Zobacz temat - 2,3:)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - 2,3:)

Markzo - Pią Lut 02, 2007 20:04
Temat postu: 2,3:)
Witam:)
Mam takie malutkie pytanko do Roverkowej Braci:):) otóz od 4 latek mam
mojego slicznego RvR'ka i czytam regularnie "nasze"forum:)jednak nie
spotkalem sie tu jeszcze z opiniami na temat osiagów Roverka wyposazonego
w silnik 2,3:( przynajmniej taki mi sie zdaje:) otóz sa roznie oponie na
temat moc/moment ja to powiem tak....BMW 528i(tyle bylo na klapie) zginelo
kiedy wsazowka minela 160....moj kuzyn pasjonat wszlekiego rodzaiju
dieselkow tez ogormnie zdziwiony kiedy VW Passat 1.9TDI z bodajze
1999/2000r 115koni czy wiecej nie wiem nie dal rady....i nie mowie o
starcie bo tu oczywista jest wyzszosc mocy:) auto ma juz 280k km i tym
bardziej jestem zdziwiony ze przy takim przebiegu tak syzbko jedzie:) bo
ani dymku z tylu ani nic:P tylko pedal w podloge i mocy przybywaj!!:D
Pozdrowionka!
--

623 Si Lux
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

platinium - Pią Lut 02, 2007 20:04
Temat postu: Re: 2,3:)
powiem z wlasnego doswiadczenia ze motor 2,3 to totalna porazka mam teraz
audi a4 1.8T ktore ma 150 KM i mozna porownac rovera jak by mial 120 KM
audi rozpedza sie do 200 tak ze nawet nie trzeba go prosic o to a rovera na
tym samym odcinku drogi musialem meczyc i meczyc az okazalo sie ze trzeba
hamowac bo konczy sie droga co do audi na tym samym odcinku drogi
rozpedzilem do 225 i jeszcze zostalo zeby spokojnie wychamowac

tyle co do osiagow rovera z motorem 2,3

pozdrawiam

Użytkownik "Markzo" <markzo@wp.pl> napisał w wiadomości
news:eq020q$r60$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Cytat:
Witam:)
Mam takie malutkie pytanko do Roverkowej Braci:):) otóz od 4 latek mam
mojego slicznego RvR'ka i czytam regularnie "nasze"forum:)jednak nie
spotkalem sie tu jeszcze z opiniami na temat osiagów Roverka wyposazonego
w silnik 2,3:( przynajmniej taki mi sie zdaje:) otóz sa roznie oponie na
temat moc/moment ja to powiem tak....BMW 528i(tyle bylo na klapie) zginelo
kiedy wsazowka minela 160....moj kuzyn pasjonat wszlekiego rodzaiju
dieselkow tez ogormnie zdziwiony kiedy VW Passat 1.9TDI z bodajze
1999/2000r 115koni czy wiecej nie wiem nie dal rady....i nie mowie o
starcie bo tu oczywista jest wyzszosc mocy:) auto ma juz 280k km i tym
bardziej jestem zdziwiony ze przy takim przebiegu tak syzbko jedzie:) bo
ani dymku z tylu ani nic:P tylko pedal w podloge i mocy przybywaj!!:D
Pozdrowionka!
--

623 Si Lux
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl


Kio - Pią Lut 02, 2007 20:04
Temat postu: Re: 2,3:)
Markzo napisał(a):
Cytat:
Witam:)
Mam takie malutkie pytanko do Roverkowej Braci:):) otóz od 4 latek mam
mojego slicznego RvR'ka i czytam regularnie "nasze"forum:)jednak nie
spotkalem sie tu jeszcze z opiniami na temat osiagów Roverka wyposazonego
w silnik 2,3:( przynajmniej taki mi sie zdaje:) otóz sa roznie oponie na
temat moc/moment ja to powiem tak....BMW 528i(tyle bylo na klapie) zginelo
kiedy wsazowka minela 160....moj kuzyn pasjonat wszlekiego rodzaiju
dieselkow tez ogormnie zdziwiony kiedy VW Passat 1.9TDI z bodajze
1999/2000r 115koni czy wiecej nie wiem nie dal rady....i nie mowie o
starcie bo tu oczywista jest wyzszosc mocy:) auto ma juz 280k km i tym
bardziej jestem zdziwiony ze przy takim przebiegu tak syzbko jedzie:) bo
ani dymku z tylu ani nic:P tylko pedal w podloge i mocy przybywaj!!:D
Pozdrowionka!
--

Nie wiem czy to to samo, ale kuzyn miał honde prelude 2,0 a teraz ma 2,2
:) w ich klubie hondowski 2,3 to totalna porażka :/


Damian



--
Rover 600 SDI '98 ... był Trabant 601s De Lux '82

~ Głogów ~ Zielona Góra ~

platinium - Pią Lut 02, 2007 20:30
Temat postu: Re: 2,3:)
Cytat:

Nie wiem czy to to samo, ale kuzyn miał honde prelude 2,0 a teraz ma 2,2
:) w ich klubie hondowski 2,3 to totalna porażka :/


pewnie ze silnik 2,2 jest duzo lepszy niz 2,3 nawet jak by doplacali to
2,3nie wezme juz nigdy

Markzo - Pią Lut 02, 2007 20:53
Temat postu: Re: 2,3:)
Witam:)
Po pierwsze porownujemy turbo i jednostke wolnossaca:) a po drugie jestem
starsznie zaskoczony tym co Pan pisze....bo moj roverek nie ma
najmniejszego problemu z predkoscia 200km/h:) i nie trzeba go dusic i
dusic:) ma ktos z milych kolegów jakies wykresy mocy z i momentu z
chamowni???Pzdr
---
Markzo
623

Kio - Pią Lut 02, 2007 21:00
Temat postu: Re: 2,3:)
Markzo napisał(a):
Cytat:
Panowie:)
nie wiem skad taka fala krytyki....:( silniczek ma 280k km i pracuje
bezawaryjnie..noic sie nie dzieje i nie psuje:) odiagi ma jak dla mnie
b.dobre a jest to moje 31 autko:) mialem VW fordy audi mercedesy renaulty
itd.... i naprawde ten jest chyba najlepszym:):) Pozdrawiam


No to tylko pozazdrościć :) Przyznaję, że nie mam 0 doświadczenia z
motorem 2.3, a napisałem tylko to co słyszałem ... Ogólnie klubowicze
hondy odradzają ten motor :/

--
Rover 600 SDI '98 ... był Trabant 601s De Lux '82

~ Głogów ~ Zielona Góra ~

Kio - Pią Lut 02, 2007 21:22
Temat postu: Re: 2,3:)
Kio napisał(a):

Cytat:
Przyznaję, że nie mam 0 doświadczenia z


pffuuu .. przyznaję się, że MAM 0 doświadczenia :)


--
Rover 600 SDI '98 ... był Trabant 601s De Lux '82

~ Głogów ~ Zielona Góra ~

Tomi - Pią Lut 02, 2007 21:58
Temat postu: Re: 2,3:)
Użytkownik "platinium" napisał:
Cytat:
powiem z wlasnego doswiadczenia ze motor 2,3 to totalna porazka mam teraz
audi a4 1.8T ktore ma 150 KM i mozna porownac rovera jak by mial 120 KM

Wiesz, jak się porówna 150-konne 1,8T do 2,0T w Miśku EVO, to okazuje się,
że samochód z 4 kółkami to raczej dla emeryta, bo się ledwo zbiera z pod
świateł (róznica zaledwie 0.2L pojemności).

A teraz na serio. Przypuszczam, że zmieniłbyś zdanie, gdyby A4 nie dało rady
623. Te silniki mają zupełnie inną charakterystykę i wymagają innego stylu
jazdy. Większy moment obrotowy w niższych obrotach wpływa znacząco na
subiektywne odczucia podczas jazdy, ale pomaga to już podczas jazdy, gdy nie
musisz redukować. W sytuacji gdy ruszasz n.p. z pod swiateł, obawiam się, że
dostałbyś tęgie baty od 623Si.


