|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Czy mam zamek w drzwiach??
Golab33 - Czw Kwi 12, 2007 16:36 Temat postu: [R620] Czy mam zamek w drzwiach?? Witam jak juz w temacie napisałem chcialbym sie zapytać czy posiadam zamek w drzwiach, aby otwierac kluczykiem. Narazie otwieram pilotem a mam samochodzik juz rok heh ale szczegół........prosze o odpowiedz
emes - Czw Kwi 12, 2007 16:41
Obstawiam, że masz zamek w drzwiach. Chociażby po to, żeby otworzyć samochód po zmianie baterii w pilocie w celu synchronizacji, lub żeby odblokować immobiliser za pomocą kluczyka.
Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem pytanie, ale nic prostszego, jak przyjrzeć się drzwiom kierowcy, znaleźć miejsce na kluczyk, włożyć, przekręcić i sprawdzić
Golab33 - Czw Kwi 12, 2007 16:45
hmmmmmmmm..............jak wkladam kluczyk to wogole caly nie wchodzi a jak wymienilem batrie to od raz sie otworzyl bez zadnej synchronizacji
Doleslaw - Czw Kwi 12, 2007 16:48
Czyżby tkwil tam ułamany kluczyk???
emes - Czw Kwi 12, 2007 16:49
Golab33 napisał/a: | jak wkladam kluczyk to wogole caly nie wchodzi |
To może coś z zamkiem jest nie tak. Sprawdź, co blokuje kluczyk, że nie wchodzi do końca. Tak czy inaczej, jestem pewien, że zamek masz
Golab33 napisał/a: | a jak wymienilem batrie to od raz sie otworzyl bez zadnej synchronizacji |
To dziwne, albo ja coś pomyliłem odnośnie R 600
Golab33 - Czw Kwi 12, 2007 17:26
no moze byc ulamany kluczyk ale w drzwiach pasazera tez tak jest.....juz nie wiem co to moze byc ale jak wymienialem baterie to wszystko dzialalo
Paul - Czw Kwi 12, 2007 19:52
Golab33 napisał/a: | no moze byc ulamany kluczyk ale w drzwiach pasazera tez tak jest |
A może jakiś zazdrośnik czegoś napchał we wkładki?
Albo stacyjka była wymieniona a reszta zamków nie i klucz nie pasuje?
A co z bagażnikiem? zamek działa?
Golab33 - Czw Kwi 12, 2007 20:13
no bagaznik dziala tylko te cholerne drzwi nic
Dzenson - Czw Kwi 12, 2007 20:18
Ja miałem to samo z zamkiem od bagażnika - klucz wchodził do połowy, tak jakby nie pasował. Też myślałem, że zamek inny...poprzedni właściciel miał samochód generalnie w nosie. Ale pewnego dnia (usuwając usterkę niezamykania się klapy bez użycia siły) wykręciłem cały ten zamek i zacząłem rozkładać go na części pierwsze. Okazało się że zamek nie był długo używany i zaśniedziały zapadki w zamku. Rozebrałem, wyczyściłem i zamek "ładzia" aż miło. Ale tak było u mnie.
Paul - Czw Kwi 12, 2007 21:32
Dzenson napisał/a: | Rozebrałem, wyczyściłem i zamek "ładzia" aż miło. Ale tak było u mnie. |
No to jest pierwsza konkretna propozycja
Jak sam nie czujesz się na siłach, to każdy przyzwoity 'klucznik' Ci to zrobi
ADAM1 - Czw Kwi 12, 2007 21:39
emes napisał/a: | Obstawiam, że masz zamek w drzwiach. Chociażby po to, żeby otworzyć samochód po zmianie baterii w pilocie w celu synchronizacji, lub żeby odblokować immobiliser za pomocą kluczyka. |
W R600 nie ma czegos takiego jak synchronizacja pilota z centralka, ani tez nie da sie odblokowac immo wkladajac kluczyk do drzwi i nim krecac. No bo po co, jak immo jest w kluczyku, lub go wogule nie ma
Golab33 napisał/a: | hmmmmmmmm..............jak wkladam kluczyk to wogole caly nie wchodzi |
Wyczysc i nasmaruj zamek, podejzewam, ze go jeszcze nikt nie uzywal, skoro pilot dziala
Golab33 napisał/a: | a jak wymienilem batrie to od raz sie otworzyl bez zadnej synchronizacji |
Prawidlowo
Pozdrawiam
marthinez - Czw Kwi 12, 2007 22:07
ADAM1 napisał/a: | W R600 nie ma czegos takiego jak synchronizacja pilota z centralka, ani tez nie da sie odblokowac immo wkladajac kluczyk do drzwi i nim krecac. No bo po co, jak immo jest w kluczyku, lub go wogule nie ma |
No kolego i tu się z tobą nie zgodzę. W R600 jest synchronizacja pilota i jest coś takiego jak odblokowanie immo kluczykiem przez zamek.
