Zobacz temat - [R214Si] - silnik (wymiana części)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si] - silnik (wymiana części)

214_SI - Wto Kwi 17, 2007 17:47
Temat postu: [R214Si] - silnik (wymiana części)
Witam,

Co by wypadało wymienić w roverku po za:

Paskiem rozrządu, filtrami (olej/powietrze),
klocki hamulcowe przód/tył.

I co jeszcze by się przydało. Tylko bez przesady!

Doleslaw - Wto Kwi 17, 2007 18:09

Nie bądź w gorącej wodzie kąpany, to co napisałeś na początek wystarczy! :grin: Potem sam zobaczysz jakie niespodzianki przyniesie Ci życie. Jeszcze się zdążysz nawymieniać tego i owego, czego Ci wcale nie życzę... :lol: Nie napisałeś jaki to rocznik ani nic o przebiegu... A czy te klocki na pewno sa do wymiany? Może lepiej wymienić olej w skrzyni?
214_SI - Wto Kwi 17, 2007 18:12

Konkrety:
Rok: 97
Model: 214 SI
Przebieg 180 tyś

Doleslaw - Wto Kwi 17, 2007 18:16

Pojedź do dobrego mechanika, on Ci powie co trzeba koniecznie zrobic przy Twoim aucie. Nie szukaj wydatków, same Cię znajdą! :smile: To moje!
Paul - Wto Kwi 17, 2007 18:38

Doleslaw napisał/a:
Nie szukaj wydatków, same Cię znajdą!

Dobre :D
Doleslaw napisał/a:
To moje!

Tym bardziej :mrgreen:

A poważnie, to o pompie wodnej bym pomyślał koniecznie :(

paff - Wto Kwi 17, 2007 18:44

Doleslaw, ma racje:)

zasadniczo jak nie znasz historii auta to na poczatku wymien
- rozrzad
- olej, olej skrzyni, chlodziwo, plyn hamulcowy
- swiece
- wszystkie filtry

reszte to daj mechanikowi do sprawdzenia, on juz powie co trzeba

no oczywiscie opony i akku to chyba nie trzeba mowic ;-) ze jak nedzne to wymiana

aaaa...jesli nie bylo robione i wyglada slabo to warto wymienic kopulke i palec, nie jest to drogie (razem zamienniki 45pln) a poprawa w kulturze pracy jest duza

214_SI - Wto Kwi 17, 2007 19:04

Zapytam mechanika co tam jeszcze:

- świece - chyba by się przydało.
- kopułka - niech zerknie mechanik
- co to "palec" bo coś nie skumałem :/

Tylko powoli kasy brak a innych wydatków trochę jest na chwilę obecną.

Na pewno do wymiany będzie:

- pasek rozrządu
- filtry / płyty / oleje
- klocki hamulcowe
- oponki (bo są zimowe)

No i tu już koszt z lekka ponad 1200zł ;/

I chodzi oto czy coś jeszcze tak na mus trzeba wymienić
Części eksploatacyjne...

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 8:18 pm ]
Ps, trochę nie w temacie ale:

W pilocie od zamka centralnego da rade
wymienić baterie czy coś bo coś mi zdycha.
Działa z małej odległość a dziś to musiałem
przyciskać kilka razy i w końcu kluczykiem
otwierałem ;/

paff - Wto Kwi 17, 2007 19:40

Cytat:
Tylko powoli kasy brak a innych wydatków trochę jest na chwilę obecną.


hmm, no niestety kupujac 10letnie auto trzeba miec w zanadrzu 2000pln na ewentualne wydatki. a historie sprzedwcow auto bez wkladu finansowego to sciema, a nawet jak auto nie jest popsute to jest przed "pracami konserwatorskimi" ;-) i lekko pojdzie 1000pln jak opony i akku sa sprawne:)

pozdrawiam i zycze szczescia z nowym autkiem :cool:

