Zobacz temat - [R416] Pływak....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Pływak....

fabryk - Nie Kwi 08, 2007 14:11
Temat postu: [R416] Pływak....
Witam przewalkowalem archiwum i w zasadzie nie znalazlem tego co chce.

Mianowicie problem wyglada tak;

Plywak jakos dziala jak zatankuje to sie podnosi jak jest full to full jezdze to spada ale czasem spada duzo pozniej sie podnosci i caly czas wskazowka sobie lata a to do gory a to w dol.Podejrzewam ze wina lezy po stronie plywaka-tylko pliz nie piszcie ze nierowno czy dziury czy cos bo tak nie powinno byc.Jak sie dostac do plywaka i ewentualnie co zrobic zeby zniknal problem.

Z gory dzieki za pomoc

pzdr :cool:

sTERYD - Nie Kwi 08, 2007 21:47

Cytat:
Witam

a to ja tez witam :wink:

nie wiem o co Ci dokladnie chodzi, ale chyba każdy tak ma:
-pływak jest z tyłu baku, podobnie zresztą jak pompka (to tak troche po hamerycańsku, niby żeby przy podjeżdżaniu pod górę był mniejszy problem z dystrybucją paliwa :wink: ) i dzięki temu jest to trochę pokręcone.
Jesli wciśniesz mocniej gaz to paliwo troszkę się buja do tyłu (tak jakbyś jechał pod górę) i pływak myśli że ma więcej paliwa niż w rzeczywistości, skolei jak przychamujesz to jest na odwrót.
niestety w naszych samochodach wskaźnik reaguje dość gwałtownie na zmiany poziomu paliwa (zmiany położenia pływaka), ale te reakcje dochodzą do wskazówki z pewnym opóźnieniem.
Zauważyłem to już dawno, bo często parkuję przodem w dół (nawet dość mocno :wink: ), i jak rano odpalałem to mi się żarówka od tankowania świeciła, ale jak już wyjechalem to wracało do rzeczwistego stanu.

mam nadzieję e wyjaśnilem Twoje wątpliwości, no chyba że chodzi o cos jeszcze innego.

Cytat:
pzdr :cool:


a to i ja pzdR :cool:

Brt - Nie Kwi 08, 2007 21:52

fabryk napisał/a:
przewalkowalem archiwum

I to Ci sie chwali ;)
fabryk napisał/a:
Plywak jakos dziala jak zatankuje to sie podnosi jak jest full to full jezdze to spada ale czasem spada duzo pozniej sie podnosci i caly czas wskazowka sobie lata a to do gory a to w dol

Uważam podobnie jak sTERYD , że te typy tak maja ;) I niestety trzeba sie przyzwyczaić ;) Po prostu patrz na wskaźnik tylko wtedy, jak stoisz w korku na poziomej powierzchni ;)

fabryk - Nie Kwi 08, 2007 22:02

Brt napisał/a:
fabryk napisał/a:
przewalkowalem archiwum

I to Ci sie chwali ;)
fabryk napisał/a:
Plywak jakos dziala jak zatankuje to sie podnosi jak jest full to full jezdze to spada ale czasem spada duzo pozniej sie podnosci i caly czas wskazowka sobie lata a to do gory a to w dol

Uważam podobnie jak sTERYD , że te typy tak maja ;) I niestety trzeba sie przyzwyczaić ;) Po prostu patrz na wskaźnik tylko wtedy, jak stoisz w korku na poziomej powierzchni ;)


no wlasnie tak nie jest.

tata kiedys mial civica takiego prawie takiego ;p i takiej sytuacji nie bylo.Jezdze wieloma autkami na codzien (taka praca...) i duzo znajomych ma rozne auta i takiej sytuacji nigdzie nie ma jak u mnie i mysle ze u Was tak nie jest bo na rownej powierzchni tez poakzuje glupoty...i mysle ze to wina napewno plywaka bo zle wskazuje stan paliwa...


dzieki tym co chcieli pomoc

pzdr

sTERYD - Nie Kwi 08, 2007 22:23

ja tam jeździłem już paroma samochodami które tak mają
np cliówką 1,2 RN (szatan nie silnik :twisted: ), albo starą cariną e,
pewnie dlatego to nie bylo dla mnie takie szokujące,
a, że wskazówka nie zawsze pokazuje prawdę to z tym sie trudno nie zgodzić, ale co bys nie robił to i tak tego nie zmienisz, chyba że sobie zamontujesz superhiperultraprecyzyjny miernik naukowy... :wink:
z tym ze musisz jeszcze wziąć pod uwagę że przekrój poziomy zbiornika nie na każdej wysokości jest taki sam więc musialby to byc jakiś czujnik masy, bo czujnik wysokości lustra cieczy musiałby uwzględniać te zmiany przekroju...

