Zobacz temat - [R75 2,5]Gubienie zapłonu - cylinder numer 4
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 2,5]Gubienie zapłonu - cylinder numer 4

krzyzowiec1410 - Czw Kwi 02, 2020 11:37
Temat postu: [R75 2,5]Gubienie zapłonu - cylinder numer 4
Hej,

W moim Roverku pojawił się błąd. Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Silnik 2,5 V6 z gazem. Na benzynie odczulane jest głównie na zimnym silniku z rana czuć delikatne poszarpywanie po odpaleniu i do momentu aż silnik się nie rozgrzeje. Niestety nie jeżdżę samochodem i nie wiem jak to wygląda na ciepłym silniku.
Na gazie nie ma możliwości jazdy, silnik wtedy ewidentnie nie pali na jeden gar. Na benzynie nie pojawia się błąd, jedynie po przełączeniu na gaz.
Mój zaprzyjaźniony mechanik sugeruje zacząć od wymiany cewki, świece były wymieniane całkiem niedawno przy okazji wymiany rozrządu. Dojście do cewek, bez wyciągania silnika jest praktycznie niemożliwe, instalacja gazowa dość mocno komplikuje sprawę. Dlatego chcę mieć już przygotowaną cewkę na wymianę.
Moje pytanie jakie cewki są od strony grodzi, albo jakie warto kupić żeby za pół roku znowu nie grzebać przy tym?
Chcę zacząć od strony układu zapłonowego ponieważ gaz jest o wiele bardziej problematyczny (niemiecka instalacja z zablokowanym sterownikiem). Jeden z lepszych gazoników (jakiego znam) stwierdził organoleptycznie, że instalacja pracuje prawidłowo, a problem leży w układzie zapłonowym.

Mariuszczs - Czw Kwi 02, 2020 14:18

Sugeruję zacząć od pomiaru kompresji
Cewki masz te bezpośrednio na swiecach, czy z kablami zapłonowymi ?

krzyzowiec1410 - Czw Kwi 02, 2020 15:50

Mariuszczs napisał/a:
Sugeruję zacząć od pomiaru kompresji
Cewki masz te bezpośrednio na swiecach, czy z kablami zapłonowymi ?


Pewnie jakbym widział jak wyglądają to bym nie pytał. Dojścia nie ma tam kompletnie a instalacja gazowa nie ułatwia sprawy. Choć z tego co pamiętam jak "macalem" tam kiedyś ręką to nie wyczułem nic podobnego do kabli zapłonowych.

zedziczek - Czw Kwi 02, 2020 19:11

do wymiany cewek wykręcasz część sciany grodziowej (na środku jest blacha którą się odkręca), cewki Beru czy Bremi chyba były orginalnie :)
krzyzowiec1410 - Pią Kwi 03, 2020 07:22

zedziczek napisał/a:
do wymiany cewek wykręcasz część sciany grodziowej (na środku jest blacha którą się odkręca), cewki Beru czy Bremi chyba były orginalnie :)


Kiedyś gdzieś znalazłem właśnie opis wymiany świec z wyciągniemy tej blachy w grodzi. U mnie to się nie sprawdziło. Nie byłem w stanie nawet wyczuć gdzie są śruby od cewek. Wydaje mi się że przewody od gazu komplikują sprawę.

Nie rozumiem też za bardzo wypowiedzi poprzednika a bardziej założenia, że jak zapłon wypada to pierwsze co trzeba sprawdzić to to czy silnik nie zdycha.

Mariuszczs - Pią Kwi 03, 2020 08:46

Ja po prostu ściągam kolektor plastikowy i jest dobry dostęp tylko pozycja niewygodna. Jak już rozbierzesz to ciśnienie pomierz. Cewki możesz zamienić i wtedy np jak ją dasz na 3 cylinder to jak jest zepsuta to 3 będzie wypadał a ten już masz latwy dostęp
krzyzowiec1410 - Sob Kwi 18, 2020 05:28

Wina leżała po stronie cewki. Sprężanie na pięciu cylindrach książkowe na tym na którym wypadał zapłon 10. Po wymianie cewki i świec po 15 minutowej jeździe wzrosło do 11,4 (jak wypali się nagar będzie prawidłowe).
Przy okazji wymienione dwie fajki od cewek oraz przewody zapłonowe "od przodu'.

Niestety wyszło, że świeca na czwartym cylindrze była zalana olejem. Uszczelka pod pokrywą zaworów do wymiany.