Zobacz temat - [R75] Wymiana licznika 75
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana licznika 75

jarema - Sro Kwi 04, 2007 14:56
Temat postu: [R75] Wymiana licznika 75
czy taka wymiana na model z centralnym dużym wyświetlaczem to wiąże się z jakimiś przeróbkami? bo według mnie to jeszcze tylko przełącznik z którego bedzie można przechodzic po menu. moge taki kupic za 250zł a męczy mnie już u siebie przeskakiwanie w obd aby zobaczyć spalanie. podczas jazdy takie klikanie 19razy a potem jeszcze 5 to jest trochę niebezpieczne. wyczytałem w rave że złącza są tylko dwa i w obydwu takie same.
PHJOWI - Czw Kwi 05, 2007 22:00

DA SIĘ COŚ TAKIEGO ZROBIĆ ALE MUSISZ WPROGRAMOWAĆ TESTBOOK WŁĄCZENIE WYŚWIETLACZA, BO INACZEJ BĘDZIESZ WIDZIAŁ CZARNE POLE NA SWOIM WYŚWIETLACZU:)
jarema - Pią Kwi 06, 2007 23:51

i pewnie możesz mi to zrobic prawda?
PHJOWI - Sob Kwi 07, 2007 09:54

szczerze mówiąc jeszcze nigdy tego nie robiłem ,ale do odwarznych świat należy, mogę się podjąć tego wyzwania :)
bo nie wiem czy licznik powyżej 100km da się wprogramować ?? bo np. vw nie da się nić zmienić ale rover to nie gestapo wagen ::)

nixon75 - Sob Kwi 07, 2007 21:50

Ktoś kiedyś pisał że nie można po 100km ale sprawdzic można
Marian_K - Wto Kwi 10, 2007 13:15

Już dawniej ktoś o to pytał i wtedy przeszukałem: forums.mg-rover.org.
Z informacji tam znalezionych wynikało, że zasadniczo wszystko działa - oprócz licznika przejechanych kilometrów. Wartość ta jest przechowywana również w module LSM (wyłącznik świateł) i po wymianie licznika numer VIN, CLUSTER czy UNIT (nie pamiętam o jaki numer chodzi) nowego licznika i modułu LSM są różnie stąd błędne wskazanie licznika. Niezbędne jest więc podłączenie Testbook-a.
Natknąłem się również na informację, że można wymienić licznik ale tylko na taki, który ma mniejszą ilość przejechanych kilometrów od aktualnie zamontowanego - podobno nie da się skorygować w dół (trochę to dla mnie dziwne - w naszym kraju chyba wszystko jest możliwe :-D ). Nikt nie pisał o wspomnianych 100 tys. km.
Wnioski są dwa:
1. Przeszukaj wspomniane forum i napisz do kogoś kto już temat przerabiał, abyś miał pewność co tak naprawdę trzeba zrobić,
2. Kupuj licznik i z pomocą "PHJOWI" przecierajcie szlak - na pewno znajdą się inni chętni ;-)

Pozdrawiam!

PHJOWI - Wto Kwi 10, 2007 21:34

ja tam podejmie się za darmo tej operacji gdyż jestem sam ciekaw co z tego wyjdzie bo jak sobie tak dobrze będzie to hurtem będe robił :)
MiReK - Czw Maj 22, 2008 15:54

Temat umilkł,a ja jestem ciekaw czy już zamieniał ktoś licznik na ten z komputerem?
Też bardzo bym chciał dokonać takiej wymiany.Piszcie czy wiadomo już coś więcej na ten temat

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 17:21 ]
Przeczytałem właśnie wątek na temat zamiany zegarów na te z komputerem,czyli trzeba trochę fachowej zabawy przy takiej wymianie.A jak to wygląda jeśli włoży się takie zegary z kompem nowe?Wystarczy tylko podpiąć pod Testbook i zaprogramować?

