Zobacz temat - [MG ZS 180 2.5L manual] poduszki silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS 180 2.5L manual] poduszki silnika

el_arturro - Sob Maj 16, 2020 23:14
Temat postu: [MG ZS 180 2.5L manual] poduszki silnika
Pytanie może głupie może nie :)

Czy dla wersji UK i na Europę jest inny układ poduszek silnika?

Znalazłem taką:

https://rimmerbros.com/Item--i-KKB000371

"right hand side" Czy tu chodzi o to że znajduję się po prawej stronie silnika czy może, że przeznaczona dla aut z kierownicą po prawej stronie?

Druga kwestia:

Jeśli taka poduszka by pasowała to jaki może być jej stan? Bo przecież tych aut nie produkują od x czasu a to oryginał. Czy zużycie następuje wskutek mechanicznego użytkowania czy może już guma w takiej poduszce mimo że część jest nieużywana sparciała?

sTERYD - Nie Maj 17, 2020 12:47

Right hand side, czyli po prawej. Aut nie produkują, ale części i owszem. Przede wszystkim sporą część chinskie MG zużywają podobnych, a drugie to póki po europie jeździ tego trochę to jest jako-takie zapotrzebowanie, więc opłaca się poddostawcom robić.
el_arturro - Sro Maj 20, 2020 17:23

Dziękuję za wyjaśnienie Panie Steryd. Czyli mogę zamawiać element :)

Jeśli ktoś ma doświadczenie z poduszkami to prośba o podzielenie się wiedzą, bo prawdopodobnie jest to typowa usterka jak wysprzęglik i być może łatwo zlokalizować winowajcę.

Generalnie silnik (skrzynia?) po dodaniu/odjęciu gazu wariuje pod maską tak jakby miał zaraz wypaść, słychać to tutaj:

https://streamable.com/td32qs

Przyspieszanie przy 60km/h na 4ce raczej nie powinno powodować dźwięku jakby wór ziemniaków się tam przewalał.

Oprócz tego miałem jeszcze jedną ciekawą "przygodę". Podczas spokojnej jednostajnej jazdy autostradowej zaczął wyskakiwać piąty bieg. Dodatkowo zmiana z 1 na 2 była bardzo ciężka a odległość jaką pokonywał lewarek z luzu na trzeci bieg i z luzu na czwarty była inna - przy trójce to był bardzo krótki ruch a czwórce długi. Podejrzewam, że coś się przesunęło, najprawdopodobniej wskutek wypracowania elementu gumowo-metalowego. Na stronie Powerflex znalazłem taką (s)tulejkę:

https://powerflex.pl/produkt/mocowanie-drazka-skrzyni-biegow-przod/

Pasuje do skrzyni PG1 (opus magnum brytyjskiej motoryzacji) i otworka 40mm. Pytanie jaki otworek jest w MG ZS 180 2.5L? Dla średnicy 49mm odsyłają do:

https://powerflex.pl/produkt/tuleja-duwigni-zmiany-biegow-2/

Czy wypracowanie tego elementu mogło spowodować sytuację na autostradzie opisaną powyżej? Czy to raczej poduszka samej skrzyni czyli:

https://rimmerbros.com/Item--i-GRID003335

element 15 ze schematu? Do której niestety chyba nie ma wkładu... :(

Są jeszcze 2 poduszki reakcyjne, rozumiem ze do nich odpowiednio trzeba wstawić:

https://powerflex.pl/produkt/poduszka-silnika-stabilizujaca-duza-2/
i
https://powerflex.pl/produkt/poduszka-silnika-stabilizujaca-mala/


Oprócz tych są jeszcze 2 albo 3 ale one są dość małe więc chyba nie ma z nimi problemu.

[ Dodano: Pon Maj 18, 2020 08:20 ]
A na górze pod maską po stronie skrzyni jest jeszcze takie coś

KKU000440

https://i.ebayimg.com/images/g/ULgAAOSws1ZZroUp/s-l640.jpg

Więc wychodzi na to że jest co najmniej 5

[ Dodano: Pon Maj 18, 2020 10:59 ]
edit3:

Przy zmianie biegów jest jeszcze ŁUP, też poducha?

[ Dodano: Sro Maj 20, 2020 18:23 ]
Ryśki jeszcze 2 pytania:

1.Czy jak odkręcę poduszkę po stronie pasażera (1.jpg) celem jej wymiany to silnik nie opadnie?

2.Pod górną poduszka po stronie kierowcy (2.jpg) jest kropla oleju (?). Czy to poduszka olejowa i to by wskazywało na to że padła?

Markzo - Pią Maj 22, 2020 18:30

Odkręcenie poduszek odpowiadających za stabilizacje poprzeczna silnika nie spowoduje jego wypadnięcia z komory ;) kup wkłady poliuretanowe ale licz sie z wibracjami na budzie. Jeśli chodzi o lewarek, to sprawdź luzy na krzyżaku, wymień tez poduszkę pod samym lewarkiem (nad wydechem, na wysokości foteli przednich).
dawidd - Sob Maj 23, 2020 07:40

Sprawdź sobie jeszcze tuleje z Olkusza, są tańsze od powerflex
el_arturro - Sob Maj 23, 2020 13:37

@Markzo

Ok może źle to napisałem, nie chodziło mi tyle o opadnięcie co niebezpieczne przeniesienie ciężaru na resztę. Parkuję na lekkim wzniesieniu może 10 stopni, stąd obawa że silnik trochę poleci. Tą poduszkę chciałem na parkingu zmienić niezwłocznie, do reszty wiem że potrzebny już kanał niestety

Mówisz o tej https://powerflex.pl/produkt/mocowanie-drazka-skrzyni-biegow-przod/
?

@dawidd
Tak, ale czy nie idzie to w parze z jakością? Pozatym na stronie Olkusza widzę tylko wkłady do Rovera. Kiedyś wysłałem do nich wiadomość czy np z 45 będzie pasował to dostałem wiadomość że pasuje do konkretnego modelu, czyli nie do ZS KV6

Markzo - Pon Cze 01, 2020 06:44

el_arturro napisał/a:
Ok może źle to napisałem, nie chodziło mi tyle o opadnięcie co niebezpieczne przeniesienie ciężaru na resztę. Parkuję na lekkim wzniesieniu może 10 stopni, stąd obawa że silnik trochę poleci. Tą poduszkę chciałem na parkingu zmienić niezwłocznie, do reszty wiem że potrzebny już kanał niestety


Sprawdz sobie, czy dolna poduszka silnika przy budzie nie "połączyła się" ze śrubą. Lubi to zardzewieć i trzeba się sporo namordować, żeby france wyjąć :/

el_arturro napisał/a:
Tak, ale czy nie idzie to w parze z jakością? Pozatym na stronie Olkusza widzę tylko wkłady do Rovera. Kiedyś wysłałem do nich wiadomość czy np z 45 będzie pasował to dostałem wiadomość że pasuje do konkretnego modelu, czyli nie do ZS KV6

Wkład poduszek silnika jest taki sam jak w Roverach 25/45 z silnikiem diesla i np LR Freelanderze. Ten element Cie interesuje:
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wspornika-skrzyni-biegow-ROVER-25-45-1szt./23110395

el_arturro - Sob Cze 06, 2020 08:07

Dzięki za informacje. Oby turbo Ci wiało 100 lat jak huragan :D
Markzo - Sob Cze 06, 2020 10:18

Hehehe dzieki ;)