solskjer - Wto Mar 25, 2008 11:07
dobryziom napisał/a: | da rade jak założysz śruby pływające ale to szkoda zachodu |
śruby pływające to chyba nie problem ani chyba koszt duzy tez nie jest....tak wiec w czym moze byc ewentualny problem ? ja obawiam sie tego ET 28... ktoś moze mnie uspokoic ewentualnie czy jednak to bedzie przeszkoda nie do obejscia...bo kolega wyzej pisał ze prawdopodobny max felgi które moga wejść to przy 7 calach ET 30, a tu jest ET 28...
dobryziom - Wto Mar 25, 2008 13:01
ups nie zauważyłem tego ET28 ... jednym słowem kaszanka
ps. czytałem gdzieś ze ekstremalne ET może odbiegać o 7 oczek:/ przy serii 45... a dobrze jak sie łapie w granicy 5
bula21 - Wto Mar 25, 2008 13:30
nie straszcie nikogo jak dla mnie eT wcale nie jest tragedia tragedia to -5 heh a tak serio felgi przymierzyc i bedzie wiadomo co i jak ja mowie ze wejda bez problemu
dobryziom - Wto Mar 25, 2008 13:59
znaczy tak obcierać to napewno nie będzie i pewnie felga ci wejdzie tylko ET jest za małe wiec felga pójdzie na zewnątrz co za tym idzie nie wiem czy nie będzie wystawać za nadkola:p
maciekwawa - Wto Mar 25, 2008 15:45
e tam to zaden problem:)
bula21 - Wto Mar 25, 2008 22:21
maciekwawa napisał/a: | e tam to zaden problem:) |
mi tez sie tak wydaje a nawet nie powinno nic wystawac kupowac i tyle hhe nie no to sam musisz zdecydowac
Yog-Sothoth - Pon Mar 31, 2008 21:49
Wiecie moze czy felgi Enzo H wejda pod Roverka? Nigdzie nie moge znalezc otworu centrujacego
http://moto.allegro.pl/it...cja_4x100_.html
bula21 - Wto Kwi 01, 2008 05:39
bede wredny ale ..
" ENZO H - 15"x 6,5" ( 4x100 ET 38 ) :
Daewoo ( Kalos, Lanos, Nubira, Nexia )
Citroen ( C1 )
Dacia ( Logan )
Daihatsu ( Gran Move )
Fiat ( Grande Punto )
Honda ( Civic, Jazz, Logo )
Hyundai ( Accent, Atos, Getz )
Kia ( Picanto, Rio, Sephia, Shuma )
Mazda ( 323, Demio )
Mitsubishi ( Carisma, Colt, Lancer )
Nissan ( Almera N15, Kubistar, Micra, Note )
Opel ( Astra, Calibra, Combo, Corsa, Meriva, Tigra, Vectra )
Peugeot ( 107 )
Renault ( Clio, Thalia, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Safrane, Scenic )
Rover ( 200, 25, 400, 45 )
Seat ( Arosa, Ibiza, Cordoba, Inca, Toledo )
Skoda ( Felicia )
Suzuki ( Baleno, Ignis, Liana, Swift, Wagon R+ )
Toyota ( Aygo, Celica, Corolla, MR2, Starlet, Yaris )
Volkswagen ( Caddy, Golf III, Lupo, Passat B4, Polo )
""
Yog-Sothoth - Wto Kwi 01, 2008 09:59
Ja po prostu wole byc pewny
piter34 - Wto Kwi 01, 2008 12:47
dobryziom napisał/a: | da rade jak założysz śruby pływające |
W moim przypadku nie dało się na śrubach pływających włożyć do R200 felg od MGFa
dobryziom - Wto Kwi 01, 2008 12:59
piter34 napisał/a: | dobryziom napisał/a: | da rade jak założysz śruby pływające |
W moim przypadku nie dało się na śrubach pływających włożyć do R200 felg od MGFa |
zgadza sie Piter mój błąd rozstaw był 4x95 nie wiem dlaczego przeczytałem go jako 4x98 różnica zbyt duża żeby zastosować pływające... koła nawet nie założysz nie mówiąc już o przykręceniu
piter34 - Wto Kwi 01, 2008 13:12
dobryziom napisał/a: | koła nawet nie założysz nie mówiąc już o przykręceniu |
Da się założyć na szpilki, ale jest oczywiście problem z przykręceniem
Mówię tutaj o normalnych śrubach.
Na pływających jest lepiej, ale spec od felg stwierdził po przymierzeniu, że to nie będzie grało...
bula21 - Wto Kwi 01, 2008 13:26
mozna zastosowac dystanse z nabitymi szpilkami
piter34 - Wto Kwi 01, 2008 13:28
bula21 napisał/a: | mozna zastosowac dystanse z nabitymi szpilkami |
W moim przypadku to po prostu nie było warte zachodu.
Dystanse to przecież spory wydatek (relatywnie do cen felg używanych).
bula21 - Wto Kwi 01, 2008 15:18
ogladalem na alegro koszt ok.. 300 zl ale wiadomo
Zapala88 - Wto Kwi 01, 2008 22:26
polecam 15' wiecej to zdecydowanie za duzo poprostu nie ma sensu jeszcze 16 by dał rade ale opona miała by profil maksymalnie 45... czego nie polecam... chyba ze masz duzo piniedzy... a mozesz dac 17' jezeli porozginasz nadkola i dasz bardzo mały profi opony, tez zbedna rzecz 15' juz daja rade bez słowa pozdrawiam.