przemo285 - Czw Maj 22, 2008 17:45

Licznik z kontrolką świateł przeciwmgielnych przednich poniżej dużego wyświetlacza można podłączyć bez problemu i nic tu nie ma do tego różnica w przebiegu , będzie działał bez problemu i bez programowania Testbookiem , co do tych nowszych liczników z kontrolką bodajże o ile pamiętam z kontrolką fotelika dla dziecka (związane z systemem SRS) to jest problem narazie nia do przeskoczenia wyświetla ERR w miejscu dziennego przebiegu (i niech nikt nie pisze że to różnica w przebiegu bo to nieprawda) właśnie te zegary są tak zabezpieczone że nic nie daje wymiana ani programowanie Epromu.Jeżeli macie okazję kupić zegary z kontrolką j/w świateł przeciwmgielnych przednich to kupujcie do tego tylko przełącznik i będzie OK. :wink:
MiReK - Czw Maj 22, 2008 18:16

Tylko pytanie jak to poznać na zdjęciu w ogłoszeniu?Przecież fizycznie,jak patrzymy na licznik,to jest kontrolka fotelika na każdym liczniku

[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 00:14 ]
[quote="przemo285"]Licznik z kontrolką świateł przeciwmgielnych przednich poniżej dużego wyświetlacza można podłączyć bez problemu i nic tu nie ma do tego różnica w przebiegu , będzie działał bez problemu i bez programowania Testbookiem quote]

Kupiłem właśnie zegary z kontrolką przednich świateł przeciwmgielnych,zamontowałem i oprócz tego że mam usterkę ESP(bo w aucie nie mam ESP) mam komunikat"Err" w dziennym przebiegu,co ma zrobić,zwrócić je czy coś da się z tym zrobić?Zegary są z lutego 2001 a mój R z marca 2000

[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 00:17 ]
[quote="Marian_K"]
Natknąłem się również na informację, że można wymienić licznik ale tylko na taki, który ma mniejszą ilość przejechanych kilometrów od aktualnie zamontowanego - podobno nie da się skorygować w dół[quote]

Mam przejechane 158 tyś,a nowe zegary mają 7,5 tyś

piwonski12 - Czw Cze 18, 2009 06:35

I co z tymi zegarami da się czy nie, a może ktoś zamontował to podzieli się doświadczeniami ? ,bo właśnie kupiłem.
MiReK - Czw Cze 18, 2009 09:16

No kolego,wystarczyłoby użyć opcji szukaj :mrgreen:
Tutaj masz wszystko opisane:
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=60

dukat11 - Nie Cze 21, 2009 11:43

dokładny artykuł jest na stronie roverki.

http://www.roverki.pl/article.php?sid=470

BOGDANC26 - Nie Cze 21, 2009 12:47

WITAM JESTEM POSIADACZEM OD TYGODNIA TEJ PIEKNEJ MASZYNY I MAM PYTANIE CZY MA KTOS OPIS BEZPIECZNIKÓW BO BRAKUJE MI 3 NIEWIEM CZY COS JEST ODŁACZONE CZ TO PRZY PADEK POZDRAWIAM
Stachu - Nie Cze 21, 2009 13:28

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19272
MiReK - Nie Cze 21, 2009 14:46

BOGDANC26 napisał/a:
WITAM JESTEM POSIADACZEM OD TYGODNIA TEJ PIEKNEJ MASZYNY I MAM PYTANIE CZY MA KTOS OPIS BEZPIECZNIKÓW BO BRAKUJE MI 3 NIEWIEM CZY COS JEST ODŁACZONE CZ TO PRZY PADEK POZDRAWIAM


Tak do wiadomości na przyszłość:
1.Nie piszemy dużymi literami,bo to tak jakbyś do kogoś krzyczał :evil:
2.Nie doczepiamy się ze swoim nowym problemem pod czyjś temat,tylko zakładamy nowy temat

BOGDANC26 - Nie Cze 21, 2009 17:05

dzieki i przepraszam
Karol87 - Nie Kwi 26, 2015 16:11
Temat postu: zegary mg zt
witam czy ktoś oriętuje sie czy licznik z rovera 75 pasuje do mg zt??
sebol11 - Nie Kwi 26, 2015 16:33

Karol87, pasuje tylko nie zapomnij ,że wymieniając licznik musisz też wymienić moduł świateł(LSM).
AdaskoC - Nie Kwi 26, 2015 16:54