--

Pozdrawiam.
===========================
Tomi - Wa-wa
były:
214i, 214Si, 620Ti i R25 (1.6 16v)
są:
216i Cabrio '95 - British Racing Green,
214Si '97/98 - Old English White,
420D '96 - Flame Red
(wszystkie WF....).
===========================

Tomi - Pią Lut 02, 2007 22:00
Temat postu: Re: 2,3:)
Użytkownik "Kio" napisał:
Cytat:
Markzo napisał(a):
Panowie:)
nie wiem skad taka fala krytyki....:( silniczek ma 280k km i pracuje
bezawaryjnie..noic sie nie dzieje i nie psuje:) odiagi ma jak dla mnie
b.dobre a jest to moje 31 autko:) mialem VW fordy audi mercedesy renaulty
itd.... i naprawde ten jest chyba najlepszym:):) Pozdrawiam

No to tylko pozazdrościć :) Przyznaję, że nie mam 0 doświadczenia z
motorem 2.3, a napisałem tylko to co słyszałem ... Ogólnie klubowicze
hondy odradzają ten motor :/

Tak, głównie ze względu na awaryjność.


--

Pozdrawiam.
===========================
Tomi - Wa-wa
były:
214i, 214Si, 620Ti i R25 (1.6 16v)
są:
216i Cabrio '95 - British Racing Green,
214Si '97/98 - Old English White,
420D '96 - Flame Red
(wszystkie WF....).
===========================

Markzo - Pią Lut 02, 2007 22:05
Temat postu: Re: 2,3:)
Panowie:)
nie wiem skad taka fala krytyki....:( silniczek ma 280k km i pracuje
bezawaryjnie..noic sie nie dzieje i nie psuje:) odiagi ma jak dla mnie
b.dobre a jest to moje 31 autko:) mialem VW fordy audi mercedesy renaulty
itd.... i naprawde ten jest chyba najlepszym:):) Pozdrawiam

--

623 Si Lux
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Kruchy - Pią Lut 02, 2007 23:15
Temat postu: Re: 2,3:)
Cytat:

No to tylko pozazdrościć :) Przyznaję, że nie mam 0 doświadczenia z
motorem 2.3, a napisałem tylko to co słyszałem ... Ogólnie klubowicze
hondy odradzają ten motor :/

Tak, głównie ze względu na awaryjność.

Tak samo awaryjne jak 1,4 serii K :P
Tylko zamiast uszczeli leciala glowica :( ale jak zwykle to bywa, jak sie
dba tak sie ma...

--
Kruchy
R200 Coupe '98; R 416 '93(R.I.P.)
Byl R623 '95 :P
Stolica

platinium - Sob Lut 03, 2007 09:38
Temat postu: Re: 2,3:)
Cytat:
Tylko zamiast uszczeli leciala glowica :( ale jak zwykle to bywa, jak sie
dba tak sie ma...


dokladnie jest tak ze jesli zbyt mocno dokreca sie sroby od dekla zaworow
zwlaszcza ta srodkowa to przy ekstremalnych warunkach np. upaly i korki moze
zdarzyc sie juz od przebiegu ok 200 tys peka glowica a co najsmieszniejsze
jest to takie same pekniecie w kazdej glowicy (tak powiedzial gosc co
naprawia glowice w moim przypadku -mowil ze robil juz takie 6 szt. i kazda
miala identyczne pekniecie )

moze moje doswiadczenia dlatego zrazily mnie do hondy ale nie tylko ja mam
takie zdanie jakie mam.

a tak sie ksztaltuja zblizone koszty naprawy dodam tylko ze autko naprawiane
bylo przez mojego kolege w dobrym warsztacie ale nie w aso.

naprawa glowicy - 1000
uszczelki komplet na gore silnika ok. 500-600
robocizna - ok 500 (do zdjecia glowicy dochodzi jeszcze dokladne czyszczenie
silnika bo jak i w ukl. oleju i plynu chlodzacego byl szlam)

to tylko koszty takiej naprawy u mnie jeszcze byl naprawiany wal bo obrucila
sie panewka

to chyba wszystko

pozdrawiam

Maciej - Sob Lut 03, 2007 13:07
Temat postu: Re: 2,3:)
Cytat:
No to tylko pozazdrościć :) Przyznaję, że nie mam 0 doświadczenia z
motorem 2.3, a napisałem tylko to co słyszałem ... Ogólnie klubowicze
hondy odradzają ten motor :/

Ten silnik (Honda H23A3 produkowana w latach 1992-1996) jest odradzany z
jednego powodu - w przypadku jakiegokolwiek problemu z ukladem chlodzenia
peka glowica.

Wada zostala poprawiona w pozniejszych wersjach silnika H23.

A co do mojego zdania nt. osiagow silnik H23A3, to mozna spojrzec w moja
stopke. :DDD

--
Pozdrawiam,
Maciek (Wa-wa Wola)
R623Si Lux '95 LPG i R827Si '93 LPG
był inny R623Si Lux '95 LPG i kilka innych, glownie LPG :)))

Kruchy - Sob Lut 03, 2007 14:38
Temat postu: Re: 2,3:)
Cytat:

dokladnie jest tak ze jesli zbyt mocno dokreca sie sroby od dekla
zaworow zwlaszcza ta srodkowa to przy ekstremalnych warunkach np.
upaly i korki moze zdarzyc sie juz od przebiegu ok 200 tys peka
glowica a co najsmieszniejsze jest to takie same pekniecie w kazdej
glowicy (tak powiedzial gosc co naprawia glowice w moim przypadku
-mowil ze robil juz takie 6 szt. i kazda miala identyczne pekniecie )


Gdzies kiedys czytalem ze glowica nierowno sie rozgrzewa, z powodu roznicy
temperatur wystepuje naprezenie aluminium i w koncu peka. Dziwne ze w
wiekszosci przypadkow nastepuje to w okolicach 200 kkm :(

Cytat:
moze moje doswiadczenia dlatego zrazily mnie do hondy ale nie tylko
ja mam takie zdanie jakie mam.


Ja mialem dwa hondowe serduszka w R, 2,3 i 1,6 i oba sie popsuly :( Co
prawda nie byly oszczedzane :D
Ale jakbym mial zmieniac w przyszlosci samochod a trafila by mi sie w dobrym
stanie R623 to bym sie nie zastanawial :))

Cytat:
a tak sie ksztaltuja zblizone koszty naprawy dodam tylko ze autko
naprawiane bylo przez mojego kolege w dobrym warsztacie ale nie w aso.

naprawa glowicy - 1000
uszczelki komplet na gore silnika ok. 500-600
robocizna - ok 500 (do zdjecia glowicy dochodzi jeszcze dokladne
czyszczenie silnika bo jak i w ukl. oleju i plynu chlodzacego byl
szlam)


A czy na spawanie glowicy dali Ci gwarancje?? Bo jak ja sie pytalem to nikt,
jak uslyszal ze to 2,3 Hondy, nie chcial sie za bardzo podjac naprawy.

--
Kruchy
R200 Coupe '98; R 416 '93(R.I.P.)
Stolica

platinium - Sob Lut 03, 2007 15:47
Temat postu: Re: 2,3:)
Cytat:

A czy na spawanie glowicy dali Ci gwarancje?? Bo jak ja sie pytalem to
nikt,
jak uslyszal ze to 2,3 Hondy, nie chcial sie za bardzo podjac naprawy.



tak dali warsztat w ktorym naprawiaja glowice itp miesci sie na
terespolskiej w wawie niedaleko wiatraka

xavier - Sob Lut 03, 2007 18:29
Temat postu: Re: 2,3:)
Tomi wrote:

Cytat:
Wiesz, jak się porówna 150-konne 1,8T do 2,0T w Miśku EVO, to okazuje się,
że samochód z 4 kółkami to raczej dla emeryta, bo się ledwo zbiera z pod
świateł (róznica zaledwie 0.2L pojemności).

