|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wartosc rezystora nawiewu
Lechos - Sro Mar 28, 2007 13:28 Temat postu: [R416] Wartosc rezystora nawiewu Panowie (Panie oczywiscie tez) jak to jest z tymi rezystorami nadmuchu? w
FAQ jest opisane ze wszystkie 3 maja miec takie same wartosci lecz to juz
chyba jest nieaktualne. Mierzyl ktos juz lub to robil? dostalem od goscia
z Hondy wiadomosc ze u niego maja 2,6 / 2,0 / 0,6 ohm. Prawda czy fausz
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Kruchy - Sro Mar 28, 2007 13:28 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. piter34 wrote:
Cytat: | Napiszę zatem inaczej:
Więcej zwojów i grubszy drut to może być to samo co mniej zwojów i
cieńszy drut.
|
Tylko ze rezystor z cienszego drutu ma wiecej zwojow niz ten z grubego. Wiec
jest odwrotna sytuacja niz opisales
Co daje nam, ze rezystor od I biegu ma wieksza rezystancje niz rezystor III
biegu.
--
Kruchy
R200 Coupe '98; R 416 '93(R.I.P.)
Stolica
piter34 - Sro Mar 28, 2007 13:28 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. deu napisał(a):
Cytat: | W moim R45 bylo dokladnie tak samo .. "na oko" rozne
ale co za problem zmierzyc ? ja to zrobilem i sa takie same (2 ktore byly
cale)
|
Ave.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
deu - Sro Mar 28, 2007 13:28 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. W moim R45 bylo dokladnie tak samo .. "na oko" rozne
ale co za problem zmierzyc ? ja to zrobilem i sa takie same (2 ktore byly
cale)
Nie kombinujcie tylko dajcie jak w Faq napisane
na 1 biegu prad plynie przez 3 rezystory
na 2 przez 2
na 3 przez 1
na 4 omija oporniki
pozdrawiam
deu
piter34 - Sro Mar 28, 2007 13:28 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Marian_K napisał(a):
Cytat: | R= ro*(l/S)
Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i
cieńszy drut.
Zgodnie z powyższym wzorem mniej zwojów i grubszy drut da zdecydowanie
mniejszą rezystancję niż więcj zwojów i cieńszy drut i tak jest w
praktyce
|
No masz rację, jakby na to nie patrzeć.
Napiszę zatem inaczej:
Więcej zwojów i grubszy drut to może być to samo co mniej zwojów i cieńszy drut.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
piter34 - Sro Mar 28, 2007 13:28 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Lechos napisał(a):
Cytat: | piter34 wrote:
Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i
cieńszy
drut.
Ale by chyba sobie az tak zecia nie utrudniali
|
Nie byłbym taki pewien...
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Marian_K - Sro Mar 28, 2007 13:28 Temat postu: Re: Wartosc rezystora.
Cytat: | R= ro*(l/S)
Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i
cieńszy drut.
|
Zgodnie z powyższym wzorem mniej zwojów i grubszy drut da zdecydowanie
mniejszą rezystancję niż więcj zwojów i cieńszy drut i tak jest w praktyce
--
Marian Krzak
R75 CDT 2000r.
Kruchy - Sro Mar 28, 2007 13:28 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. piter34 wrote:
Cytat: |
Tak na logikę i patrząc na schemat elektryczny (jest w RAVE) to nie
ma pomysłu dlaczego te rezystory miałyby mieć rózne wartości...
|
Tak na "doswiadczenie" i patrzac na plytke z rezystorami to kazdy jest inny.
Jeden ma dluszy cienszy drut, drugi krotszy i grubszy, trzeci jest taki
"pomiedzy". Takze nie rozumiem jak moga miec takie same wartosci. Jako
rezystor od I biegu mozna wstawic 1 Ohm 10 W, od II nie pamietam ile bylo
jak mierzylem, a na III biegu wartosc okolo 0,1 Ohma a moc napewno wieksza
bo drucik jest dosc gruby.
--
Kruchy
R200 Coupe '98; R 416 '93(R.I.P.)
