|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Klima słabo chucha ?
Skiba - Pon Kwi 23, 2007 22:09 Temat postu: [R600] Klima słabo chucha ? Witam,
Dziś postanowiłem sprawdzić klimę .. i lekko się zmartwiłem
- przy ok 20-22 C na zewnątrz .. klima chuchała na ok. 10-13 stopni ...
- w trasie zatrzymałem się na światłach i zauważyłem, że kompresor wyłacza się i potem znów włącza .. (obroty spadały i podnosiły się) .. czy to normalne przy manualnej klimie ?
Słyszałem że jedne auta chłodzą do ok 4 stopni a inne na 10 i tak już jest ... co o tym myślicie ? Serwis klimy robiłem w listopadzie 2006 ...
pozdro
Damian
Kozik - Pon Kwi 23, 2007 22:22
Może nie chodzi Ci wentylator od klimy lub chłodnica klimy jest zabita (brudna i słabo chłodzi).
Może też być kwestia gazu jak jest małe ciśnienie gazu w układzie to kompresor się wyłącza a nawet się nie włączy.
Co do 10-13 stopni to wydaje mi się że to jest dobra temperatura bo w sumie to jakby temperatura wewnątrz panowała 13 stopni to trzeba by było w kurtce siedzieć.
Więc skoro cały czas trzyma taką temperaturę to jest raczej ok.
A kompresor to powinien pracować tak jak lodówka jak zrobi temperaturę to powinien się wyłączyć.
Paul - Pon Kwi 23, 2007 22:22
Hehhhhhh, może czynnik Ci czmychnął częściowo przez zimę? Ja bym podjechał do fachmana i niech sprawdzi ciśnienie.
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2007 11:24 pm ]
Kozik napisał/a: | do 10-13 stopni to wydaje mi się że to jest dobra temperatura |
"mój" fachowiec twierdzi, że powinno być ok. 6 st.C. I tak nie zmarzniesz, po to masz regulację i wyłącznik
Skiba - Pon Kwi 23, 2007 22:25
Kozik napisał/a: | Może nie chodzi Ci wentylator od klimy lub chłodnica klimy jest zabita (brudna i słabo chłodzi).
Może też być kwestia gazu jak jest małe ciśnienie gazu w układzie to kompresor się wyłącza a nawet się nie włączy.
Co do 10-13 stopni to wydaje mi się że to jest dobra temperatura bo w sumie to jakby temperatura wewnątrz panowała 13 stopni to trzeba by było w kurtce siedzieć.
więc skoro cały czas trzyma taką temperaturę to jest raczej ok. |
Wentylator się załącza ... przy włączeniu klimy obroty rosną, a w szkiełku widzę jak pojawia się zielony czynnik i zaczyna krążyć .. ale czasami przestaje i znów zaczyna krążyć ..
Co do 13 stopni to jak dla mnie mało ... zwłaszcza jak ma się czarne autko
pozdro
Damian
Paul - Pon Kwi 23, 2007 22:27
Kozik napisał/a: | A kompresor to powinien pracować tak jak lodówka jak zrobi temperaturę to powinien się wyłączyć. |
Przy climatroniku tak, przy manualu chodzi o ciśnienie w układzie i temperaturę czynnika (jak za wysoka, to wyłączy).
Skiba - Pon Kwi 23, 2007 22:29
Paul napisał/a: | i temperaturę czynnika (jak za wysoka, to wyłączy). |
Chyba "za niska" ?
Brt - Pon Kwi 23, 2007 22:31
Jeśli "czmychnął" czynnik, to trochę krótko przebywał w układzie Moja klima dwa lata temu była nabijana i chłodzi cały czas podobnie, może odrobiną słabiej.
Co do pracy klimy, to nie zauważyłem włączania i wyłaczania klimy podczas pracy na luzie. Jedynie wentylator "pstryka" jak się załącza. Czy temperaturę na wylocie mierzyłeś termometrem czy "na oko" Gdzie robiłeś klimę?? obejrzyj rurki, chłodnicę i kompresor. Jesli to był dobry zakłąd, to powinien dodać do czynnika barwnik i jeśli masz gdzieś ubytek, to zobaczysz zielony nalot/wyciek w miejscu ubytku. W razie czego mały spocik i oblookamy maszynę
PS. Widziałem dziś Twojego R chyba gdzieś przed południem
Kozik - Pon Kwi 23, 2007 22:32
Skiba napisał/a: | Co do 13 stopni to jak dla mnie mało ... zwłaszcza jak ma się czarne autko |
Czarne autko to swoją drogą ale jest jeszcze kwestia zdrowia. Jak będziesz przesadzał z klimą to zaczniesz chorować (stawy itd).