A teraz na serio. Przypuszczam, że zmieniłbyś zdanie, gdyby A4 nie dało rady
623. Te silniki mają zupełnie inną charakterystykę i wymagają innego stylu
jazdy. Większy moment obrotowy w niższych obrotach wpływa znacząco na
subiektywne odczucia podczas jazdy, ale pomaga to już podczas jazdy, gdy nie
musisz redukować. W sytuacji gdy ruszasz n.p. z pod swiateł, obawiam się, że
dostałbyś tęgie baty od 623Si.


ojj tak japonskie serduszka sie wysoko kreca;)..dawaj te Twoje audi:]

pozdr


--
Nowy Sącz
FLAME RED
620Si ltd + sekwencja
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

ADAM1 - Sob Lut 03, 2007 23:50
Temat postu: Re: 2,3:)
"platinium" <plati@a4-klub.pl> schreef in bericht
news:eq0419$rub$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Cytat:
powiem z wlasnego doswiadczenia ze motor 2,3 to totalna porazka mam teraz
audi a4 1.8T ktore ma 150 KM i mozna porownac rovera jak by mial 120 KM
audi rozpedza sie do 200 tak ze nawet nie trzeba go prosic o to a rovera
na
tym samym odcinku drogi musialem meczyc i meczyc az okazalo sie ze trzeba
hamowac bo konczy sie droga co do audi na tym samym odcinku drogi
rozpedzilem do 225 i jeszcze zostalo zeby spokojnie wychamowac

tyle co do osiagow rovera z motorem 2,3

Czemu nie poruwnasz swojego audi do R620Ti??????????
Oba sa doladowane

Pozdr
--
Adam
R 618`97
Haga
http://skocz.pl/cpfs

platinium - Nie Lut 04, 2007 01:37
Temat postu: Re: 2,3:)
Cytat:

Czemu nie poruwnasz swojego audi do R620Ti??????????
Oba sa doladowane


a dlatego chociazby ze 620ti ma 200 koni a audi 150 a mi chodzilo o

porownanie 623 160 koni z 1.8t 150 koni, a ty dales przyklad tak jak bym
powiedzial porownaj tt 225 konna z 620 ti przeciez to wiadomy wynik. a jesli
ktos by byl chetny sie spawdzic 623 z moim a4 to bardzo prosze ale z wawy i
okolic

ADAM1 - Nie Lut 04, 2007 12:44
Temat postu: Re: 2,3:)
"platinium" <plati@a4-klub.pl> schreef in bericht
news:eq3eft$bir$1@host-ip211-14.crowley.pl...

Cytat:
a dlatego chociazby ze 620ti ma 200 koni a audi 150 a mi chodzilo o
porownanie 623 160 koni z 1.8t 150 koni, a ty dales przyklad tak jak bym
powiedzial porownaj tt 225 konna z 620 ti przeciez to wiadomy wynik. a
jesli
ktos by byl chetny sie spawdzic 623 z moim a4 to bardzo prosze ale z wawy
i
okolic

To czemu poruwnojesz silnik doladowany z wolnossacym.Porownaj doladowany z
doladowanym i R wychodzi do przodu, natomiast A TT jest samochodem sportowym
a R 600 to limuzyna
Poza tym audi ma silnik z nowszej generacji

Pozdr
--
Adam
R 618`97
Haga
http://skocz.pl/cpfs

Kruchy - Nie Lut 04, 2007 13:53
Temat postu: Re: 2,3:)
Cytat:
mam
pytanie co do v-max......na zimowych oponkach z indeksem predkosci do
190 na autostradzie spokojnie jechal te 190 ale to nie jest szczyt:)
ktos wie ile moze pojechac?? w papierach jets chyba 216 ale nie
wierze zeby nie pojechal szybciej:P
Pozdrawiam:)

Licznikowe 230, a pojechalby jeszcze troszke :)

--
Kruchy
R200 Coupe '98; R 416 '93(R.I.P.)
Stolica

Markzo - Nie Lut 04, 2007 14:16
Temat postu: Re: 2,3:)
Niestety jestem z okolic rzeszowa i wlasnie skonczylem budowe domu i
raczej na pewno nie zagoszcze w Warszawie w najblizszym czasie:( natomiast
co do samego 2.3:) slinik jest naprawwde mocny i wytzrymaly:) kilka razy
ciągnolem nim przyczepe kempingową N126 i rozpedzilem sie bez problemowo
do 120 ale przyczepka juz niebezpiecznie latała po drodze:P kilka razy
ciagnol rowniez przyczepy z piaskiem czy weglem(raz nawe 1,4tony) i nie
bylo problemow:P wadą jest brak kontroli trakcji(wersja Si Lux?) i przy
sliskiej nawierzchni szybki strat graniczy z cudem:( mysle ze ciekawym
motywem było by uturbienie tego potworka:P mi jego parametry w zupelnosci
wystarczają i jestem z niego bardzo zadowolony:) mam pytanie co do
v-max......na zimowych oponkach z indeksem predkosci do 190 na
autostradzie spokojnie jechal te 190 ale to nie jest szczyt:) ktos wie ile
moze pojechac?? w papierach jets chyba 216 ale nie wierze zeby nie
pojechal szybciej:P
Pozdrawiam:)
----
markzo
623

Markzo - Nie Lut 04, 2007 15:45
Temat postu: Re: 2,3:)
Wow....:P:D
no to nie jest zle:):):)
Pozdrawiam


--
Markzo
623 Si Lux
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

piter34 - Pon Lut 05, 2007 10:33
Temat postu: Re: 2,3:)
Markzo napisał(a):
Cytat:
Witam:)
Po pierwsze porownujemy turbo i jednostke wolnossaca:) a po drugie jestem
starsznie zaskoczony tym co Pan pisze....bo moj roverek nie ma
najmniejszego problemu z predkoscia 200km/h:) i nie trzeba go dusic i
dusic:) ma ktos z milych kolegów jakies wykresy mocy z i momentu z
chamowni???Pzdr

Wykresy z folderu są na stronie klubowej w galerii poświęconej modelowi R600.
Dosyć dobrze oddają charakter jednostki napędowej.

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

piter34 - Pon Lut 05, 2007 10:56
Temat postu: Re: 2,3:)
platinium napisał(a):
Cytat:
Czemu nie poruwnasz swojego audi do R620Ti??????????
Oba sa doladowane
a dlatego chociazby ze 620ti ma 200 koni a audi 150 a mi chodzilo o

Nie samą mocą żyje auto...

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

pietjawawa - Wto Cze 12, 2007 15:28

Witam wszystkich
Posiadam autko Honda Prelude z silnikiem 2.2 VTEC H22A a wcześniej siedziało H23A2 który to się wysypywał a konkretnie panewki było już znacznie słychać i olej zaczął pić, nie czekałem jak padnie do końca tylko zrobiłem SWAP na H22A i teraz od roku nic się nie dzieje a takich jak ja na forum www.hondaprelude.pl jest sporo i wiedzą czym śmierdzi H23Ax 1,2,3 a jedyny ratunek to tylko SWAP na H22A. Co do pana który się chwalił AUDI to powiem inaczej, ROVER 620Ti nie będzie miał co robić nawet z AUDI 1.8T 180KM a jak to nie wystarczy to zawsze może postawić się z Preludem 2.2 VTEC H22A 200KM który tym bardziej załatwi sprawę :) . Ogólnie jestem za Roverer serii 600 bo to nic innego jak Accord w dodatku braciak wczoraj takiego kupił 623 ale jak padnie silnik to będzie SWAP na H22A bo najlepsza jest baza na H22A po tym jak siedziało H23Ax

piter34 - Wto Cze 12, 2007 15:31

pietjawawa napisał/a:
Co do pana który się chwalił AUDI to powiem inaczej, ROVER 620Ti nie będzie miał co robić nawet z AUDI 1.8T 180KM

W jakiej budzie to 1.8T?
Masz na myśli sprint?

maciej - Wto Cze 12, 2007 15:33

To prawda. Można jeszcze włożyć F21 - kolega z klubu ćwiczył.

A co do samego H23A3 to mam już drugiego R623 z tym silnikiem i na razie żaden nie padł. :)
Wg warsztatu zajmującego się Hondami to tylko kwestia pilnowania układu chłodzenia. :)

piter34 - Wto Cze 12, 2007 15:34

maciej napisał/a:
Można jeszcze włożyć F21 - kolega z klubu ćwiczył.