A co do dystansów pasuja od duzego Fiata czyli fiata 125p... i to nie jest koszt bo mozna po dwa włozyc na koło i juz...
HaDeSsS - Wto Kwi 01, 2008 22:41
Zapala88, 16 ma profil 50, a 17 ma 45 jezdze i nie narzekam, nie wymieniam plab i nie trace majatku na prostowanie kol czy kupno zniszczonym opon bo nic takiego nie ma miejsca
ps. moze klimatyzacja to tez takie zlo jak 17"
maniaq - Wto Kwi 01, 2008 22:57
lubie takie kategoryczne opinie, nieznoszace sprzeciwu. jedyna sluszna racja
osoby piszace takie rzeczy chyba nie porbowaly tego w realu tylko zyja w wyimaginowanym swiecie
no coz , pozno juz, posmialismy sie ...
dobranoc
ps . prosze nie odbierac tego posta jako zdanie za lub przeciw 17 " . kazdy wybierze sam skoro ktos pyta to chyba chce tego, a nie 15 "
dizzi - Pon Kwi 14, 2008 17:41
informacja dla kazdego w tym temacie mysle istotna, jak na zdjęciu wyżej które zrobił kolega bula21 modyfikacja polegająca na obnizeniu auta w tym konkretnym przypadku ( zdjecie VT ) jest nie zgodna z przepisami ruchu drogowego, a mianowicie chodzi o to ze koło nie może wchodzić w nadkole opona też, oraz auto nie może być za nisko zawieszone gdyż stważa to zagrożenie w ruchu.
powiedział mi to policjant zabierając dowód mojemu koledze który miał za bardzo obnizona honde ( opona troszke zagłęboko była w nadkolu)...
pozdrawiam
Korczus - Pon Kwi 14, 2008 20:08
Planuję zmienić moje seryjne 15' 185/60 na jakieś 17' 205/45. Czego mam szukać, chodzi mi o to by felgi trochę wyszły na zewnątrz auta, bo za bardzo chowają się w nadkolach. Nie znam się zbytnio na tych ET itd.. ale na pewno są felgi które będą siedziały szerzej bez stosowania dystansów.
michone - Pon Kwi 14, 2008 20:26
jedz do porzadnego tokarza to Ci zrobi dystanse ale wiesz ze kola nie moga wystawac poza obrys samochodu.
Sachar - Pon Kwi 14, 2008 20:35
dizzi napisał/a: | informacja dla kazdego w tym temacie mysle istotna, jak na zdjęciu wyżej które zrobił kolega bula21 modyfikacja polegająca na obnizeniu auta w tym konkretnym przypadku ( zdjecie VT ) jest nie zgodna z przepisami ruchu drogowego, a mianowicie chodzi o to ze koło nie może wchodzić w nadkole opona też, oraz auto nie może być za nisko zawieszone gdyż stważa to zagrożenie w ruchu.
powiedział mi to policjant zabierając dowód mojemu koledze który miał za bardzo obnizona honde ( opona troszke zagłęboko była w nadkolu)...
pozdrawiam |
I to jest przykład na bezmyślność oraz nieznajomość przepisów polskiej policji. Nie ma przepisu mówiącego o tym, że opona nie może wchodzić w nadkole. Bo niby w jaki sposów mogłoby to stworzyć zagrożenie w ruchu? Jeśli by tak miało być, to np citroen bx by przeglądu nie dostał, bo ma tylne koła zabudowane. Z tego co pamiętam w omedze A też się koło chowa. Jedyny przepis jaki istnieje w tym temacie mówi o tym, że koło nie może wystawać poza obrys nadwozia. Szkoda że kolega stracił dowód bez powodu
bula21 - Pon Kwi 14, 2008 21:15
dizzi napisał/a: |
informacja dla kazdego w tym temacie mysle istotna, jak na zdjęciu wyżej które zrobił kolega bula21 modyfikacja polegająca na obnizeniu auta w tym konkretnym przypadku ( zdjecie VT ) jest nie zgodna z przepisami ruchu drogowego, a mianowicie chodzi o to ze koło nie może wchodzić w nadkole opona też, oraz auto nie może być za nisko zawieszone gdyż stważa to zagrożenie w ruchu.
powiedział mi to policjant zabierając dowód mojemu koledze który miał za bardzo obnizona honde ( opona troszke zagłęboko była w nadkolu)...