W samochodach z automatyczną klimatyzacją to masz możliwość regulacji od ok. 17stopni wzwyż, w klimatyzacjach domowych również.
Nie jest raczej realne utrzymać 13 stopni wewnątrz samochodu - no chyba że wozi mięso i nazywa się lodówa
Jeśli rzeczywiście słabo chłodzi to jedź sprawdzić do warsztatu czy nie ma ubytku gazu. Ale jestem prawie pewien że jest ok jeśli trzyma 13 stopni na wylocie (a troche w chłodnictwie siedzę )
Paul - Pon Kwi 23, 2007 22:32
Skiba napisał/a: | Chyba "za niska" ? |
Właśnie za wysoka Po co jest went. klimy? Żeby grzał czynnik?
Kozik - Pon Kwi 23, 2007 22:34
Brt napisał/a: | Jesli to był dobry zakłąd, to powinien dodać do czynnika barwnik i jeśli masz gdzieś ubytek, to zobaczysz zielony nalot/wyciek w miejscu ubytku. |
Ten zielony czynnik to jest olej z kompresora i jak jest wszystko ok to w kompresorze powinien pozostać nie powinien być w układzie (tak mi się wydaje - pierwszy raz słysze o barwniku ale olej wygląda podobnie, jak jest tłusty ten barwnik to jest to olej)
Paul - Pon Kwi 23, 2007 22:35
Kozik napisał/a: | W samochodach z automatyczną klimatyzacją to masz możliwość regulacji od ok. 17stopni wzwyż, w klimatyzacjach domowych również. |
Kozik: nie myl tem. wylatującego powietrza z nawiewu z temperaturą w kabinie - przecież tam powietrze się miesza z ogrzanym
Brt - Pon Kwi 23, 2007 22:35
Skiba napisał/a: | i temperaturę czynnika (jak za wysoka, to wyłączy).
Chyba "za niska" ? |
I za niska i za wysoka zależy w którym miejscu mierzymy I na dodatek jeszcze jak temp oleum będzie za wysoka, to tez sie wyłaczy
Paul - Pon Kwi 23, 2007 22:35
Brt napisał/a: | na dodatek jeszcze jak temp oleum będzie za wysoka, to tez sie wyłaczy |
HEhe, i ciśnienia oleju jak nie będzie, to nie włączysz
Skiba - Pon Kwi 23, 2007 22:36
Brt napisał/a: | Czy temperaturę na wylocie mierzyłeś termometrem czy "na oko" Gdzie robiłeś klimę?? obejrzyj rurki, chłodnicę i kompresor. Jesli to był dobry zakłąd, to powinien dodać do czynnika barwnik i jeśli masz gdzieś ubytek, to zobaczysz zielony nalot/wyciek w miejscu ubytku. W razie czego mały spocik i oblookamy maszynę
PS. Widziałem dziś Twojego R chyba gdzieś przed południem |
Mierzyłem termometrem .. Barwnik był dodany ... wycieków nie widać .. jutro sprawdzę ciśnienie ..
Spocik jak najbardziej .. może w piątek 27.04 wieczorkiem
Brt - Pon Kwi 23, 2007 22:36
Olej to olej, a barwnik UV to barwnik Powinno się dodać i jedno i drugie, a olej (specjalny i drogi jak jasna ......) to obowiązkowo, bo inaczej klima kaput
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2007 11:38 pm ]
Skiba napisał/a: | Spocik jak najbardziej .. może w piątek 27.04 wieczorkiem |
Nie obiecuję, bo mam seminarkę do przygotowania na weekend ale kto wie W razie czego po niedzieli nie będzie problemu Dam znać co i jak
Kozik - Pon Kwi 23, 2007 22:38
Cytat: | Kozik napisał/a:
W samochodach z automatyczną klimatyzacją to masz możliwość regulacji od ok. 17stopni wzwyż, w klimatyzacjach domowych również.
Kozik: nie myl tem. wylatującego powietrza z nawiewu z temperaturą w kabinie - przecież tam powietrze się miesza z ogrzanym
________________ |
Wiem bardzo dobrze o czym pisze, chodzi mi o temperaturę jaką się ustawia na regulatorze temperatury w klimie.