Dowód: Przejżyj instrukcję dołączoną do autka. No i oczywiście kod do ww odblokowania immo powinieneś posiadać.
Rownież pozdrawiam.
Brt - Czw Kwi 12, 2007 22:10
W R600 były chyba dwa systemy otwierania/alarmu wiec i jedna i druga opcja może byc prawdziwa a zależy to od rocznika.
ADAM1 - Czw Kwi 12, 2007 22:12
marthinez napisał/a: | No kolego i tu się z tobą nie zgodzę. W R600 jest synchronizacja pilota i jest coś takiego jak odblokowanie immo kluczykiem przez zamek. |
Tak, w seri 200 i 400
marthinez napisał/a: | Dowód: Przejżyj instrukcję dołączoną do autka. No i oczywiście kod do ww odblokowania immo powinieneś posiadać. |
Nic takiego nie mam w instrukcji, a owy kod wystepuje tylko w w/w modelach
Pozdrawiam
emes - Czw Kwi 12, 2007 22:16
ADAM1 napisał/a: | Nic takiego nie mam w instrukcji, a owy kod wystepuje tylko w w/w modelach |
To raczej dowodzi słuszności zdania Brt
Valander_wwa - Czw Kwi 12, 2007 22:21
czyli że starsze modele nie miały z klucza??
ADAM1 - Czw Kwi 12, 2007 22:21
Brt napisał/a: | W R600 były chyba dwa systemy otwierania/alarmu wiec i jedna i druga opcja może byc prawdziwa a zależy to od rocznika. |
Nie chce podwazac twojej wiedzy, ale w R600 z przed 97' jezeli na desce rozdzielczej w obrotomierzu nie bylo kontrolki immo, to tego immo po prostu nie bylo i nie da sie tego rozbroic, bo tego nie ma .
No chyba, ze sie myle......
Pozdrawiam
marthinez - Czw Kwi 12, 2007 22:23
ADAM1 napisał/a: | marthinez napisał/a: | No kolego i tu się z tobą nie zgodzę. W R600 jest synchronizacja pilota i jest coś takiego jak odblokowanie immo kluczykiem przez zamek. |
Tak, w seri 200 i 400 |
Zapewniam Cie ze też w R600. Może bede miał okazje Kiedyś Ci ową instrukcje pokazac.
ADAM1 - Czw Kwi 12, 2007 22:26
marthinez napisał/a: | Zapewniam Cie ze też w R600. Może bede miał okazje Kiedyś Ci ową instrukcje pokazac. |
Nie bede sie spieral , a i chetnie sie doksztalce - czekam na skany
Brt - Czw Kwi 12, 2007 22:28
NIe mam R600, więc po prostu z grup pamiętam, że było pisane o dwóch systemach zabezpieczania auta. Było sterownie na podczerwień i radiowe, i podobno ważny czerwony klucz, ale nie wiem do której opcji
Valander_wwa - Czw Kwi 12, 2007 22:31
niech się wypowiedzą Ci co mają/mieli 600-stki. System zabezpieczeń odnośnie emergeny key był taki jak w accordzie - a tam NA BANK było kodowanie z klucza (był w rodzinie przypadek na imieniach, to nawet bardzo dobrze pamietam
marthinez - Czw Kwi 12, 2007 22:32
ADAM1 napisał/a: | Nie bede sie spieral , a i chetnie sie doksztalce - czekam na skany |
Ok. Ja się wcale nie spieram, ja tylko piszę jak jest u mnie. W sumie to dziwne, że u Ciebie tego nie ma, twoja rakieta jest z tego samego rocznika co moja. Jutro wrzucę fotkę strony z instrukcji jak znajdę czas. No i oczywiście czekamy na opinię wielkiego mistrza Pitera34. Tymczasem dobrej nocy zyczę.
ADAM1 - Czw Kwi 12, 2007 22:33
Brt napisał/a: | NIe mam R600, więc po prostu z grup pamiętam, że było pisane o dwóch systemach zabezpieczania auta. Było sterownie na podczerwień i radiowe, i podobno ważny czerwony klucz, ale nie wiem do której opcji |
Tak, na podczerwien byly te starsze z lamanym kluczykiem i bez immo, natomiast radiowe(taki posiadam) sa nowsze i kluczyk jest grubszy z racji immo.
