|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] błąd kontroli trakcji/ ABS
sTERYD - Nie Sie 22, 2021 15:05 Temat postu: [R75] błąd kontroli trakcji/ ABS Witojcie.
Czegoś takiego jeszcze nie widziałem.
Po ostrym hamowaniu musiałem wymieniać przerdzewiały przewodów, ale wątpię, czy to ma związek z tym co się dzieje obecnie- jakoś mniej więcej od tego czasu dość czesto czuć chrupanie ABSu pod pedałem. Dodatkowo na dziurach dwa razy wyłączył się ABS, więc było co sprawdzać. Myślałem, ze to któryś czujnik w kole, ale pokazuje się błąd 42- czujnik obrotów silnika. Który to czujnik i czemu nagle się zdupcył? Czy może to wina wiązki? Czy innej wtyczki?
SeniorA - Nie Sie 22, 2021 21:02
sTERYD napisał/a: | czujnik obrotów silnika. Który to czujnik | czujnik położenia wału
[ Dodano: Nie Sie 22, 2021 22:02 ]
sTERYD napisał/a: | Czy może to wina wiązki? Czy innej wtyczki? | np. wtyczki modulatora pompy ABS
sTERYD - Nie Sie 22, 2021 22:29
Powiadasz, że ta wtyczka potrafi się wyluzować ot tak? - ulegnie sprawdzeniu
Czujnik położenia wału raczej nie padł całkiem, bo silnik chodzi bez zarzutu. Raczej stawiam na jakiś kabelek po drodze.
Dzięki za pomysły.
SeniorA - Pon Sie 23, 2021 08:50
Raczej chodzi tu o jakiś nie kontakt na pompie i instalacji el. z nią związanej. To działanie ABS może też być związane z cofaniem płynu przy wciskaniu tłoczka w zacisku hamulcowym , ale nie wiem czy to robiłeś.
sTERYD - Sob Wrz 11, 2021 20:29
Nie cofałem, tylko wymieniłem przewody i odpowietrzyłem. Zastanawiałem sie raczej, czy nie ma problemu z odpowietrzeniem, bo niby hamuje ok, ale zawsze jakaś taka niepewność zostaje.
[ Dodano: Sob Wrz 11, 2021 21:29 ]
No i się dzisiaj po raz kolejny za to zabrałem. Przejrzalem, odpowietrzyłem i nadal to samo... Ale-
Na koniec wpadłem na to, żeby odkopać KTSa i sprawdzić, czy TOAF nie ściemnia, no i ściemnia... KTS pokazał błędy czujnika tylnego lewego koła i niezgodność ilosci zębów pierścieni z tyłu. Ma to sens o tyle, że tam grzebałem przy przewodach i mogłem coś ruszyć przy czujniku.
Wie ktoś, czy da się dostać do wtyczki od czujnika ABS bez demontażu zbiorników?
sTERYD - Sob Wrz 18, 2021 21:23
Coś ktoś jakoś?
Dzisiaj przejrzałem po raz kolejny wszystko co się dało, nawet sprawdziłem, czy prędkości kół i silnika się zgadzają... I nic nowego. Czy to możliwe, ze od nagłego pęknięcia przewodu przy ostrym hamowaniu pompa się posrała?
tomi_zog - Nie Wrz 19, 2021 10:03
Może pierscien ABS-u zabrudzony albo jakis paproch przykleil się do czujnika?
sTERYD - Nie Wrz 19, 2021 15:09
To by było widać na prędkościach. Poza tym tam są pierścienie magnetyczne i czujniki są bardzo blisko nich, więc wpadnięcie czegokolwiek jeśli by miało miejsce, to czyjnik tego nie przetrwa.
Marcin84 - Nie Wrz 19, 2021 18:41
sTERYD napisał/a: |
Wie ktoś, czy da się dostać do wtyczki od czujnika ABS bez demontażu zbiorników? |
Mi się kojarzy, że one są w bagażniku pod dywanikiem. Ale robiłem to kilka lat wstecz a pamięć zawodna Co do pierścienia to potrafi okleić się jakby pyłem z klocków i jest lipa. Zresztą ja u siebie miałem dwa typy. Jeden to był ciągły zamknięty okrąg a drugi miał pola w równych odstępach. Jeden po myciu odżył drugi umarł, ale nie pamiętam który jak
sTERYD - Nie Wrz 19, 2021 20:47
Zgadza się ale trzeba bylo wybebeszyc kanape, żeby dokopać do wiązki.
Marcin84 - Pon Wrz 20, 2021 07:54
Hmmm to może miałem coś nie w oryginale. U mnie z obydwu stron wystarczyło podnieść wykładzinę bagażnika i do wtyczek dostawałem się od strony bagażnika. Kanapy nawet nie kładłem. To był sedan.
sTERYD - Pon Wrz 20, 2021 18:19
U mnie tylko kabelki wychodzą z podlogi i od razu znikają pod tymi boczkami od kanapy i wykładziną
wellman - Wto Wrz 21, 2021 13:50
Dwa lata temu miałem podobne problemy z ABS-em. KTS w Bosch Service wypluwał konsekwentnie błąd raz lewego tylnego czujnika. TOAF pokazywał mi to samo. Wymiana czujnika pomogła na kilka dni. Później problem wrócił. Wracał z resztą zawsze, gdy na dworze robiło się wilgotno.