Stolica
piter34 - Sro Mar 28, 2007 13:28 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Lechos napisał(a):
Cytat: | piter34 wrote:
Tak na logikę i patrząc na schemat elektryczny (jest w RAVE) to nie ma
pomysłu
dlaczego te rezystory miałyby mieć rózne wartości...
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
ale nawet z wygladu sie roznia iloscia zwoi i gruboscia druta (moze gdy to
projektowali nie kierowali sie logika )
|
R= ro*(l/S)
Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i cieńszy drut.
Cytat: | Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
|
Dodaj sobie delimiter to wiadomości i przeglądaj je raczej czytnikiem news, a
nie z bramki WWW (wygoda, wygoda, wygoda...)
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
piter34 - Sro Mar 28, 2007 13:28 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Lechos napisał(a):
Cytat: | Panowie (Panie oczywiscie tez) jak to jest z tymi rezystorami nadmuchu? w
FAQ jest opisane ze wszystkie 3 maja miec takie same wartosci lecz to juz
chyba jest nieaktualne. Mierzyl ktos juz lub to robil? dostalem od goscia
z Hondy wiadomosc ze u niego maja 2,6 / 2,0 / 0,6 ohm. Prawda czy fausz
|
Tak na logikę i patrząc na schemat elektryczny (jest w RAVE) to nie ma pomysłu
dlaczego te rezystory miałyby mieć rózne wartości...
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Lechos - Sro Mar 28, 2007 13:43 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. piter34 wrote:
Cytat: | Tak na logikę i patrząc na schemat elektryczny (jest w RAVE) to nie ma
pomysłu
dlaczego te rezystory miałyby mieć rózne wartości...
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
|
ale nawet z wygladu sie roznia iloscia zwoi i gruboscia druta (moze gdy to
projektowali nie kierowali sie logika )
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Lechos - Sro Mar 28, 2007 13:53 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. piter34 wrote:
Cytat: | Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i cieńszy
drut. |
Ale by chyba sobie az tak zecia nie utrudniali
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Lechos - Sro Mar 28, 2007 14:14 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Kruchy wrote:
Cytat: | Jako rezystor od I biegu mozna wstawic 1 Ohm 10 W, od II nie pamietam ile
bylo jak mierzylem, a na III biegu wartosc okolo 0,1 Ohma a moc napewno |
wieksza bo drucik jest dosc gruby.
Widac ze w kazdym przypadku sa inne rezystancje (chodzi o plytki z roznych
sam.) a moze tak zrobic ze zmierzyc grubosc drutu i liczbe zwoi ( tego
przepalonego) i zrobic taki sam rezystorek juz chyba bez mierzenia? jak
myslicie --bedzie dobrze?
--
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Desoft - Sro Mar 28, 2007 14:36 Temat postu: Re: Wartosc rezystora.
Cytat: | Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i
cieńszy
drut.
Ale by chyba sobie az tak zecia nie utrudniali
Nie byłbym taki pewien...
|
Na pewno nie dawaliby takich samych rezystorów nawijanych różnym drutem.
Natomiast jest duża szansa na to że rezystory nie mają równej wartości.
Przyznaję, nie zaglądałem nie wiem na pewo.
Ze strony elektrycznej: silnik prądu stałego nie ma charakterystyki
liniowej, szczególnie wiatrak.
Zatrzymany (np. ręką) silnik pobiera największy prąd, to chyba jest dla
każdego jasne.
Z powyższego im chcemy bardziej zmniejszyć obroty tym większy musi być
rezystor (zwalniajcy silnik zmniejsza swoją oporność - dla wścibskich:
reaktancję) i nie jest to zależność liniowa.
Z reguły, o ile dobrze czytam posty, palą się rezystory 1 i 2 biegu bo mają
nawiększą wartość przez co wydziela się na nich największa moc. Tutaj
chciałem zuważyć, że rezystor 1 biegu zawsze przewodzi razem z rezystorem 3
biegu, więc tak "wizualnie" mniej pracuje od tego od 3 biegu. Gdyby były
jednakowe upalałby się najczęściej od 3 biegu.