F20Z1?

maciej - Wto Cze 12, 2007 15:38

Tfu...
Oczywiście. Chodziło mi o autko brata Mariusza.

pietjawawa - Pon Cze 23, 2008 00:27

piter34 napisał/a:
pietjawawa napisał/a:
Co do pana który się chwalił AUDI to powiem inaczej, ROVER 620Ti nie będzie miał co robić nawet z AUDI 1.8T 180KM

W jakiej budzie to 1.8T?
Masz na myśli sprint?

A w jakiej tylko sobie zapragniesz, mój sąsiad kupił ostatnio 620Ti i teraz wiem że lepiej to chodzi od audi z silnikiem 1.8T 180KM nawet najlżejszej A3 :)
Chodzi głównie o sprint ale i elastyczność w 620Ti jest bardzo ładna i z każdej prędkości ładnie przyspiesza, w hondzie porównywalnym silnikiem jest H22A i tu akurat za turbo robi VTEC z którym elastyczność też jest przyzwoita. Panowie róbcie jakiś swapik z H23 na H22, jestem ciekaw jak wypadał by z r620ti z r600 H22 :)

maciej - Pon Cze 23, 2008 08:28

pietjawawa napisał/a:
Panowie róbcie jakiś swapik z H23 na H22, jestem ciekaw jak wypadał by z r620ti z r600 H22

Z ogłoszeń są znane takie przypadki. :)
Najwięcej było w Prelude, ale w R600 też się zdarzały, ale chyba w Klubie nie ma takiego. :(

Markzo - Pon Cze 23, 2008 13:16

łojoj moj temat ożyl:P znaczy sie R620Ti jest szybszy ok OOOO 1.8T ?? ja sie aktualnie przymiezam do swapa 2.0T do mojego coupe.... :oops:
pietjawawa - Pon Cze 23, 2008 19:00

Markzo napisał/a:
łojoj moj temat ożyl:P znaczy sie R620Ti jest szybszy ok OOOO 1.8T ?? ja sie aktualnie przymiezam do swapa 2.0T do mojego coupe.... :oops:

A jaki tam teraz silnik siedzi? jeśli hondowska jednostka to lepiej ci jakiegoś VTEC'a wstawi moim zdaniem jeśli roverowska to faktycznie lepsza opcja to 620Ti. Silniki hondy są odwrócone w porównaniu do roverowskich i musiał byś wszystko przekładac. Zerknij nawet na allegro w fotkach roverów i jak są porozmieszczane graty typu pompa ABS itd w wersji z silnikiem hondy jak i z silnikiem rovera. Warto się w ten temat zagłębic żeby nie miec kosztów.

Markzo - Pon Cze 23, 2008 19:51

Pietja wiem ze wsio jest na odwrot, w dziale tuningu mechanicznego mam swoj temat dotyczacy przemyslen na temat swapa;) Hondowskiego Vteca wolalbym uniknac...moze to i jedzie i sie kreci wysoko ale moc jest dostepna starsznie wysoko, elastycznosci wlasciwie nie ma, jazda od dolu jest dla silnika nie zdrowa, zaraz leca panewki:/ fajna zabawa dac w palnik na kretej drodze do odcinki ( mam silnik D16A8) i tak od 5-6tys obr to on jedzie jak burza ale nizej nie ma nic....w kazdym malym silniku Hani tak jest....do 5tys sie nic nie dzieje:/ wstawic H22A ciekawa koncepcja...w sumie nie taka glupia:p jest wieszka pojemnosc to i bedzie wieksza elastycznosc przy niksich obrotach:) jak narazie jednak na 1 miejscu jest 2.0T16 mady by Powertrain:P zobacz na youtube.com jak jedzie tomcat z takim motorem:P to jak dla mnie nie jest juz szybko jezdzace autko ale niskoprzelatujacy zapier**** :twisted: :twisted: :twisted:
pietjawawa - Wto Lip 01, 2008 22:56

Rover 220Ti
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Civic z silnikiem H22
http://www.youtube.com/wa...feature=related

osobiście bym się skusił na H22 mimo że oba silniki dysponują taką samą mocą lecz innym momentem na korzyść R to jednak H22 lepiej sobie radzi. Mój sąsiad ma 620Ti skrzynia Torsen a ja mam prelude H22 JDM skrzynia bez szpery, masa mojej preli 1300KG porównywalna z roverem 1330KG a jednak różnica jest widoczna na korzyść H. Moim zdaniem powinieneś sobie zapodać takie H22.
1. sporo ostatnio tych silników na allegro jak i na forum www.hondaprelude.pl
2. ewentualne części zamienne dostępne od ręki w każdej większej sieci sklepów z częściami motoryzacyjnymi Japan Cars, Inter Cars, a co do silnika 2.0T to bym tak nie powiedział (kolega szukał kabli zapłonowych i dopiero przez serwis dostał czekając na nie tydzień, IC nie miał w oferci)
3. Późniejsze modyfikacje silnika są łatwiejsze (dużo osób zna ten silnik i na wielu forach opisują jak można je modyfikować i jakie to przynosi efekty). 2.0Ti ni bardzo da się podnieść moc bo trzeba go zakuwać, chyba że się mylę to mnie poprawcie a jeśli trzeba to równie dobrze można zrobić H22 turbo bo wyjdzie ten sam koszt albo i mniejszy (większa dostępność części). Ale się rozpisałem :)
Pozdrawiam

Edit: wiele elementów zostanie ci pod maską w tym samym miejscu jeżeli zdecydujesz się na H22 (i znów mniejsze koszta)

kwiatekt11 - Wto Lip 01, 2008 23:30

Jakieś bajki z tymi kablami, ostatnio kupiłem bez problemu mieli w katalogach z częściami tez niema najmniejszego problemu do silnika. Co do podnoszenia mocy to ten silnik ma dany zapas i można go podkręcić, w Anglii jak byłem to gość miał 2.0 ti i 270 koni bez kucia jak to długo chodziło to nie wiem ale sie da.
pietjawawa - Sro Lip 02, 2008 00:25

"W przeciwieństwie do innych turbodoładowanych dwulitrowych silników produkowanych w tamtym okresie, jednostka T16 nie może być jednak w łatwy i tani sposób modyfikowana w celu uzyskania większej mocy. Jest to spowodowane tym, że elementy silnika nie zostały zaprojektowane do przyjmowania obciążeń większych niż te przewidziane przez producenta"
Tekst skopiowany z waszej strony http://www.roverki.pl/article.php?sid=421

Co do kabli to mówię to co sam na oczy widziałem i z palca sobie nie wyssałem jeździłem z kolegą osobiście więc wiem co piszę. Podobna sytuacja była z chłodnicą i w końcu kolega kupił chłodnice od rovera 620 TD w której zalepił 2 otwory na czujniki. Z resztą części typu klocki, tarcze, rozrząd, świece, kopułka, filtr powietrza nie było problemu wszystko od ręki i za nie duże pieniądze.

dobryziom - Sro Lip 02, 2008 08:24

Ten artykuł to jakaś bzdura z tego silnika 270 robi sie na miękko jedyne co może sie sypnąć to skrzynia jeśli nie była od nowości zregenerowana. Podnoszenie mocy wymaga wywalenia:
EBC i założenie mbc , modyfikacja wydechu, dolotu, większy IC. Możemy liczyć na wzrost o 50Km zależnie od doładowania. Co do kabli faktycznie mailem lekki przestój bo na wybrane przeze mnie NGK w intercarsie musiałem poczekać 2 dni :rotfl:

pjetiawawa
"W przeciwieństwie do innych turbodoładowanych dwulitrowych silników produkowanych w tamtym okresie, jednostka T16 nie może być jednak w łatwy i tani sposób modyfikowana w celu uzyskania większej mocy. Jest to spowodowane tym, że elementy silnika nie zostały zaprojektowane do przyjmowania obciążeń większych niż te przewidziane przez producenta"

pamiętaj ze każdy samochód jest liczony z zapasem od 10-25%

KRYS - Nie Lip 06, 2008 07:51

pietjawawa VS dobryziom ??????