214_SI - Sro Kwi 18, 2007 04:12

W zupełności się z Tobą zgadzam, zdaje sobie z tego sprawę.
W związku z Tym że w maju czeka mnie trasa ciurkiem jakieś 3000km
chcę by autko było wmiare na nią przygotowane.
A później będzie można myśleć nad resztą konserwacji ;-)

Pozdrawiam. :-)

sTERYD - Sro Kwi 18, 2007 08:18

214_SI napisał/a:
Na pewno do wymiany będzie:
- pasek rozrządu

nie zapomnij przy okazji o pompie wody uszczelniaczach wałków i napinaczu, zwłaszcza że jedziesz w trase

214_SI napisał/a:
W pilocie od zamka centralnego da rade
wymienić baterie czy coś bo coś mi zdycha.

a czemu miałoby nie dać rady??
jak masz instrukcję to tam jest napisane jak to zrobić, jest też bardzo dobry artykuł na stronie o wymianie baterii.

PozdROVienia

Tomi - Sro Kwi 18, 2007 08:42

paff napisał/a:
reszte to daj mechanikowi do sprawdzenia, on juz powie co trzeba


Bardzo lubię takie rady, szczególnie gdy się klilka razy na takich radach przejechałem...

Daj oblookać samochód komus, kto się zna na Roverach.

kqba - Sro Kwi 18, 2007 08:46

Powiedzcie mi. To coś zaznaczone na zdjęciu to filtr paliwa w 1.6 ?

Jak się to wymienia? Wystarczy poprostu odkręcić stary i przykręcić nowy, czy jest ryzyko nie wiem... zapowietrzenia, zalania czegoś benzyną itp?

Tak na marginesie: czy coś może się stać z silnikiem jak wyjeżdżę paliwo "do cna"? Czy auto po dolaniu zapali bez problemu?
Czy obadał ktoś może do którego momentu opada wskazówka poziomu paliwa? U mnie jest już na czerwonej kresce, a przejechałem dopiero 450km na pełnym baku. Fakt, że głównie krótkie przebiegi po mieście i często z ciężką nogą, ale to wychodzi ponad 10l/100km. Musiałbym teraz nalać znowu do pełna i wtedy pewnie bym się dowiedział ile mi pozostało paliwa przed dolewką, ale niestety nie wyrobię z kasą.

mpg - Sro Kwi 18, 2007 09:45

kqba napisał/a:
Tak na marginesie: czy coś może się stać z silnikiem jak wyjeżdżę paliwo "do cna"? Czy auto po dolaniu zapali bez problemu?
Czy obadał ktoś może do którego momentu opada wskazówka poziomu paliwa? U mnie jest już na czerwonej kresce, a przejechałem dopiero 450km na pełnym baku. Fakt, że głównie krótkie przebiegi po mieście i często z ciężką nogą, ale to wychodzi ponad 10l/100km. Musiałbym teraz nalać znowu do pełna i wtedy pewnie bym się dowiedział ile mi pozostało paliwa przed dolewką, ale niestety nie wyrobię z kasą.

Mi przy czerwonej kresce wchodzi 36-38l. Akurat wczoraj tankowałem i miałem przejechane 490km (miasto i trasa pół na pół - wychodzi niecałe 8l/100). Zawsze zostaje ok. 10l rezerwy.
Zdecydowanie nie powinno sie opróżniać baku do pusta (ale do czerwonej kreski jak najbardziej można). Może się w ten sposób uszkodzić to czy owo. :wink:

piter34 - Sro Kwi 18, 2007 11:08

kqba napisał/a:
Powiedzcie mi. To coś zaznaczone na zdjęciu to filtr paliwa w 1.6 ?

Zaznaczyłeś dosyć duży obszar, ale tam na górze jest filtr paliwa. :mrgreen:

kqba napisał/a:
Tak na marginesie: czy coś może się stać z silnikiem jak wyjeżdżę paliwo "do cna"? Czy auto po dolaniu zapali bez problemu?

Zapali bez problemu. Tzn. powinno :mrgreen:

kqba napisał/a:
Czy obadał ktoś może do którego momentu opada wskazówka poziomu paliwa?

Opada tak samo nisko jak wskaźnik temp. płynu