pozdrawiam |
FAJNA KPINA to nie "NIemcy" gdzie jest ten ich caly TUF czy jakos tak osobiscie bylem na zlocie na " Osach " Cultstyle i jechalem za kolesiem ktoremu na nierownosciach lecialy iskry z pod jego Jetty nie wiedzielismy jak dojechac dokladnie do "Szkoly" gdzie na boisku szkolnym odbywal sie owy zlot zatrzymalismy sie obok radiowozu i Pan policjant tylko wskazal nam droge i z usmiechem na twarzy zapytal czy nie szkoda mu tak ladnego samochodu i niszczenia go na dziurach ... z zycia wziete i tak jak kolega pisal wyzej nie ma takiego przepisu mozesz sobie ciorac po ziemi tylko felga nie moze wystawac za obrys samochodu chociaz i na to przymykaja oczy przykladem sa ze ludzi jezdza na poszerzanych stalowkach tzw. wiadrach z bardzo niskim Et i daja rade zalezy na kogo sie trafi
[ Dodano: Pon Kwi 14, 2008 22:22 ]
Korczus napisał/a: | Planuję zmienić moje seryjne 15' 185/60 na jakieś 17' 205/45. Czego mam szukać, chodzi mi o to by felgi trochę wyszły na zewnątrz auta, bo za bardzo chowają się w nadkolach. Nie znam się zbytnio na tych ET itd.. ale na pewno są felgi które będą siedziały szerzej bez stosowania dystansów. |
szukaj jakis 8j napewno zapelnia nadkole najlepszym rozwiazaniem chyba jest z przodu 7,5 a z tylu 8 / 8,5 J aa z Et ciezko trafic najlepiej przymiezyc
Korczus - Wto Kwi 15, 2008 07:40
bula21 napisał/a: | szukaj jakis 8j napewno zapelnia nadkole najlepszym rozwiazaniem chyba jest z przodu 7,5 a z tylu 8 / 8,5 J aa z Et ciezko trafic najlepiej przymiezyc |
No myślałem właśnie nad tym by z tyłu dać jakieś szersze. Coś takiego mi się podoba i chciał bym się na tym wzorować
Tylko nie wiem teraz jak by 17' wyglądały na seryjnych sprężynach. Bo gdybym go jeszcze obniżał to 16' by chyba starczyły.
dobryziom - Wto Kwi 15, 2008 07:59
powodzenia życzę na 8-8,5J będziesz musiał założyć oponkę 225 nie muszę chyba mówić ze samochód ci ładnie zamuli:)
Korczus - Wto Kwi 15, 2008 09:21
Nie no 225 to już przesada by była 205 na tył w zupełności wystarczy, teraz mam 185 i z tyłu trochę śmiesznie wygląda. 205 będzie akurat, czyli szerokość felgi jaką bym musiał szukać? 7-7,5J?
dobryziom - Wto Kwi 15, 2008 09:31
zgadza sie optymalna do 205 będzie 7-7,5J ale celuj w 7J zawsze to trochę lżej
HaDeSsS - Wto Kwi 15, 2008 19:18
Korczus, nie rob golfa z Roverka
maciekwawa - Wto Kwi 15, 2008 21:54
ja musze zmienic oponki na 205/40/17 mam teraz 205/45 17 i mi obciera
Korczus - Czw Kwi 17, 2008 12:09
wpadły mi w oko felgi http://moto.allegro.pl/it...olla_4x100.html
rozmiar oponek taki jak szukam, felgi wyglądają ciekawie i nie widać by były zniszczone
co mówicie, są warte tej ceny? pewnie coś jeszcze jest do negocjacji, choćby na koszty przesyłki
Jakby się prezentowały przy R200? Nie wiem tylko jakie mają ET bo nic gość nie napisał...
bula21 - Czw Kwi 17, 2008 16:25
no na takich felgach nie bedzie szerzej ? nie wiem o co chodzi przeciez 7,5 ja mam i nie ma problemu aa 8 spokojnie mozna zalozyc opone 205
opona 205 na 8j
http://www.fotosik.pl/sho...e01311e8533a412
http://www.fotosik.pl/sho...b9625b8a44d42eb
dobryziom - Czw Kwi 17, 2008 22:59
co tam ze fela wystaje ci trochę poza oponę:p przy ekstremalnej jedzie tak założone opony potrafią zejść z felgi wtedy to jest fajna zabawa:)
bula21 - Pią Kwi 18, 2008 14:55
dobryziom napisał/a: | co tam ze fela wystaje ci trochę poza oponę:p przy ekstremalnej jedzie tak założone opony potrafią zejść z felgi wtedy to jest fajna zabawa:) |
extremalna chyba nie tutaj musze sie nie zgodzic w japoni na Drifcie maja naciagi 100 razy mocniejsze
dobryziom - Pią Kwi 18, 2008 21:23
bula21 napisał/a: | dobryziom napisał/a: | co tam ze fela wystaje ci trochę poza oponę:p przy ekstremalnej jedzie tak założone opony potrafią zejść z felgi wtedy to jest fajna zabawa:) |
extremalna chyba nie tutaj musze sie nie zgodzic w japoni na Drifcie maja naciagi 100 razy mocniejsze |
na dobra sprawę nie wiem o co ci chodzi? pisz jakoś bardziej logicznie:)
Każdy rozmiar felgi ma swoja granice najwęższej i najszerszej opony jaka można założyć. Popatrz teraz zakładasz taka oponkę na fele 8J czyli 203mm opona będzie miała luz w tej feldze (kiepskie trzymanie boczne)przy ostrym zakręcie "bokiem" ściąga ci oponę z felgi, widziałem już parę filmów z taka akcją...
