Zobacz temat - [MG ZR160] Czy światła są sterowane z SCU ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR160] Czy światła są sterowane z SCU ?

dawidd - Czw Paź 01, 2020 15:47
Temat postu: [MG ZR160] Czy światła są sterowane z SCU ?
Witam
Czy przednie światła mijania są sterowane z SCU czy po prostu z manetki i przekaźnika ? U mnie włączają sie zaraz po przekręceniu kluczyka i gasną przy odpalaniu i znów zapalają - do tej pory myślałem ze to realizuje SCU ale właściwie nigdy tego nie sprawdziłem - może ktoś sie orientuje w temacie? (poza tym zmieniłem SCU i ECU i światła zachowują sie tak samo - być może trafiłem na tak samo ustawione SCU a może mam jakiś pseudo układ automatycznych świateł gdzieś pod maska ukryty )

tr4bel - Pią Paź 02, 2020 06:50

Pod kierownicą po lewej stronie masz od tego przekaźnik, umieszczony osobno. Nie jest sterowany z SCU tylko prosto ze stacyjki.
dawidd - Pią Paź 02, 2020 07:28

No to dziś to sprawdzę, chociaż grzebałem tam nie raz i nigdy żadnego dołożonego automatu świateł nie dostrzegłem
tr4bel - Pią Paź 02, 2020 07:53

Jak nie zapomnę to wrzucę Ci fotkę jak to u mnie wygląda.
dawidd - Pią Paź 02, 2020 15:45

Oo super, to czekam bo jak na złość rave mi nie odpala chyba po ostatniej aktualizacji win10
tr4bel - Pią Paź 02, 2020 17:48

U mnie to wygląda tak. Ten różowy przekaźnik jest chyba z Lucasa. A masz jakiś problem ze światłami czy o co chodzi? U mnie ten przekaźnik czasami się zawieszał.


dawidd - Pią Paź 02, 2020 20:09

U mnie światła startują po przekręceniu kluczyka w pozycje 1, gasną przy odpalaniu i znów zapalają się gdy silnik już chodzi. Manetka od świateł jest na 0. Nie było by problemu gdyby nie to ze przerobiłem światła na lampy bi-xenon i to włączanie i wyłączanie nie jest zdrowe dla palników i przetwornic. Żeby tego unikać musze przy odpalaniu włączyć światła pozycyjne - wtedy światła sie nie zapalą i po odpaleniu manetkę ustawić na 0 lub na normalnie włączone żeby światła sie zapaliły.
Byłem pewny ze jest to ustawione w SCU bo takie zachowanie jest w R75 przy ustawieniu świateł skandynawskich i przy rozpruwaniu całego środka auta nawet nie pomyślałem żeby sprawdzić czy czegoś tam nie ma dołożone/zmienione
Tak to wygląda (więcej w temacie ktory mam w stopce o MG):


[ Dodano: Pią Paź 02, 2020 21:09 ]
udało mi sie na starym kompie odpalić rave. W/g schematów tam zamieszczonych nie ma przekaźnika sterującego światłami, manetki sa połączone przez bezpiecznik 10A z lampami. Musze to jutro sprawdzić, bo cos mi się wydaje ze przekaźnik ten różowy to sporo za duży jak na sterowanie lampami

tr4bel - Pią Paź 02, 2020 22:45

To już Ci odpowiem, że nie wszystkie ZRy wychodziły z automatycznymi światłami. Mój akurat tak i odpowiedzialny jest za to ten przekaźnik, bo jak się zacinały światła to wystarczyło go dotknąć i przechodziło, po wymontowaniu go automatyczne światła nie działają, natomiast z manetki już tak. W obudowie przekaźnika jest także jakaś płytka sterująca nim. Nie wtorek czy w polifcie jest tak samo to rozwiązane.
dawidd - Sob Paź 03, 2020 10:22

oo widzisz to już jest jakaś informacja - dzięki.
Powiedz jak działają Twoje światła? Czy zapalają się po przekręceniu kluczyka w pozycje 1, gasną przy odpalaniu i znów zapalają po uruchomieniu silnika? (tak działa to u mnie, ale to bardzo prymitywne rozwiązanie i żeby to zrealizować to wystarczy w manetce 2 przewody zewrzeć, dlatego wydaje mi się ze jeśli mam fabryczny automat, to albo jest on uszkodzony, albo ktoś cos w nim zmienił)

[ Dodano: Sob Paź 03, 2020 11:22 ]
przekaźnik nosi symbol YWC 10050 - ma prosty układ w środku 2 tranzystorów i kilka elementów pasywnych. Ni w zab nie mogę zrozumieć co on realizuje - w necie jest jakaś informacja ze to przekaźnik ściemniający realizujący jakas tam funkcje DIM/DIP - nie wiem o co chodzi.
Generalnie zrozumiałem ze stosowano go żeby światła świeciły słabiej jeśli jest np pochmurna pogoda cos jak światła dzienne, ale nie mam pojęcia jak to niby miało by działać - w środku nie ma takich elementów które mogły by to realizować. Według mnie jest on użyty jako bypass włącznika z manetki żeby scu mogło błyskać światłami jeśli alarm zostanie uruchomiony - tak mi się wydaje. Szkoda ze nie ma go na schemacie w rave - już parę razy sie przekonałem ze rave i r25 MG zr ma niewiele wspólnego jeśli chodzi o elektrykę

tr4bel - Sob Paź 03, 2020 16:37

Tak, dokładnie u mnie działa tak samo. I uważam że jest to dokładnie jak mówisz z bypasem manetki.
dawidd - Sob Paź 03, 2020 17:00

no właśnie, takie prymitywne rozwiązanie. Początkowo po rozebraniu przekaźnika myślałem, ze on uruchamia się po przekroczeniu 14V w instalacji co by było fajne bo światła by odpalały po uruchomieniu silnika ale widzę ze jednak nie. Puki co odciąłem zielony przewód od przekaźnika i już światła mijania nie zapalają sie po przekręceniu kluczyka w pozycje 1. Teraz zapalają się pozycyjne po przekręceniu kluczyka, ale przy moich xenonach to dużo lepsze rozwiązanie. Szkoda ze nie ma schematu bo tak to trochę po omacku praca, a generalnie chciałem zainstalować swój automat do dziennych.