PozdROVienia :wink:

Brt - Nie Kwi 08, 2007 22:24

U mnie tak sobie lata w zakresie 4-5 mm :) Jeśli u Ciebie więcej, to chyba jednak nie jest OK ;) Ale nie wiem, co z tym zrobić. Pierwsze co przychodzi do głowy, to rzeczywiście pływak, ale trzeba zbiornik wyjąć, żeby go obejrzeć...
emes - Nie Kwi 08, 2007 22:30

Cytat:
ale czasem spada duzo pozniej sie podnosci i caly czas wskazowka sobie lata a to do gory a to w dol


No a o ile Ci spada np. w mm?

Brt napisał/a:
U mnie tak sobie lata w zakresie 4-5 mm


To nawet sporo, u mnie nie aż tak dużo. Ale też jest to zauważalne, szczególnie na trasie, jak jestem w okolicach połowy zbiornika :-)

Tak przy okazji, to przecież ta wskazówka jest tylko orientacyjna i nie musi być aż tak precyzyjna, wystarczy w większości przypadków chyba tylko taka informacja :-)

AndrewS - Nie Kwi 08, 2007 23:25

no to i ja nabazgram cos od siebie

w naszym R 214 Si 95 kanciak wskazowka chodzi w sposob calkowicie inny niz np w poldku
w roverze po przekreceniu zaplonu musi uplynac ok minuta (30 sekund to napewno) aby wskazowka podjechala do faktycznego poziomu paliwa i nie ma mowy o zadnym jej kiwaniu, nawet podczas jazdy po sporych dolach wskazowka stoi nieruchomo
w poldku natomiast (tak samo w 125p) przy np. gwaltowniejszym hamowaniu na swiatlach, poziom paliwa zwiekszal sie, wskazowka poprostu wyraznie sie przemieszczala, tak samo na sporych dolkach

fabryk - Nie Kwi 08, 2007 23:36

AndrewS napisał/a:
no to i ja nabazgram cos od siebie

w naszym R 214 Si 95 kanciak wskazowka chodzi w sposob calkowicie inny niz np w poldku
w roverze po przekreceniu zaplonu musi uplynac ok minuta (30 sekund to napewno) aby wskazowka podjechala do faktycznego poziomu paliwa i nie ma mowy o zadnym jej kiwaniu, nawet podczas jazdy po sporych dolach wskazowka stoi nieruchomo
w poldku natomiast (tak samo w 125p) przy np. gwaltowniejszym hamowaniu na swiatlach, poziom paliwa zwiekszal sie, wskazowka poprostu wyraznie sie przemieszczala, tak samo na sporych dolkach


dzieki za wsparcie :)

to ja mam prawie poldka :D

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 11:52 pm ]
Brt napisał/a:
U mnie tak sobie lata w zakresie 4-5 mm :) Jeśli u Ciebie więcej, to chyba jednak nie jest OK ;) Ale nie wiem, co z tym zrobić. Pierwsze co przychodzi do głowy, to rzeczywiście pływak, ale trzeba zbiornik wyjąć, żeby go obejrzeć...


heh a Ty myslisz ze plywak to sobie jest wrzucony i plywa?

Przeciez sa podlaczone do niego kable takze napewno sie go da jakas wyciagnac od strony pompy ktora pewnie (tego nie wiem jeszcze) jest pod tylna kanapa ale wole sie upewnic takze mysle ze rozcinanie zbiornika to niezbyt madry pomysl

pzdr

tolik - Czw Kwi 12, 2007 10:16

...oby tylko temu podobne kłopoty mieć z samochodem...
Brt - Czw Kwi 12, 2007 10:33

fabryk napisał/a:
heh a Ty myslisz ze plywak to sobie jest wrzucony i plywa?

Przeciez sa podlaczone do niego kable takze napewno sie go da jakas wyciagnac od strony pompy ktora pewnie (tego nie wiem jeszcze) jest pod tylna kanapa ale wole sie upewnic takze mysle ze rozcinanie zbiornika to niezbyt madry pomysl


Wiem jak wygląda i działa czujnik pomiaru ilości paliwa i ktoś go jakoś musiał w zbiornik włożyć. I ZTCP to pod tylnym siedzeniem nie ma rewizji do obsługi zbiornika paliwawewnątrz którego jest pompa i czujnik z pływakiem, a na 100% wszystkie te elementy są wkładane do zbiornika od góry. Więc skoro chcesz sie do nich dostać to musisz wyjać zbiornik, co nie jest równe rozcinaniu go. Chyba, że nie chcesz wyjmowac zbiornika, to bierz kątówkę i wytnij se dziurę pod siedzeniem. A "latanie" wskazówki wynika z ułożenia pływaka w zbiorniku i ruchów paliwa.

fabryk - Czw Kwi 12, 2007 12:02

Brt napisał/a:
fabryk napisał/a:
heh a Ty myslisz ze plywak to sobie jest wrzucony i plywa?

