Zobacz temat - [Freelander] Czujnik przepływomierza MHK101130LR
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Czujnik przepływomierza MHK101130LR

Osy4 - Sob Lut 27, 2021 22:08
Temat postu: [Freelander] Czujnik przepływomierza MHK101130LR
Witam wszystkich. Jestem od dziś posiadaczem Freelandera Td4 z automatyczną skrzynią biegów. Dziś zauważyłem ze „wtyczka” od przepływomierza jest odłączona. Na desce nie wyskakuje żaden check, i to właśnie mnie dziwi. Odłączony przepływomierz powinien mieć wpływ na diagnostykę silnika. Co mogę mieć źle ze nie wyskakuje błąd, a może nie będzie wyskakiwał? Gdzie znajduje się gniazdo diagnostyczne?
dawidd - Nie Lut 28, 2021 07:22

nie wyskoczy check, jedynie jak kompa podepniesz to to wyjdzie. Przepływa jest odpięta bo na 100% jest uwalona, po jej odpięciu auto jeździ na stałych wartościach zapisanych w kompie i z tego powodu jest dużo lepiej niż z uszkodzona przepływką. Jak wstawisz nowy koniecznie oryginalny boscha przepływomierz to i spalanie sie trochę zmniejszy i mocy będzie trochę więcej - tyle w temacie
Osy4 - Nie Lut 28, 2021 18:33

Podpiąłem landka pod kompa i nic nie wyskoczyło. Żadnych błędów, ani stałych, oni czasowych. Diagnostyka nic nie wykazuje.
Zdemontowałem przepływomierz i jest inny niż ten co pokazuje Etka. Nie jest boschowski tylko Beru i ma inną obudowę. Sprawą używkę z gwarancją można kupić za 40zl. Przepływomierz w środku oblepiony jest w czarnej mazi. Rura do kolektora i sam kolektor oraz zawór EGR są zaglócone czarnym zlepkiem. Czyścić to? Płukać? Tylko czym?
Czy to normalny objaw pracy diesla?

dawidd - Pon Mar 01, 2021 07:19

Czy my na pewno piszemy o tym samym? Przepływomierz masz z tylu silnika zaraz za filtrem powietrza - fizycznie nie ma jak tam dojść żadna maz itp - może być co najwyżej brudny.
Kolektor jest oblepiony, ale to normalne przy działającym zaworze EGR - jak chcesz miec czysto to go zaślep. Do mycia - zmywacz do hamulców, albo typowy rozpuszczalnik do mycia egr'ow.
Używany przepływomierz to jak używane hamulce - będą działać, ale nie tak jak nowe i nigdy nie będziesz miał pewności, ze jest sprawny i może powodować np duszenie sie silnika, kopcenie przy przyspieszaniu, mułowatość auta itp. Będziesz szukał później usterek wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba. Fakt, ze nowy przepływomierz jest drogi no ale wymienisz raz i spokój
Jakiego kompa podłączyłeś? Musi być błąd, jeśli nie ma to cos jest nie tak - w zależności ktory masz silnik, to powinien być błąd przepływu masy powietrza i temperatury - chyba ze masz czujnik przed egr'em od temperatury to wtedy tylko błąd masy powietrza

Osy4 - Wto Mar 02, 2021 23:12

Okazało się ze to jednak nie przepływka była odłączona a czujnik powietrza dolotowego.
Nie ma żadnego błędu i w sumie jakie ma znaczenie? Jak sprawdzić czy ten który mam jest dobry? Co się sprawdza? Oporność? Jakie są poprawne wartości?