Ostatecznie winna okazała się zespolona wtyczka przy modulatorze ABS. Wizualnie niby nie budziła zastrzeżeń, trzymała dobrze, przewody nie były poprzecierane ani luźne... a jednak. Elektryk wtyczkę rozebrał, zobaczył zaśniedziałe styki, oczyścił, złożył i od tego momentu mam spokój.
Co do lokalizacji kabla od czujnika z tyłu to spróbuj od strony bagażnika, u mnie mam ładnie wyciągnięte przewody tak, że złączka czujnika jest w bagażniku pod materiałem, zaraz za kanapą.
Warto też przeczyścić sprężonym powietrzem pierścień magnetyczny i czujnik sprawdzając przy okazji, czy się nie przesunął.
SeniorA - Wto Wrz 21, 2021 16:41
wellman, a jak się skończyła usterka z nadmiernym ładowaniem i choinką na zegarach ABS, TC , co było przyczyną ?, nie było to związane z tą wtyczką ?. Chodzio o ten temat https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=94801
wellman - Sro Wrz 22, 2021 18:59
SeniorA, jakby co to odpowiedziałem na maila i wiadomość prywatną tutaj też.
Winny był wtedy regulator. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Jedynie akumulator musiałem wymienić.
Dość łatwo sprawdzić, czy ten problem wystąpił w Twoim przypadku - nawet zwykły miernik powinien pokazywać albo podwyższone napięcie (u mnie było w okolicy 16V), albo bardzo dynamicznie zmieniające się wartości nie mające wiele wspólnego z prawidłowym przedziałem 13-14V.
Dodatkowo przy problemach z ładowaniem pojawiają się inne objawy. U mnie przestawały działać wycieraczki i światła jakoś tak dziwnie mocno świeciły.
Jeśli takich objawów nie masz, a pojawia się choinka złożona tylko z ABS/TC i ręcznego to sugerowałoby jednak coś w tym układzie. Może być czujnik - jeśli wymieniać to sugerują coś lepszego niż tanie zamienniki np. GETZE czy SKV. W obu przypadkach przerobiłem kilka sztuk i niektóre nawet nie pozwalały wyjechać z garażu bez natychmiastowego powrotu błędu. Wrzuciłem Boscha i było ok.
Może być też tak, że nie będzie winny czujnik. Wtedy dobrze przyjrzeć się wtyczce na pompie ABS, ale o tym pisałem już wyżej.
sTERYD - Nie Wrz 26, 2021 19:24
Przyglądać się przygladałem, ale nie wpadłem na to, żeby ją rozbierać. Kolejny łikend pod autem
[ Dodano: Nie Wrz 26, 2021 20:24 ]
For potomnis.
Po tygodniach walki z kabelkami wtyczkami i komputerami postanowiłem też podejmować koła i oczyścić pierścienie. Zacząłem od tylnych, bo tam zmieniałem przewody. I więcej nie musiałem. Winna okazała się ruda szmata, a konkretnie korozja tarczy kotwicznej z lewej strony. Nie ma tragedii, ale miejscami już się łuszczy i kawałek skorodowanej łuski wpadł między łożysko a tarczę. Z plastikowego pierścienia zostały wióry. Nie wiem jakim cudem abs jeszcze w ogóle pokazuje prędkość tego koła, chyba tylko siłą i godnością.
Btw. Komplet tarcz kotwicznych na rimmerbros z przesyłką kosztuje mniej więcej tyle, co jedna na aledrogo. Przy okazji zamówiłem garść spinek.
tomi_zog - Pią Paź 01, 2021 19:32
Czyli problem rozwiązany:)
Jak tam jest teraz z tymi wysyłkami z rimmerbros (jakieś cło trzeba płacić?) czy do jakiejś kwoty jest bez cła??
sTERYD - Sob Paź 02, 2021 11:45
Oczywiście liczą, ale to nie jest najgorsze. Cło wynosi 0zł dla przesyłek o wartosci do 22 euro, i 2,5% a nie mniej niż 68 zł dla wartości powyżej. Gorszy jest UPS, bo liczy sobie za obsługę celną od każdej pozycji na fakturze
[ Dodano: Sob Paź 02, 2021 12:45 ]
Dokładnie przejrzałem fakturę. Clo i obsluga spedycyjna to grosze, ale jest naliczony vat, i obsluga księgowa i jeszcze od wszystkiego vat. Muszę pogadać z jakimś księgowym, bo wyszło tego trochę nieproporcjonalnie dużo.
dawidd - Nie Paź 03, 2021 12:05
Czyli jaka cena była na stronie a ile wyszło z tymi wszystkimi dodatkami?
sTERYD - Nie Paź 03, 2021 19:52
605 +388. Pewnie tyle samo by wyszło na aledrogo, ale tam nie mają spinek
|
|