Przeciez sa podlaczone do niego kable takze napewno sie go da jakas wyciagnac od strony pompy ktora pewnie (tego nie wiem jeszcze) jest pod tylna kanapa ale wole sie upewnic takze mysle ze rozcinanie zbiornika to niezbyt madry pomysl


Wiem jak wygląda i działa czujnik pomiaru ilości paliwa i ktoś go jakoś musiał w zbiornik włożyć. I ZTCP to pod tylnym siedzeniem nie ma rewizji do obsługi zbiornika paliwawewnątrz którego jest pompa i czujnik z pływakiem, a na 100% wszystkie te elementy są wkładane do zbiornika od góry. Więc skoro chcesz sie do nich dostać to musisz wyjać zbiornik, co nie jest równe rozcinaniu go. Chyba, że nie chcesz wyjmowac zbiornika, to bierz kątówkę i wytnij se dziurę pod siedzeniem. A "latanie" wskazówki wynika z ułożenia pływaka w zbiorniku i ruchów paliwa.


Nie w takim zakresie,ze ja robie 20KM a mi wskazowka spada o 1/4 baku nawet stojac. Pozniej wolno sie podniesie albo i nie lub tez potrafi przy polowie baku do rezerwy spadac to wedlug mnie nie jest normalne a plywak moze byc juz sobie stary albo poprostu popsuty...Bede musial chyba tam zajrzec i ocenic jak sprawa plywaka wyglada i dam znac.

pozdROViEniaR

piter34 - Czw Kwi 12, 2007 12:50

fabryk napisał/a:
nie w takim zakresie ze ja robie 20KM a mi wskazowka spada o 1/4 baku nawet stojac pozniej wolno sie podniesie albo i nie lub tez potrafi i przy polowie baku do rezerwy spadac to wedlug mnie nie jest normalne a plywak moze byc juz sobie stary albo poprostu popsuty...bede musial chyba tak zagladnac jak sprawa plywaka wyglada i jak cos uda mi sie zdzialac dam znac

fabryk. Przeczytaj sobie pierwszy wiersz mojego podpisu. :razz:

fabryk - Czw Kwi 12, 2007 13:00

piter34 napisał/a:
fabryk napisał/a:
nie w takim zakresie ze ja robie 20KM a mi wskazowka spada o 1/4 baku nawet stojac pozniej wolno sie podniesie albo i nie lub tez potrafi i przy polowie baku do rezerwy spadac to wedlug mnie nie jest normalne a plywak moze byc juz sobie stary albo poprostu popsuty...bede musial chyba tak zagladnac jak sprawa plywaka wyglada i jak cos uda mi sie zdzialac dam znac

Fabryk. Przeczytaj sobie pierwszy wiersz mojego podpisu. :razz:


Moja ksywka jest przez male fffffffff

I nie wiem o co Ci chodzi-dajesz moj cytat i przerabiasz moje posty,ze niby nie poprawnie cos napisalem tak? :cool:

piter34 - Czw Kwi 12, 2007 13:09

fabryk napisał/a:
Moja ksywka jest przez male fffffffff

Poprawie się.

fabryk napisał/a:
I nie wiem o co Ci chodzi-dajesz moj cytat i przerabiasz moje posty,ze niby nie poprawnie cos napisalem tak? :cool:

Nie przerobiłem Twojego postu, a chodziło mi o przecinki i kropki. :lol:

Desper - Czw Kwi 12, 2007 17:55

sTERYD napisał/a:
nie wiem o co Ci dokladnie chodzi, ale chyba każdy tak ma:
-pływak jest z tyłu baku, podobnie zresztą jak pompka (to tak troche po hamerycańsku, niby żeby przy podjeżdżaniu pod górę był mniejszy problem z dystrybucją paliwa :wink: ) i dzięki temu jest to trochę pokręcone.


Czy napewno pływak jest z tyłu???
Pytam, bo zauważyłem w swojej 200, że jadąc z góry - poziom paliwa podnosi się (wtedy to z przodu zbiornika jest wyższy poziom),
a jadąc pod górę poziom paliwa jest mniejszy niż niż przy jeździe na płaskim (wtedy to właśnie z przodu zbiornika jest mniej paliwa). Pompy narazie w to nie mieszam :grin:
Mam nadzieję, że dobrze to sobie tłumaczę. Jak nie to wyprowadźcie mnie z błędu, please.
Może w RAVE jest jakiś schemat czy coś w tym stylu, ale teraz nie mam tego przy sobie i będzie to musiało poczekać do weekendu.
Pozdr.
Desper

sTERYD - Pią Kwi 13, 2007 09:17

w 400 jest z tyłu, może w 200 jest inaczej... :?:
w rave napewno jest to pokazane :smile:

Desper - Nie Kwi 15, 2007 11:05

No i rzuciłem okiem do RAVEa.
Rzeczywiście zespół pompy i pływaka w 200 jest z przodu zbiornika, z lewej strony, a z tyłu za nim jest kanał wlewu paliwa i odpowietrzający. Że już nie wspomne o tym że same zbiorniki mają zupełnie inne kształty :smile:
Pozdr.
Desper