Nie ma problemów z wymianą rezystorów na wszystkie jednakowe, nie zostanie
tylko zachowana proporcja "dmuchów" producenta. A dokładnie na 1 biegu
będzie dmuchało nieco mocniej po takiej przeróbce.
Nie polecałbym zakładać wszystkich rezystorów od 1 biegu, bo na 1 może
przestać wogóle kręcić.
--
Desoft
R414i LPG 97r
Desoft - Sro Mar 28, 2007 16:40 Temat postu: Re: Wartosc rezystora.
Cytat: | Latalem dzis po elektrykach sam. i lipa
|
może popytać wśród elektryków/elektroników niesamochodowych.
nikt tego nie chce robic
jeżeli dałbyś radę sam wymontować....
pogadać ze średniouzdolnionym elektronikiem, żeby pomierzył jakie mają
wartości...
Cytat: | i ze nie ma dostepu do takich rezystorow ( jakis specjalny drut)
|
i zakupił w TME, Allegro, innym sklepie elektronicznym takie rezystory....
..... zamontował
to kosztowałoby Cię to piwo (elektronik), ~10-20zł rezystory z przesyłką, i
trochę własnej pracy.
--
Desoft
R414i LPG 97r
deu - Sro Mar 28, 2007 16:52 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. kupilem w pierwszym lepszym elektronicznym sklepie takie jak na zdjeciu
http://tiny.pl/cv6x zlaczylem po 2 zeby dalo zadana wartosc i dziala
elegancko
brt - Sro Mar 28, 2007 18:44 Temat postu: Re: Wartosc rezystora.
Cytat: | Nie ma problemów z wymianą rezystorów na wszystkie jednakowe, nie
zostanie tylko zachowana proporcja "dmuchów" producenta. A dokładnie
na 1 biegu będzie dmuchało nieco mocniej po takiej przeróbce.
Nie polecałbym zakładać wszystkich rezystorów od 1 biegu, bo na 1 może
przestać wogóle kręcić.
|
To co znalazłem w RAVE dla R200 rocznik od 98:
http://www.fotosik.pl/pok...6396d26cf8.html
Pozdr.
--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
Lechos - Sro Mar 28, 2007 18:46 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Lechos wrote:
Cytat: | Panowie (Panie oczywiscie tez) jak to jest z tymi rezystorami nadmuchu? w
FAQ jest opisane ze wszystkie 3 maja miec takie same wartosci lecz to juz
chyba jest nieaktualne. Mierzyl ktos juz lub to robil? dostalem od goscia
z Hondy wiadomosc ze u niego maja 2,6 / 2,0 / 0,6 ohm. Prawda czy fausz
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
|
Latalem dzis po elektrykach sam. i lipa nikt tego nie chce robic i
bajeruja ze to kupa roboty a sowenirow malo i ze nie ma dostepu do takich
rezystorow ( jakis specjalny drut)
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Lechos - Sro Mar 28, 2007 20:45 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Desoft wrote:
Cytat: | pogadać ze średniouzdolnionym elektronikiem, żeby pomierzył jakie mają
wartości...
|
tylko ciekawi mnie dlaczego te wartosci sa rozne na kazdej plytce w koncu
sa chyba do takiego samego nawiewu i czy u Antka czy Franka powinna byc
wartosc taka sama ( roznica moze wynika z stopnia eksploatacji i
nadpalenia).
Wiec chyba powinno byc jak Amen w pacierzu taki to a taki i koniec (bez
zbednych pomiarow)
--
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Desoft - Czw Mar 29, 2007 04:34 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Użytkownik "Lechos" <leszek-ns@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:eudpnp$osq$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Cytat: | Widac ze w kazdym przypadku sa inne rezystancje (chodzi o plytki z roznych
sam.) a moze tak zrobic ze zmierzyc grubosc drutu i liczbe zwoi ( tego
przepalonego) i zrobic taki sam rezystorek juz chyba bez mierzenia? jak
myslicie --bedzie dobrze?
|
Będzie dobrze.
Można też tak:
Wyciągasz zestaw z samochodu, bierzesz miernik - omomierz.