Co do czerwonego klucza, to juz ktos udowodnil, ze nie do konca jest on potrzebny
Brt - Czw Kwi 12, 2007 23:03
ADAM1 napisał/a: | Co do czerwonego klucza, to juz ktos udowodnil, ze nie do konca jest on potrzebny |
ZTCP to był marcel
zielak_ - Pią Kwi 13, 2007 06:42
Valander_wwa napisał/a: | niech się wypowiedzą Ci co mają/mieli 600-stki. System zabezpieczeń odnośnie emergeny key był taki jak w accordzie - a tam NA BANK było kodowanie z klucza (był w rodzinie przypadek na imieniach, to nawet bardzo dobrze pamietam |
Moja wersja 618i 96r. posiada immo deaktywowane z kluczyka ale tylko po włożeniu do stacyjki a nie do zamka. Natomiast synchronizacja nie jest potrzebna. Wymiana baterii i działa. Ojciec ma 620 z rocznika 96 z pełnym wyposażeniem i u niego synchrnizacja jst wymagana a immo jest deaktywowane z pilota. To dowodzi, że wykorzystywano 2 systemy zabezp. w modelach 600.
maciej - Pią Kwi 13, 2007 08:44
emes napisał/a: | Golab33 napisał/a:
a jak wymienilem batrie to od raz sie otworzyl bez zadnej synchronizacji
To dziwne, albo ja coś pomyliłem odnośnie R 600 |
W starszy R600, tych z pilotem na podczerwień chyba nie ma potrzeby synchronizacji.
piter34 - Pią Kwi 13, 2007 10:55
ADAM1 napisał/a: | No bo po co, jak immo jest w kluczyku, lub go wogule nie ma |
Immo jest albo w kluczyku (VALEO), albo w pilocie (te starsze).
Kiedyś propagowałem wersję, że w tych starszych nie ma, ale pewnego dnia zostałem "oświecony".
[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 11:58 am ]
marthinez napisał/a: | Jutro wrzucę fotkę strony z instrukcji jak znajdę czas |
Czekamy z niecierpliwością.
ADAM1 napisał/a: | Tak, na podczerwien byly te starsze z lamanym kluczykiem i bez immo |
Były z immo. Immo w tym pilociku deaktywowane naciśnięciem przycisku.
ezy - Pią Kwi 13, 2007 13:01
Cytat: | No kolego i tu się z tobą nie zgodzę. W R600 jest synchronizacja pilota i jest coś takiego jak odblokowanie immo kluczykiem przez zamek. |
Koledzy, bez nerwów. Było już kilka wątków na ten temat, a że też miałem problem tom to kiedyś śledził.
Otóż - kolega Golab33 ma 600tkę z tego rocznika co ja. Jeżeli pilot jest taki jak mój jak podejrzewam (podczerwień, Valeo) to wymienia baterie i tyle - żadnej synchronizacji.
Co do odblokowania immo (właściwie to nie immo bo ja NIE MAM tylko rozbrojenie alarmu) kluczykiem w drzwiach - oczywiście jest możliwość przekręcając odpowiednią ilość w prawo i lewo zgodnie z instrukcją załączoną do bolidu. W mojej 600tce nie ma żadnej lampki immo na desce ani innych oznak posiadania takowego. Zwykły alarm.
Co do zamka - pierwsze primo ultimo - psiknąć WD40 i DELIKATNIE "rozpracowywać".
Delikatnie bo sie zrobi to co się robi w 600tkach i co mi się zrobiło od zwykłego użytkowania - zamek wpadnie do środka drzwi. Po godzinie dłubania i chałupniczych robótek przymocowałem spowrotem zamek obejmą bo naprawianie tego plastyku trzymającego zamek nie ma sensu (i sposobności).
Powodzenia
maciej - Pią Kwi 13, 2007 13:07
ezy napisał/a: | Co do odblokowania immo (właściwie to nie immo bo ja NIE MAM tylko rozbrojenie alarmu) kluczykiem w drzwiach - oczywiście jest możliwość przekręcając odpowiednią ilość w prawo i lewo zgodnie z instrukcją załączoną do bolidu. W mojej 600tce nie ma żadnej lampki immo na desce ani innych oznak posiadania takowego. Zwykły alarm. |
Hmm... Ja mam już drugie R623 z rocznika 95 i takiego samego pilota na podczerwień i nie musze krecić ileś razy w prawo i w lewo, tylko raz - w kazdym zamku (nawet tym od bagażnika) jest mikrostyk, który w momencie otwarcia drzwi kluczem wyłącza alarm ("genialne" rozwiązanie, nie ma co...) - ja te mikrostyki mam plan odpiąć, bo nawet przekręcenia zamka śrubokrętem powoduje wyłączenie alarmu.
Zresztą jeszcze na starych grupach problem był kilkakrotnie opisywany.
Immo brak.
ezy - Pią Kwi 13, 2007 13:13
Cytat: |
Hmm... Ja mam już drugie R623 z rocznika 95 i takiego samego pilota na podczerwień i nie musze krecić ileś razy w prawo i w lewo, tylko raz |
Bo to tylko w jakichś tam awariach. Nie wiem nawet po co. Ja też przekręcam kluczykiem dorobionym u obówniczego w metrze i też rozblokowuję alarm i odjeżdżam
Cytat: |
ja te mikrostyki mam plan odpiąć, bo nawet przekręcenia zamka śrubokrętem powoduje wyłączenie alarmu.
|
Ojojoj stary! Nie publicznie! Wiesz ile 600tkez teraz zniknie z ulic! [/quote]
piter34 - Pią Kwi 13, 2007 14:33
maciej napisał/a: | Immo brak. |
Maciek. Na 100% masz immo.