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Obstawiam R bo co turbo to turbo :ok:

pietjawawa - Nie Lip 06, 2008 23:46

KRYS napisał/a:
pietjawawa VS dobryziom ??????

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Obstawiam R bo co turbo to turbo :ok:


Nie masz co obstawiać bo z samych danych fabrycznych widać że R220Ti ma 6.5 do 100 a prela JDM ma 6.9 więc wynik znany. Trzeba by postawić jakąś Honde która ma podobną masę i moc. U mnie na forum PTP był kiedyś Cif z silnikiem H22 200KM który do paczki kręcił się w 5.2s więc to był by odpowiedni rywal z tym że to nie jest autko stokowe bo taki silnik w żadnym cifie nie występował. Najbliższą konkurencją może być integra type-r 98r JDM który do paczki przyspiesza w 6.2-6.3 i to z silnika 1.8. Dla preli nie ma konkurencyjnego autka z Marki Rover w tej samej klasie, najbliższe auto to R600 ale to i tak nie to samo bo prela to sportowe coupe a R600 to autko rodzinne z dosyć dobrym potencjałem. To że turbo to też żadna zajwka na dłuższą metę, weź sobie dwa autka marka nie istotna z którego jedno to np Turbo 300KM a drugie to mocne N/A 300KM i wystartuj te autka na jakimś torze, jak ci się turbo nagrzeje to tracisz moc a N/A poleci dalej i niech nikt nie mówi że tak nie jest bo to znany problem np w Subaru, Mitsubishi, Nissan itd. Ewentualnie leć w trasie na pełnej klepie to zobaczymy czy długo turbo będzie dmuchało z pełną mocą, w końcu spuchnie. Panowie czy tak czy siak to nie chcę w żaden sposób obrażać bądź poniżać marki Rover ale wy chyba odbieracie to inaczej, dla mnie Rover z lat 90 to dziecko Hondy i bardzo lubię te autka.

Markzo - Pon Lip 07, 2008 08:20

Dokladnie Pietja, to sa dwa zupelnie rozne auta i nie mozna ich porownywac:) jesli mowi o R200 Coupe "Tomcat" z silnikiem 2.0T to chyba raczej produkt Rovera w 99% (wntrze jak concerto?) jednak auto samo w sobie jest genilane, mimo 12 lat wyglada poporstu ekstra i tu sie zgodzisz prawda?:) nieraz wiecej ludzi oglada sie za moim tomciem niz za jakas nowa furka, bo tych autek jest bardzoooo malo:) ja sie bron Boże nie obrazam i szczerze to nie obchodzi mnie co siedzi pod "skrupa" ROvera, ma znaczek Rovera na klapie to jest to Roverek i kropka :mrgreen:
dobryziom - Pon Lip 07, 2008 08:44

pietjawawa napisał/a:
KRYS napisał/a:
pietjawawa VS dobryziom ??????

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Obstawiam R bo co turbo to turbo :ok:


Nie masz co obstawiać bo z samych danych fabrycznych widać że R220Ti ma 6.5 do 100 a prela JDM ma 6.9 więc wynik znany. Trzeba by postawić jakąś Honde która ma podobną masę i moc. U mnie na forum PTP był kiedyś Cif z silnikiem H22 200KM który do paczki kręcił się w 5.2s więc to był by odpowiedni rywal z tym że to nie jest autko stokowe bo taki silnik w żadnym cifie nie występował. Najbliższą konkurencją może być integra type-r 98r JDM który do paczki przyspiesza w 6.2-6.3 i to z silnika 1.8. Dla preli nie ma konkurencyjnego autka z Marki Rover w tej samej klasie, najbliższe auto to R600 ale to i tak nie to samo bo prela to sportowe coupe a R600 to autko rodzinne z dosyć dobrym potencjałem. To że turbo to też żadna zajwka na dłuższą metę, weź sobie dwa autka marka nie istotna z którego jedno to np Turbo 300KM a drugie to mocne N/A 300KM i wystartuj te autka na jakimś torze, jak ci się turbo nagrzeje to tracisz moc a N/A poleci dalej i niech nikt nie mówi że tak nie jest bo to znany problem np w Subaru, Mitsubishi, Nissan itd. Ewentualnie leć w trasie na pełnej klepie to zobaczymy czy długo turbo będzie dmuchało z pełną mocą, w końcu spuchnie. Panowie czy tak czy siak to nie chcę w żaden sposób obrażać bądź poniżać marki Rover ale wy chyba odbieracie to inaczej, dla mnie Rover z lat 90 to dziecko Hondy i bardzo lubię te autka.


mam parę pytań

1. co to jest prela JDM ??? z tego co kojarzę oznaczenie jest używane albo do określenia pewnego stylu jakim są Tuningowane auta japońskie ewentualnie co przestało spełniać już swoje znaczenie określenie samochodów na rynek krajowy (japoński) Japanese Domestic Marke... żadne z powyższych nie określa żadnego modelu Preludy...

2. prela JDM ma 6.9 więc wynik znany.
jeżeli chodzi o jednostkę 2,2 VTEC 185km źródła podają jakieś 7,1-7,2sek

3. Trzeba by postawić jakąś Honde która ma podobną masę i moc. U mnie na forum PTP był kiedyś Cif z silnikiem H22 200KM który do paczki kręcił się w 5.2s więc to był by odpowiedni rywal z tym że to nie jest autko stokowe bo taki silnik w żadnym cifie nie występował. jaki rywal ?? ? rywal to porównanie samochodów o podobnej mocy i masie a civ robiący 5,2 do paki to jakaś wydmuszka ważąca jakieś 900kg (w optymistycznej opcji)

4. integra type-r 98r w ramach ścisłości 6,7sek do paczki i 190km mocy

5. To że turbo to też żadna zajwka na dłuższą metę częste stwierdzenie osób które nigdy nie miały jednostki turbodoładowanej... i pewnie dlatego tak dużo zagorzałych zwolenników NA zaczęło dmuchać swoje zabawki :roll:

6. jak ci się turbo nagrzeje to tracisz moc a N/A poleci dalej i niech nikt nie mówi że tak nie jest bo to znany problem np w Subaru, Mitsubishi, Nissan itd. ciekawa teoria może nobela dostaniesz :rotfl:

7. Ewentualnie leć w trasie na pełnej klepie to zobaczymy czy długo turbo będzie dmuchało z pełną mocą, w końcu spuchnie. równie ciekawa teoria może i możliwa jeśli odepniesz IC... niestety tez równie nieprawdopodobna bo w Polsce nie ma drogi żebym mógł lecieć dłuższy czas..."na pelnej klepie " cokolwiek to znaczy :)

Brt - Pon Lip 07, 2008 09:02

ad 7. leciałem ostatnio autostradą A4 (razem jakieś 600km) właściwie na okrągło z prędkością ok 150 - 170km/h i na wskaźniku ciśnienie doładowania było w granicach 0,9 - 1,1 bar a przy przyspieszaniu 1,3 bar i hmm no dojechałem i spadku mocy nie czułem jakoś ;) Akurat ta teoria sie kupy kompletnie nie trzyma. Powiem wiecej właśnie przy wyższych prędkościach intercooler ma dobre warunki chłodzenia co poprawia efektywnośc pracy turbiny ;)
Tempest - Pon Lip 07, 2008 10:57

no cóż, takiego wskaźnika "barowskiego" jak Brt nie mam, ale też jak jechałem trasą poznańską na Berlin - droga była czysta - i jak jechałem na pełnym gazie przez bardzo długi czas to nie zauważyłem żadnego spadku mocy
dobryziom - Pon Lip 07, 2008 11:09

czasem występuje spadek mocy kierującego :rotfl:
Tempest - Pon Lip 07, 2008 11:22

dobryziom napisał/a:
czasem występuje spadek mocy kierującego :rotfl:

ale wcześniej to było w N/A - teraz turbinka jest i wsio gra i leciutko robi pssss :cool:
chyba będę musiał sobie zamontować takie ustrojstwo jakie ma Barcik bo małe toto a cieszy :razz: :mrgreen:

pietjawawa - Pon Lip 07, 2008 13:40

dobryziom napisał/a:



1. co to jest prela JDM ??? z tego co kojarzę oznaczenie jest używane albo do określenia pewnego stylu jakim są Tuningowane auta japońskie ewentualnie co przestało spełniać już swoje znaczenie określenie samochodów na rynek krajowy (japoński) Japanese Domestic Marke... żadne z powyższych nie określa żadnego modelu Preludy...