Skiba - Pon Kwi 23, 2007 22:40
Brt napisał/a: | Olej to olej, a barwnik UV to barwnik Powinno się dodać i jedno i drugie, a olej (specjalny i drogi jak jasna ......) to obowiązkowo, bo inaczej klima kaput |
Czyli ma być coś zielonego w tej szybce czy nie ?
Brt - Pon Kwi 23, 2007 22:42
yyyyyy w jakiej szybce?? Masz na myśli maszynerię do napełniania??
Kozik - Pon Kwi 23, 2007 22:44
Brt napisał/a: | yyyy w jakiej szybce?? Masz na myśli maszynerię do napełniania?? |
W niektórych klimatyzacjach jest szybka przy rurce powrotnej z klimy.
Skiba - Pon Kwi 23, 2007 22:44
Brt napisał/a: | yyyyyy w jakiej szybce?? Masz na myśli maszynerię do napełniania?? |
Zaraz przy zaworze gdzie podpinają maszynerię do napełniania ... jest małe szkiełko .. szybka ..
Aha no i sprawdzałem na II biegu nawiewu .. nie wiem czy to ma znaczenie dla klimy
Brt - Pon Kwi 23, 2007 22:45
Kozik napisał/a: | W niektórych klimatyzacjach jest szybka przy rurce powrotnej z klimy. |
A ja takiej nie mam
Skiba - Pon Kwi 23, 2007 22:46
Brt napisał/a: |
A ja takiej nie mam |
To se kup bo fajna jest .. pokażę Ci
Brt - Pon Kwi 23, 2007 22:46
Musze to zobaczyć
Skiba - Pon Kwi 23, 2007 22:59
Brt napisał/a: | Musze to zobaczyć |
Musisz musisz .. A co z tym olejem .. gdzie ma być ? w całym układzie ? czy tylko w kompresorze .. ? a jak jest wyciek, to jest tłusty czy jaki ?
Kozik - Pon Kwi 23, 2007 23:04
Cytat: | Musisz musisz .. A co z tym olejem .. gdzie ma być ? w całym układzie ? czy tylko w kompresorze .. ? a jak jest wyciek, to jest tłusty czy jaki ?
_________________ |
Olej służy do smarowania mechanizmów kompresora jeśli jest w układzie odrobinka to będzie chodzić ale jeśli dostanie się za dużo to może przytkać układ i klima do naprawy (do przedmuchania cały układ).
Olej jest tłusty jeśli gdzieś uchodzi gaz to jest to miejsce tłuste - odrobina oleju krąży w układzie.
Tommy05 - Wto Kwi 24, 2007 07:56
Brt napisał/a: | Musze to zobaczyć |
Ja tez musze te szybkę zobaczyć.
Co do klimy i temperatury jej nadmuchu,to ja w ubiegłym tygodniu zrobiłem napełnienie układu i kontrolę oraz oczywiści sprawdzenie jak chucha
A mianowicie przy temperaturze 17stopni na zewnątrz temperatura z wylotu powietrza utrzymywała sie w granicach 4,3 stopnia. Gościu od klimy mi powiedział ze normalnie przy wylocie powinna być ona w granicach 4-6 stopni i jest to tez zalezne od temperatury otoczenia.
Dodany też był barwnik i kontrola UV całego układu.
W układzie z jego informcacji powinna sie znajdować niewielka ilość oleju służaca do konserwacji układu, a reszta w zalezności od kompresora skupia sie na jego smarowaniu.
Tyle mogłęm dodac od siebie i wiedzy zdobytej od usługodawcy
Ale sytuacja z pływajacym olejem w układzie?? Ciekawe.
Pozdrowienia dla wszystkich.
