|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] jak to jest w końcu z tymi pilotami?
plp - Pon Sie 03, 2020 13:16 Temat postu: [MGF] jak to jest w końcu z tymi pilotami? Przeczytałem już wiele wątków, widziałem artykuł i powiem szczerze mam w głowie kaszankę więc chciałbym usystematyzować wiedzę. Jestem włascicielem MGF, niestety zakupionego z jednym pilotem (który już zaczyna się rozpadać, ale jeszcze działa) i bez znajomości awaryjnego kodu IMMO (wiem że żeby go odzyskać niezbędny jest testbook).
Chciałbym dokupić drugiego pilota.
Pilot aktualny: lucas 3TXB
Rozumiem że zarówno ECU jak i pilot porozumiewają się między sobą "pływającym kodem", to znaczy że za każdym razem gdy drzwi zostają zamknięte, to samochód z pilotem ustanawiają między sobą nowy kod. Dlatego gdy wyjmie się baterię z pilota to ten z chwilowej utraty zasilania gubi ten kod, dlatego po wymiania bateri pilota niezbędna jest procedura parowania. Taka sama sytuacja zachodzi gdy odepniemy auto od akumulatora? Tzn wtedy ECU gubi swój " aktualny pływający kod" i wtedy też potrzebna jest procedura ponownego parowania?
Czy jeśli kupię nowy pilot z allegro, to jestem w stanie go sparować bez testbooka? (Zaznaczając że posiadam działający pilot, rozumiem że gdybym nie miał żadnego pilota to wtedy testbook byłby niezbędny aby zaprogramować nową sztukę)
Proszę o odpowiedź na pytania i poprawę jeśli gdzieś się pomyliłem
sTERYD - Pon Sie 03, 2020 15:49
Żeby sparować drugiego pilota potrzebny jest komputer, ale nie koniecznie testbook, i oba piloty (podczas dopisywania trzeba zawsze dodać wszystkie piloty, bo niedodane przestają działać). Przy okazji mozna odczytać kod odblokowania.
plp - Pon Sie 03, 2020 17:54
sTERYD napisał/a: | Żeby sparować drugiego pilota potrzebny jest komputer, ale nie koniecznie testbook, i oba piloty (podczas dopisywania trzeba zawsze dodać wszystkie piloty, bo niedodane przestają działać). Przy okazji mozna odczytać kod odblokowania. |
Super, dzięki. A z tym akumulatorem auta jak jest? Moge go odłączyć i po podłączeniu będzie ok?
Malignus - Pon Sie 03, 2020 20:22
Lucasy sa latwe w robocie.U Taty za dopisanie drugiego pilota gosc we Wro skasowal 150 pln.Oczywiscie chodzi o Lucasa.Niestety przy tzw jajkach czyli Pektronach jak j mnie w TF trzeba miec nowy pilot z kodem kreskowym.Dopiero do nowego mozna dopisac stary.Niestety koszty sa duze.
sTERYD - Pon Sie 03, 2020 22:01
Po odłączeniu akumulatora wystarczy synchronizacja.
Malignus - Sro Sie 12, 2020 20:44
takie cus?
Synchro dla MGF
sTERYD - Sro Sie 12, 2020 21:16
Nie koniecznie zaraz z wymianą baterii.
I czasem trzeba wcisnąć więcej niż 4 razy guzik od zamykania.
|
|