Zobacz temat - [R25]Nie che odpalić
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25]Nie che odpalić

Spartan121 - Wto Lut 18, 2020 17:10
Temat postu: [R25]Nie che odpalić
Najpierw ciężko kręcił i nie odpalił, no to włożyłem zapasowy akumulator i słychać tylko było cyknięcie pod maską i cisza. Po doładowaniu włożyłem ten pierwszy i po przekręceniu stacyjki w pozycje 2 włącza się sygnał coś jak pogotowie. Świeci na czerwono lampka na zegarach i awaryjne się załączają. Kasuje to na pilocie i dalej cykanie w okolicy bezpieczników pod maska. Sprawdzałem miernikiem i nie spada napięcie na akumulatorze jak przekręcam stacyjkę. Rozrusznik działa sprawdzałem bez pośrednio z akumulatora. Co to może być?
sTERYD - Wto Lut 18, 2020 21:08

Rozrusznik trzeba puknąć
https://www.roverki.eu/zr...ch-serii-k.html

tr4bel - Sro Lut 19, 2020 07:39

Może przewód od rozrusznika gdzieś nie łączy albo łączy za słabo?
Spartan121 - Sro Lut 19, 2020 13:00

Przewód od stacyjki do elektromagnesu jak włączę zapłon ma 2.3V . Spiąłem jak w instrukcji przesłanej od sTERYDA wsuwkę(na nią wchodzi przewód stacyjki) i przewód od akumulatora na śrubie(elektromagnesu), po włączeniu zapłonu elektromagnes pracuje jak zdejme połączenie to cisza. Czyli z tego wynika że mechanizm co łączy nie działa, a wymiana elektromagnesu rozwiąze problem??
sTERYD - Sro Lut 19, 2020 13:56

Jeszcze raz- co zrobiłeś i gdzie jest to 2,3v?
tr4bel - Sro Lut 19, 2020 14:01

Jeśli dobrze zrozumiałem twój komentarz to skoro elektromagnes pracuje to znaczy, że jest w porządku i wymiana nic nie da. Pewnie coś po drodze jest przerwane lub nie styka i nie doprowadza prądu do elektromagnesu.
Spartan121 - Sro Lut 19, 2020 14:06

2,3V takie napięcie biegnie przewodem ze stacyjki do elektromagnesu mierzone multimetrem. Zobaczcie na schemat pierwsze zdjęcie. Spiołem przewodem A i B. wypiołem C tak radzi tam. Wtedy po przełączeniu stacyjki kręci elektromagnes, bez połączenia przewodem już nie.
tr4bel - Sro Lut 19, 2020 14:18

Czyli między A i budą samochodu masz 2,3V, oczywiście mierząc na odłączonym przewodzie?
Spartan121 - Sro Lut 19, 2020 14:23

Prąd w momencie przekręcenia stacyjki w pozycję rozruch (III) biegnie do A i na końcu przewodu z wtyczkom odłączonym multimetr mi tyle pokazał
sTERYD - Sro Lut 19, 2020 15:33

Tam powinno być tyle co z akumulatora. Jak jest tak słabo, to gdzieś masz słabe przewodzenie, albo przekaźnik główny, albo kostka stacyjki.
Spartan121 - Sro Lut 19, 2020 17:59

Oddałem samochód do elektromechanika.
---------
Bezpiecznik 150 A spalony. Bez komentarza.