|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Polonez 1.4] Fuel trim, sonda lambda i IAT
Michel18 - Wto Lut 11, 2020 20:24 Temat postu: [Polonez 1.4] Fuel trim, sonda lambda i IAT Problemów z poldkiem ciąg dalszy, jeżdżę ostatnio podłączony cały czas do kompa, żeby wykrywać ewentualnie niesprawności w tym aucie. Po wymianie czujnika temp. płynu chłodzącego, przesmarowaniu wtyczek jest już lepiej, ale jeszcze coś mu nie leży. Otóż zauważyłem, że jak jadę np. na 5 biegu i około 4k obrotów to żeby utrzymać stałą prędkość na równej drodze wartość Fuel trim pokazuje mi ponad 110 do 120% przy czym częściej jest właśnie bliżej tej większej wartości. W tym momencie sonda swoją wartością zbliża się do 0 pokazuje coś pomiędzy 30 do 75mV, ale stale i nie waha się powiedzmy powyżej 100mv. Jeżeli dobrze myślę to stara się ona tym wskazaniem skorygować ustawienia kompa. O ile przy jeździe normalnej po mieście, stojąc na jałowym czy w czasie toczenia się sonda pracuje w pełnym zakresie rosnąc i malejąc a fuel trim nie przekracza tej dopuszczalnej odchyłki 5% (95-105) to przy większej prędkości lub mocniejszym przyśpieszeniu robi takiego psikusa. Map wydaje się, że czyta normalnie, błędu czujnika tego zielonego w kolektorze nie ma więc nie wiem. Aczkolwiek na początku gdy pierwszy raz podłączyłem poldka pod kompa, to był zaznaczony jego błąd. Błąd usunąłem, czujnik przeczyściłem benzyną dlatego, że był cały uwalony w oleju i więcej się już nie pojawił. Co może powodować tak wysoką wartość Fuel Trim?
[ Dodano: Wto Lut 11, 2020 20:24 ]
Nikt nie odpowiada, ale opiszę co jeszcze udało mi się przetestować. Zauważyłem, że na maksymalnym otwarciu przepustnicy napięcie zwrotne do kompa to tylko 3.62V. Pomyślałem "pewnie walnięty TPS" ale w momencie w którym odkręcę tego TPS od przepustnicy i wtedy go wychylę na maksa to już pokazuje te 5V na ECU. Wartości początkowe są takie same a sprawdziłem to na 2 TPS-ach i nie wiem już z czego to może wynikać. Tak na moje rozumowanie, jeżeli komp nie wie, że dostaje więcej powietrza bo według tps jest otwarta przepustnica do połowy to na siłę próbuje wyrównać dawkę paliwa bo z sondy ma informacje że jest za dużo tlenu w wydechu.
|
|