I moduł LSM oraz licznik muszą pochodzić z tego samego auta. Ale jesli licznik jest z lat 99-01 to zazwyczaj wystarczy sama wymiana licznika, modulu nie trzeba. Ale o tym mozesz głębiej poczytać na forum
MaReK - Nie Kwi 26, 2015 18:37

Wiadomo, że każdy moduł można przypisać do auta. Najwięcej roboty stanowi zestaw wskaźników, bo trzeba go póki co rozbebeszyć i odczytać/zapisać eeprom. Co się stało ze starymi zegarami, że trzeba je wymienić? Wcale nie trzeba wszystkiego wymieniać parami jeśli inne podzespoły są dobre. Wymieniając zegary można przypisać LSM'a pod nie. Wystarczy zmiana VINu w module świateł.

Różnica pomiędzy zegarami ZT/R75 jest wizualna (inne cyferblaty) oraz inny kolor podświetlenia.

wellman - Wto Lis 24, 2015 18:49

Panowie, ma ktoś może pod ręką wsad IPK do diesla/kmh z wyświetlaczem?

Ewentualnie, co należy zmienić w kodowaniu, żeby włączyć wyświetlacz?

Właśnie jestem w trakcie wymiany, próbuję zaprogramować kostkę w nowych zegarach, działa albo na oryginalnym angielskim wsadzie, albo na moim z obecnych zegarów (ale wówczas bez wyświetlacza)... a gdy spróbuję - według instrukcji z forum - nałożyć jeden na drugi PASoftem (na pustą kostkę wrzuciłem mój pierwotny wsad programatorem, wlutowałem i później pasoftem próbowałem wrzucić wsad angielski), wyskakuje "EEPROM checksum error", a wyświetlacz zostaje czarny. O.o

Z góry dzięki za poratowanie! :-)

marcin.misek - Wto Lis 24, 2015 19:36

Sprawdz czy pod adresem 0xA8 masz wartosc 0x20 ( lub 0x21 - jesli chcesz miec cyfrowy predkosciomierz)
wellman napisał/a:
wyskakuje "EEPROM checksum error"

Przeciez BMWScanner ponoc ma mozliosc przeliczenia Checksumy ;]

A jakie wartosci potrzebuejsz zmienic aby miec "polski" a nie "angielski licznik ?

Drzwi, przebieg z km na mile, paliwo z mpg na l/100 km
Podeslij eeprom, to postaram sie zmienic tak aby bylo po "europejsku", ale czecksume i tak bedziesz musial przeliczyc, albo pogodzic sie z bledem "BF'

longer86 - Wto Lis 24, 2015 23:48

marcin.misek, a nie można tego toafem ogarnąć? Te wszystkie opcje są do ustawienia.

Wrzucić wsad polski w zagraniczne zegary i w opcji speedo display wybrać police mode, przynajmniej tak mi to marecki tłumaczył

wellman - Sro Lis 25, 2015 00:30

marcin.misek, niby opcję przeliczania sum kontrolnych PASoft ma, ale u mnie na "nałożonym" wsadzie wywala błąd albo mówi, że dla tego IKE nie da się obliczyć. Jednocześnie na wsadzie oryginalnym moim lub angielskim - przeliczy i powie, że jest OK.

Do tego przy "nakładaniu" (w zegarach eeprom z wsadem z moich pierwotnych zegarów, PASoftem próbuję nadpisać wsadem angielskim, żeby aktywowało wyświetlacz, ale zostawiło VIN i przebieg) zawsze sypie błędami.

Zmiana w 0xA8 na moim pierwotnym wsadzie nie przynosi żadnych rezultatów.