Mierzysz spalony rezystor, a dokłdnie to co z niego zostało. Wizualnie
oceniasz ile rezystora zmierzyłeś (np. połowę) wartość obliczasz z części
pomierzonej i długości rzeczywistej.
Jeżeli oporności są małe może być problem z omomierzem, trzeba wtedy mierzyć
oporność np zasilaczem.
--
Desoft
R414 97' LPG
Desoft - Czw Mar 29, 2007 04:38 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Użytkownik "Lechos" <leszek-ns@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:euegk7$4mp$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Cytat: | tylko ciekawi mnie dlaczego te wartosci sa rozne na kazdej plytce w koncu
sa chyba do takiego samego nawiewu i czy u Antka czy Franka powinna byc
wartosc taka sama ( roznica moze wynika z stopnia eksploatacji i
nadpalenia).
Wiec chyba powinno byc jak Amen w pacierzu taki to a taki i koniec (bez
zbednych pomiarow)
|
Może pierwsze wersje były robione z różnymi rezystorami - bardziej elegancko
dobrane siły nadmuchu. A potem doszli do wniosku że jak dadzą wsystkie
jednakowe to i tak będzie to do przyjęcia.
--
Desoft
R414 97' LPG
piter34 - Czw Mar 29, 2007 07:37 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. brt napisał(a):
Cytat: | Nie ma problemów z wymianą rezystorów na wszystkie jednakowe, nie
zostanie tylko zachowana proporcja "dmuchów" producenta. A dokładnie
na 1 biegu będzie dmuchało nieco mocniej po takiej przeróbce.
Nie polecałbym zakładać wszystkich rezystorów od 1 biegu, bo na 1 może
przestać wogóle kręcić.
To co znalazłem w RAVE dla R200 rocznik od 98:
http://www.fotosik.pl/pok...6396d26cf8.html
Pozdr.
|
No to chyba wszystko jasne.
Wartości są równe. 1 kohm
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
piter34 - Czw Mar 29, 2007 07:38 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Desoft napisał(a):
Cytat: | Z reguły, o ile dobrze czytam posty, palą się rezystory 1 i 2 biegu bo
mają nawiększą wartość przez co wydziela się na nich największa moc.
|
Moc na każdym jest taka sama, bo jest taka sama rezystancja.
Cytat: | Tutaj chciałem zuważyć, że rezystor 1 biegu zawsze przewodzi razem z
rezystorem 3 biegu,
|
....oraz drugiego.
Cytat: | więc tak "wizualnie" mniej pracuje od tego od 3
biegu. Gdyby były jednakowe upalałby się najczęściej od 3 biegu.
|
Nie rozumiem.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Desoft - Czw Mar 29, 2007 07:53 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Użytkownik "piter34" <piter34@roverki.pl> napisał w wiadomości
No teraz to już zupełnie nie wiadomo o co chodzi....
Widziałem już wcześniej ten fragment i nie wiedziałem jak go podejść.
Jeżeli E oznacza potęgę (jak sugerujesz), to nie mogą być to rezystory 1k -
silnik nawet nie drgnie.
Jeżeli to jest przecinek (1R3 w czysto elektronicznym zapisie) to jest to
1,3 oma
wartość do przyjęcia, ale bardzo nietypowa powinno być raczej 1,2 oma
Jeżeli to jest naprawdę 1kohm to musi być jeszcze układ elektroniczny -
wykonawczy Obecnie chyba we wszystkich nowych samochodach tak się robi. Małe
(gabarytowo) rezystorki które podają tylko sygnał na elektronikę wykonawczą.
Mozliwe jest że całe to zamieszanie jest spowodowane różnymi wersjami
samochodów przmnożone przez rocznik. Krótko mówiąc każdy (każdy z nas) może
mieć inaczej.
--
Desoft
R414 97' LPG
brt - Czw Mar 29, 2007 07:54 Temat postu: Re: Wartosc rezystora.