Zamknij auto pilotem, otwórz kluczem i spróbuj odpalić.
U mnie się nie da, a mam "niższą" wersję.
Co więcej, mam folder R600 z 95 roku i tam WSZYSTKIE wersje mają immo.
ADAM1 - Pią Kwi 13, 2007 21:04
maciej napisał/a: | Hmm... Ja mam już drugie R623 z rocznika 95 i takiego samego pilota na podczerwień i nie musze krecić ileś razy w prawo i w lewo, tylko raz - w kazdym zamku |
Nasunela mi sie mysl.
Niech kazdy nie posiadajacy kontrolki od immo zamknie samochod pilotem, nastepnie otworzy kluczykiem i sprubuje odpalic samochod.
Jezeli odpali, to moral jest prosty - nie ma immo
Pozdrawiam
kwiatekt11 - Sob Kwi 14, 2007 06:49
ADAM1 napisał/a: | maciej napisał/a: | Hmm... Ja mam już drugie R623 z rocznika 95 i takiego samego pilota na podczerwień i nie musze krecić ileś razy w prawo i w lewo, tylko raz - w kazdym zamku |
Nasunela mi sie mysl.
Niech kazdy nie posiadajacy kontrolki od immo zamknie samochod pilotem, nastepnie otworzy kluczykiem i sprubuje odpalic samochod.
Jezeli odpali, to moral jest prosty - nie ma immo
Pozdrawiam | ale co ma piernik do wiatraka ? przeciez kostka z kodem imo jest w kluczyku wiec tak czy siak musisz odpalic, tak mi sie przynajmniej wydaje. Jak ta kontrolka wyglada od imo taki zielony klucz na obrotomierzu
ezy - Sob Kwi 14, 2007 12:36
Cytat: | ale co ma piernik do wiatraka ? przeciez kostka z kodem imo jest w kluczyku wiec tak czy siak musisz odpalic, tak mi sie przynajmniej wydaje. |
Ano u ciebie to masz rację - to nie ma sensu. Ale mowa o posiadaczach "łamanych" kluczyków, cienkich z pilotem na IR
Cytat: | Jak ta kontrolka wyglada od imo taki zielony klucz na obrotomierzu |
Tak, znakiem ty nie możesz przeprowadzić eksperymentu.
maciej - Sob Kwi 14, 2007 13:13
piter34 napisał/a: | Maciek. Na 100% masz immo.
Zamknij auto pilotem, otwórz kluczem i spróbuj odpalić. |
Zaraz sprawdzę jadąc na zakończenie Rajdu BGC.
piter34 napisał/a: | U mnie się nie da, a mam "niższą" wersję.
Co więcej, mam folder R600 z 95 roku i tam WSZYSTKIE wersje mają immo. |
Pytanie jeszcze co w marketingowym bełkocie folderu oznacza immo, bo może np. oznaczać, to, że autoalarm nie tylko wyje, ale też rozłacza zapłon w jednym miejscu, żebyś nie ojechał z wyjącym alarmem i migającymi awaryjnymi, bo to niebezpieczne.
Problem w tym, że w momencie wyłączenia alarmu przez przekręcenie kluczyka takie immo przestaje działać.
I drugie - na które rynki jest ten folder, bo Ty masz na rynek włoski, gdzie fabryczne immo pewnie wystarcza, a ja mam autko z rynku polskiego, gdzie fabryka mogła stwierdzić, że na polskich fachowców takie immo nie wystarcza i każdy Polak i tak dołoży własne immo, więc po co się męczyć...
[ Dodano: Sob 14 Kwi, 07 14:15 ]
ezy napisał/a: | Ojojoj stary! Nie publicznie! Wiesz ile 600tkez teraz zniknie z ulic! |
E... Nie przesadzaj - na starych grupach temat był poruszany conajmniej dwukrotnie i jakoś nikomu 600-tka nie odjechała, a poza tym ktoby teraz ukradł auto warte 10-12 kPLN?
Przebicie nr i sprzedaż takiego auta to znacznie droższa zabawa, a na części też się nie opłaca, bo za 2-4 kPLN sprowadzasz bez żadnego ryzyka Anglika.