Coś muszę tu mieć pokiełbaszone, tylko nie wiem jeszcze co.

longer86, aaaa TOAF-em. No, bardzo chętnie. :P

dawidd - Sro Lis 25, 2015 09:44

a ja mam inne pytanie - po wymianie licznika (stary byl z wyświetlaczem i nowy również) i przylutowaniu eepromu ze starego, nie świeci mi kontrolka od przeciwmgielnych przednich. Wie ktoś czym to może być spowodowane?
dukat11 - Sro Lis 25, 2015 10:53

dawidd napisał/a:
a ja mam inne pytanie - po wymianie licznika (stary byl z wyświetlaczem i nowy również) i przylutowaniu eepromu ze starego, nie świeci mi kontrolka od przeciwmgielnych przednich. Wie ktoś czym to może być spowodowane?


Prawdopodobnie miałeś licznik z kontrolką halogenów i wymieniłeś na starszy licznik z kontrolką poduszki (nie używana w R75) a co za tym idzie twój wsad nie jest w pełni zgodny z samym licznikiem. Można ta kontrolkę recznie podłączyć z LSM do licznika dodatkowym przewodem.

marcin.misek - Sro Lis 25, 2015 23:41

longer86 napisał/a:
marcin.misek, a nie można tego toafem ogarnąć? Te wszystkie opcje są do ustawienia.

Mozna.. ale poki co nie ma czegos takiego jak TOAF publicznie dostępnego wiec podaje drogę na około ;]

longer86 - Sro Lis 25, 2015 23:43

ok ok sorry ;P
MaReK - Sro Lis 25, 2015 23:59

a co złego w tej sumie kontrolnej ;) Po dodaniu licznika kilometrów na godzinę w formie cyfrowej, to standard.

dukat11 napisał/a:
Prawdopodobnie miałeś licznik z kontrolką halogenów i wymieniłeś na starszy licznik z kontrolką poduszki (nie używana w R75) a co za tym idzie twój wsad nie jest w pełni zgodny z samym licznikiem. Można ta kontrolkę recznie podłączyć z LSM do licznika dodatkowym przewodem.

Nie do końca nieużywanej. Były wersje z wyłącznikiem poduszki symbol matki z dzieckiem, a także kontrolka zajętości siedzenia i zapiętych pasów. Jeśli takową wersję zegarów posiada, należy zaprogramować w IKE wyświetlanie się opcji o włączonych halogenach na centralnym wyświetlaczu.

longer86 napisał/a:
marcin.misek, a nie można tego toafem ogarnąć?

przyznaj się, ilu osobom już udostępniłeś program ;) ?

[ Dodano: Sro Lis 25, 2015 23:59 ]
wellman napisał/a:
Coś muszę tu mieć pokiełbaszone, tylko nie wiem jeszcze co.

Dałem rozpiskę bajtów :) Możesz się na niej wzorować ;D

longer86 - Czw Lis 26, 2015 00:33

MaReK napisał/a:
przyznaj się, ilu osobom już udostępniłeś program ;) ?


Przyznaję, tylko 1, chciał pomóc i nawet coś tam znalazł o czym poinformował odpowiednie organy.

i wiem że nie rozejdzie się to nigdzie dalej

MaReK - Czw Lis 26, 2015 00:35

longer86 napisał/a:
i wiem że nie rozejdzie się to nigdzie dalej

N.U.N :)

wellman - Pią Lis 27, 2015 08:55

MaReK napisał/a:
przyznaj się, ilu osobom już udostępniłeś program ;) ?


Niestety nie mnie. :P

longer86 napisał/a:
i wiem że nie rozejdzie się to nigdzie dalej


Ależ również nikomu więcej bym nie dał. Nawet bym nie powiedział, że mam gdybym miał. :D

MaReK napisał/a:
Dałem rozpiskę bajtów :) Możesz się na niej wzorować ;D


No właśnie gdzieś ją ostatnio widziałem, a później gdy była potrzebna, to już nie mogłem na szybko znaleźć. Ale ok, już mam, przyda się, jutro będę się z tym bawił. Dzięki! :-)

[ Dodano: Pią Lis 27, 2015 08:55 ]
Operacja zakończona sukcesem. :-)

Dzięki wsadowi z IPK od marcin.misek w końcu się udało.

