|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [all diesel] pytanie laicke:) jak to jest z tymi dieslami
PD - Sro Kwi 04, 2007 13:54 Temat postu: [all diesel] pytanie laicke:) jak to jest z tymi dieslami wiem ze niejednego rozsmiesze ale i tak zdecydowalem sie zapytac:
na czym wlasciwie polegaja roznice
w silnikach diesla roznorodnie oznaczanych:
TD, TDi, CDT, CDTi (jak BMW w R75), HDi
i jeszcze pewnie niejeden pominalem;
przeciez nie moze byc tak ze to tylko
inna nazwa identycznych technologii w zaleznosci
od producenta silnika
pozdr.
PD
jarema - Sro Kwi 04, 2007 14:00
cdt i cdti to jest to samo.
c-coomonrail
d-diesel
t-turbina
i-intercooler
ale w silniku cdt też jest intercooler tak więc nie wiem dlaczego nie pisali tego, byc może po to żeby po liftingu to zrobić i dodać trochę mocy.
piter34 - Sro Kwi 04, 2007 14:09
PD napisał/a: | przeciez nie moze byc tak ze to tylko
inna nazwa identycznych technologii w zaleznosci
od producenta silnika |
Dokładnie tak jest
"i" u jednych na przykład oznacza "injection", a u innych "intercooler".
SDI w grupie VW oznacza wolnossącego diesla, a w ROVERkach turbodiesla z intercoolerem...
PD - Sro Kwi 04, 2007 14:26
jarema napisał/a: | cdt i cdti to jest to samo.
ale w silniku cdt też jest intercooler tak więc nie wiem dlaczego nie pisali tego, byc może po to żeby po liftingu to zrobić i dodać trochę mocy. |
w takim razie czym uzyskano taka roznice w spalaniu na korzysc wersji CDTi
skoro to dokladnie to samo?
no i czy w dieslu z turbina musi byc intercooler?
bo jesli tak to co to za silnik oznaczany poprostu TD?
piter: co do SDI to wiem wlasnie ze to wolnossacy diesel bo
mialem takiego kupic ale o obudowie skody fabii:)
piter34 - Sro Kwi 04, 2007 14:31
Cytat: | w takim razie czym uzyskano taka roznice w spalaniu na korzysc wersji CDTi
skoro to dokladnie to samo? |
To nie jest dokładnie to samo. Silniki są zupełnie inne. Rozmawiamy o oznaczeniach określających wtrysk bezpośredni, intercooler, turbinę.
EDIT: źle zrozumiałem. Niższe spalanie konkretnie w R75 i CDTi może wynikać z lepszego programu sterującego kompem wtrysku. W końcu pojemnosć ta sama, koni więcej i mniej trzeba deptać, aby auto jechało.
PD napisał/a: | no i czy w dieslu z turbina musi byc intercooler? |
Nie musi. ROVERkowy diesel 2.0 86KM nie ma IC.
PD napisał/a: | bo jesli tak to co to za silnik oznaczany poprostu TD? |
Wszystko zależy od fantazji producenta auta i tego kto wymyślał oznaczenia.
TD może oznaczać "turbodiesel" (ogólnie, bez info czy ma IC lub nie).
PD napisał/a: | piter: co do SDI to wiem wlasnie ze to wolnossacy diesel bo
mialem takiego kupic ale o obudowie skody fabii:) |
W grupie VW "SDI" oznacza diesla bez turbiny.
W nomenklaturze ROVERa "SDi" oznacza turbodiesla z intercoolerem.
jarema - Sro Kwi 04, 2007 14:31
silnik cdt ma 116km a cdti 131km. silnik cdt jest celowo zdławiony aby w przyszłości można było zaoferować więcej klientowi po liftingu. tak robią różne marki i tak zrobił rover w bodajrze 2004 roku. a spalanie to one mają chyba takie same, dokładnie to nie wiem ale silnik cdt miał na trasie 4,6litra to nie wiem czy później udało się zejść niżej.
PD - Sro Kwi 04, 2007 15:05
Cytat: | To nie jest dokładnie to samo. Silniki są zupełnie inne. Rozmawiamy o oznaczeniach określających wtrysk bezpośredni, intercooler, turbinę.