ADAM1 - Sob Kwi 14, 2007 14:06
kwiatekt11 napisał/a: | ale co ma piernik do wiatraka ? przeciez kostka z kodem imo jest w kluczyku wiec tak czy siak musisz odpalic, tak mi sie przynajmniej wydaje. Jak ta kontrolka wyglada od imo taki zielony klucz na obrotomierzu |
Nie wiem czy zauwazyles, ale napisalem:
"kazdy nie posiadajacy kontrolki od immo"
A kontrolka wyglada tak http://www.roverki.pl/mod...2&orderby=dateD
/ksztalt klucza w obrotomierzu/
Pozdrawiam
maciej - Sob Kwi 14, 2007 19:32
piter34 napisał/a: | Maciek. Na 100% masz immo.
Zamknij auto pilotem, otwórz kluczem i spróbuj odpalić. |
No i sprawdziłem - jest dokładnie tak jak napisałem, a teraz sprawdź u siebie i porównaj wyniki...
[ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 09:31 ]
piter34 napisał/a: | Zamknij auto pilotem, otwórz kluczem i spróbuj odpalić.
U mnie się nie da, a mam "niższą" wersję. |
Wczoraj na spocie przeprowadziliśmy z Kruchym kolejne testy mojego "immo" jak to Piter nazywa.
Jeśli chodzi o otwieranie drzwi to jest tak jak napisałem, ale sprawdziliśmy jeszcze inną konfigurację - siędząc w środku zaknąłem samochód pilotem i próbowałem odpalić.
Wynik:
- pierwsza próba - alarm zdezaktywował się przed uzbrojeniem prawdopodobnie z powodu wykrytego przez czujnik ultradźwiękowy ruchu w kabinie - samochód po przekręceniu kluczyka odpalił - miał tylko zamknięte drzwi
- druga próba - siedziałem cicho i bez ruchu - alarm się uzbroił, po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie zakręcił i włączył się alarm
Wniosek: "immo" w R623 Si '95 na rynek polski to odłączenie rozrusznika (i pewnie sterowania silnikiem, bo kontrolki chyba też się nie zapaliły) ale to działa tylko gdy włączony jest alarm i do rozbrojenia nie potrzebny jest kod, a jedynie kluczyk (nawet dorobiony, bo nie ma żadnego chip'a) i sprawny zamek w drzwiach.
Balgareth - Pon Kwi 16, 2007 09:35
A to ja moge dodać że w 620 SDI z 95r ( łamany kluczyk, pilot na podczerwień ) jest immo. Jak się otwiera samochodzik z pilota dezaktywuje się alarm oraz immo ale jeśli zamkniemy z pilota a otworzymy kluczykiem to po pierwsze otwiera się tylko drzwi kierowcy a centralny zamek nie ( przynajmniej tak jest u mnie ) a dwa po przekręceniu stacyjki odzywa się krótki pisk i kontrolki się zapalają ale nie kręci rozrusznikiem. Wsio
maciej - Pon Kwi 16, 2007 09:55
Balgareth napisał/a: | A to ja moge dodać że w 620 SDI z 95r ( łamany kluczyk, pilot na podczerwień ) jest immo. Jak się otwiera samochodzik z pilota dezaktywuje się alarm oraz immo ale jeśli zamkniemy z pilota a otworzymy kluczykiem to po pierwsze otwiera się tylko drzwi kierowcy a centralny zamek nie ( przynajmniej tak jest u mnie ) a dwa po przekręceniu stacyjki odzywa się krótki pisk i kontrolki się zapalają ale nie kręci rozrusznikiem. Wsio |
A z jakiego rynku masz autko?
I czy jesteś pierwszym właścicielem?
Bo być może jakiś inteligentny elektryk odłączył czujniki wbudowane w zamki, uznając, ze przeczą one idei alarmu.
Balgareth - Pon Kwi 16, 2007 10:00
Rynek francuski niestety właściciel 2 Choć z dotychczasowych oględziń nic nadzwyczajnego w tym samochodziku nie było zmieniane a w sobotę sciągałem boczek drzwi przednich i tam też za bardzo nie było grzebane. No tylko jak by były czujniki w drzwiach odłączone to alarm by się włączył po otworzeniu drzwi z klucza a on sie dezaktywuje.
piter34 - Pon Kwi 16, 2007 10:03
maciej napisał/a: | No i sprawdziłem - jest dokładnie tak jak napisałem, a teraz sprawdź u siebie i porównaj wyniki... |
Jeżeli zamknę auto pilotem, poczekam na uzbrojenie się systemu alarmowego i następnie otworzę auto z kluczyka, to:
a) otwierają się jedynie drzwi kierowcy
b) po przekręceniu kluczyka w pozycję II słychać krótki sygnał dźwiękowy (klakson), kontrolki się świecą
c) po przekręceniu kluczyka w pozycję III rozrusznik nie kręci, alarm nie wyje (bo został zdeaktywowany, gdy otworzyłem auto kluczem), kontrolki delikatnie przygasają
maciej napisał/a: | Wczoraj na spocie przeprowadziliśmy z Kruchym kolejne testy mojego "immo" jak to Piter nazywa. |
Wyczuwam sarkazm.
maciej napisał/a: | Problem w tym, że w momencie wyłączenia alarmu przez przekręcenie kluczyka takie immo przestaje działać. |
Jak już napisalem u mnie coś takiego się nie dzieje. Immo działa.
maciej napisał/a: | I drugie - na które rynki jest ten folder, bo Ty masz na rynek włoski, gdzie fabryczne immo pewnie wystarcza, a ja mam autko z rynku polskiego, gdzie fabryka mogła stwierdzić, że na polskich fachowców takie immo nie wystarcza i każdy Polak i tak dołoży własne immo, więc po co się męczyć... |
Włoskiego nie umiem. Folder jest z rynku brytyjskiego.