Nie rozumiem, dlaczego po wrzuceniu za pomocą PASofu wsadu oryginalnego z tych zegarów na wgrany programatorem wsad z mojej kości wyświetlacz nadal był czarny. Podobnie nie zadziałał "czysty" wsad, który znalazłem na elektrodzie, a wsad od marcin.misek ruszył bez problemu. Magia, albo jakaś różnica wersji oprogramowania IPK (nowe zegary oryginalnie miały HW: 06, SW: 16, CI: 04).

Co więcej, mój wsad w tych zegarach powodował, że wyłączał się też dolny wyświetlacz. :P

Korzystając z rozpiski MaReK-a zmieniłem wartość w 5C na FF i dalej nic. Dopiero, gdy wrzuciłem tam DF, jak stało w dumpie od marcin-a, dolny wyświetlacz ruszył.

To pewnie dla naszych guru nie jest tajemnica, ale "rozgryzłem" problem sumy kontrolnej, której uparcie nie chciał wyliczyć mi PASoft. Jest to zwykła 8-bitowa suma (co tłumaczy, czemu niektóre zmiany nie powodują pojawiania się błędu :P ) przechowywana w ostatniej komórce (FF). Funkcję przeliczania ma chyba każdy hex-editor, wystarczy to tam wrzucić i można pożegnać się z błędem BF. ;-)

marcin.misek - Sob Lis 28, 2015 01:09

wellman napisał/a:
To pewnie dla naszych guru nie jest tajemnica, ale "rozgryzłem" problem sumy kontrolnej, której uparcie nie chciał wyliczyć mi PASoft. Jest to zwykła 8-bitowa suma (co tłumaczy, czemu niektóre zmiany nie powodują pojawiania się błędu :P ) przechowywana w ostatniej komórce (FF). Funkcję przeliczania ma chyba każdy hex-editor, wystarczy to tam wrzucić i można pożegnać się z błędem BF. ;-)


Oj.. cos mi sie zdaje ze tak nie jest
Wg moich danych Checksuma jest pod adresem : 0x3D - jest to suma kontrolna danych identyfikacyjnych
Oraz pod adresem 0x59 - ale tutaj nie wiem, czy checksume liczy sie z calosci eeproma czy tylko z danych kodowanych.
W przypadku BCU checksuma nie uwzglednia calosci, nie wszystkie bloki kodowe a w pewnych pomijane są niektore bajty... Ale moze tu jest tak jak mowisz.. musze to sprawdzic dokładnie ;]

wellman - Sob Lis 28, 2015 11:40

marcin.misek, nie upieram się. Po prostu zauważyłem, że we wszystkich "pierwotnych", niemodyfikowanych wsadach jakie udało mi się znaleźć, to miejsce się zgadzało z 8-bitową sumą całości. Do tego, jak w moim zmodyfikowanym wsadzie to poprawiłem - błąd sumy kontrolnej zniknął. Po kolejnych kilku modyfikacjach pojawi się ponownie, przeliczyłem sumę, poprawiłem to miejsce i... zniknął. :-)

...ale fakt, to może być tylko zbieg okoliczności. :-)

MaReK - Sob Lis 28, 2015 12:31

wellman napisał/a:
Nie rozumiem, dlaczego po wrzuceniu za pomocą PASofu wsadu oryginalnego z tych zegarów na wgrany programatorem wsad z mojej kości wyświetlacz nadal był czarny.

Nie rozumiem do końca co zrobiłeś? Miałeś zegary OLD i zegary NEW. OLD bez wyświetlacza centralnego, NEW z takowym. Odczytałeś programatorem kość z OLD i nagrałeś tym samym programatorem na kość NEW? Wyświetlacze były nieaktywne?
Potem wrzuciłeś wsad z programatora pochodzącego z NEW poprzez OBD (BMWScanner)? I nadal był nie taki?

wellman napisał/a:
Korzystając z rozpiski MaReK-a zmieniłem wartość w 5C na FF i dalej nic. Dopiero, gdy wrzuciłem tam DF, jak stało w dumpie od marcin-a, dolny wyświetlacz ruszył.

