|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Silniki serii K] zmiana pochylenia silnika
Piszczyk - Nie Gru 22, 2024 22:11 Temat postu: [Silniki serii K] zmiana pochylenia silnika Dzień dobry.
Mam pytanie do osób które bądź znają wszystkie możliwe zastosowania silników seri K bądź rozebrały 1,4 16v i znają jego układ smarowania "na wylot".
Mam silnik z poloneza który służy go napędu motorówki. Poprzednio był zamontowany z fabrycznem pochyleniem bloku, ale po zmianach w kadłubie motorówki chciałbym blok ustawić pionowo.
Pytanie pierwsze: czy ten silnik w jakimś samochodzie był ustawiony pionowo? Czy zawsze z pochyleniem do przodu w przypadku FWD?
Pytanie drugie: Czy bloku ustawionym pionowo nie dojdzie do nieprawidłowego spływania oleju do miski? Co z głowicą?
Pytanie trzecie: Czy w którymś z samochodów była płaska miska aluminiowa i smok metalowy z nie plastikowy?
Za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki.
Stworzyłem już kolektor wydechowy chłodzony wodą, silnik powoli poznaje, będę i tak rozbierał żeby zweryfikować stan ale wszystkie sugestie mile widziane.
sTERYD - Nie Gru 22, 2024 23:54
Ze spływaniem oleju nie będzie problemu. Podobnie tez ze smokiem. Poziom oleju jest na tyle wysoko, że smok spokojnie pozostanie zanurzony.
Ani miska aluminiowa, ani blaszana w K serii nie była nigdy płaska. Co do smoka nie wiem, ale wątpię, czy w jakiejś wersji był w 100 % blaszany. Tzn sam smok jest blaszany, tylko ma plastikowy ryjek.
flapjck1 - Czw Gru 26, 2024 12:20
alu miski byly w silnikach z vvc
sTERYD - Czw Gru 26, 2024 13:18
Nie tylko. W okolicach '99, tuż przed zmianą modeli na dwucyfrowe wszystkie k serie dostały aluminiowe miski, ale nadal były plytsze pod pierwszymi cylindrami.
birkl - Pią Sty 03, 2025 13:51
flapjck1 napisał/a: | alu miski byly w silnikach z vvc |
Dokładnie. A jak wam się widzi taka stacja klimatyzacji od TEXA?
https://www.texapoland.pl...e-klimatyzacji/
Piszczyk - Czw Sty 16, 2025 10:38
i podziękował
Wasze podpowiedzi są poprawne - zweryfikowało je życie - bo i tak rozebrałem silnik do ostatniej śrubki.Więc wewnętrzna budowa silnika, kierunki spływu oleju itp są już mi znane
I okazało się niestety że na jednym cylindrze stała woda (jak wspominałem - zastosowanie k16 w motorówce). Więc obecnie po zakupieniu całego r25 1,6 jako dawcy mam inne pytanie - gdzie usunę immo z kompa od 1,6? Ktoś do polecenia? Chętnie wyślę gdzieś ECU.
Bo przekładam całe 1,6 wraz z wiązką (jest na cewkach a nie na rozdzielaczu) i dlatego idzie też komp z rovera. Poldorower immo nie miał więc i problemu nie było... ale ECU zamienne nie są ... bo koło zamachowe "itakietam".
I trochę offtopic : resztę rovera 25 2004 mam na części więc zapraszam (jeśli Moderator uważa ten wpis za niestosowny w tym miejscu to proszę usunąć ten ostatni wiersz - dzięki )
|
|