|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Żarówki do deski rozdzielczej
String - Pon Kwi 23, 2007 20:56 Temat postu: [R420] Żarówki do deski rozdzielczej Wczoraj spaliła mi się żarówka na desce od lewego kierunkowskazu. Będzie demontaż deski, wymiana żarówek + montaż aluramek na zegary.
Ale mam pytanie - czy w miejsce standardowych żarówek można założyć (i czy będą pasować) żarówki diodowe (czy jakoś tak) - a jeśli tak, to które (jesli mogę prosić o jakiś link z allegro)... oraz ile takich żarówek trzeba zakupić żeby wymienić wszystkie, komplet. Przecież nie będę rozbierał i składał żeby się dowiedzieć ile muszę zakupić
Pozdrawiam
piter34 - Pon Kwi 23, 2007 20:58
String napisał/a: | Wczoraj spaliła mi się żarówka na desce od lewego kierunkowskazu. Będzie demontaż deski, wymiana żarówek + montaż aluramek na zegary. |
Liczę na jakiś manual na strone klubową.
String napisał/a: | Ale mam pytanie - czy w miejsce standardowych żarówek można założyć (i czy będą pasować) żarówki diodowe (czy jakoś tak) - a jeśli tak, to które (jesli mogę prosić o jakiś link z allegro) |
Dać się da na pewno, ale jakie diody kupić to nie wiem...
Ja osobiście podświetlenia (pięknego bursztynowego) bym nie zmieniał.
String - Pon Kwi 23, 2007 21:02
Co do manuala... pomyślę
Jeśli chodzio żarówki, to broń Boże nie chcę zmieniać koloru podświetlenia zegarów, tylko żarówki od kontrolek.
Dzenson - Pon Kwi 23, 2007 21:37
Witam,
Możesz zastosować ale różnego rodzaju żarówki. Żarówki nie posiadają biegunowości a ich elastyczne nóżki umożliwiają łatwy montaż. Diody natomiast posiadają katodę i anodę i źle spolaryzowane ulegają uszkodzeniom. Ponadto mają sztywne nogi które przystosowane są raczej do lutowania.
Takie miniżaróweczki kupisz bez problemu w każdym dobrym sklepie elektronicznym a ich cena jest stosunkowo niska więc możesz kupić przysłowiową garść.
Sam takie kupuję i zawsze mam w schowku w pudełku po zapałkach ich kilkanaście.
Kysior - Wto Kwi 24, 2007 10:43
Hmm, a ja zawsze myślałem, że odwrotnie podpięta dioda po prostu nie zaświeci. Ważne tylko, żeby pamiętać o jej napięciu zasilana i zastosować opornik.
Dzenson - Wto Kwi 24, 2007 10:59
No właśnie - jeszcze rezystor - zwykle 200 kilo. Ale po co? Skoro są żarówki. A dioda tak - nie zaświeci i często może już nie zaświecić nigdy w swojej karierze.
Brt - Wto Kwi 24, 2007 11:06
200kOhm?? Przy 12V wystarczy coś około 1kOhma, żeby dioda się nie zjarała. A co do odwrotnego podłaczenia, to zależy chyba od konstrukcji diody. Zwykłe się nie spala, tylko nie będą świeciły. Spala sie jak nie ograniczysz prądu/napiecia na nich Przed chwilą sprawdziłem
Kysior - Wto Kwi 24, 2007 11:09
no właśnie, mnie też się nie udało do tej pory uszkodzić diody przez odwrotne połączenie.
Dzenson - Wto Kwi 24, 2007 11:24
Brt napisał/a: | 200kOhm?? Przy 12V wystarczy coś około 1kOhma, żeby dioda się nie zjarała. A co do odwrotnego podłaczenia, to zależy chyba od konstrukcji diody. Zwykłe się nie spala, tylko nie będą świeciły. Spala sie jak nie ograniczysz prądu/napiecia na nich Przed chwilą sprawdziłem |
200kilo jest pewniejszy a gabarytowo nieznacznie większy. Raz sprawdziliście i już, że się nie palą...Trochę miałem z diodami w życiu do czynienia więc coś tam wiem Kondesator elektrolit też nie wybuchnie w rękach jak źle zostanie podłączony. Ale może ulec uszkodzeniu jak wszystko co ma ustaloną biegunowość.
Ale skoro się tak upieracie...to lutujcie rezystory, sztywne nóżki...pomijam już że dioda świeci bardziej kierunkowo lub sama stanowi już masę rozświetloną i moim zdaniem, podkreślam, moim zdaniem lepiej oświetlają żarówki takie rzeczy niż diody. Diody ok jak je widać.
String - Wto Kwi 24, 2007 11:46
piter34 napisał/a: | Liczę na jakiś manual na strone klubową. |
Tak sobie piter myślę, że chyba tym manualem wywazyłbym otwarte drzwi. Dlaczego? Ano dlatego, że podknąłem się w necie o coś takiego . Wystarczyło by zapytać o zgodę na zamieszczenie artykułu i looz... no chyba że zależy nam na manualach sensu stricte Roverkowych.
Pozdrówka
piter34 - Wto Kwi 24, 2007 15:48
String napisał/a: | ak sobie piter myślę, że chyba tym manualem wywazyłbym otwarte drzwi. Dlaczego? Ano dlatego, że podknąłem się w necie o coś takiego . Wystarczyło by zapytać o zgodę na zamieszczenie artykułu i looz... no chyba że zależy nam na manualach sensu stricte Roverkowych. |
Może zapytasz autora w takim razie?
arrax - Wto Kwi 24, 2007 16:56
witam....
ja zmieniałem żarówki w 3 lampie stopu przy mojej R600 jak się nie mylę to jest tam 5 żarówek rozkręciłem lampę jedną z żarówek pokazałem w dobrym sklepie elektronicznym i poprosiłem zamiast zwykłych żarówek diody!!! Dałem za nie 21PLN a wszystko świeci i wygląda cacy . moim zdaniem weź żarówkę z sobą do dobrego sklepu elektronicznego i poproś zamiast żarówki diodę!!! nie opłaca się zamawiać (moim zdaniem) z allegro!!!
pozdrawiam i życzę powodzenia z wymianą
mariusz
String - Wto Kwi 24, 2007 18:37
@piter34 - mówisz złośliwie, czy serio - bo z tego co widzę - wymiana będzie jakby podobna
@arrax - dzieki za podpowiedź - pewnie tak zrobię, choć trudno wyjąć żarówkę na wzór i jechać do sklepu elektronicznego.
piter34 - Wto Kwi 24, 2007 20:18
String napisał/a: | @piter34 - mówisz złośliwie, czy serio |
Serio.
Zapytaj, czy możemy z tego zrobić artykuł na www.roverki.pl (oczywiście z podaniem jego danych, itd...)
String - Wto Kwi 24, 2007 20:42
ok robi się
-------------------------ciach!
Mail wysłany - odpowiedź uzyskana:
"Witam
milo że moje wypociny się na coś przydają
co do zamieszczenie to nie widze problemu
tylko że podpis ze artykul pochodzi z Civicklub.pl oraz autorzy Civic '99 oraz Tees1975
pozdr. Krzysiek"
link do artykułu: TU
Piter, tamten artykuł dotyczył zmiany na zegary Indiglo - ten dotyczy oświetlenia - wydaje się bardziej adekwatny do tematu. Zresztą w dziale Zrób to sam jest więcej ciekawych artykułów, więc zachęcam do lektury.
Pozdrawiam serdecznie
|
|