A co masz obok? Mój fragment tego wsadu zaczynając od 5A do 5D: 0A 98 F3 50 FF. Czyli u mnie ten bajt ma F3 :) To pewnie wynika z przestawienia bitów:
F3: 11110011
FF: 11111111
DF: 11011111

Dzisiaj dzięki znalezieniu szczątkowej dokumentacji do modułów naszych aut możemy być pewni więcej. Moja rozpiska to był od początku do końca twór robiony metodą prób i błędów - czyli zmiana poszczególnych bajtów i bitów w eepromie. Dobrze, że te eepromy nie mają licznika flashowań jak niektóre ecu :)

Co do sumy, w/g dokumentacji to właśnie jest tak jak podał misAgent ;)
Jednak patrząc na kilkanaście wsadów oryginalnych z różnych aut, dwa ostatnie bajty są inne. Wynikać to może z tego, że przecież każdy ma inny VIN, Przebieg i często różnią się konfiguracją ZCS.

marcin.misek - Sob Lis 28, 2015 23:01

Mi sie jakos nie widzi Checksuma z całości, przecież tam jest zapisany przebieg, i po kazdym zapisie komputer musialby sam sobie przeliczac CS. A tak nie jest...
wiec moim zdaniem to raczej kwestia przypadku... ale kto ich tam wie tych Angoli...

MD - Nie Lis 29, 2015 22:51

Sporo tu piszecie o licznikach, więc w sumie chciałby zadać pytanie o nie same mimo, że (przynajmniej na razie) nie zmieniam ich.

Dziś komputer przestawił się sam z siebie z angielskiego na niemiecki (auto jest z Niemiec). Pytanie, jak i dlaczemu?

marcin.misek - Nie Lis 29, 2015 23:22

MD napisał/a:
Pytanie, jak i dlaczemu?

A masz oryginalna nawigacja ?

Czasami ludziom psuje się brzeczyk w liczniku i kiepsko slychac.. potem okazuje sie ze cos ise przestawilo w IKE, tutaj pewnie podobne. a przyczyny ? Poki co - nieznane ;]

MD - Nie Lis 29, 2015 23:49

marcin.misek, nie, mam to radio 2-din, co w niektórych modelach miało sterowanie nawigacją wyświetlaną na komputerze między licznikami. Nic nie było robione, po prostu o 6 rano był po angielsku, o 20 po pracy już po niemiecku.
MaReK - Pon Lis 30, 2015 00:42

Jak nic nie było robione, to nie wiem czy jest wytłumaczenie tego zjawiska ;)
Może jednak grzebałeś np. w menu tym ukrytym uzyskiwanym przy dłuższym przyciśnięciu przycisku do kasowania przebiegu dziennego.

MD - Pon Lis 30, 2015 07:53

MaReK, nie było mnie w tym menu dobre kilka miesięcy. Samochód stał nieruszany, kiedy ja sobie pracowałem. Po prostu jak wsiadłem, był już po niemiecku.

Będę znów musiał Dzieja w Częstochowie męczyć. :/

sknerko - Pon Lis 30, 2015 11:53

w zięcia zegarach mam ustawiony język angielski ale nijak nie dało zmienić języka w napędzie nawigacji (T4 pooległ) i jest albo niemiec albo francuz i zdarzyło się ze przy odpalaniu zmieniał język zegarów na inny podejrzewam że z powodu spadku napięcia bo zięciuniowi aku szwankował.
MaReK - Pon Lis 30, 2015 13:10

to ustrojstwo z BMW (Navi duża) da się przestawić ale przy pomocy NCS'a i WINKFP. Nie chcę wchodzić w szczegóły bo robiłem to chyba raz. Inna sprawa, że Włosi jak skrakowali mapy, to żeby działało to wszystko na nowszym sofcie musi być ten język włoski. Niestety NAVI komunikuje się z IKE i konfiguruje go pod swoje ustawienia.

MD napisał/a:
Będę znów musiał Dzieja w Częstochowie męczyć. :/

A co takiego ma dzieju, czego nie masz Ty?
Nie masz INPA lub BMWScanner?

