|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR160] Załączający sie ABS na niskich predkosciach
dawidd - Nie Kwi 04, 2021 07:35 Temat postu: [MG ZR160] Załączający sie ABS na niskich predkosciach Cześć, mam pewien problem z MG zr - bardzo rzadko, ale co jakiś czas przy wyhamowywaniu auta załącza sie ABS. Czuć jak pompa abs odbija pedał (wrażenie sprężyny pod pedałem) i droga hamowania znacznie si wydłuża. Robi się to tylko przy niskich prędkościach. Jeździłem już z laptopem - wszystkie kola podają ta sama prędkość.
Nie ma błędów ABS. (nie udało mi sie trafić w moment załączania się abs z laptopem, bo awaria zdarza się rzadko - raz w tygodniu, może zadziej)
Nie chce wymieniać łożysk i czujników na pałę, ale już brak mi pomysłów jak ustalić co jest winne.
Podpowiecie cos?
sTERYD - Nie Kwi 04, 2021 12:30
Może któreś lozysko z tyłu ma luz...
dawidd - Nie Kwi 04, 2021 20:30
oba sprawdzone. Nie sa nowe te pierścienie ale jeszcze wyglądają ok. Łożyska nie maja luzów, chodzą cicho dlatego szkoda mi je wymieniać na nowe. Myślałem o oscyloskopie żeby sprawdzić czy napięcie generowane z czujników nie jest na którymś mniejsze niż na pozostałych, ale samemu ciężko taki test zrobić
sTERYD - Nie Kwi 04, 2021 21:16
U mnie w 400tce był taki objaw. Jak łożysko w prawym kole złapało wyczuwalny luz to tak się działo. Po wymianie za pierwszym razem nie ustąpiło (a nawet się pogorszyło) ale przejrzałem się pierscieniowi, i okazało się, że był ewidentnie krzywo nabity i wystarczyło poprawić młotkiem. Przy okazji okazało się, ze pierścień siedział malo pewnie, więc wymieniłem drugi raz. Ale ja tam miałem pierścienie stożkowe, one w ZRkach chyba nie występują. Przy walcowych to musiałyby być jakoś mimośrodowe, żeby ten efekt wystąpił jeśli nie będzie luzu.
dawidd - Pon Kwi 05, 2021 05:42
W moim z tyłu też są stożkowe. Coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/lozysko-rover-25-45-200-ii-400-95-mg-zr-mg-zs-tyl-8609676220?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Uk%C5%82ad+zawieszenia&gclid=CjwKCAjwx6WDBhBQEiwA_dP8rTTgfn2shOBe_YIIUqZJhRoYf6vTHJCdaD0-ZoJUQBnXnAjhuoxzKBoChEEQAvD_BwE
Nic chyba faktycznie kupię oba łożyska na tył i mam nadzieję że temat zamknę
Pozdrawiam
sTERYD - Pon Kwi 05, 2021 17:57
Pacz, myślałem, że w 2xx przy tarczach były też walcowe pierścienie. Muszę zerknąć bo chyba mam jeszcze jedno nowe, to Ci podeślę. Ale najpierw zdejmij i zobazc, czy te pierścienie siedzą rowno. Przy krawędzi lozyska to dobrze widać.
[ Dodano: Pon Kwi 05, 2021 18:57 ]
Niestety. Kojarzyło mi się, że leży u Taty w garażu pudelko od łożyska, , ale w środku lozyska już nie ma, tylko zawory od K-serii
dawidd - Pon Kwi 05, 2021 20:56
Nic nie szkodzi, kupię nowe
Pozdrawiam
Harry - Sro Kwi 28, 2021 07:42
Podłącz komputer i zobacz jakie prędkości pokazuję na każdym z kół.
Korozja w zwrotnicy mogłą sprawić, że czujnik oddalił się od pierścienia .
dawidd - Sro Kwi 28, 2021 18:51
Harry, w pierwszym poście pisałem ze juz sie najeździłem z laptopem - wszystkie kola dają ta sama prędkość.
Na ta chwile wymieniłem jedno tylne łożysko - bez rezultatu, kupiłem kolejne ale jeszcze sie nie zebrałem do wymiany ale będę musiał bo ostatnio auto dość mocno poleciało do przodu bo abs załączył. Zauważyłem ze najczęściej robi się to zaraz po uruchomieniu silnik, ruszeniu i hamowaniu - tyle niebezpieczne bo często taka sytuacja jest np na parkingach supermarketów i można sie do kogoś przykleić.
Nie wiem czemu, ale wydaje mi się że to będzie wina pompy ABS - nie ma na to żadnej teorii ale takie mam przeczucie
|
|