bula21 - Sob Kwi 19, 2008 14:01
widzialem duzo extremalnych naciagow typu na feldze 10J zakladana oponka 195/45 i nikomu z moich znajomych nie przydazylo sie zeby opona zjechala ... jak nie zobacze to nie uwierze
http://www.fotosik.pl/pok...8941edeb53.html
http://www.youtube.com/watch?v=qcrVLfYOwb0
http://www.youtube.com/wa...feature=related kilka fotek
http://www.fotosik.pl/sho...ecc430ad60c1c61 tu masz cos extremalnego a na marginesie ciekawy rozmiar
Sachar - Sob Kwi 19, 2008 14:14
Ale kibel
dobryziom - Sob Kwi 19, 2008 17:08
powiem ci ze nie wiem jak można sie tym jarać
ani to ładne
ani praktyczne
ani bezpieczne
już chyba wole bardziej neony i disco polo
bula21 - Nie Kwi 20, 2008 11:27
dobryziom napisał/a: | powiem ci ze nie wiem jak można sie tym jarać
ani to ładne
ani praktyczne
ani bezpieczne
już chyba wole bardziej neony i disco polo |
ja sie tym nie jaram kwestia gustu jedni wola balon profil 65 mi sie podoba profil 35 koniec tematu bo zasmiecamy topic
Korczus - Nie Kwi 20, 2008 16:51
Fuj
[ Dodano: Nie Kwi 20, 2008 17:53 ]
a tak w temacie, znalazłem ciekawe felgi za dobrą cenę moim zdaniem http://moto.allegro.pl/it...e_17_4x100.html
MarioNH - Nie Kwi 20, 2008 17:18
bardzo fajne mi tez sie podobaja i cena przystepna
Korczus - Nie Kwi 20, 2008 18:25
No i tak się składa że jutro chciałem jechać do Wielichowa bo tam koleś handluję felgami te znalazłem przypadkowo, patrzę Wielichowo, także może już jutro R w nowych bucikach będzie jeździł
maciekwawa - Nie Kwi 20, 2008 18:32
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=350886658
Szymon - Pon Kwi 21, 2008 20:14
maciekwawa napisał/a: | http://www.allegro.pl/show_item.php?item=350886658 |
To są te same felgi, które opisywałeś w tym topicu? czy może inne? Pytam, bo na aukcji piszesz, że dałeś za felgi i opony 3600zł. a na forum, że tylko 1100 zł. Ciekawość mnie zżera
dobryziom - Pon Kwi 21, 2008 20:32
Dobra reklama dźwignią handlu
maciekwawa - Pon Kwi 21, 2008 20:32
Tak ale wyszły drożej musiałem kupić nowe opony.
A na allegro i tak musze troche zawyzac przeciaz kazdy tam tak robi:D
Szymon - Pon Kwi 21, 2008 21:06
Cytat: | A na allegro i tak musze troche zawyzac przeciaz kazdy tam tak robi:D |
To, ze każdy jakoś do mnie nie przemawia. Nie lepiej w ogóle nie pisać po ile kupowałeś? uczciwiej by było...
maciekwawa - Pon Kwi 21, 2008 23:28
A niby kogo ja oszukuje? ja moge tam napisac ze dałem 1500zł za jedna felge i 1000zł za jedna opone i co to zmienia mogłem dac rownie dobrze 50zł za komplet opon i felg a to nie zmienia faktu ze cena rynkowa nowych jest mniej wiecej okolo 550zł sztuka felgi.
Cena jaka mnie interesuje za te koła to 1800zł. Albo pasuje albo nie. nikogo nie oszukuje.
Viniu - Wto Kwi 22, 2008 10:03
Fajne.. ale nie wiem czy szerokość 7 cali przy ET35 to nie będzie ciut za szeroko...
maciekwawa - Wto Kwi 22, 2008 10:15
Ja bym nie montował wogóle 17'' w r200 jazda tragedia, spalanie tragednia, komfort tragedia, rzuca w koleinach tragedia, duzy promien skretu tragedia.
Jedyne co fajne to wyglad.
Pisze to z własnego doswiadczenia mam 3 komplety felg 14/15/i 17 i jezdze na 14 i 15 na 17 jezdzilem 5miechów tragedia
Korczus - Wto Kwi 22, 2008 10:25
Wczoraj już prawie je kupiłem, byłem już je zakładać, heh ale na szczęście klucz od złodziejek był spaprany i nie dało się ściągnąć kół
Piszę na szczęście bo później wszystko przemyślałem i doszedłem do wniosku że trochę za bardzo się porwałem na te 17 cali. W dodatku trochę drogo by to wyszło moim zdaniem, 1100felgi + komplet opon używany 215/45 - 1000zł.
Założę jakieś ładne 16 i będzie git
dobryziom - Sro Kwi 23, 2008 08:50
Ja uważam ze 17 cali to nie jest wcale jakiś armagedon, Maciek pisze ze: tragedia...