EDIT: źle zrozumiałem. Niższe spalanie konkretnie w R75 i CDTi może wynikać z lepszego programu sterującego kompem wtrysku. W końcu pojemnosć ta sama, koni więcej i mniej trzeba deptać, aby auto jechało. |
Cytat: | Nie musi. ROVERkowy diesel 2.0 86KM nie ma IC. |
Cytat: | W nomenklaturze ROVERa "SDi" oznacza turbodiesla z intercoolerem |
no i tu dochodzimy do sedna sprawy jak sadze:
roznica pomiedzy 2.0 CDT i CDTi w R75:
czy ten pierwszy ma intercooler? oraz: jak jest z bezposrednim wtryskiem?
bo ja do niedawna bylem przekoonany ze bezposredni wtrysk rozni te dwa silniki
pozdr
PD
piter34 - Sro Kwi 04, 2007 15:07
PD napisał/a: | o i tu dochodzimy do sedna sprawy jak sadze:
roznica pomiedzy 2.0 CDT i CDTi w R75:
czy ten pierwszy ma intercooler? oraz: jak jest z bezposrednim wtryskiem?
bo ja do niedawna bylem przekoonany ze bezposredni wtrysk rozni te dwa silniki |
Obydwa mają IC oraz bezpośredni wtrysk.
Róznią się programem sterującym kompem wtrysku (i jeszcze jakimś drobiazgiem, nie pamiętam już...)
PD - Sro Kwi 04, 2007 15:08
Cytat: | a spalanie to one mają chyba takie same, dokładnie to nie wiem ale silnik cdt miał na trasie 4,6litra to nie wiem czy później udało się zejść niżej |
no wiec wlasnie, za bardzo raczej nie wiesz;
spalanie 4,6l podane w instrukcji dla CDTi na trasie
jest nie do osiagniecia dla CDT
[ Dodano: Sro Kwi 04, 2007 4:11 pm ]
Cytat: | Róznią się programem sterującym kompem wtrysku (i jeszcze jakimś drobiazgiem, nie pamiętam już...) |
...a jak moglby byc oznaczony bezposredni wtrysk
w retoryce:) RAVE
w ogole dzieki za odpowiedz
pozdr
PD
jarema - Sro Kwi 04, 2007 15:17
dlaczego spalanie 4,6 jest nie do osiągnięcia. ja kiedyś pisałem że przy jeździe na odcinkach około 60-70km na zwykłej drodze schodziłem do 5,5litra. to przy stałej prędkości na autostradzie rzędu 120km/h poniżej 5l uda się zejść. ja za jakieś 1,5tygodnia będę robił trasę około 800km to sróbuję zrobić fotkę jakie mam spalanie i umieszczę na forum.mam nadzieję że zejdę poniżej 5l.może się uda.
piter34 - Sro Kwi 04, 2007 15:24
jarema napisał/a: | o sróbuję zrobić fotkę jakie mam spalanie i umieszczę na forum.mam nadzieję że zejdę poniżej 5l.może się uda. |
Nie ufaj tak komputerowi. Zmierz spalanie przy dystrybutorze.
Nie jest sztuką uzyskac odczyt na kompie równy np. 4,5l. Wystarczy najpierw zjeżdżać z górki na biegu, a potem delikatnie się toczyć 90kmh na 5 biegu. Średnie spalanie z takiego odcinka na pewno będzie bardzo niskie.
[ Dodano: Sro Kwi 04, 2007 4:26 pm ]
Cytat: | ...a jak moglby byc oznaczony bezposredni wtrysk
w retoryce:) RAVE |
Nie kumam o co Ci chodzi.
jarema - Sro Kwi 04, 2007 15:36
tu przyznaję rację znam taki odcinek chyba ze 3 kilometry gdzie jadąc 100km/h puszczam gaz i w ciągu tych kilku kilometrów spalanie spada drastycznie bo wtedy silnik nie zużywa paliwa a kilometry tłucze. sprawdzę przy tankowaniu. przed wyjazdem zatankuje do pełna pod korek, a jak wrócę to zrobię tak samo i przeliczę.
|
|