Co więcej wydawałoby mi się co najmniej dziwne, aby dla różnego kraju przeznaczenia montowano lub niemontowano immo...
Wniosek: Mojego R600 bez fabrycznego pilota nie odpalisz.
maciej - Pon Kwi 16, 2007 10:05
Balgareth napisał/a: | Rynek francuski niestety właściciel 2 Choć z dotychczasowych oględziń nic nadzwyczajnego w tym samochodziku nie było zmieniane a w sobotę sciągałem boczek drzwi przednich i tam też za bardzo nie było grzebane. No tylko jak by były czujniki w drzwiach odłączone to alarm by się włączył po otworzeniu drzwi z klucza a on sie dezaktywuje. |
No to pewnie na rynek francuski inaczej konfigurowali centralkę i tu cała tajemnica.
To jest moje drugie R623 Si Lux '95 manual z rynku polskiego i zachowuje się dokładnie identycznie jak to pierwsze.
W sumie to w moim przypadku trudno się dziwić - nr seryjne (VIN) różnią się o 7 egzemplarzy i oba autka zostały sprzedane w tym samym roku u tego samego dilera, a co do wyposażenia to różnią się kolorem i tym, że jeden miał światła przeciwmgłowe, a drugi nie ma.
[ Dodano: Wto 17 Kwi, 07 10:27 ]
Piter, a sprawdź u siebie jak jest z tym "immo", bo na razie to pisałeś jak jest w folderze, a nie pisałeś nic o empirycznych doświadczeniach z Twoim R620.
piter34 - Pią Lip 06, 2007 11:21
maciej napisał/a: | Wczoraj na spocie przeprowadziliśmy z Kruchym kolejne testy mojego "immo" jak to Piter nazywa.
Jeśli chodzi o otwieranie drzwi to jest tak jak napisałem, ale sprawdziliśmy jeszcze inną konfigurację - siędząc w środku zaknąłem samochód pilotem i próbowałem odpalić.
Wynik:
- pierwsza próba - alarm zdezaktywował się przed uzbrojeniem prawdopodobnie z powodu wykrytego przez czujnik ultradźwiękowy ruchu w kabinie - samochód po przekręceniu kluczyka odpalił - miał tylko zamknięte drzwi
- druga próba - siedziałem cicho i bez ruchu - alarm się uzbroił, po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie zakręcił i włączył się alarm
Wniosek: "immo" w R623 Si '95 na rynek polski to odłączenie rozrusznika (i pewnie sterowania silnikiem, bo kontrolki chyba też się nie zapaliły) ale to działa tylko gdy włączony jest alarm i do rozbrojenia nie potrzebny jest kod, a jedynie kluczyk (nawet dorobiony, bo nie ma żadnego chip'a) i sprawny zamek w drzwiach. |
Na zlocie sprawdziliśmy auto macieja i okazało się, że MA immobiliser i działa to dokładnie tak jak wcześniej w tym wątku opisałem.
Ważne jest, aby po zamknięciu auta pilotem odczekać na uzbrojenie się alarmu. Następnie otwieramy auto kluczykiem i próbujemy odpalić. Powinno sie nie udać.
Immo rozbraja się naciskając przycisk na pilocie.
ezy - Pon Lip 09, 2007 13:05
uzbrojenie jest po 10 mignieciach diody w drzwiach? czy dobrze pamietam?
piter34 - Pon Lip 09, 2007 13:12
Około 15 sekund.
thef - Wto Lip 10, 2007 14:27
A dokładnie wtedy, jak diody w dzyndzlach zaczynają mrugać w wolniejszym tempie
mcteusz - Nie Wrz 23, 2007 20:44
Odświeżę trochę temat żeby nie zakładać nowego wątku.
W moim 620 SDI od momentu kupna nic pilotem zrobić nie można. Auto jest z 96r., ma łamany kluczyk i pilocik z jednym przyciskiem. Baterie wymieniłem na nowe. Czerwona diodka zaświeca się prze wciśniętym przycisku a dioda od podczerwieni również coś wysyła (widoczne przez kamerkę telefonu). Centralny działa z kluczyka.
Gdzie szukać problemu i jak to naprawić?