Co do spalania może faktycznie w tak słabym silniczku jak 1,4 to jest to odczuwalne ale już w 1,8 nie powinno być takich problemów warto tez zauważyć ze seryjne felgi MG 17 cali nie należą do lekkich:/
Następnie komfort wszystko zależy od jakości posiadanego zawieszenia oraz jakości naszych dróg tylko ze w tym wypadku to nawet przy 15 na naszych drogach może być tragedia:p
Rzuca na koleinach no cóż na 15 tez rzuca chociaż na 17 bardziej
Promień skrętu tego nie rozumiem bo czy to będzie 17 czy 15 nie ma to znaczenia
Wiadomo 17 cali wymaga większej uwagi na drodze ale to chyba plus czasem nawet wymaga przestrzegania dozwolonej prędkości:) Daje nam również dużo lepsze trzymanie sie samochodu oraz zmniejsza drogę hamowania wiec nie tylko ładnie wygląda:)
Ja w poprzednim samochodzie jeździłem 3 lata na 17 calach i nie narzekałem wiele razy uchroniły mnie przed bumm
PS. Korczus 1000zł za opony używane??? komu tam napełniasz kiermane jak chcesz dobre opony do 17 nastek NOWKI za 1000zł to daj znac:)
Korczus - Sro Kwi 23, 2008 10:11
Koleś u którego chciałem felgi kupić, miał też opony i tak sobie krzykną, za używki, co prawda w dobrym stanie, no ale używki.
Okej a nówki 16' za ile mógłbyś załatwić
dobryziom - Sro Kwi 23, 2008 10:15
za 16 nówki powinieneś zapłacić w okolicach 800zł komplet w domu jeszcze dokładnie zobaczę co i jak i podeśle na PW namiary. Chociaż nadal namawiam do 17 stek:p hehe
Korczus - Sro Kwi 23, 2008 10:53
Ok będę wdzięczny Nie nie klamka zapadła, będą 16 moim zdaniem idealny rozmiar do R200
Moloch - Sob Wrz 12, 2009 19:35
Odnowię troche temat
Znalazłem szperając na necie felgi do swojej 200 tki, takie których szukałem długi czas... problem w tym, że obawiam się tych 17 cali...
7J x 17 , śruby oczywiście 4x100, z nowymi oponami 205/40/17, ET 20, Otwór centrujący: 57,1mm
Standardowe felgi to 5J x 15 na oponach 185/55R15
Aktualnie mam załozone na moje felgi opony 190/50/R15
Moje pytanie brzmi następująco:
Opona------------Średnica----------różnica średnic---------różnica średnic
---------------------------------------------(mm)---------------------(%)
185/55/R15-------584,5 mm------------| 0 mm |--------------------0 %
195/50/R15-------576 mm-------------| +8,5 mm |--------------| 1,5 %
205/40/R17-------595,8 mm----------| -11,3 mm |-------------| -1,9 %
wysokość opony 185/55/R15 to 101,75 mm
wysokość opony 195/50/R15 to 97,5
wysokość opony 205/40/R17 to 82 mm
o ile dobrze przeliczyłem
Przy zmianie z 185/55 na 190/50 nie odczułem praktycznie różnicy w komforcie jazdy, a jest to ponad 4 mm w wysokości opony, no ale przy 205/40 różnica od standardu będzie około 2 cm do tego dochodzi masa nieresorowana, wie ktoś może ile waży aluminiowa felga Roverkowa w taka jak w podpisie? jeżeli różnica była by niewielka to dużych strat na przyśpieszeniu pewnie tez by nie było, a komfort? co o tym sądzicie? W Mg Zr jest opona 205/45/R17 i chyba nic nie obciera więc ta też raczej nie powinna obcierać.
Warto za przyzwoitą cenę kupować?
rodi_ - Sob Wrz 12, 2009 21:02
Wszystko ok, tylko te ET 20 . Nie wiem czy nie bedzie wystawac poza obrys auta.
Pływak - Sob Wrz 12, 2009 21:05
Jeśli nie masz zamiaru nikogo wozić na tylnej kanapie to ok, ale przy 7j i tym ET20 felunek będzie równo z błotnikiem albo może nawet minimalnie za. Wejdą Ci 3 osoby z tyłu albo zapakujesz bagażnik dupa usiądzie i koło oprze się na błotniku. Po za tym musisz kupić pierścienie centrujące z 57,1 na 56,1...
faecd - Sob Wrz 12, 2009 21:13
et 35 i 7 cali szerokosci sa na styk! tak wiec et 20 wylezie na 100%...ja tam sie wystrzegam innych et niz 40-45. Szkoda zawieszenia i calego ukladu kierowniczego na glupie kolka...lepiej kupic felgi od mg zra:) te takie 17 calowe szprychy:D
Pływak - Sob Wrz 12, 2009 22:27
faecd napisał/a: | Szkoda zawieszenia i calego ukladu kierowniczego na glupie kolka...lepiej kupic felgi od mg zra:) te takie 17 calowe szprychy:D |
Mógłbyś mi wyjaśnić jaki wpływ ma ET felgi na zawieszenie i układ kierowniczy w tym konkretnym przypadku? Pomijając oczywiście fakt, że koło będzie wystawało... Ja bym raczej napisał szkoda dowodu
Moloch - Nie Wrz 13, 2009 01:16
Pierścień centrujący to nie kłopot jest, tylko właśnie to Et mnie zszokowało...
znalazłem coś takiego:
Już rozumiem chyba nie będzie dało rady felgi od Mg mają chyba ET40 jak dobrze pamiętam?
