|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Co z tym silnikiem (szarpie)
soulz - Pią Kwi 06, 2007 20:12 Temat postu: [R75] Co z tym silnikiem (szarpie) Witam.
Po dłuższych bojach i wymianie:
-świec
-cewki (jedna byłą padnięta)
-kabli WN
-czyszczeniu krokowca
nadal mam takie objawy:
-po odpaleniu zimnego silnika pracuje jakby na 3 garach (dam pare razy gazu i ustępuje)
-jak dam mocniej gazu to jakby się dusił i lekko szarpie i nie ciągnie (w różnych momentach, ale najczęściej przy obrotach rzędu 3,5-4,5k/min)
-cały czas niskie obroty biegu jałowego (600/min)
Nie podłączałem jeszcze go do kompa, czy boschem zrobię pełną diagnostykę?
Złącza czujników są czyste. Więc co to może być???
PS.
Jak wyciągnąłem "fajkę" z jednej ze świec to śmierdzi ona benzyną, co to oznacza?
--
soulz
Rover 75 1.8 2000r.
brt: dopisałem rocznik w temacie --> patrz Zasady Kącika
PHJOWI - Pią Kwi 06, 2007 22:12
jak śmierdzi benzyną to na 70% uszkodzony wtryskiwacz, leje i dlatego masz takie objawy . A ciężej nie odpala?
soulz - Sob Kwi 07, 2007 08:06
witam.
dzisiaj wykręce tą świecę i zobacze jak wygląda. z odpalaniem jest dobrze, nie pali za dotknięciem ale i nie muszę kręcić 5sek, przeważnie 1-2 sek kręcenia rozrusznikiem i chodzi. czy taki uszkodzony wtryskiwacz sygnalizowałby jakąś kontrolką, np. check engine?
mam jeszcze kolejne spostrzeżenie, dzisiaj rano jak był 1st. C to po odpaleniu od razu trzyma obroty 600/min, nie powinien mieć wyższych, np. jakieś ssanie automatyczne?
dzięki za odpowiedź
PHJOWI - Sob Kwi 07, 2007 08:50
przy takiej temp. powinno się włączyć ssanie autoamtyczne i trzymać 1100 obrotów, jeszcze powiedz mi a na wyświetlaczu jaką pokazuje tobie temperaturę?
sprawdz 3 części:
-wtryskiwacz
-czujnik temperatury zewnętrznej
-czujnik temperatury płynu ten odłącz jak będzie zimno i zobacz wtedy jak silnik będzie się zachowywał
pozdrawiam Mariusz
soulz - Sob Kwi 07, 2007 11:47
PHJOWI napisał/a: | powiedz mi a na wyświetlaczu jaką pokazuje tobie temperaturę?
|
Tzn. o jaką temperaturę chodzi? Wskaznik temp. silnika (chłodziwa) działa dobrze po pewnym czasie pokazuje prawie połowę skali (niewiele pod kreską).
Czujnik temp zewnetrznej działa dobrze, pokazuje mi mniej więcej tak jak normalny termometr domowy.
Jak mogę sprawdzić wtryskiwacz?
Odłączyłem czujnik temp. płynu chłodniczego i odpaliłęm samochód (stał od rana nie ruszany):
- miernik temp. silnika na desce nic nie pokazuje
- włączył się wentylator chłodnicy od razu
- silnik chodzi bez zmian, lekkie szarpnięcia i obroty na postoju 600/min.
- temp. zew na desce rozdzielczej to 7st. C
Dziwne jest to że przejechłęm dosłownie 400-500 metrów, dość wolno i po powrocie gdy podłączyłem czujnik temp. płynu chłodniczego to pokazywał już normalną temp pracy (prawie pół skali), jakoś szybko sie nagrzał??
pozdrawiam
timba - Sob Kwi 07, 2007 16:59 Temat postu: Re: [R75 1.8 00r] Co z tym silnikiem (szarpie)
soulz napisał/a: | Witam.
Po dłuższych bojach i wymianie:
-świec
-cewki (jedna byłą padnięta)
-kabli WN
-czyszczeniu krokowca
nadal mam takie objawy:
-po odpaleniu zimnego silnika pracuje jakby na 3 garach (dam pare razy gazu i ustępuje)
-jak dam mocniej gazu to jakby się dusił i lekko szarpie i nie ciągnie (w różnych momentach, ale najczęściej przy obrotach rzędu 3,5-4,5k/min)
-cały czas niskie obroty biegu jałowego (600/min)
Nie podłączałem jeszcze go do kompa, czy boschem zrobię pełną diagnostykę?
Złącza czujników są czyste. Więc co to może być???
PS.
Jak wyciągnąłem "fajkę" z jednej ze świec to śmierdzi ona benzyną, co to oznacza?
