Zobacz temat - [mg-ztt] Ogrzewanie wnętrza dziwne dziwne działanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [mg-ztt] Ogrzewanie wnętrza dziwne dziwne działanie

batyrhan - Sob Paź 17, 2020 01:23
Temat postu: [mg-ztt] Ogrzewanie wnętrza dziwne dziwne działanie
Witam kolegów, mam kilka problemów z ogrzewaniem...
Samochód stał kilka lat a jak zacząłem nim jeździć to zaczynają wychodzić chochliki.
Idzie zim a tu ogrzewanie nawala!! Objawy są następujące:
ciepłym powietrzem dmucha tylko od strony kierowcy, przerobiłem już wszystkie możliwe ustawienia auto, nogi itd i jest znaczna różnica w temperaturze nadmuchu.
Na postoju od strony kierowcy leci ciepłe a z lewej zimne!! jak się jedzie na wysokich obrotach to od strony kierowcy robi się cieplej niż na postoju a od strony prawej jest ciut lepiej niż na postoju ale powietrze jest ledwie przełamane( ogromna dysproporcja między stronami pomimo ustawienia na tą samą temperaturę) klapki nadmuchu otwierają się symetrycznie między stronami zmieniając kierunek (nogi, szyba, korpus idt) ale z lewej jest bardzo zimno tak jakby nie otwierała się jakaś klapka z ciepłym powietrzem i tylko wentylator dmuchał samym powietrzem!!!!
Panowie proszę o pomoc bo z pogodą jest coraz gorzej a ja jeszcze się nie nacieszyłem autem bo dopiero 1200 km od reanimacji po latach.
Proszę o pomoc

Marcin84 - Sob Paź 17, 2020 21:18

Klasyczne objawy zapowietrzonej lub zakamienionej nagrzewnicy
batyrhan - Sob Paź 17, 2020 21:46

Tak myslalem, jak zakamieniona to wiem co zrobic ale moze ja odpowietrze raz jeszcze tylko jak to zrobic poprawnie bo po zlozeniu silnika ja odpowietrzem: po zalaniu niwym plynem odpalilem silnik do otwarcia termostatu potem ogrzewanie na full i odkrecilem odpiwietrznik na gumowym wezu chyba na wyjsciu z bloku ake moge sie mylic. Na 200% od strony akumulatora blizej chlodnicy i zakrecilem dopiero jak zeszlo cale powietrze i jeszcze kilka razy to wykonalem. Mam pytanie czy jest jeszcze gdzies jakis odpowietrznik? A moze cos zrobilem zle?? Dzieki za pomoc
Krissback - Sob Paź 17, 2020 22:17

W silnikach V6 jest jeden odpowietrznik jest na przewodzie obok filtra powietrza tak jak pisałeś , tylko że przy wlewaniu powinieneś odkręcić ten odpowietrznik i podnieść zbiorniczek jak najwyżej się da, wlewasz płyn aż zacznie się wylewać z tego odpowietrznika i go zakręcasz, zbiorniczek na swoje miejsce zalewasz płynem do pełna i odpalasz silnik próbując utrzymać go na obrotach gdzieś około 1500, czekasz na włączenie wentylatora potem jak się unormuje płyn w zbiorniku zakręcasz korek i zostawiasz na wolnych obrotach do momentu aż się wyłączy wiatrak i gasisz silnik , na forum jest dużo informacji o odpowietrzaniu KV6 jedynie poszukać trzeba. możesz jeszcze pościskać górny przewód od chłodnicy w razie w :P
batyrhan - Pon Paź 19, 2020 23:31

Dzięki koledzy za podpowiedzi, w weekend zmieniam płyn i zobaczymy