|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si] - silnik (wymiana części)
214_SI - Wto Kwi 17, 2007 17:47 Temat postu: [R214Si] - silnik (wymiana części) Witam,
Co by wypadało wymienić w roverku po za:
Paskiem rozrządu, filtrami (olej/powietrze),
klocki hamulcowe przód/tył.
I co jeszcze by się przydało. Tylko bez przesady!
Doleslaw - Wto Kwi 17, 2007 18:09
Nie bądź w gorącej wodzie kąpany, to co napisałeś na początek wystarczy! Potem sam zobaczysz jakie niespodzianki przyniesie Ci życie. Jeszcze się zdążysz nawymieniać tego i owego, czego Ci wcale nie życzę... Nie napisałeś jaki to rocznik ani nic o przebiegu... A czy te klocki na pewno sa do wymiany? Może lepiej wymienić olej w skrzyni?
214_SI - Wto Kwi 17, 2007 18:12
Konkrety:
Rok: 97
Model: 214 SI
Przebieg 180 tyś
Doleslaw - Wto Kwi 17, 2007 18:16
Pojedź do dobrego mechanika, on Ci powie co trzeba koniecznie zrobic przy Twoim aucie. Nie szukaj wydatków, same Cię znajdą! To moje!
Paul - Wto Kwi 17, 2007 18:38
Doleslaw napisał/a: | Nie szukaj wydatków, same Cię znajdą! |
Dobre
Doleslaw napisał/a: | To moje! |
Tym bardziej
A poważnie, to o pompie wodnej bym pomyślał koniecznie
paff - Wto Kwi 17, 2007 18:44
Doleslaw, ma racje:)
zasadniczo jak nie znasz historii auta to na poczatku wymien
- rozrzad
- olej, olej skrzyni, chlodziwo, plyn hamulcowy
- swiece
- wszystkie filtry
reszte to daj mechanikowi do sprawdzenia, on juz powie co trzeba
no oczywiscie opony i akku to chyba nie trzeba mowic ze jak nedzne to wymiana
aaaa...jesli nie bylo robione i wyglada slabo to warto wymienic kopulke i palec, nie jest to drogie (razem zamienniki 45pln) a poprawa w kulturze pracy jest duza
214_SI - Wto Kwi 17, 2007 19:04
Zapytam mechanika co tam jeszcze:
- świece - chyba by się przydało.
- kopułka - niech zerknie mechanik
- co to "palec" bo coś nie skumałem
Tylko powoli kasy brak a innych wydatków trochę jest na chwilę obecną.
Na pewno do wymiany będzie:
- pasek rozrządu
- filtry / płyty / oleje
- klocki hamulcowe
- oponki (bo są zimowe)
No i tu już koszt z lekka ponad 1200zł
I chodzi oto czy coś jeszcze tak na mus trzeba wymienić
Części eksploatacyjne...
[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 8:18 pm ]
Ps, trochę nie w temacie ale:
W pilocie od zamka centralnego da rade
wymienić baterie czy coś bo coś mi zdycha.
Działa z małej odległość a dziś to musiałem
przyciskać kilka razy i w końcu kluczykiem
otwierałem
paff - Wto Kwi 17, 2007 19:40
Cytat: | Tylko powoli kasy brak a innych wydatków trochę jest na chwilę obecną. |
hmm, no niestety kupujac 10letnie auto trzeba miec w zanadrzu 2000pln na ewentualne wydatki. a historie sprzedwcow auto bez wkladu finansowego to sciema, a nawet jak auto nie jest popsute to jest przed "pracami konserwatorskimi" i lekko pojdzie 1000pln jak opony i akku sa sprawne:)
pozdrawiam i zycze szczescia z nowym autkiem
214_SI - Sro Kwi 18, 2007 04:12
W zupełności się z Tobą zgadzam, zdaje sobie z tego sprawę.
W związku z Tym że w maju czeka mnie trasa ciurkiem jakieś 3000km
chcę by autko było wmiare na nią przygotowane.
