Zobacz temat - [R75] Nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie odpala

Czarek88 - Czw Lut 06, 2020 22:38
Temat postu: [R75] Nie odpala
Witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników tego forum.
Pacjent j.w
Kupiłem auto z padniętym silnikiem , kupiłem drugi motor i po kilku dniach eksploatacji zapaliła się kontrolka "check" - auto poszarpywało na zimnym silniku "czkało" nierówno pracowało , czasami było czuć że nie pracuje wtedy na wszystkich cylindrach. Wymieniono kontrolnie świece, sprawdzono przewody. Podpięto pod komputer , następujące błędy czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym oraz czujnik położenia wałka rozrządu , po skasowaniu następnego dnia powrót tych samych błędów. Pojechałem do innego szpeca ten kazał podrzucić czujniki , akurat miałem czujnik w kolektorze ze starego motoru ale podmiana nic nie dała dalej te same błędy czujnika położenia wałka nie podrzucałem bo w tamtym czasie nie posiadałem. Następnego dnia pojechałem podpiąc jeszcze gdzei indziej pod komputer cały czas te same błędy które powracają i wtedy szpec wpadł na pomysł resetu ustawień sterownika silnika....Po tej operacji auto już nie chce odpalić. Pojechałem do innego elektromechanika który podpiąl się innym komputerem i aktualnie wchodząć głębiej w ustawienia znalazł informację braku synchronizacji czujnika położenia wału z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Poprzednich kodów błędów nie było bo zostały one skasowane przez poprzedniego przed resetem sterownika.Sygnał z czujnika położenia wału zczytuje natomiast z wałka rozrzodu już nie. Kazał sprawdzić ustawienie rozrządu i podmienic czujnik położenai wałka rozrządu co uczyniłem , włożyłem używany ze szrotu( nie wiadomo czy sprawny bo nowy 260 lub 360) i dalej auto nie odpala.
Pytanie co mogło się wydarzyć , czy rzeczywiście jak piszą na forum mogło auto cały czas chodzić w trybie awaryjnym bo pasek rozrządu jest luźny i nie ma tej synchronizacji między czujnikami , a reset ustawień sterownika silnika sprawił że zgubił te parametry czujników na których silnik chodził do momętu resetu? Nieszczelnośc w układzie ssącym?
Proszę o podpowiedzi
Dziękuję

dzelo23 - Pią Lut 07, 2020 09:13

Błąd P 1520 występuje chyba we wszystkich 1.8 w 75, nie zauważyłem jakiegokolwiek wpływu tego błędu na odpalanie i pracę silnika.
Czujnik wałka rozrządu też chyba nie blokuję odpalenia silnika, może chodzi o czujnik położenia wału?
Reset ustawień sterownika silnika? Czym on tego dokonał?
Polecam podpiąć się do auta Toafem.

Czarek88 - Sob Lut 08, 2020 14:47

Nie wiem czym dokonał resetu sterownika silnika ale wiem że auto po tej operacji nie odpala i nie ma tu człowieka który może mi pomóc to ogarnąć...
marcin.misek - Sob Lut 08, 2020 15:21

A są jakieś błędy w EWSie, albo w ECU błędy dotyczące immobilizera ?
Może gość poleciał po całości i rozsynchronizował immobilizer.

Czarek88 - Sob Lut 08, 2020 17:22

marcin.misek napisał/a:
A są jakieś błędy w EWSie, albo w ECU błędy dotyczące immobilizera ?
Może gość poleciał po całości i rozsynchronizował immobilizer.

Nie ma na te chwilę błędów bo były skasowane przed "resetem" jedyna nieprawidłowość to brak synchronizacji obydwu czujników jak juz wcześniej pisałem ale to nie wyskoczyło jako błąd tylko chyba to wyszło bo głębszym wejściu w parametry silnika.
Można jakoś sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu czy sprawy bez jakiegoś specjalnego sprzętu ?

marcin.misek - Sob Lut 08, 2020 19:25

Odczytaj błędy ponownie. Podaj ich kody. Bo to co opisujesz raczej nie istnieje.
Czasami jak chinczyc cos przetłumaczy to powstają takie właśnie kwiatki.
Podłącz TOAF - podaj kody błędów.
Czarek88 napisał/a:
Można jakoś sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu czy sprawy bez jakiegoś specjalnego sprzętu ?

Osyloskop albo jakis szybki multimetr.

Mariuszczs - Sob Lut 08, 2020 21:14

odepnij na próby czujnik wałka a zostaw wału

rozrząd sprawdziłeś ?

Czarek88 - Nie Lut 09, 2020 20:39

U mnie w okolicy nikt nie ma takiego programu
Ktoś z was ma?

Myślisz że od początku rozrząd był/jest źle ustawiony?

Mariuszczs - Nie Lut 09, 2020 20:56

ja miałem od zakupu auta rozrząd rozjechany ( ale to v6 to łatwo ) - nie znam tego silnika ale sam możesz przeanalizować czy łatwo rozrząd tam źle ustawić
nie ma Toaf może być wow snoper

marcin.misek - Nie Lut 09, 2020 21:34

Mariuszczs napisał/a:
U mnie w okolicy nikt nie ma takiego programu
Ktoś z was ma?

Prawie każdy właściciel Rovera 75/MG ZT - http://www.toaf.roverki.eu/index.php/pl/

Czarek88 - Pon Lut 10, 2020 14:35

Nie miałem nigdy żadnego interfejsu dlatego pytam...
Wystarczy zainstalować na laptopie Plik z programem Toaf podłączyć laptop z gniazdem OBD kablem podanym w aukcji i będzie możliwośc podłączenia się do auta?

marcin.misek - Pon Lut 10, 2020 14:38

Czarek88 napisał/a:
Wystarczy zainstalować na laptopie Plik z programem Toaf podłączyć laptop z gniazdem OBD kablem podanym w aukcji i będzie możliwośc podłączenia się do auta?

Wszystko jest opisane na stronie oraz tutaj : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101967

Czarek88 - Sob Lut 22, 2020 11:07

Zostawiłem autko u elektromechanika, podpinał auto pięcioma różnymi oprogramowaniami KTSem min ( nie ma Toafa) i niestety za każdym razem jest brak komunikacji z sterownikiem silnika.
Chyba pozostaje mi szukać sterownika nowego
Czy ktoś podpowie który numer z tego sterownika powinien się pokrywać z "nowym" bo tam jak pamiętam sa dwa numery czy oba musza być identyczne?
Czy można jakoś z Vinu podejrzeć ten numer sterownika aktualny żeby nie trzeba było go wyciągac od razu przed znalezieniem?

kalafior - Sob Lut 22, 2020 12:03

moze gdzies przegryziona masz wiazke do sterownika silnika posprawdzaj przewody zanim w koszta sie wpakujesz
Czarek88 - Sob Lut 22, 2020 13:46

kalafior napisał/a:
moze gdzies przegryziona masz wiazke do sterownika silnika posprawdzaj przewody zanim w koszta sie wpakujesz


Ale auto nie odpala po grzebaniu w sterowniku przez poprzedniego fahmana, także to nie zbieg okoliczności raczej że w tym momencie kabel sie uszkodził, poza tym jak ktoś nie wie w którym miejscu tą instalacje przejzec to jest szukanie igły w stogu siana....