|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Kilka pytań "świeżaka"
PcSlave - Pon Kwi 02, 2007 23:05 Temat postu: [R620] Kilka pytań "świeżaka" Jako, iz jestem nowym uzytkownikiem 620 SDi, mam tez kilka nurtujących mnie pytań , ale zaczne od tego :
- czy w 620 SDi z rocznika 1996 manetki regulacji lusterek w drzwiach lewych i szyb (wiadomo gdzie ) są fabrycznie podświetlane ? U mnie w nocy jest całkowita ciemność i tak mnie to trochę dziwi....
- czy i ewentualnie gdzie - da sie kupić obudowę pilota do otwierania/zamykania samochodu ? Nabyłem auto z już popękanymi przyciskami w pilocie, a co gorsza właśnie wczoraj - odmówił mi on całkowicie posłuszeństwa i mam tylko nadzieję, ze to tylko bateria...
- jak waszym zdaniem sprawa przebiegu 205 tys km ( w tym juz całe 4 tys. moje )wyglada w tej klasie auta ?
- poprzedni właściciel, ściągnał reczna pompkę paliwa (gruszke z węzykami), która pozostawił mi w spadku w bagazniku. Ostatnio przy porannych odpalaniach samochodu (luty / marzec br. ) dość uciążliwe okazało się 20 sekundowe meczenie rozrusznika.
Po wymianie świec, problem zauważalnie zniknął - lecz nie ostatecznie ...
Niekiedy, zdaży mu sie troche jeszcze pomeczyc , ale zastanawiam sie , czy czasem to nie ma zwiazku z tzw. zaworkiem paliwa, poprzez którego nieszczelność paliwo cofa sie z obiegu . Dodam, ze przy podgrzewaniu "żarówek" przy rozruchu, przekrecam kluczykiem nawet te 3-4 sekundy po tym jak zgaśnie żółta kontrolka grzania - bo wiem, iż mimo ta zgaśnie, to świece pogrzewają sie dalej - czego dowodem jest "tyknięcie" spod maski dajace sie usłyszeć nieco pozniej
- przy jeździe z klima, systematycznie co jakiś czas ( ok. 2-3 min ) , słychać specyficzne "tyknięcie" , coś jakby klima sie zalaczala i wylaczala. Ten dzwiek kojarzy mi sie z odgłosem iskry w elektronice, wydobajacy się gdzieś ze środka pulpitu. Zauwazylem tez wtedy , iz jadac stała predkością - przykładowo na 4'ce przy 60'tce, auto wyraźnie - choc nieznacznie przeskakuje w "mocy ciągowej " po czy po ponownym tyknięciu - znowu ją odzyskuje . I tak w kółko . ....
Dodam, iż klimę mam świeżo nabitą , a układ okazał się w 100% szczelny
Będe wdzieczny ze wszelkie uwagi i porady
Z góry THX
brt: dopisałem typ silnika w temacie, a Ty dopisz rocznik
rovero - Pon Kwi 02, 2007 23:12
PcSlave napisał/a: | czy w 620 SDi z rocznika 1996 manetki regulacji lusterek w drzwiach lewych i szyb (wiadomo gdzie ) są fabrycznie podświetlane ? U mnie w nocy jest całkowita ciemność i tak mnie to trochę dziwi.... |
Coś chyba było o tym jeszcze na grupach.. nie pamiętam czy dotyczyło to 400 czy 600 ale odpowiedz brzmiała nie, nie są podświetlane. Odsyłam do Archiwum
PcSlave napisał/a: | - czy i ewentualnie gdzie - da sie kupić obudowę pilota do otwierania/zamykania samochodu ? Nabyłem auto z już popękanymi przyciskami w pilocie, a co gorsza właśnie wczoraj - odmówił mi on całkowicie posłuszeństwa i mam tylko nadzieję, ze to tylko bateria... |
www.tomateam.pl
Cytat: | - jak waszym zdaniem sprawa przebiegu 205 tys km ( w tym juz całe 4 tys. moje )wyglada w tej klasie auta ? |
Diesel dużo wytrzyma, właściwie przy 150 tyś jest odpowiednio dotarty heh
PcSlave - Pon Kwi 02, 2007 23:17
Hehe , dzieki !
Od razu znalazłem sprawe pilota - i to za nieduze pieniadze - Dzieki ROVERO
Czy wy nigdy nie śpicie ? :D
SPOX chłopaki
jakby ktoś mi mógł jeszcze w niedługim czasie odpowiedzieć na pytanie świec i klimy - bede wdzieczny !