2. prela JDM ma 6.9 więc wynik znany.
jeżeli chodzi o jednostkę 2,2 VTEC 185km źródła podają jakieś 7,1-7,2sek

3. Trzeba by postawić jakąś Honde która ma podobną masę i moc. U mnie na forum PTP był kiedyś Cif z silnikiem H22 200KM który do paczki kręcił się w 5.2s więc to był by odpowiedni rywal z tym że to nie jest autko stokowe bo taki silnik w żadnym cifie nie występował. jaki rywal ?? ? rywal to porównanie samochodów o podobnej mocy i masie a civ robiący 5,2 do paki to jakaś wydmuszka ważąca jakieś 900kg (w optymistycznej opcji)

4. integra type-r 98r w ramach ścisłości 6,7sek do paczki i 190km mocy

5. To że turbo to też żadna zajwka na dłuższą metę częste stwierdzenie osób które nigdy nie miały jednostki turbodoładowanej... i pewnie dlatego tak dużo zagorzałych zwolenników NA zaczęło dmuchać swoje zabawki :roll:

6. jak ci się turbo nagrzeje to tracisz moc a N/A poleci dalej i niech nikt nie mówi że tak nie jest bo to znany problem np w Subaru, Mitsubishi, Nissan itd. ciekawa teoria może nobela dostaniesz :rotfl:

7. Ewentualnie leć w trasie na pełnej klepie to zobaczymy czy długo turbo będzie dmuchało z pełną mocą, w końcu spuchnie. równie ciekawa teoria może i możliwa jeśli odepniesz IC... niestety tez równie nieprawdopodobna bo w Polsce nie ma drogi żebym mógł lecieć dłuższy czas..."na pelnej klepie " cokolwiek to znaczy :)


1.Prela JDM to Preluda która występowała na Japoński rynek jak i angielski.

2. 185KM ma prela EDM 2.2 VTEC oznaczenie silnika H22A2 i przyspieszenie 7.1 a JDM ma 200KM i oznaczenie silnika to H22A przyspieszenie 6.9 sam mam silnik od JDM i na hamowni wyszło 197 na wydechu 2" od starego silnika H23A2 160KM więc na wydechu 2,5" powinno wyjść te 200KM.

3. Nie wiem czego tu nie rozumiesz, civ nie był wybebeszony a nawet miał klime ABS elektryke itd. w dodatku napisałem że to autko nie jest stokowe więc odpada jako rywal bo taki silnik nie występował fabrycznie a co do masy to taki civ waży +/- 1100kg. Później dodałem integre Type-R jako najbliższego rywala lecz nadal z mniejszą mocą i pojemnością ale ten fragment tekstu pominąłeś.

4. Po raz kolejny nie przeczytałeś dokładnie co napisałem, dałem jako przykład Integre JDM która silnika 1.8 osiąga moc 200KM http://www.altech.com.pl/wbt/tech/techdata.html
zrknij na silniki b18c6 b18c7 oba wystepowały na rynek Japoński i oba mają 200KM na Japońskim paliwie.

5,6,7 Ogólnie ty masz swoje zdanie jak i ja mam swoje zdanie, nabijanie się że dostane nobla nie jest na miejscu bo może tobie brak wiedzy na ten temat, poczytaj trochę na temat minusów aut z turbodoładowaniem i nie pisz mi bzdur że można wymienić IC bo w tym momencie to nie będzie już seryjne, co do utraty mocy to pomyśl co się dzieje z turbosprężarką jak dajesz non stop ogień i jej nie odpuszczasz, skąd się biorą regeneracje turbin itd? brak dostatecznego smarowania i zacierasz turbinę i zarazem związane jest to z utrata mocy. Turbosprężarka daje moc ale to delikatne urządzenie i trzeba o nie dbać, jak będziesz ją kręcił non stop to padnie.

Brt - Pon Lip 07, 2008 14:27

pietjawawa napisał/a:
skąd się biorą regeneracje turbin itd? brak dostatecznego smarowania i zacierasz turbinę i zarazem związane jest to z utrata mocy. Turbosprężarka daje moc ale to delikatne urządzenie i trzeba o nie dbać, jak będziesz ją kręcił non stop to padnie.

No właśnie wtedy ma odpowiedznie smarowanie, a najbardziej dostaje w :dupa: jak jej po takiej jeździe nie schłodzisz tylko od razu wyłączysz silnik oraz jak dasz w palnik na zimnym silniku. Gdyby było jak piszesz to nikt by nie stosował turbosprezarek - przykładów na pracę pod ciagłym obciazeniem jest ogrom ;)

KRYS - Pon Lip 07, 2008 14:45

pietjawawa nie denerwuj ty sjebia ;-)

Chyle czoła przed wszystkimi japończykami i sam mam ochotę na 200 sx albo wyzej.

Pod maska mam F20Z1 i wiem jaka to niesamowita jednostka i chciałbym w przyszłosci wrzucic H22A a nie roverowe turbo.

Ja obstawiłem dobregozioma ale nie wiem w jakim stanie jest jego turbina a i autko rocznikowo pewnie starsze i koniki mogły pouciekac. Silniki H generalnie dobrze trzymają serie
Z R600Ti to prela nie ma co robic

A jaką mase ma 220 coupe turbo?

Bo prelki to chyba coś ok 1300

dobryziom - Pon Lip 07, 2008 14:45

pietjawawa napisał/a:

1.Prela JDM to Preluda która występowała na Japoński rynek jak i angielski.

2. 185KM ma prela EDM 2.2 VTEC oznaczenie silnika H22A2 i przyspieszenie 7.1 a JDM ma 200KM i oznaczenie silnika to H22A przyspieszenie 6.9 sam mam silnik od JDM i na hamowni wyszło 197 na wydechu 2" od starego silnika H23A2 160KM więc na wydechu 2,5" powinno wyjść te 200KM.

3. Nie wiem czego tu nie rozumiesz, civ nie był wybebeszony a nawet miał klime ABS elektryke itd. w dodatku napisałem że to autko nie jest stokowe więc odpada jako rywal bo taki silnik nie występował fabrycznie a co do masy to taki civ waży +/- 1100kg. Później dodałem integre Type-R jako najbliższego rywala lecz nadal z mniejszą mocą i pojemnością ale ten fragment tekstu pominąłeś.

4. Po raz kolejny nie przeczytałeś dokładnie co napisałem, dałem jako przykład Integre JDM która silnika 1.8 osiąga moc 200KM http://www.altech.com.pl/wbt/tech/techdata.html
zrknij na silniki b18c6 b18c7 oba wystepowały na rynek Japoński i oba mają 200KM na Japońskim paliwie.

5,6,7 Ogólnie ty masz swoje zdanie jak i ja mam swoje zdanie, nabijanie się że dostane nobla nie jest na miejscu bo może tobie brak wiedzy na ten temat, poczytaj trochę na temat minusów aut z turbodoładowaniem i nie pisz mi bzdur że można wymienić IC bo w tym momencie to nie będzie już seryjne, co do utraty mocy to pomyśl co się dzieje z turbosprężarką jak dajesz non stop ogień i jej nie odpuszczasz, skąd się biorą regeneracje turbin itd? brak dostatecznego smarowania i zacierasz turbinę i zarazem związane jest to z utrata mocy. Turbosprężarka daje moc ale to delikatne urządzenie i trzeba o nie dbać, jak będziesz ją kręcił non stop to padnie.


W ramach ścisłości panie ekspercie...

1,2. Jak już to nie Preluda JDM tylko Preluda SiR i nie 200KM tylko 202,7PS

3. porównywanie civa nawet niebebeszonego o wadze poniżej 1100kg z roverem 600Ti prawie 1400kg bardzo ciekawe... integra Type-R tez beznadziejny przykład bo to typowy samochód streetowy nie mówiąc już o wadze...

