|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 1.8 VVC 160] stukanie silnika
2003_megafun - Nie Gru 15, 2024 22:53 Temat postu: [MG ZR 1.8 VVC 160] stukanie silnika Witam
Od niedawna jestem posiadaczem bolidu MG ZR w wersji 1.8 VVC, rocznik 2005.
Auto w niezłym stanie, choć ma kilka uszczerbków estetycznych którymi trzeba będzie sie zająć, tym niemniej chciałbym zacząć od doprowadzenia do porządku sfery technicznej.
I tu największy problem- ten nieszczęsny stukot w silniku VVC który sprawia wrażenie że w aucie jest silnik diesla
Przez kilka dni przeglądałem internet w poszukiwaniu możliwej przyczyny, i po poszukiwaniach wiem mniej niż przed. Opierając sie na opiniach z internetu, to stukanie to:
- ten typ tak ma, musi stukać
- to oznaka że silnik zaraz wyzionie ducha
- to kwestia zużytych hydro szklanek zaworowych, wystarczy wymienić
- to przez zużyte łożyska wałków rozrządu
- to przez zasyfienie starym olejem mechanizmu zmiany faz rozrządu
- to przez zbyt rzadki olej, trzeba zmienić na gęstszy
Niestety większość interentowych dyskusji na ten temat pochodzi z czasów odległych o co najmniej dekadę, i często nie działają już linki do artykułów/stron/zdjęć które pomogłyby wyjaśnić sprawę.
Czy ktoś z Forumowiczów ma doświadczenie w tej kwestii i może podpowiedzieć co i jak diagnozować? Czy w Warszawie lub okolicach jest warsztat który specjalizowałby się w takich autach?
flapjck1 - Czw Gru 26, 2024 12:24
co do zrodel halasow - ciezko powiedziec co jest u Ciebie
generalnie te silniki czesto maja piston slap - klekocace tloki w tuleji, im cieplej tym bardziej sie wycisza - wynika to z konstrukcji i luzow montazowych tlokow ( i tego jak sie zuzywaja )
a w silnikach VVC czesto tez klekoca mlynki od VVC - to skutek ich zuzywania sie - i jest to zasadniczo nieregenerowalne , sa zestawy do pozbycia sie vvc ale ich zalozenie ma sens w polaczeniu z jakimis wyczynowymi wałkami
2003_megafun - Sob Lut 01, 2025 18:05
flapjck1 napisał/a: | co do zrodel halasow - ciezko powiedziec co jest u Ciebie
generalnie te silniki czesto maja piston slap - klekocace tloki w tuleji, im cieplej tym bardziej sie wycisza - wynika to z konstrukcji i luzow montazowych tlokow ( i tego jak sie zuzywaja )
a w silnikach VVC czesto tez klekoca mlynki od VVC - to skutek ich zuzywania sie - i jest to zasadniczo nieregenerowalne , sa zestawy do pozbycia sie vvc ale ich zalozenie ma sens w polaczeniu z jakimis wyczynowymi wałkami |
Dzięki flapjck1. Chciałbym zostawić VVC, w końcu to cały bajer tej wersji xD
czy wiesz może czy da sie jeszcze dostać młynki do VVC? jak ta część sie nazywa po angielsku?
birkl - Pią Lut 07, 2025 12:48
Podpinam się pod pytanie
Łapcie - https://www.magazyn-motor...amochodu-po-vin
Trochę sugestii.
flapjck1 - Pią Lut 07, 2025 18:15
nie wiem czy sa dostepne, musicie poszukac, mozliwe ze ktos jakies zapasy magazynowe ma
ale mozecie porozbierac swoje mlynki ( a wczesniej sprawdzcie sobie czy chodza, czasami siadaja zawory albo uszczelnienia a to sie na pewno da kupic ) i ocenic czy sa zuzyte, tam sa takie "suwaczki" ktore latwo ocenic, widac wyraznie wytarte elementy
inna kwestia ze jak sa mlynki niezsynchronizowane to tez motor halasuje ekstra
troche gratow znajdziecie na https://rimmerbros.com/ItemList--Rover-200-25-MG-ZR-18L-16V-Petrol-Camshafts-Related-Parts--m-28410
ooo i tu cos jest https://www.ukmgparts.com...zr5-vvc-top-end
|
|