--
soulz
Rover 75 1.8 2000r.
brt: dopisałem rocznik w temacie --> patrz Zasady Kącika |
Boschem nie zrobisz pełnej diagnostyki, musi być program do Rovera
timba
soulz - Sob Kwi 07, 2007 20:09
a tak w sumie to od czego konkretnie zależą obroty na luzie? które czujniki brane są pod uwagę przy ich ustalaniu?
paff - Sob Kwi 07, 2007 20:18
PHJOWI,
jakie sa objawy wadliwego wtryskiwacza? jak zdiagnozować wtryskiwacz?
AndrewS - Nie Kwi 08, 2007 22:53
zeby zbadac wtryskiwacz trzeba go wyjac i sprawdzic na specjalnym stanowisku, przedewszystkim wytryskiwane po cisnieniem roboczym paliwo ma miec odpowiedni ksztalt, wtryskiwacz nie moze puszczac przy braku napiecia czyli zaworek musi trzymac
u nas odpalanie na 3 gary bylo spowodowane ze dostawal sie plyn chlodzacy do jednego cylindra (wzer w glowicy)
to oczywiscie jeden z gorszych scenariuszy, u Ciebie moze to byc wadliwy przewod WN swieca itp.
soulz - Pon Kwi 09, 2007 12:18
a czy podłączenie kompa wykaże że wtryskiwacz jest uszkodzony lub nie działa poprawnie?
kable, świece raczej odpadają bo mam nowe, wyniemiłem. jeszcze jedno pytanie, bo chyba jednak mi ucieka gdzieś płyn z chłodnicy, gdzie mogę szukać wycieku, na oko niczego nie widać.
AndrewS - Pon Kwi 09, 2007 13:16
komp nie pokaze usterki, bo wtryskiwacz jest elementem elektryczno-mechanicznym, nawet gdyby cewka zwalniajaca zawor sie spalila to podejzewam ze komp nic nie pokaze, watpie zeby komp mial wbudowane takie funkcje, poprostu nie bedzie tykal i puszczal paliwa, silnik wtedy chodzi na 3 gary
wyciek z chlodnicy jest trudny do zlokalizowania bo podczas pracy silnika jest ona goraca i plyn szybko odparowuje
zreszta podobnie jest z silnikiem, ale powinny pozostac po nim takie zacieki
mozna na zimnym silniku zamiast korka zapodac cisnienie ok 0,5 bara i patrzec czy gdzies nie kapie, ale to trzeba jakos dobrze uszczelnic polaczenie ze zbiorniczkiem i miec mozliwosc regulowania cisnienia, lepiej nie pakowac tam 3 barow
PHJOWI - Pon Kwi 09, 2007 15:07
ja sprawdzam wtryskiwacz po przez wyciągnięcie go i wzrokowym obadaniu podczas pracy, najlepsza metoda obok sprawdzenia na testbook tzw. porównanie ilościowe . Komputer pokazuje ile który dostaje paliwa .
soulz - Pon Kwi 09, 2007 16:15
AndrewS napisał/a: | u nas odpalanie na 3 gary bylo spowodowane ze dostawal sie plyn chlodzacy do jednego cylindra (wzer w glowicy)
|
coraz bardziej zaczyna mnie to niepokoić, kupiłem ten samochód niedawno i nie mogę go doprowadzić do porządku. czy szarpanie i jakby mniejsza moc i słabsze wkręcanie się na obroty może być objawem że płyn się dostaje do cylindra? no i te ubytki płynu i praca na zimnym jakby nie na wszystkie cylindy? AndrewS czy w twoim przypadku gdy zdiagnozowałeś że jest to ten wżer to pracował na 3 gary cały czas czy tylko na zimnym dosłownie parę chwil i potem już na wszystkie cylindry?
co do wycieku płynu gdzieś na zewnątrz silnika albo chłodnicy to za bardzo nie widać żadnych śladów.
jeszcze jedno pytanie co do wtryskiwaczy. czy jeżeli jest on uszkodzony to może np. tylko na zimnym się objawiać pracą na 3 gary, a na gorącym silniku już dobrze działąć (nie licząc szarpania przy mocnym wciśnięciu gazu)
AndrewS - Pon Kwi 09, 2007 18:55
soulz napisał/a: | AndrewS czy w twoim przypadku gdy zdiagnozowałeś że jest to ten wżer to pracował na 3 gary cały czas czy tylko na zimnym dosłownie parę chwil i potem już na wszystkie cylindry?
|
silnik pracowal tak dosyc krotko bo ok 30 sekund, az kiedys plynu nacieklo tam tyle ze rozrusznik nie zakrecil walem
plyn jesli faktycznie nacieka to podczas pracy silnika sie nie wcisnie, bo przeciez w cylindrze jest wieksze cisnienie
fotki naszego wzeru
fotka troche nie wyrazna, ale bylo to pare lat temu i nie mialem dostepu do aparatu ktory robi dobre makro
aha zapomnialem o wtryskiwaczach w sumie teoretycznie na zimnym silniku kiedy komp wzbogaca mieszanke potrzeba wiecej paliwa i jesli wtryskiwacz akurat wtedy sie nie wyrabia z wydajnoscia to moze faktycznie tak sie objawiac
ale nie jestem tak do konca przekonany, bo zeby byl taki widoczny efekt to wtryskiwacz powinien miec spore braki we wtryskiwaniu
pewnie bez problemu daloby sie go wylapac przy tescie wydajnosci
ja mam nawet zrobione takie pseudostanowisko do sprawdzania wtryskiwaczy
soulz - Pon Kwi 09, 2007 20:22
dzięki za odpowiedź. w przypadku jakiegoś wżeru naprawić to można planując głowicę? czy trzeba kupować nową/używaną? czy taka usterka często się zdarza? mój ma 135k przegiegu. bo tak naprawdę co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania na zimnym silniku (praca na 3 gary) oprócz przecieku płynu do cylindra?