Markzo - Nie Wrz 13, 2009 09:32
ET20 bankowo CI wyjdzie poza obrys u mnie 40/42 jest na równo a u KRuchego jest ET38 i chyba ciut wystaje z tego co mówił
Heju - Nie Wrz 13, 2009 09:57
Moloch, do Twojej 200 jeśli chcesz mieć na styk to na przód 7 cali ET 35, na tylnej osi możesz spokojnie ET 25 założyć, ale tam jest głębiej. Co do niskiego profilu, to zależy jak kto lubi. Ja mam 205/40 na 17 2.6 bara i jestem zadowolony. Zawieszenie od ZR i jak dla mnie jeszcze zbyt komfortowo. Jeden minus, że przy tej szerokości wyrywa kierę na koleinach, ale to już nawet na 195/50/15 jest podobnie odczuwalne. Pozdrawiam
PS. Przednie błotniki to chyba bez większego problemu można by wyciągnąć do tego ET 20
te 1.5 cm
Moloch - Nie Wrz 13, 2009 11:14
W sumie mógłbym zrobić cós takiego jak powiedziałeś wyciągnięcie błotników aby felga weszła coś ala german look tylko do Roverka nie wiadomo czy to będzie pasować nie chcę ryzykować, że zrobie coś i będzie wyglądało jak by kot nasrał
W takim razie, trzeba zrobić najpierw zawieszenie
Na allegro pojawiło się coś takiego:
Zr'ki?KLIK
Jak patrzyłem w katalogu, to są sprężyny -40/-40 ale się zastanawiam nad amortyzatorami, moje chyba są już na wykończeniu, więc w niedługim czasie pewnie trzeba będzie je wymienić, czy pod te spręzyny będzie dało radę zamontować amorki od Zr'ki? one są w standardzie chyba krótsze o te 40mm orginały od 200 mogą szybko się wytłuc
faecd - Nie Wrz 13, 2009 11:28
Pływak napisał/a: | Mógłbyś mi wyjaśnić jaki wpływ ma ET felgi na zawieszenie i układ kierowniczy w tym konkretnym przypadku | juz mowie. Nizsze et felgi, jezeli w standardzie masz et45 to et20 daje Ci 25mm wysuniecia calego kola na zewnatrz. To samo z drugiej strony.
Teraz analizujac zawieszenie samochodu jako belke (rysunki ponizej) otrzymujesz i wiekszy moment zginajacy (sila wysunieta na wiekszym ramieniu, ramieniu o 25mm wiekszym) no i ugiecie, ktorego wzor wyglada tak f=Pl^4/(48EI) chyba dobrze pamietam, w mianowniku jest 48EI albo 384 EI...juz dokladnie nie pamietam, jednak najwazniejsza jest tu dlugosc L!!!
Reasumujac, elementy zawieszenia uginaja sie nieco nardziej, oraz dzialaja na nie wieksze momenty zginajace.
Biorac pod uwage pewny poziom zuzycia zawieszenia do tej pory mniemam, ze mniej wiecej po 2-3 moze 4 sezonach jazdy na takich felgach elementy te sie zuzyja i cos bedzie do wymiany!
Uklad kierowniczy sila rzeczy jest nieco bardziej wytezony:)
[ Dodano: Nie Wrz 13, 2009 12:29 ]
rys
Moloch - Nie Wrz 13, 2009 11:48
Z tym, że jak się ET zakłada za szerokie felgi to się zgodzę, że się zawieszenie szybciej psuje
Pochwalę się na jakie to felgi czatuję już długi czas
KLIK
Odpowie ktoś na pytanie tam 2 posty wcześniej?
rodi_ - Nie Wrz 13, 2009 13:00
Moloch napisał/a: | W takim razie, trzeba zrobić najpierw zawieszenie
Na allegro pojawiło się coś takiego:
Zr'ki?KLIK
Jak patrzyłem w katalogu, to są sprężyny -40/-40 ale się zastanawiam nad amortyzatorami, moje chyba są już na wykończeniu, więc w niedługim czasie pewnie trzeba będzie je wymienić, czy pod te spręzyny będzie dało radę zamontować amorki od Zr'ki? one są w standardzie chyba krótsze o te 40mm orginały od 200 mogą szybko się wytłuc |
Jesli kupisz amorki od ZR to bedzie ok. Na standardowych to juz pewnie nie bardzo. Albo masz jeszcze jedna opcje, kup krotsze amorki do 200. Kayaby albo inne, zalezy od funduszy. Bedziesz mial 100% pewnosci ze bedzie dzialalo tak jak powinno.
Pływak - Nie Wrz 13, 2009 13:10
faecd napisał/a: | Pływak napisał/a: | Mógłbyś mi wyjaśnić jaki wpływ ma ET felgi na zawieszenie i układ kierowniczy w tym konkretnym przypadku | juz mowie. Nizsze et felgi, jezeli w standardzie masz et45 to et20 daje Ci 25mm wysuniecia calego kola na zewnatrz. To samo z drugiej strony. (...) |
To to ja wiem... co do dalszej części za dużo teori za mało praktyki w tym co piszesz po 4 sezonach to i na zwykłej feldze może być coś do wymiany. Równie dobrze mogę napisać aby nie tankować do pełna bo większe obciążenie też ma wpływ na zużycie zawieszenia..