Skiba - Wto Kwi 24, 2007 10:49
Tommy05 napisał/a: |
Ale sytuacja z pływajacym olejem w układzie?? Ciekawe.
|
Ja tylko napisałem że widzę u siebie przez szybkę zielony barwnik ... dlaczego myślicie że to olej
Paul - Wto Kwi 24, 2007 10:53
Tommy05 napisał/a: | Co do klimy i temperatury jej nadmuchu,to ja w ubiegłym tygodniu zrobiłem napełnienie układu i kontrolę oraz oczywiści sprawdzenie jak chucha |
U kogo robiłeś? Zdradzisz tajemnicę
Skiba - Wto Kwi 24, 2007 11:17
Paul napisał/a: |
U kogo robiłeś? Zdradzisz tajemnicę |
W październiku 2006 zrobiłem serwis w Głogowie ... koło Famaby (za wiaduktem w lewo a potem zaraz za torami w prawo) .. potem w listopadzie miałem wyciek (pęknięcie rurki) Kupiłem nową rurkę i wymieniłem na stacji dignostycznej za Orlenem przy wyjeździe na Nową Sól .. tam też nabili mi klime ...
Dziś zrobiłem dłuższy test: i o dziwo ..
Klima chuchała na ok 8 - 10 stopni .. Zdziwiło mnie to, że jak tylko osiągała ok 8-9 stopni na wylocie, automatycznie się wyłączała (obroty spadały) .. a jak temp. wzrastała do ok 11-12 znów się załączała i tak w kółko ... yyyy ?
Test na postoju .. III bieg nawiewu ... silnik nagrzany ..
Brt - Wto Kwi 24, 2007 11:19
To właczanie i wyłaczanie może być normalne. komus na forum tak samo klima działa.
Skiba - Wto Kwi 24, 2007 11:27
Oto link do filmiku z moją szybką i zielonym barwnikiem ... zobaczcie co się dzieje po włączeniu klimy
http://brb.pl/0mvi
pozdro
Damian
Kozik - Wto Kwi 24, 2007 11:27
Skiba napisał/a: | Klima chuchała na ok 8 - 10 stopni .. Zdziwiło mnie to, że jak tylko osiągała ok 8-9 stopni na wylocie, automatycznie się wyłączała (obroty spadały) .. a jak temp. wzrastała do ok 11-12 znów się załączała i tak w kółko ... yyyy ?
Test na postoju .. III bieg nawiewu ... silnik nagrzany .. |
Tak jak ktoś wcześniej napisał temperatura dmuchania klimy zależy od temp zewnętrznej.
Co do wyłączania się przy niższej temp chodzi o to że czujnik termostatu jest przy parowniku (tam gdzie chłodzi), jeśli da się wyższy bieg dmuchawy to klima będzie dmuchała z wyższą temperaturą bo parownik nie nadąży tyle nachłodzić.
Czy jest silnik nagrzany czy nie to nie ma żadnego znaczenia (no chyba że jest bardzo nagrzany to wtedy ciężej klimie osiągnąc temperaturę.
[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 12:30 pm ]
Jeśli temperatura dmuchania klimy jest 10 stopni to parownik będzie miał około 4-6stopni - parownik nie może zamarznąc bo wtedy sprawność klimy spada i nie będzie niskiej temperatury, bo lód mniej chłodzi od zimnego metalu.
maciej - Wto Kwi 24, 2007 11:32
Brt napisał/a: | To właczanie i wyłaczanie może być normalne. komus na forum tak samo klima działa. |
Tak powinno działać każdemu, kto ma sprawną klimę.
Kozik - Wto Kwi 24, 2007 11:46
maciej napisał/a: | Brt napisał/a:
To właczanie i wyłaczanie może być normalne. komus na forum tak samo klima działa.
Tak powinno działać każdemu, kto ma sprawną klimę. |
Zgadzam się
Skiba - Wto Kwi 24, 2007 11:47
Kozik napisał/a: | maciej napisał/a: | Brt napisał/a:
To właczanie i wyłaczanie może być normalne. komus na forum tak samo klima działa.
Tak powinno działać każdemu, kto ma sprawną klimę. |
Zgadzam się |
Hi hi hi to ja mam sprawną .. a Wy macie popsute
a jak Wam się filmik podoba ? http://brb.pl/0mvi
Kozik - Wto Kwi 24, 2007 11:49
Szaleństwo
Skiba - Wto Kwi 24, 2007 11:52
Kozik napisał/a: |
Szaleństwo |
Ale za to fajne bąbelki
Kozik - Wto Kwi 24, 2007 11:54
Skiba napisał/a: | Ale za to fajne bąbelki |
Też mi się podoba. Ja nie wiem czy u siebie mam coś takiego bo póki działa to mnie to nie interesuje ale chyba poszukam, a jak nie znajde to założę
Tommy05 - Sro Kwi 25, 2007 05:37
Paul napisał
Cytat: | U kogo robiłeś? Zdradzisz tajemnicę |
NO problem.
