|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Wymiana Uszczelki Pod Głowica
TakiTam521 - Pon Paź 14, 2019 22:03 Temat postu: [MG ZR] Wymiana Uszczelki Pod Głowica Witam będę wymieniał uszczelkę pod głowica i chciał bym się dowiedzieć jaka najlepiej wybrać w 2019 roku czy są jakieś lepsze niż te wielowarstwowa starego typu i nowego typu silikonu ?. I co to jest za uszczelka firmy CORTECO 414576P
Markzo - Sro Paź 16, 2019 18:42
Bierz elronga stary typ wzmocniony - nie kombinuj.
TakiTam521 - Nie Paź 20, 2019 18:34
Dzieki za odp. Zakupiłem erling zestaw+śruby i mam jeszcze pytanie co do termostatu tego zewnętrznego czy warto to się bawić ? i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ?
Markzo - Nie Paź 20, 2019 20:20
Tak, prt to dobry wybor - pamietaj zeby przy montazu wywalic stary (zostawiasz przelotke).
Tak, trzeba grzebnac w sofcie - robi to LilJohn i ja
nanab - Nie Paź 20, 2019 21:55
Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem, zwłaszcza tak wadliwie zaprojektowany i wypluwający upg przy byle okazji. TakiTam521 napisał/a: | i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ? |
Wentylator włącza się chyba właśnie w okolicach 95 stopni, powyżej 100 to już któryś kolejny bieg wentylatora. Zawsze można zrobić oddzielne sterowanie i ustawić progi jak się chce.
AndrewS - Nie Paź 20, 2019 22:15
nanab napisał/a: | Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem |
yyyy ale to właśnie na fabrycznym rozwiązaniu tak się dzieje a nie na PRT
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=964974&sid=e374871972bc2c85bc109559e80c8948#964974
Markzo - Pon Paź 21, 2019 05:35
nanab napisał/a: | Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem, zwłaszcza tak wadliwie zaprojektowany i wypluwający upg przy byle okazji. TakiTam521 napisał/a: | i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ? |
Wentylator włącza się chyba właśnie w okolicach 95 stopni, powyżej 100 to już któryś kolejny bieg wentylatora. Zawsze można zrobić oddzielne sterowanie i ustawić progi jak się chce. |
Mylisz pojecia, prt wlasnie temu zapobiega. Co do wentylatorow to po co osobny uklad, kiedy mems3 to ogarnia? Pierwszy bieg startuje przy 104st drugi przy 112.
nanab - Pon Paź 21, 2019 17:09
Prt jest za silnikiem a nie przed. Fabryczny termostat jest przed, więc wpuszcza do silnika mieszankę o odpowiedniej temperaturze, przymyka się od razu jak zaleje go zimna woda z chłodnicy. W prt silnik się nagrzewa do powiedzmy tych 90 stopni, na chłodnicy mamy np. -10, wtedy zaczyna się otwierać termostat, gorąca woda z silnika przepływając ogrzewa go jeszcze i otwiera do końca, zamyka go dopiero zmrożona woda z chłodnicy która wcześniej przepłynie przez cały silnik, to tak jak byśmy rozgrzali silnik do max, spuścili płyn, a potem szubko zalali nowy, wyjęty dopiero z zamrażalnika.
Markzo napisał/a: | Co do wentylatorow to po co osobny uklad, kiedy mems3 to ogarnia? |
Rzadko kto ma możliwość sobie edytować mems. A osobny układ zamontuje praktycznie każdy.
Markzo - Pon Paź 21, 2019 18:35
nanab napisał/a: | Prt jest za silnikiem a nie przed. Fabryczny termostat jest przed, więc wpuszcza do silnika mieszankę o odpowiedniej temperaturze, przymyka się od razu jak zaleje go zimna woda z chłodnicy. W prt silnik się nagrzewa do powiedzmy tych 90 stopni, na chłodnicy mamy np. -10, wtedy zaczyna się otwierać termostat, gorąca woda z silnika przepływając ogrzewa go jeszcze i otwiera do końca, zamyka go dopiero zmrożona woda z chłodnicy która wcześniej przepłynie przez cały silnik, to tak jak byśmy rozgrzali silnik do max, spuścili płyn, a potem szubko zalali nowy, wyjęty dopiero z zamrażalnika. |
yy no nie. PRT ma to do siebie, że obieg na chłodnicę jest CAŁY czas. Dzięki temu motor i płyn nagrzewa się równomiernie, nie ma skoku temp kiedy zwykły termostat się otwiera i puszcza zimny płyn na silnik. Można co prawda zrobić otwór (~2mm) w zwykłym termostacie i w ciepłe dni niwelujesz efekt gwałtownego schłodzenia silnika, ale w zimne dni nie dogrzejesz motoru. Przy PRT nawet z niższą temp otwarcia (82st) nie ma tego problemu. Do tego PRT działa też ciśnieniowo same plusy
nanab - Wto Paź 22, 2019 00:03
Co masz na myśli pisząc że działa ciśnieniowo?
Jeśli cały czas jest przepływ przez chłodnicę, to działa gorzej od zwykłego, dokładnie tak jak uszkodzony który się nie domyka i utrudnia albo nawet uniemożliwia rozgrzanie.
dzelo23 - Wto Paź 22, 2019 07:44
Fabryczny prt jest przed a nie za silnikiem (przynajmniej w 75), z resztą wszystko było już opisywane na forum i stronie klubowej https://www.roverki.eu/zr...mi-serii-k.html
dawidd - Sro Paź 23, 2019 19:08
a prt do mg zr160 ile teraz kosztuje - sa jakieś pewne źródła poza allegro.
Na jaka temperaturę otwarcia zastosować do vcc 1.8. Znalazlem na 78 i 82st
Czy te od discovery 2 podejdą do mg zr
https://landstore.pl/termostat-discovery-ii-defender-td5-discovery-ii-v8-4-0?gclid=EAIaIQobChMI4ZykqZi05QIVgoXVCh1BDgGIEAQYAyABEgKA9vD_BwE
https://allegro.pl/oferta/land-rover-discovery-2-2-5-td5-diesel-termostat-7765324981?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMI4ZykqZi05QIVgoXVCh1BDgGIEAQYBCABEgKNqvD_BwE
|
|