Moloch napisał/a: |
Pochwalę się na jakie to felgi czatuję już długi czas
KLIK
Odpowie ktoś na pytanie tam 2 posty wcześniej? |
Jeśli chodzi o tego sprzedającego to śmiało możesz brać
Co do Twojego pytanie to nie są sprężyny od zr, w zr'ce z tego co wiem jest skromne -25, amortyzatory musisz kupić o skróconym skoku bo zwykłe tak jak mówisz szybko się wytrzaskają...
faecd - Nie Wrz 13, 2009 13:25
Pływak, kolego gdyby nie teoria to dzisiaj bys jezdzil flinstonowozem z kwadratowymi kolami.
Ehh chcialem cos napisac nieprzyjemnego ale oszczedze nam klutni, nie o to chodzi. Uwierz mi tak jest i tak byc musi. Moze jako bardziej przekazujacy przyklad powiem CI, ze pelen bak paliwa to raptem 50kg wiecej rozlozone na dwa tyle kola. a gdy auto z kierowca wazy 1500kg powiedzmy to masa przypadajaca na jedno kolo wynosi 375kg. Czyli daje nam to 3750N sily na kolo w innej jednostce 3,75kN. Powiekszone ramie sily o 25mm daje 93,75Nm...teraz pomysl jakby twoje auto mialo 100Nm wikszy moment obrotowy czy odczol bys roznice w dynamice?
To jak Twoje kolo na takiej feldze ma nie odczuc niemal 100Nm wieksze zginanie???
Jezeli dalej Cie nie przekonuje to trudno, wiecej przekonywac nie bede.
POZDRo;)
Moloch - Nie Wrz 13, 2009 13:28
rodi_ napisał/a: | Jesli kupisz amorki od ZR to bedzie ok. Na standardowych to juz pewnie nie bardzo. Albo masz jeszcze jedna opcje, kup krotsze amorki do 200. Kayaby albo inne, zalezy od funduszy. Bedziesz mial 100% pewnosci ze bedzie dzialalo tak jak powinno. |
Czyli mogę bez problemu brać te sprężyny, bo i tak amorki mam w niedługim czasie do wymiany a potem dokupić amorki albo krótsze do 200 (o ile znajdę) albo amorki od Zr'ki
Pływak napisał/a: | Jeśli chodzi o tego sprzedającego to śmiało możesz brać
Co do Twojego pytanie to nie są sprężyny od zr, w zr'ce z tego co wiem jest skromne -25, amortyzatory musisz kupić o skróconym skoku bo zwykłe tak jak mówisz szybko się wytrzaskają... |
Co do tych felg to nie wiem czy się nie przejade do tego kolegi i po prostu ich nie przymierze
faecd - Nie Wrz 13, 2009 13:38
Moloch, lepiej przejedz sie i przymiez! Taniej wyjdzie niz jak maja byc problemy pozniej z osadzeniem itd! Chodz nadal namawiam Cie bys ich nie bral ze wzgledu na to ET
Pływak - Nie Wrz 13, 2009 13:57
faecd napisał/a: | Pływak, kolego gdyby nie teoria to dzisiaj bys jezdzil flinstonowozem z kwadratowymi kolami.
(...)
POZDRo;) |
I tu się mylisz teoria zawsze była teorią i była by niczym gdyby nie była poparta doświadczeniami praktycznymi...
Jak już Ci się na liczenie zebrało to teraz sobie policz o jaki procent rozstaw kół się powiększy przy et20 bo podejrzewam, że coś w granicach 3% i myślę, ze naprawdę ma to ogromny wpływ na zużycie zawieszenia. Swoja droga jak już się tak trzymasz oryginalnych parametrów to np. masz za duży profil opony przy tym rozmiarze felgi i pewnie to też ma wpływ na zużycie czegoś tam
Moloch - Nie Wrz 13, 2009 17:35
Dobrze, że aż tak się na tym nie znam a Wy się nie kłóćta
faecd - Nie Wrz 13, 2009 19:34
Moloch napisał/a: | Wy się nie kłóćta | my sie nie klucta tylko staramy sie przekonac do swoich racji:)
Prawda Pływak? hehe
Pływak napisał/a: | to np. masz za duży profil opony przy tym rozmiarze felgi | Ty szpiegu, jak wyniuchal...raptem 5 % wieksze niz zalecane z 205mm daje to jakis 1 cm wyzej powieszone auto i jedynie co to moga mi liczniki przeklamywac (lecz byly sprawdzane z gps, brak roznic) ewentualnie szpilni bardzie wytezone bo kolo ciezsze zapewne jest;)
Co do procentowego rozstawu no to juz patrze...aha R200 okraglak ma rozstaw osiowy kol 1470mm. Polowa z tego to 735mm. Et 20 daje nam 25mm roznicy czyli 25/735...3.4%...cholera Pływak, dobry z Ciebie rachunkowiec:)
Generalnie tak czy siak walic to:) grunt by dobrze sie na flegach jezdzilo, by nie bylo znacznej roznicy od serii i tyle;)
Co do tej teorii...a leciales szybciej niz predkosc swiatla? Chyba nie...wiec skad wiesz, ze faktycznie predkosc swiatla jest najszybsza? Jednak tutaj troche teorii pomaga;)
Pływak - Nie Wrz 13, 2009 20:27
faecd napisał/a: |
Prawda Pływak? hehe |
Ja też nie widzę aby ktoś się kłócił kulturalna wymiana zdań