MD - Pon Lis 30, 2015 14:19

MaReK, nie posiadam nic z tych rzeczy.
MaReK - Pon Lis 30, 2015 18:09

Uważam, że każdy posiadacz R75 powinien takowe narzędzie posiadać ;)
adam_26 - Pon Lis 30, 2015 18:14

I jeszcze zestaw dobrych kluczy :mrgreen:
longer86 - Pon Lis 30, 2015 21:14

Cytat:

Uważam, że każdy posiadacz R75 powinien takowe narzędzie posiadać


Zauważyłem tendencję że INPA i BMW scannerem interesują się głównie posiadacze wytwórców czarnej mgły...

chyba głównie na możliwości diagnostyki silnika. Ludzie od PB wierzyli w T4 ;)

AdaskoC - Pon Lis 30, 2015 21:34

MaReK napisał/a:
Uważam, że każdy posiadacz R75 powinien takowe narzędzie posiadać


adam_26 napisał/a:
I jeszcze zestaw dobrych kluczy


Oraz garaż części zapasowych :)

wellman - Pon Lis 30, 2015 21:43

AdaskoC napisał/a:
Oraz garaż części zapasowych :)


...a najlepiej ukrytego na podwórku anglika na dawcę części zamiennych. :P

longer86 napisał/a:
Zauważyłem tendencję że INPA i BMW scannerem interesują się głównie posiadacze wytwórców czarnej mgły...


Po pierwsze - DUMNI posiadacze! :D
Po drugie - wypraszam sobie! Mój nie zakopci nawet, jak się go mocniej przydusi! :>

longer86 - Pon Lis 30, 2015 21:51

wellman napisał/a:
Mój nie zakopci nawet, jak się go mocniej przydusi!


I jeździ jak czarne łady na biegu defiladowym - powolnie? ;)

sknerko - Pon Lis 30, 2015 22:13

longer86 napisał/a:
chyba głównie na możliwości diagnostyki silnika. Ludzie od PB wierzyli w T4
Ludziom z PB auta nie sprawiają tylu kłopotów a już na pewno nie tyle co zadymiarze i wizyta na kompie raz na jakiś czas plus ELM wystarczy. :P

[ Dodano: Pon Lis 30, 2015 22:13 ]
Mocy też mają raczej dosyć.

longer86 - Pon Lis 30, 2015 22:18

oj wypraszam sobie, usterki które mnie dotykają, dotykają też auta pb. ;)

ja dziękuję współtowarzyszom zadymiarzom, za trud włożony w zaangażowanie odkrycia tajemnic R/MG :P

wellman - Pon Lis 30, 2015 22:26

longer86 napisał/a:
I jeździ jak czarne łady na biegu defiladowym - powolnie? ;)


Teraz to chyba MaReK-a obraziłeś, wszak jego dziełem jest mapa ecu mojej błękitnej strzały. :P Chociaż... nie powiem, że nie potrafi, defiladowo też już z parą młodą raz jechał! :D

sknerko napisał/a:
Ludziom z PB auta nie sprawiają tylu kłopotów a już na pewno nie tyle co zadymiarze


No już, już... już... my po prostu o nasze traktorki lepiej dbamy, chuchamy, pucujemy, dopieszczamy i naprawiamy jeszcze zanim się zepsuje. :D

MaReK - Pon Lis 30, 2015 22:49

wellman napisał/a:
Teraz to chyba MaReK-a obraziłeś, wszak jego dziełem jest mapa ecu mojej błękitnej strzały.

Jak wyjdzie TOAF to sobie może zmienisz tę mapę na coś bardziej dynamicznego ;)

sknerko napisał/a:
Ludziom z PB auta nie sprawiają tylu kłopotów

Absolutnie :P Padające jak muchy VISy, zamarzające odmy, HGFy, okresowe wymiany paska rozrządu :)

wellman - Wto Gru 01, 2015 00:09

MaReK napisał/a:
Jak wyjdzie TOAF to sobie może zmienisz tę mapę na coś bardziej dynamicznego ;)