Wyspecjalizował się w tym ktoś na tyle żeby mi pomóc?
thef - Nie Wrz 23, 2007 20:51
Na początek zapytam czy wiesz gdzie celować pilotem? Nie traktuj tego jako głupie pytanie, pytam poważnie.
mcteusz - Nie Wrz 23, 2007 20:58
Hehe
Ano wiem.... Na początku się zastanawiałem co to to brzydkie wisi ale trochę poczytałem i juz wiem....
Ale nawet jak pilota do tego przyłożę to nic z tego....
ADAM1 - Nie Wrz 23, 2007 21:14
Moze masz problem z centralka, albo czestotliwosc w pilocie sie rozjechala. Na twoim miejscu zalatwilbym ten problem jak najszybciej, poniewaz po pierwszym odlaczeniu akumulatora, mozesz nie odpalic samochodu - immobilajzer sie uzbroi - chyba ze masz kody deaktywujace
mcteusz - Nie Wrz 23, 2007 22:05
A no właśnie.....
Tylko gdzie szukać tego problemu?
Czy w końcu te piloty które posiadam mogą się rozkodować? i czy wtedy jest jakaś procedura kodująca?
A poza tym przy jednym z kluczyków mam doczepiona jakąś blaszkę z przyklejonym papierkiem na którym już nic nie widać i podobnego kształtu plasticzek z jakimś kodem (chyba 5-znakowym). Co to to jest??
ADAM1 - Nie Wrz 23, 2007 22:55
mcteusz napisał/a: | plasticzek z jakimś kodem (chyba 5-znakowym). Co to to jest?? |
To moze byc kod do immo lub kod do programowania pilota, nie chce zgadywac, poczekajmy na obszerniejsze glowy w tym temacie.
Puki co, to moge ci zaproponowac, zebys udal sie do jakiegos magika, w celu sprawdzenia pilota, bo czerwona dioda wcale nie swiadczy o poprawnym funkcjonowaniu pilota
thef - Pon Wrz 24, 2007 07:03
Niestety, ale kod immo jest czterocyfrowy. To co masz na tym plasticzku to zapewne nr kluczyka (literka+4 cyfry).
mcteusz - Pon Wrz 24, 2007 08:02
Dokładnie tak. Literka plus cztery cyfry. I jest jeszcze taka blaszka ale na niej to już nic nie widać...
Przez parę dni będę miał ograniczony dostęp do internetu ale jakby ktoś coś mógł pomóc to piszcie. Jak już będę miał internet to się odezwę bo chciałbym to jakoś zrobić...
thef - Pon Wrz 24, 2007 15:39
A może dostałeś do swojego roverka takie skórzane etui z instrukcją? Tam w środku powinna była być karteczka wielkości karty kredytowej (wciśnięta w jedną z zakładek) z wszystkimi numerami do autka.
ezy - Pon Wrz 24, 2007 18:16
wlasciwie to ja na tej karteczce mam tylko jeden numer - ten 4 cyfrowy
thef - Pon Wrz 24, 2007 19:23
Tą karteczkę uzupełniał chyba pierwszy właściciel pojazdu lub ktoś z salonu (u mnie na to właśnie wygląda, bo długopisem wpisane) i pewnie od jego chęci i zapobiegliwości zależało co się tam znalazło. Po kolei mam wpisane: kod kluczyka (immo - 4 cyfry), numer kluczyka (literka + 4 cyfry), nr rejestracyjny (w Austrii), numer felg (??? - tego mój nie wpisał), model auta, numer nadawcy, nadajnika (chyba, cokolwiek to oznacza "Nummer des Senders" - 6 cyfr)m, VIN, a z drugiej strony tej karteczki nr seryjny radia i kod zabezpieczający (tych nie mam, bo audio było na zamówienie).
mcteusz - Wto Wrz 25, 2007 20:51
Ehhh... Nic z tych rzeczy nie mam.... Tylko napiszcie czy do systemu alarmowego na podczerwień wogóle jest ten kod do czegoś potrzebny? Czy moje piloty wogóle mogą się rozkodować i czy je się wogółe koduje?
Co ja mam po prostu zrobić??
A z innej beczki to dzisiaj przeglądałem trochę kable od systemu i z dużą niepewnością wyjąłem centralkę z bagażnika i odłączyłem od niej kable... Wynik: bez centralki auto nie odpala... Ale po włożeniu jest ok tak jak było...
I jest tak że na centralce jest naklejeczka: Valeo Made in France i jakis taki dość długi numer. Na czujniku tym przy lusterku wewnętrznym jest podobnie tylko numer się różni... Czy to tak ma być czy raczej nie? Czy ktoś tam już kiedyś zaglądał?