4. Stronka na temat HONDA ACCORD 1990-1993 ?? ? Nadal czekam na to co to za wersja 200km bo jak dla mnie obie jednostki maja 190 PS... oba mają 200KM na Japońskim paliwie. dobre a na polskim ile maja :roll:

5,6,7. Może powinieneś dostać właśnie nobla bo cały świat nie wie o takim wielkim odkryciu przez ciebie które może zmienić bieg motoryzacji podziel sie tym z innymi :) Czy ja pisałem coś na temat wymiany IC ?? ? nie przypominam sobie... Teorie na temat turbiny bardzo ciekawe... hmm jesteś posiadaczem samochodu z Turbo? pracujesz w regeneracji sprężarek? masz jakakolwiek wiedzę praktyczna z tego zakresu?... trak myślałem...

* jak dajesz sprężarce non stop "ogień" jak ty to mówisz to jeśli sprężarka jest w pełni sprawna oraz cały układ chłodzący oraz smarowania nic sie jej nie dzieje dziwne nie :)

* regeneracje biorą sie z niewłaściwego eksploatowania tzn. wkręcania na wysokie obroty na zimnym silniku, nie wyhamowaniu wirnika po zakończonej jeździe oraz nie schodzeniu, nieszczelnej instalacji, złej mieszance, kiepskim paliwie itd... itp...

* Turbosprężarka daje moc ale to delikatne urządzenie i trzeba o nie dbać, jak będziesz ją kręcił non stop to padnie. obiecuje ze nie będę więcej kręcił sprężarki... sorry ale już nie mogę :rotfl:

PS 4. poczytaj sobie watek chłopaków z SSGarage Honda Civic EG5 B18C6 - prawie jak integra tam wyraźnie widać ze to nie silnik ma 200KM tylko zmiana kolektora to zapewnia... czemu ja wszystkim idę na łatwize:/

PS2 waga Roverka wersja z klima 1185 kg / Stan sprężarki BDB +++ :ok:

KRYS - Pon Lip 07, 2008 14:57

dobryziom napisał/a:
/ Stan sprężarki BDB +++


Jak sie dba tak sie ma :mrgreen:

dobryziom - Pon Lip 07, 2008 14:59

no powiedzmy ze starej została tylko muszla zimna :roll:
jerzu - Pon Lip 07, 2008 21:12

Kolega coś pisał o puchnięciu, w maju jadąc na zlot do Grodziska od Strykowa do Poznania lecieliśmy cały czas autostradą, wszystkie Turbo (2 benzyny i chyba 4-5 diesli) Średnia prędkość ok 180 i nie zauważyłem żeby cokolwiek puchło...
Co do silników Hondy to jest to dla mnie coś pięknego :) Po Roverku chciałem Prelude i wiele czytałem o silniku H22A :) Piękna sprawa, tak samo jak większość z VTECiem czyli B16A2 lub B18C4/6 :) Autko wysoko kręcisz i tam masz dopiero moc... W silniku z Turbo masz już tą moc trochę niżej :) Najłatwiej ocenić co jest lepsze przez wyścig równoległy :)

piter34 - Wto Lip 08, 2008 11:13

dobryziom napisał/a:
Ten artykuł to jakaś bzdura

Artykuł jest żywcem wzięty stąd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine

widzę, że zawartość tego artykułu się zmieniła i informacja jest uzupełniona i bardziej konkretna:
Cytat:
However, unlike some other turbocharged 2-litre engines of the same era, the Rover T16 cannot be easily and cheaply tweaked to produce more power, as its pistons were made to a price and not capable of holding boost much higher than standard. Older M series and O series pistons can be used with a little modification and do allow for higher boost. Forged piston are also available for the engine. Up to 800 bhp (600 kW) has been produced from a T series. [1]


[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 12:18 ]
dobryziom napisał/a:
porównywanie civa nawet niebebeszonego o wadze poniżej 1100kg z roverem 600Ti prawie 1400kg bardzo ciekawe...

Przecież kolega napisał, że to nie jest "rywal"

[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 12:19 ]
dobryziom napisał/a:
W ramach ścisłości panie ekspercie...

Staraj się pisać bez tych naładowanych emocjami przytyków. :ok:
Prowokujesz. :evil:

dobryziom - Wto Lip 08, 2008 11:50

piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
Ten artykuł to jakaś bzdura

Artykuł jest żywcem wzięty stąd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine

widzę, że zawartość tego artykułu się zmieniła i informacja jest uzupełniona i bardziej konkretna:
Cytat:
However, unlike some other turbocharged 2-litre engines of the same era, the Rover T16 cannot be easily and cheaply tweaked to produce more power, as its pistons were made to a price and not capable of holding boost much higher than standard. Older M series and O series pistons can be used with a little modification and do allow for higher boost. Forged piston are also available for the engine. Up to 800 bhp (600 kW) has been produced from a T series. [1]


Co nie zmienia faktu ze wikipednia jest mało wiarygodnym źródłem :ok:


[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 12:18 ]
piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
porównywanie civa nawet niebebeszonego o wadze poniżej 1100kg z roverem 600Ti prawie 1400kg bardzo ciekawe...

Przecież kolega napisał, że to nie jest "rywal"


To po co w ogóle o tym pisać... bez sensu

[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 12:19 ]
piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
W ramach ścisłości panie ekspercie...

Staraj się pisać bez tych naładowanych emocjami przytyków. :ok:
Prowokujesz. :evil:


Pewnie ze prowokuje bo nie lubię jak ktoś pisze bajki albo ze coś tam kiedyś gdzieś słyszał i powtarza niesprawdzone...jak by każdy tak tylko przytakiwał główką to nadal byśmy myśleli ze ziemia jest płaska :rotfl:

piter34 - Wto Lip 08, 2008 13:25

dobryziom napisał/a:
Co nie zmienia faktu ze wikipednia jest mało wiarygodnym źródłem :ok:

Zwróć uwagę na przypisy w Wikipedii. Tego się nie pisze z głowy, tylko na podstawie źródeł. Zacytowany fragment ma na dole przypis do konkretnego źródła. :ok:

dobryziom napisał/a:
Pewnie ze prowokuje

To nie prowokuj, bo za to ostrzeżenia na tym forum się daje. :P
Dyskutujmy tutaj merytorycznie i na poziomie. Kolega wycieczek personalnych nie robił do Ciebie przecież.

dobryziom napisał/a:
jak by każdy tak tylko przytakiwał główką to nadal byśmy myśleli ze ziemia jest płaska :rotfl:

Można się z kimś nie zgadzać i jednocześnie nie obrażać go pisząc z lekceważącym tonem. :ok:

[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 14:26 ]
Jakie masz ciśnienie doładowania (w porównaniu do seryjnego) w swoim Tomcacie?

dobryziom - Wto Lip 08, 2008 13:34

Piter przecież dobrze wiesz że połowa informacji na wikipedi mija sie z prawda, bo każdy może umieścić te informacje a umieszczenie źródła równie dobrze może być linkiem do mojego blogu, profilu na gronie czy czego tam sobie chcesz :) wiec warto podchodzić do tych informacji z ostrożnością :ok:
Konstruktywna krytyka zawsze jest na miejscu :ok: Poza tym tu nic osobistego nie było chodzi o rozwiązanie problemu i rozwianie wątpliwości luz blus

w porównaniu do seryjnego zwiększone :rotfl:

piter34 - Wto Lip 08, 2008 13:37

dobryziom napisał/a:
Piter przecież dobrze wiesz że połowa informacji na wikipedi mija sie z prawda

Grubo przesadzasz :lol:

dobryziom napisał/a:
bo każdy może umieścić te informacje a umieszczenie źródła równie dobrze może być linkiem do mojego blogu, profilu na gronie czy czego tam sobie chcesz :) wiec warto podchodzić do tych informacji z ostrożnością :ok:

Podchodzę z ostrożnością i nie uważam Wikipedii jako wykładni ostatecznej, jednak nie zgadzam się z Twoim pierwszym zdaniem. Zrób test i spróbuj dopisać jakąś bzdurę do losowo wybranej strony, a potem sprawdź jak szybko zniknie. :ok: ;-)

