Zobacz temat - [R75 CDT] Wymiana napinacza paska wielorowkowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 CDT] Wymiana napinacza paska wielorowkowego

dukat11 - Pon Sie 05, 2019 09:07
Temat postu: [R75 CDT] Wymiana napinacza paska wielorowkowego
Witam,

Niestety muszę zmienić rolkę napinacza paska wielokolorowego do którego dostęp jest tragiczny z uwagi na podłużnicę ograniczającą dostęp. Czy macie jakiś patent jak się do niego dostać bez demontażu połowy samochodu?

Rave w tym temacie jest dość mało dokładna i nie widzę nic na temat wymiany na samochodzie tylko jakby nie było żadnych ograniczeń z dostępem.

Próbowałem odkręcić tylko rolkę od trzpienia ale nie chce puścić. Jedyne co mi przychodzi do głowy to demontaż alternatora i opuszczenie silnika aby napinacz był poniżej podłużnicy

Chodzi o napinacz PQR000080 Rover 75 / ZT CDT/CDTi Auxiliary Belt Tensioner

Bedę wdzięczny za wszelkie porady z racji ze nie mam czasu na rozbebeszenie samochodu przed wyjazdem na wakacje

marcin.misek - Pon Sie 05, 2019 09:28

dukat11 napisał/a:
Próbowałem odkręcić tylko rolkę od trzpienia ale nie chce puścić.

A tak z ciekawosci - w ktorą stronę kreciłeś ? tam jest śruba lewym gwintem.

Najprościej będzie podniesc/opuscic silnik tak aby dalo sie to wymienic.

dukat11 napisał/a:
Bedę wdzięczny za wszelkie porady z racji ze nie mam czasu na rozbebeszenie samochodu przed wyjazdem na wakacje

Zatem oddaj do mechanika.

dukat11 - Pon Sie 05, 2019 12:14

marcin.misek napisał/a:
A tak z ciekawosci - w ktorą stronę kreciłeś ? tam jest śruba lewym gwintem.


własnie dostałem nowy i to odkryłem. Dziś będę walczył dalej.

marcin.misek napisał/a:
Najprościej będzie podniesc/opuscic silnik tak aby dalo sie to wymienic.


tez do tego doszedłem ale mi się nie chce... możne jestem zbyt leniwy. Dzięki za info :)

marcin.misek napisał/a:
Zatem oddaj do mechanika.


to by zbyt dotknęło moje ego. ;) . Poza tym zbyt dużo razy się naciąłem gdy mechanik robił mi naprawy na krótko przed wyjazdem.

marcin.misek - Pon Sie 05, 2019 21:32

No niestety, do jednej czesci dostep jest latwy - do drugiej trudny - ciesz się ze nie musisz pompy wody wymieniać :D
dukat11 - Czw Wrz 12, 2019 10:08

marcin.misek, ciesze sie ale zobaczymy ja długo bo mam ponad 410k km na liczniku i wciąż rośnie. Tak czy inaczej wymienione i urlop zaliczony
dawidd - Pią Wrz 13, 2019 06:34

dukat11 napisał/a:
mam ponad 410k km na liczniku

wreszcie ktoś ma więcej niż ja :) . U mnie 370k i jak do tej pory przez 7 lat wymieniłem tylko 2 razy pasek - raz pękł, a raz profilaktycznie. Poza tym napinacz, pompa i reszta rolek działają bez zarzutu

borsuk88 - Pią Wrz 13, 2019 06:51

u mnie jest ponad 400 , pompa wymieniona 2 lata temu z termostatem , pasek 2 razy wymieniany.Oprócz tego alternator , a reszta cały czas bez zmian.
dukat11 - Pią Wrz 13, 2019 12:49

dawidd napisał/a:
wreszcie ktoś ma więcej niż ja .


Jak kupowałem rovera 11 lat temu to wszystkie miały 150-200tyś przebiegu. Teraz mają 200-250 i ludzie w to wierzą :mrgreen:

Pozdr
Karol

MD - Pią Wrz 13, 2019 14:56

dukat11, też mnie to ciekawi. Zwłaszcza diesle. :D U mnie cofnięty według TOAFa i książki serwisowej 70-100 tysięcy. Czyli aktualnie ma prawie 400 i w to jestem w stanie uwierzyć. :P
borsuk88 - Pią Wrz 13, 2019 17:43

mój cofnięty o 170tys he Toaf to fajna rzecz ile można się dowiedzieć .
Mariuszczs - Pią Wrz 13, 2019 18:25

a gdzie w toafie jest przebieg nielicznikowy ?
marcin.misek - Sob Wrz 14, 2019 06:58

w LSM I ECU i EWS.

a... i jeszcze w kluczyku jest zapisany przebieg.