Jakby to Nikoś powidział: :"Tak wiele pytań i żadnych odpowiedzi...."
ezy - Sro Wrz 26, 2007 09:41
Nummer des Senders - numer nadajnika
mcteusz - Sob Wrz 29, 2007 07:32
NO nie mówcie że nic z tego nie będzie..... hehe
piter34 - Sro Paź 03, 2007 13:27
mcteusz, moim zdaniem najlepiej będzie jak kupisz sobie komplet centralka + piloty z jakiegoś anglika...
mcteusz - Sro Paź 03, 2007 15:44
A tego śmiesznego czujnika nie muszę mieć od kompletu? Tak?
Wystarczy że podmienię centralkę w bagażniku i piloty które są do niej i po sprawie?
I czy od anglika kable będą w ten sam sposób spolaryzowane?
No i jedno pytanie ostateczne, na które bym chciał znać odpowiedź: Czy mój pilot może się rozkodować? Jeśli tak to czy jest możliwość ponownego zakodowanie(zaprogramowania) bez kodu immo? Czy w autoryzowanym serwisie ktoś coś z tym by zrobił?
To wyszło aż 3 PYTANIA
piter34 - Sro Paź 03, 2007 15:52
mcteusz napisał/a: | A tego śmiesznego czujnika nie muszę mieć od kompletu? Tak? |
Szczerze mówiąc, to nie wiem...
mcteusz napisał/a: | I czy od anglika kable będą w ten sam sposób spolaryzowane? |
Nie widzę powodu, dla którego miałoby z nimi być jakoś inaczej.
mcteusz napisał/a: | No i jedno pytanie ostateczne, na które bym chciał znać odpowiedź: Czy mój pilot może się rozkodować? Jeśli tak to czy jest możliwość ponownego zakodowanie(zaprogramowania) bez kodu immo? |
Nikt jeszcze z ludzi obecnych na forum przez ostatnich "n" lat nie kodował tego pilota.
Nie wiem, czy jest możliwość. Trzebaby zapytać w byłym ASO jakimś...
mcteusz - Sro Paź 03, 2007 16:01
piter34 napisał/a: |
mcteusz napisał/a: | I czy od anglika kable będą w ten sam sposób spolaryzowane? |
Nie widzę powodu, dla którego miałoby z nimi być jakoś inaczej.
|
Tak zapytałem bo jak np. wymieniałem panel od podnoszenia i opuszczania szyb to ni diabła tam nic od anglika nie pasuje...
Ale zbierając do kupy to na razie ten temat uważam dla mnie za zakończony i jakbym dowiedział się czegoś nowego to będę pisał.
Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
maciej - Sro Paź 03, 2007 16:15
mcteusz napisał/a: | Tak zapytałem bo jak np. wymieniałem panel od podnoszenia i opuszczania szyb to ni diabła tam nic od anglika nie pasuje... |
No tak, ale tam masz kwestię tego, że szyba kierowcy ma opcję opuszczania "one touch", a pozostałe nie.
mcteusz - Sro Paź 03, 2007 21:49
maciej napisał/a: | mcteusz napisał/a: | Tak zapytałem bo jak np. wymieniałem panel od podnoszenia i opuszczania szyb to ni diabła tam nic od anglika nie pasuje... |
No tak, ale tam masz kwestię tego, że szyba kierowcy ma opcję opuszczania "one touch", a pozostałe nie. |
No niby tak, ale tam żaden z przycisków nie działał tak jak trzeba.... Zupełnie inaczej spolaryzowana wiązka....
Ale to nie ważne. Miałem już zostawić ten temat ale wpadła mi do głowy jeszcze jedna myśl. Potrzebuję aby ktoś kto ma taki pilot jak ja (i oczywiście działający) sprawdził jego działanie. Otóż np. przez kamerkę telefonu można zobaczyć że pilot coś wysyła lub nie. Z tego co się orientuję to aby pilot mógł wysyłać jakiś kod to dioda od podczerwieni powinna cały czas mrugać z jakąś tam cząstotliwością przy wciśniętym przycisku (tak jest np. w pilocie od TV). Moja błyska tylko raz i koniec. Ale że się na tym nie znam jako fachowiec to czy ktoś mógłby sprawdzić jak jest u niego? Tylko na w miare dobrej kamerce, bo na słabej będzie się wydawało że dioda cały czas świeci.
Bo może to tylko pilot coś nie tak robi. A może jest ktoś w Białymstoku kto ma taki pilot?
Przepraszam że się tak dopytuję, ale chciałbym to jakoś wykombinować a FORUM chyba w końcu jest do szukania rozwiązania.
jarekft - Sro Paź 03, 2007 22:07
Witam więc tak mam ten sam model roverka sprawdzilem pilota i w momencie naciśnięcia na pilota mam jeden 1 sekundowy błysk natomiast światelko kontrolne świeci tak dlugo aż niepuszcze przycisku
thef - Sro Paź 03, 2007 22:12
U mnie również jeden błysk.
mcteusz - Sro Paź 03, 2007 22:19
Aha dzięki...
To od pilota się już odczepię....
|
|