[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 14:37 ]
dobryziom napisał/a:
w porównaniu do seryjnego zwiększone :rotfl:

Dużo?

dobryziom - Wto Lip 08, 2008 13:48

Howard Webb ponad pół dnia sie trzymał na wiki :rotfl: całkiem sporo
Oki może przesadziłem ale wiki jest jedną ze stron w której sprawdzam w ostatniej kolejności jeśli mam wybór bo bez sensu jest szukanie czegoś i późniejszą weryfikacja czy to na pewno prawda? trochę tak od d py strony :/

Co do doładowania w serii jest 7 PSI teraz mam ustawione 11PSI i chodzi wszystko rewelka w tym miesiącu będzie 15 PSI jeśli czas pozwoli... a może i więcej 17PSI zobaczymy czy AFR się nie popsuje i jak reszta będzie reagowała na wzrost...

marsel88 - Sob Wrz 06, 2008 19:13

Witam,

Niestety w moim potworku też poleciała głowica.. ale proszę was bardzo, nie którzy nie piszcie bajeczek.. 1.8t ze stajni vw musi jeszcze mieć żagiel może wtedy mnie łyknie ze świateł:)

michone - Sob Wrz 06, 2008 19:56

marsel88 napisał/a:
Witam,

Niestety w moim potworku też poleciała głowica.. ale proszę was bardzo, nie którzy nie piszcie bajeczek.. 1.8t ze stajni vw musi jeszcze mieć żagiel może wtedy mnie łyknie ze świateł:)


nie uogólniaj... bo byly wersje :
1.8 T 150KM (110kW) 210Nm
1.8 T 180KM (132kW) 235Nm
1.8 T 209KM (154kW) 270Nm (wersja S3)
1.8 T 224KM (162kW) 280Nm (wersja S3)
i np z audi a3 ktora wazy 1300kg mialbys spore problemy...

Markzo - Sob Wrz 06, 2008 20:00

niby tak ale to jednak wolnossący silnik:) który zapierdziela aż miło:) a wystarzczy 2.0T w 600 i 1.8t ma pozamiatane;)
michone - Sob Wrz 06, 2008 20:04

Markzo napisał/a:
niby tak ale to jednak wolnossący silnik:) który zapierdziela aż miło:) a wystarzczy 2.0T w 600 i 1.8t ma pozamiatane;)
zeby czasem s3 nie pojechalo... no ale porownując zawsze można porównać 2.0t w r600 z 2.0t w a3 :)
Markzo - Sob Wrz 06, 2008 21:16

przecież S3 to nie ma za wiele z A3 wspolnego:) wiem bo kolega miał:) ktos pisał że 620Ti zamiata A3 jakies najlżejsze i to z każdego startu czy z rolki czy z kreski:)
marsel88 - Nie Wrz 07, 2008 09:13

Może uogólniam. Raz zdarzył mi się Pasek 1.8T a raz A4 1.8 T. Nie pytałem właścicieli jakie moce mają pod maską. Faktem jest że Roverek był szybszy.
kamil_luczak - Nie Wrz 07, 2008 11:22

Powiem tak. Mysle ze do 100kmh 620T nie bedzie szybsze niz S3. Ja swoim R jak sie ustawialem z kumpla S3 200KM ( z malym hakiem ) to dostawalem baty do 100kmh, pozniej go wyprzedzalem. Niestety naped na 4 kola robi swoje, wystarczy strzal z 6tys i duzo potecjalnie mocniejszych przeciwnikow zostaje w tyle. Pozniej czterolapy robia sie wolne, np impreza WRX czy nawet STI, na autostradzie moze ja skopac byle golf gti po programie.
Konrad_Zr160 - Sro Wrz 17, 2008 15:10

Tak tylko wez jeszcze pod uwage koszty uzytkowania i jezdzenia ciezkim uturbionym 4 x 4 made in germany o takich parametrach. W wiekszosci przypadkow w codzienniej jezdzie nie ma potrzeby posiadania takiego czegos. Zeszperowane FWD 1100 kilowe auto przy 200 koniach rozprawi sie z wiekszoscia tego typu samochodow tak jak zauwazyles. Wszystko zalezy do czego chcesz miec autko. Ja chce np. miec fajne autko do jazdy na codzien i dodatkowo bardzo szybkie w zakrecie przy zachowaniu sensownych spalan a nie mistrza prostej na autostrade z silnikim gigantycznym o spalaniu 30 litrow jak sie wcisnie porzadnie gaz. Co do 1.8T jakos nie wiem ale jezdze juz ponad 12 lat roznymi autami i nigdy nie dostalem batow od takiego autka w serii. Juz mazda mx-3 130 konna z lekkimi modami rozprawiala sie z tym na dzien dobry bez problemu. Uwazam, ze sa to przecenione silniki. Sugerujac sie tym co dzieje sie w sporcie powaznym motorowym. Zadny powazny samochod nie jest oparty o te konstrukcje. Nikt Ci tez tego nie powie, ze wiekszosc podkrecen tego silnika takich mocniejszych konczy sie jego zniszczeniem. O tym oczywiscie sza bo jak wiadomo u nas musi sie wmiawiac ludziom ze german jest the best.
jerzu - Sro Wrz 17, 2008 15:35

sorry w jakiej budzie ścigałeś się z 1.8T?
Konrad_Zr160 - Sro Wrz 17, 2008 17:50

Glownie byly to przewaznie Audi A4 i Passaty. Trafił się raz jeszcze Golf IV ale powtarzam - mowie o calkowitej serii 150 konnej. Wiem, wiem ;) Z cupra 180 konna nie mialbym szans zapewne. Pozdr.
jerzu - Sro Wrz 17, 2008 20:14

ciekaw jestem jakby wyglądał pojedynek MG ZR z A3 1.8T :) Szkoda że w Łodzi nie ma nikt ZR :P
Konrad_Zr160 - Czw Wrz 18, 2008 09:50

Pewnie bedzie mozliwosc kiedys porownania tego - sam jeszcze nie mialem okazji ;) Smiem twierdzic czytajac suche dane i tym co widze mniej wiecej jezdzac swoim autkiem po Krakowie ze do 100 nie mialbys jakiejkolwiek szansy, chyba nawet przy 180 koniach nie dalbys mi rady. Przy wysokich predkosciach sytuacja moze byc inna. Powiedzmy jak przysadzisz przy 150 km/h to moze byc tak ze faktycznie mi odjedzie taka turbina mocna. Generalnie troche slabo startuja z miejsca 1.8T bo problemy z trakcja - nie ma nie ma nic - nagle boost i mielimy kola - owszem ESP ale to nie to samo co lekka fajna szlifierka N/A. Duzo zalezy od tego jak uda sie zmienic bieg, jaki jest overall stan techniczny autek itp. Generalnie do 100 nie potrzeba wcale turbo i fajne lekkie N/A z dobra trakcja potrafi sobie poradzic calkiem calkiem w jezdzie codziennej. Ostatnio porownywalem swoje autko z kreski do seryjnej Corollki TS 195 koni kolegi i dalem jej rade bez trudu do 100 a myslalem, ze mi gosciu odjedzie w kosmos - probe robilismy kilkakrotnie na suchym. Z rolkami jest dziwnie bo producent podaje niby 8.2 do 100. Chlopaki nieraz ponizej 7 nawet maja. Sadze, ze realnie ona ma z 7,4 - 7,5. Mam u siebie narazie tylko zrobiony porzadny dolot, wydech, bardziej brutalne sprzeglo, docisk, dobre kable WN i ok. -20 kilo w stosunku do serii. W najblizszych planach jest quickshifter oraz urwanie ok. 7 kilogramow kolejnych na akumulatorze takze sadze bedzie jeszcze minialnie lepiej i chetniej rwalo do przodu. Nie mierzylem jeszcze autka gtechem takze nie bede ryzykowal podajac wyimaginowanych cyferek ale subiektywnie tak jest szybko i pogonisz nawet slabe wrx okularniki bez trudu. Pozdrawiam