Piotrze to nie jest 1K3 tylko 1E3 a to znaczy, 1,3 Ohm a a nie 1,3 kOhma
Tyle, że nie wiem czy uda sie dostać rezystor o wartości 1,3 Ohma, więc
wg. mnie spokojnie można wstawić 3 rezystory o wartości 1 Ohma i mocy 10W
(jak już niejednokrotnie zostało to sprawdzone w praktyce )
Pozdr.
--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
Desoft - Czw Mar 29, 2007 07:55 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Użytkownik "piter34" <piter34@roverki.pl> napisał w wiadomości
news:eufv5m$pu1$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Cytat: | więc tak "wizualnie" mniej pracuje od tego od 3
biegu. Gdyby były jednakowe upalałby się najczęściej od 3 biegu.
Nie rozumiem.
|
Załączam trzeci bieg pracuje rezystor 3 biegu
Załączam drugi bieg pracuje rezystor 3 i 2 giegu
Załączam pierwszy bieg pracuje rezystor 3, 2 i 1 biegu.
Największe szanse spalenia ma rezystor 3 biegu bo pracuje zawsze (pomijam 4
bieg)
--
Desoft
R414 97' LPG
piter34 - Czw Mar 29, 2007 08:30 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Desoft napisał(a):
Cytat: | Użytkownik "piter34" <piter34@roverki.pl> napisał w wiadomości
news:eufv5m$pu1$1@host-ip211-14.crowley.pl...
więc tak "wizualnie" mniej pracuje od tego od 3
biegu. Gdyby były jednakowe upalałby się najczęściej od 3 biegu.
Nie rozumiem.
Załączam trzeci bieg pracuje rezystor 3 biegu
Załączam drugi bieg pracuje rezystor 3 i 2 giegu
Załączam pierwszy bieg pracuje rezystor 3, 2 i 1 biegu.
Największe szanse spalenia ma rezystor 3 biegu bo pracuje zawsze
(pomijam 4 bieg)
|
Rozumiem.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
piter34 - Czw Mar 29, 2007 08:32 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. brt napisał(a):
Cytat: | To co znalazłem w RAVE dla R200 rocznik od 98:
http://www.fotosik.pl/pok...6396d26cf8.html
Pozdr.
No to chyba wszystko jasne.
Wartości są równe. 1 kohm
Piotrze to nie jest 1K3 tylko 1E3 a to znaczy, 1,3 Ohm a a nie 1,3
kOhma Tyle, że nie wiem czy uda sie dostać rezystor o wartości 1,3
Ohma, więc wg. mnie spokojnie można wstawić 3 rezystory o wartości 1
Ohma i mocy 10W (jak już niejednokrotnie zostało to sprawdzone w
praktyce ) Pozdr.
|
Ja zawsze myślałem, że zapis coś E coś oznacza coś razy (10 do potęgi coś).
Tzw. notacja naukowa zapisu liczb:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Notacja_naukowa
1E3 -> 1*10^3 = 1000
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Desoft - Czw Mar 29, 2007 08:37 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Użytkownik "piter34" <piter34@roverki.pl> napisał w wiadomości news:eug2a4
Cytat: | Wartości są równe. 1 kohm
Piotrze to nie jest 1K3 tylko 1E3 a to znaczy, 1,3 Ohm a a nie 1,3
kOhma Tyle, że nie wiem czy uda sie dostać rezystor o wartości 1,3
Ohma, więc wg. mnie spokojnie można wstawić 3 rezystory o wartości 1
Ohma i mocy 10W (jak już niejednokrotnie zostało to sprawdzone w
praktyce ) Pozdr.
Ja zawsze myślałem, że zapis coś E coś oznacza coś razy (10 do potęgi
coś).
Tzw. notacja naukowa zapisu liczb:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Notacja_naukowa
1E3 -> 1*10^3 = 1000
|
Właśnie, napisałem wcześniej.... teraz to już jest to zupenie niejasne
Zobaczę schemat, jeżeli jest mozliwość zmierzenia wartości tych oporników
bez wyjmowania ich, to w sobotę postaram się ich zmierzyć.
--
Desoft
R414 97' LPG
brt - Czw Mar 29, 2007 11:21 Temat postu: Re: Wartosc rezystora.
