|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75 CDT] Wymiana napinacza paska wielorowkowego
dukat11 - Pon Sie 05, 2019 09:07 Temat postu: [R75 CDT] Wymiana napinacza paska wielorowkowego Witam,
Niestety muszę zmienić rolkę napinacza paska wielokolorowego do którego dostęp jest tragiczny z uwagi na podłużnicę ograniczającą dostęp. Czy macie jakiś patent jak się do niego dostać bez demontażu połowy samochodu?
Rave w tym temacie jest dość mało dokładna i nie widzę nic na temat wymiany na samochodzie tylko jakby nie było żadnych ograniczeń z dostępem.
Próbowałem odkręcić tylko rolkę od trzpienia ale nie chce puścić. Jedyne co mi przychodzi do głowy to demontaż alternatora i opuszczenie silnika aby napinacz był poniżej podłużnicy
Chodzi o napinacz PQR000080 Rover 75 / ZT CDT/CDTi Auxiliary Belt Tensioner
Bedę wdzięczny za wszelkie porady z racji ze nie mam czasu na rozbebeszenie samochodu przed wyjazdem na wakacje
marcin.misek - Pon Sie 05, 2019 09:28
dukat11 napisał/a: | Próbowałem odkręcić tylko rolkę od trzpienia ale nie chce puścić. |
A tak z ciekawosci - w ktorą stronę kreciłeś ? tam jest śruba lewym gwintem.
Najprościej będzie podniesc/opuscic silnik tak aby dalo sie to wymienic.
dukat11 napisał/a: | Bedę wdzięczny za wszelkie porady z racji ze nie mam czasu na rozbebeszenie samochodu przed wyjazdem na wakacje |
Zatem oddaj do mechanika.
dukat11 - Pon Sie 05, 2019 12:14
marcin.misek napisał/a: | A tak z ciekawosci - w ktorą stronę kreciłeś ? tam jest śruba lewym gwintem. |
własnie dostałem nowy i to odkryłem. Dziś będę walczył dalej.
marcin.misek napisał/a: | Najprościej będzie podniesc/opuscic silnik tak aby dalo sie to wymienic. |
tez do tego doszedłem ale mi się nie chce... możne jestem zbyt leniwy. Dzięki za info
marcin.misek napisał/a: | Zatem oddaj do mechanika. |
to by zbyt dotknęło moje ego. . Poza tym zbyt dużo razy się naciąłem gdy mechanik robił mi naprawy na krótko przed wyjazdem.
marcin.misek - Pon Sie 05, 2019 21:32
No niestety, do jednej czesci dostep jest latwy - do drugiej trudny - ciesz się ze nie musisz pompy wody wymieniać
dukat11 - Czw Wrz 12, 2019 10:08
marcin.misek, ciesze sie ale zobaczymy ja długo bo mam ponad 410k km na liczniku i wciąż rośnie. Tak czy inaczej wymienione i urlop zaliczony
dawidd - Pią Wrz 13, 2019 06:34
dukat11 napisał/a: | mam ponad 410k km na liczniku |
wreszcie ktoś ma więcej niż ja . U mnie 370k i jak do tej pory przez 7 lat wymieniłem tylko 2 razy pasek - raz pękł, a raz profilaktycznie. Poza tym napinacz, pompa i reszta rolek działają bez zarzutu
borsuk88 - Pią Wrz 13, 2019 06:51
u mnie jest ponad 400 , pompa wymieniona 2 lata temu z termostatem , pasek 2 razy wymieniany.Oprócz tego alternator , a reszta cały czas bez zmian.
dukat11 - Pią Wrz 13, 2019 12:49
dawidd napisał/a: | wreszcie ktoś ma więcej niż ja . |
Jak kupowałem rovera 11 lat temu to wszystkie miały 150-200tyś przebiegu. Teraz mają 200-250 i ludzie w to wierzą
Pozdr
Karol
MD - Pią Wrz 13, 2019 14:56
dukat11, też mnie to ciekawi. Zwłaszcza diesle. U mnie cofnięty według TOAFa i książki serwisowej 70-100 tysięcy. Czyli aktualnie ma prawie 400 i w to jestem w stanie uwierzyć.
borsuk88 - Pią Wrz 13, 2019 17:43
mój cofnięty o 170tys he Toaf to fajna rzecz ile można się dowiedzieć .
Mariuszczs - Pią Wrz 13, 2019 18:25
a gdzie w toafie jest przebieg nielicznikowy ?
marcin.misek - Sob Wrz 14, 2019 06:58
w LSM I ECU i EWS.
a... i jeszcze w kluczyku jest zapisany przebieg.
|
|