Robiłem ul. szybowników u tych kolesi co akku sprzedawają do samochodów juz pare ładnych lat. Koleś dysponuje profesjonalnym sprzętem.Zamieszcze jego dane jak wróce z pracy bo mam do nich ulotke i rabat.
Pozatym jest najtańszy u nas w lesznie. Mnie wykasował za napełnienie kompletnie pustej klimy gazem z barwnikiem, sprawdzenie szczelności, kontrola temp nawiewu no i jak wyglada z grzybem 140zł. Poztym jak robisz taki przeglad to dostaniesz rabat na ultradźwiekowe odgrzybianie, ja rabat dostałem ale nie skorzystałem od razu tylko mam przyjechac po sezonie lub wcześniej bo ponoć u mnie tak źle nie wyglada.
Ja w sumie chciałe jechać do Głogowa przy okazji jak bede jechał do Gubina bo Brt ma tam dobrego i taniego Klimaciarza ,ale temp. mnie w aucie zmusiła do szybkiej reakcji i zbadanie leszna pod względem tych usług. Przy okazji pozdr. dla BRT
NO to narra i pozdro dla wszystkich
ENU - Sro Kwi 25, 2007 16:49
Zawartość oleju w czynniku chłodzącym klimatyzacji samochodowej jest niezbędny.Jest to jedyny sposób na smarowanie kompresora klimy,sam olej ma zdolnosc rozpuszczania sie w czynniku.Nie wszystkie układy klimatyzacji posiadają okienko kontrolne czynnika chłodzącego.Te okienko najczęsciej wystepuje razem z zaworem rozprężnym. Nie ma układu z którego nie uciekał by czynnik (dotyczy układów samochodowych)z przyczyny tej że częsc połączeń jest wykonana z przewodów gumowych.A guma jak by nie było jest mikroporowata.Srednia roczna ucieczka czynnika z instalacji mieści sie w rejonie 10-15%,co po 2 latach daje odczówalny spadek chłodzenia klimy.Moc chłodzenia klimy nie do końca ma związek z temperaturą na zewnątrz ale z temperaturą wewnątrz auta, ponieważ powietrze które jest chłodzone krąży w obiegu zamkniętym samego samochodu,no chyba ze ktoś jezdzi z otwartymi oknami i uruchomioną klimą
Tommy05 - Sro Kwi 25, 2007 16:59
ENU napisał/a: | Moc chłodzenia klimy nie do końca ma związek z temperaturą na zewnątrz ale z temperaturą wewnątrz auta, ponieważ powietrze które jest chłodzone krąży w obiegu zamkniętym samego samochodu, |
Nie do końca ale ma. Wyższa temperatura na zewnątrz powoduje wiekszą temperaturę karoserii a w wyniku wiekszą temperaturę pomieszczenia pasażerskiego co w wyniku spowalnia schłodzenie kabiny w szybszym czasie, a sama kabina (jej elementy) działa jak grzejnik w pewnym sensie.
Swoja drogą wskazane jest przy dużym nagrzaniu kabiny otworzyc na chwile okna i przewentylowac aby klima nie miała ciężko
Pozdr.
ENU - Sro Kwi 25, 2007 17:03
I tu Kolega ma racje
Czarny lub ciemny kolor samochodu i tapicerki nie ułatwia tego
Tommy05 - Sro Kwi 25, 2007 17:05
ENU napisał/a: | I tu Kolega ma racje
Czarny lub ciemny kolor samochodu i tapicerki nie ułatwia tego |
exactly
nixon75 - Sro Kwi 25, 2007 20:07
olej jest bezbarwny ale dodaje się barwnik który świeci w promieniowaniu UV poszukaj jakiegoś testera do banknotów i poświeć w ciemności. czasami jest nieszczelność na parowniku to już trudniej zlokalizować. ale wtedy przyparowóją szyby jak na nie przełączysz nawiew.
Kozik - Czw Kwi 26, 2007 07:35
nixon75 napisał/a: | czasami jest nieszczelność na parowniku to już trudniej zlokalizować. ale wtedy przyparowóją szyby jak na nie przełączysz nawiew. |
To już musiała by być potężna nieszczelność.
Przy włączonej klimie szyby parują jak jest duża różnica temperatur między wewnątrz samochodu a na zewnątrz.
|
|