Cytat: | Ty szpiegu, jak wyniuchal...raptem 5 % wieksze niz zalecane z 205mm daje to jakis 1 cm wyzej powieszone auto i jedynie co to moga mi liczniki przeklamywac (lecz byly sprawdzane z gps, brak roznic) ewentualnie szpilni bardzie wytezone bo kolo ciezsze zapewne jest;) |
Nie niuchałem na oko widać, ze profil większy niż 195/45R16
Cytat: | Co do procentowego rozstawu no to juz patrze...aha R200 okraglak ma rozstaw osiowy kol 1470mm. Polowa z tego to 735mm. Et 20 daje nam 25mm roznicy czyli 25/735...3.4%...cholera Pływak, dobry z Ciebie rachunkowiec:) |
No to prawie trafiłem bo jednak lekko przekroczyło 3%
Cytat: | Generalnie tak czy siak walic to:) grunt by dobrze sie na flegach jezdzilo, by nie bylo znacznej roznicy od serii i tyle;)
|
No i w tym momencie doszliśmy do porozumienia. Różnice są ale zbyt małe aby aż tak znacząco wpływały na zużycie pewnych elementów. No ale i tak felgi nie będą pasowały bo skoro przy ET35 jest równo to te będą o 1cm wystawały i Panowie policjanci mogą się tym zainteresować
Cytat: | Co do tej teorii...a leciales szybciej niz predkosc swiatla? Chyba nie...wiec skad wiesz, ze faktycznie predkosc swiatla jest najszybsza? Jednak tutaj troche teorii pomaga;) |
Kiedyś czytałem artykuł, że przekroczono prędkość światła, naukowcy twierdzili, że impuls który wysłali opuścił miejsce w którym się znajdował za nim się w nim cały pojawił. Wiem, że brzmi to dziwnie i zaprzecza teorii względności Alberta Einstein'a ale niektórzy wierzą, ze prędkość światła uda się przekroczyć i możliwe będą podróże w czasie Dobra koniec OT
Moloch - Nie Wrz 13, 2009 20:33
Pływak napisał/a: | No i w tym momencie doszliśmy do porozumienia. Różnice są ale zbyt małe aby aż tak znacząco wpływały na zużycie pewnych elementów. No ale i tak felgi nie będą pasowały bo skoro przy ET35 jest równo to te będą o 1cm wystawały i Panowie policjanci mogą się tym zainteresować |
Oglądałeś kiedyś Monster Garage? W którymś odcinku po zamontowaniu zbyt szerokich felg, poprawili to używając kija baseballowego, kij pomiędzy koło a błotniki i powolny obrót koła skutkował dobrym wyprofilowaniem błotnika do felg
Znalazłem jeszcze takowe felgi:
Klik
Te by pasowały chyba bardziej
ET tylko 3mm większe jak oryginalne od Mg Zr
No i Mg:
KLIK
Pływak - Nie Wrz 13, 2009 20:40
Moloch napisał/a: |
Oglądałeś kiedyś Monster Garage? W którymś odcinku po zamontowaniu zbyt szerokich felg, poprawili to używając kija baseballowego, kij pomiędzy koło a błotniki i powolny obrót koła skutkował dobrym wyprofilowaniem błotnika do felg |
Ludzie w PL też tak robią w kanciaku nie da rady błotnik z podwójnej blachy złączonej i zagiętej na dole ale w swoim możesz spróbować
A tu ciekawostka 9j na tyle w kanciaku. Nie wiem jak to koleś wcisnął ani też czy to w ogóle jeździ
Moloch - Nie Wrz 13, 2009 20:44
Widać z daleka, że opona jest za wąska do tej felgi
marcinmarcin - Nie Wrz 13, 2009 21:10
Dodam coś od siebie w temacie ET. W poprzednim aucie zmieniłem felgi ET49 (Lanos) na ET 38 lub 39. Stabilność lekko wzrosła - w końcu każde koło wyszło o 1cm na zewnątrz, ale prowadzenie na zakrętach się pogorszyło - koła lekko popiskiwały i dziwnie odbijała kierownica. Niestety zmieniając ET rozjeżdżają się kąty skrętu kół przednich ustalone przez producenta. Gdzieś później znalazłem że najlepiej nie zmieniać ET więcej niż 5mm.
A tak przy okazji 17 ZR wcale nie są ciężkie - ktoś na forum ważył i wyszło koło 9kg
Pływak - Nie Wrz 13, 2009 21:27
Kąty wiadomo, że minimalnie się zmienią ale jesli z 2 stron ET takie samo i ustawiona zbieżnośc to będzie ok. Ostatnio jak ustawiali mi geometrie i zbieżność to pytałem się czy po zmianie felg na fegi z innymi parametrami powinienem ustawić jeszcze raz to powiedział mi że najlepiej ustawiać na tym na czym się jeździ ale jeśli nic niepokojącego się nie będzie działo to nie trzeba. Druga sprawa czy opony były te same? Bo jeśli nie to jak możesz twierdzić, że prowadzenia na zakrętach się pogorszyło skoro były inne gumy...
Moloch, mały naciąg jest ale zawieszenie musi być sztywne bo inaczej by się błotnik odbijał od opony przy nierównościach
|
|