Poki co , ide juz naprawde spac - rano arbeiten arbeiten , jako to u nas miewaja co niektórzy
Dzieki za cynk
See ya
rovero - Pon Kwi 02, 2007 23:28
PcSlave napisał/a: | Czy wy nigdy nie śpicie ? |
Czasem owszem
PcSlave - Pon Kwi 02, 2007 23:33
Otyń - Modrzewnica ...czy jakos tak , bywałem tam kiedyś słuzbowo
Dzieki jeszcze raz . Narx
AndrewS - Pon Kwi 02, 2007 23:44
w/g mnie takie dzialanie klimy jest normalne, klimatyzator mimo ze jest wlaczony to nie dziala caly czas, rozne czujniki wylaczaja go okresowo, a to tykanie ktore slyszysz to pewnie przekaznik lub sprzeglo elektromagnetyczne sprezarki klimy, ale ono jest w komorze silnika, sprzeglo tyka duzo glosniej wiec stawiam ze to wlasnie je slyszysz,
w momencie zalaczenia sie sprzegla wlacza sie sprezarka, wiec obciaza ona silnik dlatego czujesz spadek mocy
rovero - Pon Kwi 02, 2007 23:45
PcSlave napisał/a: | Otyń - Modrzewnica ...czy jakos tak , bywałem tam kiedyś słuzbowo |
Modrzyca
Nie ma za co dziękować Pozdrawiam
Brt - Wto Kwi 03, 2007 07:03
AndrewS napisał/a: | w/g mnie takie dzialanie klimy jest normalne, klimatyzator mimo ze jest wlaczony to nie dziala caly czas, rozne czujniki wylaczaja go okresowo, a to tykanie ktore slyszysz to pewnie przekaznik lub sprzeglo elektromagnetyczne sprezarki klimy, ale ono jest w komorze silnika, sprzeglo tyka duzo glosniej wiec stawiam ze to wlasnie je slyszysz,
w momencie zalaczenia sie sprzegla wlacza sie sprezarka, wiec obciaza ona silnik dlatego czujesz spadek mocy |
Też sądzę, że to normalne działanie klimy.
piter34 - Wto Kwi 03, 2007 17:13
PcSlave napisał/a: | czy w 620 SDi z rocznika 1996 manetki regulacji lusterek w drzwiach lewych i szyb (wiadomo gdzie ) są fabrycznie podświetlane |
Przycisk od szyb są podświetlane, osobna żarówka dla przednich i tylnych.
PcSlave napisał/a: | przy jeździe z klima, systematycznie co jakiś czas ( ok. 2-3 min ) , słychać specyficzne "tyknięcie" , coś jakby klima sie zalaczala i wylaczala |
To całkowicie normalne. U mnie też tak jest. Sprężarka po prostu nie musi cały czas pracować.
PcSlave - Wto Kwi 03, 2007 19:32
Dzięki chłopaki. Uspokoiliście mnie.
Co do szyb PITER, czy jest jakiś "knif" na otwarcie obudowy tych przycisków? Tak zeby czegoś nie uszkodzic?
Czy poprostu mozna najzwyklejsza metoda : srubokret + troche zdolności manualnych ?
maciej - Sro Kwi 04, 2007 09:13
PcSlave napisał/a: | Co do szyb PITER, czy jest jakiś "knif" na otwarcie obudowy tych przycisków? Tak zeby czegoś nie uszkodzic?
Czy poprostu mozna najzwyklejsza metoda : srubokret + troche zdolności manualnych ? |
Poszukaj w archiwum - były conajmniej dwa dokładne opisy.
piter34 - Sro Kwi 04, 2007 09:42
PcSlave napisał/a: | Co do szyb PITER, czy jest jakiś "knif" na otwarcie obudowy tych przycisków? Tak zeby czegoś nie uszkodzic?
Czy poprostu mozna najzwyklejsza metoda : srubokret + troche zdolności manualnych ? |
Tam są zatrzaski. Trzeba podważyć w odpowiednim miejscu, ale nie pamiętam w którym.
Zobacz do RAVE (link jest w FAQ technicznym)
Przemek_Docent - Sro Kwi 04, 2007 10:17
PcSlave napisał/a: | Co do szyb PITER, czy jest jakiś "knif" na otwarcie obudowy tych przycisków? Tak zeby czegoś nie uszkodzic?
Czy poprostu mozna najzwyklejsza metoda : srubokret + troche zdolności manualnych ? |
Na pewno ten moduł wyjdzie Ci przednią częścią do góry, bo z tyłu trzymają to wiązki elektryczne.
Podważasz to z boku, z obu stron, w przedniej części, o ile pamiętam.
Żaróweczki masz od spodu, dwie. Wyjmujesz je obracając oprawki o pół obrotu chyba.
Źaróweczki (bez oprawek) w sklepie z częściami elektronicznymi po 1.50 chyba...
Gotowe z oprawkami, oryginalne, w ASO HONDA są chyba po 15 zeta.
PcSlave - Czw Kwi 05, 2007 20:13
Spoko, dzieki .. Jak tylko znajde chwile czasu , to sprobuje pogrzebac , a skoro jesteśmy juz przy zarowkach - to czy ktos z was probował juz zmienic kolor podswietlenia zegarów i innych podswietlanych dupsów ?
Co o tym sadzicie ? Boje sie grzebac przy desce rozdzielczej , aby nie naruszyc fabrycznie przykreconych srubek i tym samym wole uniknac pozniejszych trzasków plastikowych elementów ..
A tak wogole , to sa dostepne takie zarówki w innych kolorach? I jak to wyglada w praktyce ? (chodzi mi o efekt)
Liso - Sob Kwi 07, 2007 14:23
PcSlave napisał/a: | A tak wogole , to sa dostepne takie zarówki w innych kolorach? I jak to wyglada w praktyce ? (chodzi mi o efekt) |
Chodzi Ci np. o niebieskie?..., pewnie znajdziesz ale efekt będzie cienki jak dupa zaskrońca. Daj sobie z tym spokój i wymień na takie jak miałeś.
|
|