Na polskich schematach E to pewnie oznacza E Ale niekoniecznie w innych
krajach tak musi być (tak se myślę). A ten 1kOhm to ni w ząb w tym przypadku
nie pasuje
Pozdr.
--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
piter34 - Czw Mar 29, 2007 13:26 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. brt napisał(a):
Cytat: | Ja zawsze myślałem, że zapis coś E coś oznacza coś razy (10 do potęgi
coś). Tzw. notacja naukowa zapisu liczb:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Notacja_naukowa
1E3 -> 1*10^3 = 1000
Na polskich schematach E to pewnie oznacza E Ale niekoniecznie w
innych krajach tak musi być (tak se myślę). A ten 1kOhm to ni w ząb w
tym przypadku nie pasuje
Pozdr.
|
Dlaczego tylko na polskich?
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
piter34 - Czw Mar 29, 2007 13:27 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. piter34 napisał(a):
Cytat: | Dlaczego tylko na polskich?
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_notation
Za szybko mi się tamten post wysłał.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
brt - Czw Mar 29, 2007 13:43 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. piter34 wrote:
Zastosowałem metodę dorabiania teorii do znanego wyniku i ni w ząb mi to
E nie pasuje jako e w tym wypadku Dlatego tez se myślę, że osobnik
malujący schemat akurat napisał E ale w tłumaczeniu z polskiego na nasze to
jest R
Pozdr.
Buchahahaha Właśnie przeczytałem co napisałem hehehehe
--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
piter34 - Czw Mar 29, 2007 13:50 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. brt napisał(a):
Cytat: | Zastosowałem metodę dorabiania teorii do znanego wyniku i ni w ząb mi
to E nie pasuje jako e w tym wypadku Dlatego tez se myślę, że osobnik
malujący schemat akurat napisał E ale w tłumaczeniu z polskiego na nasze
to jest R
Pozdr.
Buchahahaha Właśnie przeczytałem co napisałem hehehehe
|
LOL
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Lechos - Czw Mar 29, 2007 15:52 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. deu wrote:
Cytat: | kupilem w pierwszym lepszym elektronicznym sklepie takie jak na zdjeciu
http://tiny.pl/cv6x zlaczylem po 2 zeby dalo zadana wartosc i dziala
elegancko
|
--Dlaczego masz fotke opisana ze ,, dupa nie opornik" czyzby juz padl?
tez kupilem 3 szt 2,2hm2W, 2,2ohm2W 1,8ohm7W i bede kombinowal tylko ze
tez nie sa druciaki tylko zalane w ceramice.
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Desoft - Czw Mar 29, 2007 17:46 Temat postu: Re: Wartosc rezystora.
Cytat: | Zobaczę schemat, jeżeli jest mozliwość zmierzenia wartości tych oporników
bez wyjmowania ich, to w sobotę postaram się ich zmierzyć.
|
Wie ktoś gdzie jest umiejscowiony przekaźnik od nawiewu?
--
Desoft
R414i LPG 97r
brt - Czw Mar 29, 2007 19:03 Temat postu: Re: Wartosc rezystora.
Cytat: | Zobaczę schemat, jeżeli jest mozliwość zmierzenia wartości tych
oporników bez wyjmowania ich, to w sobotę postaram się ich zmierzyć.
Wie ktoś gdzie jest umiejscowiony przekaźnik od nawiewu?
|
Nie ma przekaźnika. Idzie wiązka przewodów od przełącznika na konsoli
srodkowej do płytki z opornikami a później do silnika nawiewu. Żeby zmierzyć
oporniki to jednak najłatwiej wyjąć ową płytkę. Najlepiej przy okazji
wymiany filtra pyłkowego
Pozdr.
--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
Desoft - Czw Mar 29, 2007 19:04 Temat postu: Re: Wartosc rezystora. Użytkownik "brt" <stiopabz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:euh76o$evs$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Cytat: | Zobaczę schemat, jeżeli jest mozliwość zmierzenia wartości tych
oporników bez wyjmowania ich, to w sobotę postaram się ich zmierzyć.
Wie ktoś gdzie jest umiejscowiony przekaźnik od nawiewu?