A później będzie można myśleć nad resztą konserwacji
Pozdrawiam.
sTERYD - Sro Kwi 18, 2007 08:18
214_SI napisał/a: | Na pewno do wymiany będzie:
- pasek rozrządu |
nie zapomnij przy okazji o pompie wody uszczelniaczach wałków i napinaczu, zwłaszcza że jedziesz w trase
214_SI napisał/a: | W pilocie od zamka centralnego da rade
wymienić baterie czy coś bo coś mi zdycha. |
a czemu miałoby nie dać rady??
jak masz instrukcję to tam jest napisane jak to zrobić, jest też bardzo dobry artykuł na stronie o wymianie baterii.
PozdROVienia
Tomi - Sro Kwi 18, 2007 08:42
paff napisał/a: | reszte to daj mechanikowi do sprawdzenia, on juz powie co trzeba |
Bardzo lubię takie rady, szczególnie gdy się klilka razy na takich radach przejechałem...
Daj oblookać samochód komus, kto się zna na Roverach.
kqba - Sro Kwi 18, 2007 08:46
Powiedzcie mi. To coś zaznaczone na zdjęciu to filtr paliwa w 1.6 ?
Jak się to wymienia? Wystarczy poprostu odkręcić stary i przykręcić nowy, czy jest ryzyko nie wiem... zapowietrzenia, zalania czegoś benzyną itp?
Tak na marginesie: czy coś może się stać z silnikiem jak wyjeżdżę paliwo "do cna"? Czy auto po dolaniu zapali bez problemu?
Czy obadał ktoś może do którego momentu opada wskazówka poziomu paliwa? U mnie jest już na czerwonej kresce, a przejechałem dopiero 450km na pełnym baku. Fakt, że głównie krótkie przebiegi po mieście i często z ciężką nogą, ale to wychodzi ponad 10l/100km. Musiałbym teraz nalać znowu do pełna i wtedy pewnie bym się dowiedział ile mi pozostało paliwa przed dolewką, ale niestety nie wyrobię z kasą.
mpg - Sro Kwi 18, 2007 09:45
kqba napisał/a: | Tak na marginesie: czy coś może się stać z silnikiem jak wyjeżdżę paliwo "do cna"? Czy auto po dolaniu zapali bez problemu?
Czy obadał ktoś może do którego momentu opada wskazówka poziomu paliwa? U mnie jest już na czerwonej kresce, a przejechałem dopiero 450km na pełnym baku. Fakt, że głównie krótkie przebiegi po mieście i często z ciężką nogą, ale to wychodzi ponad 10l/100km. Musiałbym teraz nalać znowu do pełna i wtedy pewnie bym się dowiedział ile mi pozostało paliwa przed dolewką, ale niestety nie wyrobię z kasą. |
Mi przy czerwonej kresce wchodzi 36-38l. Akurat wczoraj tankowałem i miałem przejechane 490km (miasto i trasa pół na pół - wychodzi niecałe 8l/100). Zawsze zostaje ok. 10l rezerwy.
Zdecydowanie nie powinno sie opróżniać baku do pusta (ale do czerwonej kreski jak najbardziej można). Może się w ten sposób uszkodzić to czy owo.
piter34 - Sro Kwi 18, 2007 11:08
kqba napisał/a: | Powiedzcie mi. To coś zaznaczone na zdjęciu to filtr paliwa w 1.6 ? |
Zaznaczyłeś dosyć duży obszar, ale tam na górze jest filtr paliwa.
kqba napisał/a: | Tak na marginesie: czy coś może się stać z silnikiem jak wyjeżdżę paliwo "do cna"? Czy auto po dolaniu zapali bez problemu? |
Zapali bez problemu. Tzn. powinno
kqba napisał/a: | Czy obadał ktoś może do którego momentu opada wskazówka poziomu paliwa? |
Opada tak samo nisko jak wskaźnik temp. płynu
|
|