Zobacz temat - [214 SI] ssanie...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 SI] ssanie...

214_SI - Czw Kwi 19, 2007 14:36
Temat postu: [214 SI] ssanie...
Śmigam roverkiem od jakiegoś tygodni i jeszcze nie wiedziałem by mi się zapaliła lampka od ssania! Może mam jakieś dziwne przyzwyczajenia od innych aut!? Jak to jest może ktoś mi wyjasni!?
piter34 - Czw Kwi 19, 2007 14:38

Tam nie ma żadnej lampki od ssania.
Wskaż mi auto na wtrysku, które ma lampkę ssania :mrgreen:

214_SI - Czw Kwi 19, 2007 14:52

No co ja moge powiedzeć. Laik jestm w tym temacie, i dlatego pytam.
To tu nie ma takiej potrzeby?!

sTERYD - Czw Kwi 19, 2007 15:01

214_SI napisał/a:
To tu nie ma takiej potrzeby?!

nie ma. ssanie to dodatkowy doplyw powietrza w silnikach gaźnikowych, który powoduje zubożenie mieszanki co ma ułatwic zapłon zimnego silnika.
Ty nie masz gaźnika więc nijak sietego nie da tam umieścić.
W tym przypadku jest zamontowany silnik krokowy, który powoduje (w skrócie rzecz ujmując) zwiększenie obrotów biegu jałowego na zimnym silniku i jeszcze parę innych przydatnych rzeczy. :wink:

Paul - Czw Kwi 19, 2007 15:02

214_SI napisał/a:
No co ja moge powiedzeć. Laik jestm w tym temacie, i dlatego pytam.

To tak, jak my wszyscy ;)
214_SI napisał/a:
To tu nie ma takiej potrzeby?!

A co by Ci dała lampka, jak tzw. ssanie i tak jest full automat?
Lampki były w autach z ręcznym ssaniem (też nie wszystkich), żeby nie zapomnieć wyłączyć :D

214_SI - Czw Kwi 19, 2007 15:06

aha, nie no myślałem ze coś spsute ;-P dzięki za wyjasnienie.
Kozik - Pią Kwi 20, 2007 18:56

sTERYD napisał/a:
ssanie to dodatkowy doplyw powietrza w silnikach gaźnikowych, który powoduje zubożenie mieszanki co ma ułatwic zapłon zimnego silnika.

Wg mnie ssanie to wzbogacenie mieszanki i zwiększa dopływ paliwa nie powietrza (po to są klapki od doplywu powietrza w gaźniku które się przymykają jak się włącza ssanie) - tak mnie w szkole uczyli.

sTERYD napisał/a:
W tym przypadku jest zamontowany silnik krokowy, który powoduje (w skrócie rzecz ujmując) zwiększenie obrotów biegu jałowego na zimnym silniku i jeszcze parę innych przydatnych rzeczy.

Co do ssania automatycznego to dawkę paliwa zwiększa komputer sterujący silnikiem a na temat silnika krokowego to się nie wypowiem bo nie wiem.

sTERYD - Pią Kwi 20, 2007 19:08

Nie wiem nie ukrywam że mało się na tym znam :oops: , ale większość gaźników które rozkręcałem to miały tak, że te klapki (zwane przez niektórych nie wiedzieć czemu przepustnicami :wink: ) się w momencie włączania ssania otwierały :???:
Co do ssania automatycznego to jak to mawiał mój Pan od automatyki, (którego niniejszym nie pozdrowię :razz: ) komputer nie ma rąk i sam niczego nie ustawi. Do tego potrzebuje tzw aktuatora (ładne słowo :wink: ) w tym wypadku jest to silnik krokowy, który porusza przepustnicą (w imieniu komputera :wink: )

Kozik - Pią Kwi 20, 2007 19:12

sTERYD napisał/a:
Nie wiem nie ukrywam że mało się na tym znam , ale większość gaźników które rozkręcałem to miały tak, że te klapki (zwane przez niektórych nie wiedzieć czemu przepustnicami ) się w momencie włączania ssania otwierały

Są dwa komplety klapek jedne od powietrza (te na górze) i drugie które otwierają dostęp do kolektora dolotowego, tamtędy mieszanka wlatuje - z tego co wiem.
Silnik krokowy - nie będę się kłucił bo nie wiem na pewno wiesz więcej ode mnie ale co do ssania w starych gaźnikowych to jestem pewien :razz:

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 8:20 pm ]
Te klapki na dole to rzeczywiście nazywają się przepustnice

sTERYD - Pią Kwi 20, 2007 19:23

Kozik napisał/a:
Są dwa komplety klapek jedne od powietrza (te na górze) i drugie które otwierają dostęp do kolektora dolotowego - z tego co wiem.
Silnik krokowy

jest dokladnie tak jak mówisz, ja tylko powiedziałem że to nie komputer otwiera tą przepustnicę, a tylko steruje silnikiem krokowym, który to czyni :grin:
Kozik napisał/a:
nie będę się kłucił bo nie wiem na pewno wiesz więcej ode mnie

dość ryzykowna teza :razz:
Kozik napisał/a:
co do ssania w starych gaźnikowych to jestem pewien :razz:

jak już wspomniałem nie znam się :cool:

pora kączyć tą dyskusję ba zaraz ktoś przyjdzie i nas opi.... pokrzyczy na nas wielce :wink:

Kozik - Pią Kwi 20, 2007 19:27

sTERYD napisał/a:
pora kączyć tą dyskusję ba zaraz ktoś przyjdzie i nas opi.... pokrzyczy na nas wielce

Damy radę - pokonamy ich wszystkich :razz:

rovero - Pią Kwi 20, 2007 21:21

Kozik napisał/a:
Damy radę - pokonamy ich wszystkich :razz:


:mrgreen: :mrgreen: Jasne :lol: :mrgreen:

ADAM1 - Sob Kwi 21, 2007 16:08

Oboje macie po czesci racje :lol:

Na tyle co ja wiem, to "ssanie" polega na wzbogaceniu mieszanki paliwa(uchyla sie lekko przepustnica po jego wlaczeniu)
Co do silnika krokowego to http://www.roverki.pl/article.php?sid=413 :mrgreen:

Pozdrawiam

piter34 - Pon Kwi 23, 2007 15:42

Kozik napisał/a:
Wg mnie ssanie to wzbogacenie mieszanki i zwiększa dopływ paliwa nie powietrza

Zwiększa też dopływ powietrza. :D
...ale koniec końcow mieszanka jest bogata (bo sonda jak jest zimna i tak nam nie powie, jakie są proporcje)