Nie ma przekaźnika. Idzie wiązka przewodów od przełącznika na konsoli
srodkowej do płytki z opornikami a później do silnika nawiewu. Żeby
zmierzyć
oporniki to jednak najłatwiej wyjąć ową płytkę. Najlepiej przy okazji
wymiany filtra pyłkowego
|
Schemat mówi że jest.
Po zgaszeniu silnika coś musi odłączać nawiew.
--
Desoft
R414i LPG 97r
brt - Czw Mar 29, 2007 19:12 Temat postu: Re: Wartosc rezystora.
Cytat: | Nie ma przekaźnika. Idzie wiązka przewodów od przełącznika na konsoli
srodkowej do płytki z opornikami a później do silnika nawiewu. Żeby
zmierzyć oporniki to jednak najłatwiej wyjąć ową płytkę. Najlepiej
przy okazji wymiany filtra pyłkowego
Schemat mówi że jest.
Po zgaszeniu silnika coś musi odłączać nawiew.
|
Ale to chyba przekaźnik od "zapłonu", czyli taki, który się włącza razem ze
stacyjką. Jesli o tym myślisz, to nie wiem, gdzie go szukać.
Pozdr
--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
Lechos - Pon Kwi 02, 2007 18:56
dzis wymienialem srodkowy rezystorek, gosc z serwisu RTV zmierzyl mi go ( 2,2ohm i dalem 5W) smiga az milo
bialy - Czw Paź 22, 2009 09:12 Temat postu: [wartość rezystorów dmuchawy nawiewu] Witam. W swoim Roverze 200 2SD z 96 r. miałem problem w tym temacie. Dmuchawa nie działała na 1 i 2 biegu. Wymontowałem opornicę i stwierdziłem przepalone dwa cieńsze oporniki. W miejscu przepalenia złączyłem je aluminiową cienką blaszką i narazie nadmuch funkcjonuje. Jak długo tego nie wiem. Na wszelki wypadek w zakładzie RTV gostek pomierzył mi ich opory i tak mu wyszło: 1. Zwój najgrubszy ma- 0,3 oma, 2. Zwój średni ma- 1,0 oma, 3. Zwój najcieńszy ma- 1,7 oma. Jak by coś to ten detalik jest dostępny na allegro za kwotę około 100 zł z przesyłką.
azor77 - Czw Paź 22, 2009 16:28
Cytat: | Jak by coś to ten detalik jest dostępny na allegro za kwotę około 100 zł z przesyłką.
|
Szkoda kasy na taką duperele wydawać. Jak masz gostka w zakładzie RTV to niech ci zrobi oporniki z drutu oporowego, nawinie kilka zwojów 4-5 na ołówek i będzie działać. Jak jest kumaty to zrobi. Lub zastosuj oporniki ceramiczne 1 ohm 10W.
W innym wypadku blaszka aluminiowa szybko się przepali
bialy - Czw Paź 22, 2009 16:59
Dzięki. Tak będę kombinował jak siądzie drugi raz. Pozdrawiam
Bodziek85 - Nie Lip 04, 2010 11:49
azor77 napisał/a: | zastosuj oporniki ceramiczne 1 ohm 10W |
opornik 10-watowy szybko sie przepala - zastosowanie 15W 1ohm rozwiązuje problem jeśli chodzi o drugi bieg wentylatora. Koszt takiego rezystora 3zl90gr w sklepie elektronicznym.
pozdrawiam
sTERYD - Nie Lip 04, 2010 11:53
Cytat: | opornik 10-watowy szybko sie przepala | może masz już zajeżdzony silniczek, u mnie chodzą od mniej więcej 3 lat... Bodziek85 napisał/a: | Koszt takiego rezystora 3zl90gr w sklepie elektronicznym. |
drogo, normalnie da sie kupić po 1,00 zł
areek - Nie Lip 04, 2010 20:39 Temat postu: Re: [R416] Wartosc rezystora nawiewu hi
ten tutaj i wszystkie inne np z seicento , punto itp sa ok i zapewnie dozywotnio beda juz dzialactutaj
|
|