Senn - Wto Kwi 10, 2007 10:25
Glowice mozna splanowac ale bardzo minimalnie. Zdaje sie ze 0.2mm jak dobrze pamietam
piter34 - Wto Kwi 10, 2007 10:33
PHJOWI napisał/a: | ja sprawdzam wtryskiwacz po przez wyciągnięcie go i wzrokowym obadaniu podczas pracy, najlepsza metoda obok sprawdzenia na testbook tzw. porównanie ilościowe . Komputer pokazuje ile który dostaje paliwa . |
TestBook pokazuje jak komp wtrysku steruje wtryskami.
Nie pokazuje ile dany wtrysk tak naprawdę puszcza paliwa.
[ Dodano: Wto Kwi 10, 2007 11:35 am ]
soulz napisał/a: | Złącza czujników są czyste. Więc co to może być??? |
Pompa paliwa?
soulz napisał/a: | Jak wyciągnąłem "fajkę" z jednej ze świec to śmierdzi ona benzyną, co to oznacza? |
Za dużo paliwa. Jak silnik robi "jaja" to odłącz przewód WN od tej zalanej świecy. Jeśli praca silnika się nie zmieni zbytnio, to będziesz na 100% pewny, że problem jest w tym cylindrze.
AndrewS - Wto Kwi 10, 2007 12:49
soulz napisał/a: | w przypadku jakiegoś wżeru naprawić to można planując głowicę |
tak nasza byla planowana o 0,18 mm , a czy wczesniej byla planowana to nie wiem, bo ojciec jest 3 wlascicielem
odkad tu jestem w klubie i czytam tez inne fora to nie slyszalem o podobnym przypadku, wiec uznaje ta usterke za wystepujaca sporadycznie
soulz napisał/a: | bo tak naprawdę co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania na zimnym silniku (praca na 3 gary) oprócz przecieku płynu do cylindra? |
hmm, swieca, ale przeciez wymieniles, no i troche moze podejzany byc ten wtryskiwacz
soulz - Sro Kwi 11, 2007 10:34
jutro daję maszynę do dawnego aso rovera w białymstoku. za podpięcie do T4 biorą 100zł i odrazu popatrzą co i jak. dam znać co wykryli. dzięki za podpowiedzi
piter34 - Sro Kwi 11, 2007 11:22
soulz napisał/a: | jutro daję maszynę do dawnego aso rovera w białymstoku. za podpięcie do T4 biorą 100zł i odrazu popatrzą co i jak. dam znać co wykryli. dzięki za podpowiedzi |
Tutaj się udajesz?
soulz - Sro Kwi 11, 2007 11:27
tak, a co jest cos nie tak z nimi? bo u obecnego dilera rovera i bmw to ceny pewnie mają z kosmosu, znając właściciela
piter34 - Sro Kwi 11, 2007 11:36
soulz napisał/a: | tak, a co jest cos nie tak z nimi? bo u obecnego dilera rovera i bmw to ceny pewnie mają z kosmosu, znając właściciela |
Nic nie wiem na ich temat (poza tym jednym komentarzem na stronie).
Jak skorzystasz z ich usług, dodaj komentarz na stronę.
soulz - Sro Kwi 11, 2007 11:40
nie ma problemu, zobaczymy jak się sprawią
[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 2:30 pm ]
witam.
po wizycie w serwisie chłopaki podpięli T4 i stwierdzili, że stan czujników jest ok, oprócz czujnika położenia wałka rozrządu. początkowo podejrzewali że tylko podłączenie kuleje ale po paru godzinach sprawdzania wszystkich kabelków doszli do wniosku że to jednak czujnik jest walnięty. z tego co czytałem forum to troche dziwne objawy jak na ten czujnik. zamówię ten czujnik i zobaczymy po wymianie jak będzie się zachowywał mój silnik
damianz11 - Nie Cze 28, 2009 17:12
Posiadam rover 75 1.8 turbo. Auto normalnie przyjechało zgasiłem go wymieniłem olej w silniku i przykręciłem osłonę do alternatora żeby się nie przegrzewała. Po wymianie czas rover 75 nie odpalał. Sprawdziłem wszystkie kable, akumulator, bezpieczniki małe ale nadal nic. Auto się nie zamyka teraz z pilota tak jak wcześniej. Moze cos z elektyryka. Prosze o szybką pomoc.
|
|