Jeszcze bardziej? To tak się da? :D To bezpieczne? O.o
Byłem szczęśliwy z tego, co miałem, ale teraz obudziłeś we mnie głód nowości! :P

sknerko - Wto Gru 01, 2015 12:59

MaReK napisał/a:
Absolutnie Padające jak muchy VISy, zamarzające odmy, HGFy, okresowe wymiany paska rozrządu
w moim przez osiem lat raz robiłem VIS nigdy nie zamarzła mi odma rozrząd kupiłem zrobiony w aucie a w zadymiarzach padające wtryski, przepływomierze zmieniane co tydzień, wiecznie zawalone EGR, wszelkie usterki szczelności dolotu, webasto, pompy paliwa, koła pasowe.....bez przesady skończy mi się dzień jak będę wymieniał :P a jeszcze te wszystkie wspólne dla obu typów usterki ech....
longer86 - Wto Gru 01, 2015 13:56

Wtryski, to raz calkiem niepotrzebnie czyscil phjowi ponoc bo nie chcial odpalić, a winny byl ews. Przepływki od 5 lat jak mam auto nie ruszalem, egr wylaczony i spokój, oringi wymienione raz a dobrze i tez spokój, webasto to dodatek który nie byl montowany we wszystkich autach i do działania niezbędny nie jest. Pompy paliwa to chyba akurat nie tylko w dieslu bo baki mamy takie same. A pompę przy aku jakos nadal mam ori nie ruszają pierburga. Kolo pąsowe hmmm nie ruszalem jeszcze, ale po zrobieniu to będzie przypadek jak Twój vis. Raz a dobrze, wiec przykro mi jak słyszę taka kupę argumentów, kurde chyba mam bezawaryjne auto :p
Dawidovs - Wto Gru 01, 2015 14:32

Przyłączam się do longera, mi w tym aucie padało wszystko tylko nie silnik
Wtryski nie ruszałem, przepływomierz póki co działa, egr zaślepiony, z kolektorem nie miałem problemu. Jedyne co mi dokucza od tego silnika to jego kiepskie wytłumienie - czuć drgania mimo wymienionych poduch i dwumasy. Tak poza tym to raz mi falowały obroty a winnym okazała się zaśniedziała wtyczka do czujnika na listwie CR - tyle.

prebenny - Wto Gru 01, 2015 14:53

I w sumie potwierdzę słowa poprzedników - padało mi wszystko oprócz silnika (1 wtrysk miałem zasyfiony ale po 280 tyś km miał prawo).

Jedyne co mogę z silnikiem powiązać to sprzęgło acz to wina kobiecej nogi poprzedniej właścicielki ;) Sam układ wysprzęglania, z którym miałem większy problem jest identyczny w dieslu i benzynie.

sknerko - Wto Gru 01, 2015 15:37

Dobra to była mała prowokacja :P ale zastanawiam się w co w takim razie prebenny wpakowałeś te tysiące co? Dwumas w dieslu też pada częściej jak w PB, tak swoją drogą czemu łatwiej kupić w miarę jeżdżący PB niż diesla? nie o tym jest temat, ale kiedyś zrobię chyba statystyki ile wątków na forum jest o dieslach a ile o Pb
prebenny - Wto Gru 01, 2015 16:53

sknerko u mnie dużo poszło na walkę z pompką sprzęgła - regeneracja, LUK, TAZU (niestety za 1 razem nie miałem nawet kiedy doczytać o istnieniu pompki TAZU). A tak to się zbierało co chwila coś, a to naprawa webasto, a to tłumik, a to rurki przewodów hamulcowych, a to tuleje, a to hamulce i się całkiem spora sumka uzbierała. Drugą kwestią jest to, że jeszcze robiłem dodatkowe rzeczy typu wywalenie EGRa, zmiana lamp czy felgi 18 (ale tego jako tako nie wliczam w koszta napraw tylko moich zachcianek).
sknerko - Sro Gru 02, 2015 09:01

prebenny napisał/a:
dużo poszło na walkę z pompką sprzęgła - regeneracja, LUK, TAZU
Bez przesady sam robiłem 3 razy pompkę na oryginale i raz na Tazu plus raz wysprzęglik (AP) i sprzęgło, koszt 1k pln wysprzeglik i sprzęgło i pompka drugi tysiąc w tym wszystkie koszty to raczej nie jest kosmos co?